Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Kas 2005
Mesajlar
472
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
TRADER' Alıntı:
motorcular arasında bır database den bahsetmıstım. mesela bır host uzerıne bu database yapılsa ınsanlar oraya ıletısım bılgılerını hangı konularda yardımcı olabıleceklerını yazsa bence guzel bır kaynak olur
Dostum öncelikle geçmiş olsun dileklerin için sana ve diğer tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

Bahsettiğin parlak fikre gelince. Bu bence "olursa iyi olur"dan ziyade bir 'ihtiyaç'. Konuyla ilgili bir çalışma yapılabilir ama hazırda varolan bir çalışmaya yeni fikirlerle destek vermek daha kestirme ve daha kapsımlı olur diye düşünüyorum. Rüştü Erbaş (Donald Duck)'ın girişinde yardımcı olanları takdim ettiği bir sitesi var bahsettiğin şey gibi. www.kimneyebiniyor.com sitesi tam olarak istediğin şey olmasa da eklenebilecek bir-iki bilgi kutucuğuyla daha işlevsel bir hal alabilir diye düşündüm. Hali hazırda 1277 kayıtlı motosiklet kullanıcısı bulunan siteyi bir incele(yin), konuyla ilgili her hangi buluşmada daha ayrıntılı konuşur ve Rüştü Erbaş'la diyaloğa girebiliriz.
İnsanın başına hangi dağda nasıl lanet bir iş gelebileceğini kestiremiyoruz. Ama böyle bir liste herhangi ilk yardım çantasından daha faydalı olabilir.

(RR'm hala sorunsuz...)
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
587
demonicdreams' Alıntı:
Dostum öncelikle geçmiş olsun dileklerin için sana ve diğer tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

Bahsettiğin parlak fikre gelince. Bu bence "olursa iyi olur"dan ziyade bir 'ihtiyaç'. Konuyla ilgili bir çalışma yapılabilir ama hazırda varolan bir çalışmaya yeni fikirlerle destek vermek daha kestirme ve daha kapsımlı olur diye düşünüyorum. Rüştü Erbaş (Donald Duck)'ın girişinde yardımcı olanları takdim ettiği bir sitesi var bahsettiğin şey gibi. www.kimneyebiniyor.com sitesi tam olarak istediğin şey olmasa da eklenebilecek bir-iki bilgi kutucuğuyla daha işlevsel bir hal alabilir diye düşündüm. Hali hazırda 1277 kayıtlı motosiklet kullanıcısı bulunan siteyi bir incele(yin), konuyla ilgili her hangi buluşmada daha ayrıntılı konuşur ve Rüştü Erbaş'la diyaloğa girebiliriz.
İnsanın başına hangi dağda nasıl lanet bir iş gelebileceğini kestiremiyoruz. Ama böyle bir liste herhangi ilk yardım çantasından daha faydalı olabilir.

(RR'm hala sorunsuz...)

DEMONIC... SITEYI INCELEDIM. HATTA KAYIT DA OLDUM. TAM OLARAK DETAYLAR YOK AMA GUZEL BIR BASLANGIC..SELAMLAR
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
109
arkadaşlar hayırlısıyla biraz önce kaporamı verdim ve bende bi Raptor' cu oldum haftaya çarşamba alacağım inşallah :queen: ama son anda ve kaporayı verdikten sonra duyduğum bişey miğdemi çok bulandırdı acaba böyle bir problemi olan var mı bilmek isterim... Problem şuymuş bu makinenin krank mili balanssızmış ve bu vibrasyona neden oluyormuş bu vibrasyonda ileride egzoz un motor bloğuna bağlandığı yerden kırılmasına neden oluyormuş... :salut: ne derece doğrudur bilemiyorum ama motor cu bi tanıdığımız aldığım Bİrol Oto daki adamı tanıyormuş ve ben yeni oyuncağımla ısınma turları yapmaya hazırlanırken kulak misafiri oldum, ne derece doğrudur bilmiyorum ama canımı biraz sıkmaya yetti diebilirim... Acaba böyle bi aşırı vibrasyon problemi olan var mı? (yani fuarda denediklerimin hepsi baya titriyordu) yani çin falan ama sonuç olarak 4.800 ytl para vereceğim böyle bi durumda kalmak hoş olmaz heralde...

Hepinize selamlar dikkatli sürüşler...

