asterix03; bahsedilen sorunların hemen hepsi çözüldü. forumun tamamını okuduğunuz belirtiyorsunuz. çözümlerin nasıl olduğu da forumda vardı zaten. şu an sadece akü ile ilgili bir muhabbet var. ancak, bazı arkadaşların bu sorunu da yok. bu da standart olarak herkeste aynı sorun vardır anlamına gelmiyor. bu problemlerin olması ile birlikte ben de; acaba diğer marka motorlarda da böyle akü sorunu oluyor mu? diye düşünmekten kendimi alamıyorum.
bilge@gölge'nin belirttiği cdı ateşlemenin, motor çalışmazken bile elektrik akımı çektiği durumu gayet düşündürücü. bir ürünün geliştirilme süreci ve test sürecinde bu tür sorunların varlığı epey test edilir. ondan sonra piyasaya sürülür. bu konuda, alt tarafı çin.. ne testi diyebiliriz, ancak, bana çok mantıklı gelmiyor. ayrıca anlamadığım bir durum da; marşa basmak için önce cdı düğmesi açılıyor yani ON konumuna geldikten ve elektirik akımı marş düğmesine ulaştıktan sonra marşa basılıyor. bu normal. peki cdı düğmesi açılmadan, yani on konumuna getirilmeden, yani düğme içinde de elektirik transferi + ve - olarak temas etmediği halde.. nasıl oluyor da, burası elektrik harcıyor. bunu anlamadım. şöyle olamaz mı; cdı düğmesi off konumunda değildir. unutuluyor mu.. yada cdı düğmesi off konumuna mı geçmiyor. eğer, gerçekten burası elektrik harcıyor ise, tüm kullanıcıların motorlarınını aküsü biterdi. ancak bu foruma böyle bir sorun şimdiye kadar yazılmadı. bazı kullanıcılar uzun süre motoru kullanmadıklarında akünün bitmiş olduğunu yazdılar. o zaman bu şu anlama mı geliyor, cdı düğmesi ha bire elektrik çektiği için, uzun bir zaman motor kullanılmaz ise, akü biter? böyle mi anlamalıyız?
bilge'nin yazdığı bu husus için diğer kullanıcı arkadaşlar bir şey yazmadı. ayrıca, servise uğrayanlar bunu sormalılar.. gerçekten böyle bir akım çekimi varmı? bilge bu akımı kestirip, kontak ile bağlantılı hale getirdiğini belirtiyor. eğer böyle olması gerekiyor ise, bu bir üretim hatasıdır ve sarıkayalar tüm motorları servise çağırmalı ve aynı düzeltmeyi yaptırmalıdır. eğer böyle değilse, yetkili bir ağızdan bu konu ile ilgili bir açıklama yapılmalıdır.. yada bizler bunu sorup soruşturup, burada yazmalıyız.