Ayrıca burdan herkese teşekkür etmek istiyorum paylaştığınız bilgiler için motor alırken bana gerçekten çok yardımcı oldu ::thanks:
 
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
71
universe88
ben böyle bir şeyi ik defa duyuyorum
kocaman motor alıyorsun okadar sallıyacak artık zaten yoldurumuda sallanmaya müsait ama yinede sen bilirsin ben aldım daha gelmedi ama bu kadar titreşime razıyım bırak kopan kopsun yerine tutturması zor değil ki
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
aytu sen kaca aldın motoru demıssınkı 4500 aldım hersey dahıl adamın elınde bır tane daha var aynı fıyatan verır dogrumu?
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
bu motorda vibrasyondan şikayeti olan varsa yazsın bizde bilelim.sanırım ilk bakıma kadar oluyormuş diyeceğim..çünkü gerçekten bilgim ve deneyimim yok bu konuda.ama benim elimden de anahtar düşmez belki bu bakımdan hiç hissetmedim..ayrıca ben bu motorun 10000 km yi tamamlayanı da biliyorum izmirde...yok böyle bir şey..krank balansı da ne demekmiş
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
153
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
krank mı? , balansmı?
motor tekniğinden pek anlamam diycem ama...
krankı anladımda arkadaşlar balansı bi yere yakıştıramadım bu olayda.......
bir bilen yazsada bizde orensek................?
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
109
Teşekkürler arkadaşlar ne bilim içime kurt düştü işte günlerdir uyuyamıyorum heyecandan motoru alacağım için, bu kadar istedğim bişeyin başkaları tarafından benimde daha önce hiç duymadığım bi şeyden ötürü yaramaz damgası vurulması çok gücüme gittide..

Neyse yaa çok mutluyum iiki almışım şimdi daha ii hissediyorum... :mrgreen:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
arkadaşlar sözü edilen krank balansı ile bizim motorların hiç alakası yok.
bir kere krankbalansı otomotivi bağlar.araçlarda vardır.açıklaması
düşürülmüş motor titreşimi dir...motosikletteki olası vibrasyon değildir..
araçlardaki krank la bizimde alakamız yok
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
groteks' Alıntı:
arkadaşlar istanbul / sarıyer bölgesine en yakın raptor satış bayisinin adres yada telefonu lütfen...

Maslak Atatürk San.Sit.Katrancı Otomativ, Aslında BMC yetkili servisiydiler ama keway ve regal raptorun satış ve servis bayiliğide var.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
bende kartala a gittim bu konuda. banada aynı dediler ama bu konuda ki hüküm çok belli.kimine 3 yıl yazmışlar kimine 2 yıl kimine bir yıl..YEDİNCİ BÖLÜM: ARAÇLARIN MUAYENELERİ İLE İLGİLİ HÜKÜMLER

MUAYENE SÜRESİ

Madde 14- Araçlar cinslerine, kullanma amaç ve şekillerine uygun olarak periyodik muayeneye tabidir. Buna göre;

a) Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk üç yaş sonunda ve devamında her iki yılda bir,

b) Resmi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk iki yaş sonunda ve devamında yılda bir,

c) Lastik tekerlekli traktörler ile bunların her türlü römorkları ilk üç yaş sonunda ve devamında üç yılda bir,

d) İki veya üç tekerlekli araçlar ve bunların her türlü römorkları, ilk üç yaş sonunda ve devamında iki yılda bir,

c) Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları ilk bir yaş sonunda ve devamında yılda bir, periyodik muayeneye tabi tutulur.

forumda önceki sayfaları bir okuyun bu konuda yazanlar var
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
5
arkadaşlar merhaba. ben bir ay önce aldım motorumu class serisinden.ama ehliyetim olmadığı için trafiğe çıkmıyorum.kısmetse ehliyetimi alınca ağustosta :cherry: ama trafiğin kısmen az olduğu sokaklarda kullanıyorum motorumu sonrada işyerinin otoparkına bırakıp motorumu paşa paşa otobüse binip eve gidiyorum :pr: ilk motorum ve hiç tecrübem yok ve motordan gelen bazı sesler: 1-debriyaj kolunun zırıl zırıl ötmesi 2- amortisör kapağının titreşim yaparak motorumun asıl sesini sabote etmesi canımı sıkıyor. bu konuda bana yardımcı olurmusunuz ey tecrübeli abilerim sinir oluyorum bu seslere yaa :pr:
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
arkadaslar yardımcı olursanız r lanacam bende ama fıyatları artmıs su an kı pıyasa fıyatı kac eskı fıyattan verebılecek bı yer varmı 4300 den
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
5
hoşbulduk..yazmayı unutmuşum istanbul dayım. ismim tufan forumu uzun süredir takip ediyorum zaten motoru almamın asıl sebebide bu forumdur.dediğim gibi şimdilik sorunum ehliyetimi alana kadar dilediğim gibi gezememem :pale: sonrada bu ufak tefek zırıltılar bi de eksoz sesine bi çözüm buldummu süper + süper olcak :bounce:
 
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
49
universe88' Alıntı:
Problem şuymuş bu makinenin krank mili balanssızmış ve bu vibrasyona neden oluyormuş bu vibrasyonda ileride egzoz un motor bloğuna bağlandığı yerden kırılmasına neden oluyormuş Acaba böyle bi aşırı vibrasyon problemi olan var mı?

krank milimi :) valla bende gülerim. abilerim kardeşlerim bu motor zincir aktarmalı ne krankı :) benim motor 4000 km de. eğer yüksek devirde kullanırsanız biraz titreme yapıyor ama bu titreme bağırsaklarınızı yerinden sökecek kadar değil. ayağınızda hafif bir titreme koltukta falan sallanmıyorsunuz. racing motor kullandım senelerce o tarz motorlardada devrinin üzerine çıkarsanız titreme yapar. birazda ağırlıkla önemli bu olay. aslında bu titremeye sevinmemiz lazım. jaguar gibi motor var üzreinde :) motor çalışınca yırtarım dağları enginlere sığmam taşarım der gibi titriyor :queen: :queen: :queen:

rainstorm10' Alıntı:
arkadaşlar merhaba. ben bir ay önce aldım motorumu class serisinden.ama ehliyetim olmadığı için trafiğe çıkmıyorum.kısmetse ehliyetimi alınca ağustosta :cherry: ama trafiğin kısmen az olduğu sokaklarda kullanıyorum motorumu sonrada işyerinin otoparkına bırakıp motorumu paşa paşa otobüse binip eve gidiyorum :pr: ilk motorum ve hiç tecrübem yok ve motordan gelen bazı sesler: 1-debriyaj kolunun zırıl zırıl ötmesi 2- amortisör kapağının titreşim yaparak motorumun asıl sesini sabote etmesi canımı sıkıyor. bu konuda bana yardımcı olurmusunuz ey tecrübeli abilerim sinir oluyorum bu seslere yaa :pr:

öncelikle hayırlı olsun. şu debraj kolunun titreme sesi bende var. ama bahsettiğin iki problemi çözmekte çok basit. debraj kolunun gerginliğini arttır zıngırdama kayboluyor. diğerine ise gidiyorsun bir motorsiklet ustasına amortösör problemini hallediyor. sıkıcak sadece. yani ikiside vida ve gerginlik modeli. bunları yaptır hadi hayırlı olsun titremelerine elveda de :) ehliyeti alıncaya kadar trafikten uzak kazasız günler dileklerimle. balıkesirden emre
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
190
arkadaşlar, yine bu vibrasyon meselesi yazıldı. aslında bu konuyu iyi bilen arkadaşlar yazmalı bazen hızlı cevap gelmiyor. ama ben onlar adına tekrar yazayım:
bu forumdan öğrendiğimize göre;
0 (sıfır) km regal aldınız. ilk 500 bakıma kadar size tarif edildiği gibi motoru kullanıyorsunuz. yani yavaş yavaş hız artırımı.. hızlandıktan 4-5 km sonra vites küçültmek... ara ara vites büyültmek.. vb. şeklinde yol alıyorsunuz. ilk zamanlar motoru çok zorlamıyorsunuz. böylece rodaj süresi geçiriyorsunuz. haliyle motor yeni olduğu için açılması gerekir. motor yeni olduğu için vibrasyon normaldir diye yazılmıştı. ancak, km artışı oldukça vibrasyonun azaldığı ve bir zaman sonra bittiği bu forumda yazıldı ( sıfır km otomobillerde bile bu iş böyledir. motorun açılması gerekir.) ilk 500 km bakıma giden motorlarda.. kontroller ve özellikle motor yağı değişimi sonrası çok büyük farklılıklar olduğu burada yine yazıldı.
motoru yeni alan arkadaşlar.. bu konuda aceleci olmamalılar. daha motoru dün alıp da bugün pişman olanlara bile rastlar olduk. önce bir sağa sola danışın neler yapılabilir diye. ufak tefek sorunlar tüm motorlarda vardır. ama.. regal'in menşei ile ilgili olan tüm motorlar ile ilgili topiklere bakın.. benzer sorunlar hepsinde vardır. ve yine burdan öğrendik ki.. aslında sorun olarak buraya yazılan çoğu meselenin kullanıcı hatasından kaynaklandığı anlaşıldı. bu durumdaki konulara da sorun denemez. netice itibariyle, motoru kötülemek durumunda olduğumuzu zannedenler var. başka topiklere girenleriniz varsa orda, bu topikten okuyanlar regal için "bir sürü sorundan bahsediliyor" diye yazabiliyorlar.

özetlemek gerekirse.. dikkatli kullanım / bakımlı tutmak / servis kontrolünde olmak... tüm meseleleri çözer.

trader; veritabanı için.. çok kapsamlı bir veritabanı olabilir. ancak, biz kendi aramızda regal kullanıcıları için küçük bir şey oluşturabiliriz. fikir gittikçe büyüdü de onun için yazıyorum. mesela.. şu an bir racing kullanıcısı ile benim sadece tanışmış olmaktan başka ortak bir yanım olamaz. sırf tanışmak için bir racing kullanıcısını da rastgele aramayacağıma göre.. ama bir regal kullanıcısını mutlaka bulunduğum yerde arayıp tanışmak isterim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst