D400, crf250rally, xt660 siz olsanız hangisini seçerdiniz?

Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Merhaba,
Hep önceden almak istediğim motorumun hayalini kurar ve alırdım. Bu sefer biraz maddi durumlar hayalimdeki motora ulaşmama engel maalesef. Geçiş için bu 3 motordan birisine karar vermem gerekiyor ama artıları eksileri beni düşündürüyor. Bütçem 250k civarı. Dominar400ug bu listede alakasız duruyor tarz olarak. Hacim olarak daha büyük motor istiyorum bu yüzden d400 acaba olur mu dedirtiyor. Xt660za için de 5 vites olması beni düşündürüyor. Crfnin de tek kişilik bir motor olması var eksi olarak. İki arada bir derede kaldım. Siz olsanız bu üçlüden hangisini seçerdiniz?
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Ne amaçla ve nasıl kullanacaksınız önemli olan bu, hafif enduro, şehir içi, uzun yol, asfalt toprak oranı? Bunlar konusunda bilgi verirseniz yorum yapabiliriz.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Ne amaçla ve nasıl kullanacaksınız önemli olan bu, hafif enduro, şehir içi, uzun yol, asfalt toprak oranı? Bunlar konusunda bilgi verirseniz yorum yapabiliriz.

Genellikle işe git gel için kullanacağım, hafta sonları bazen artçılı 2-3 saatlik yolculuklar yapacağız. Genellikle asfalt kullanımı olacak ama zaman zaman stabilize yollardan da geçeriz. Çok zor arazilere giremem. Genel olarak kullanım şeklimiz böyle

Aslında önceki motorum 2007 vstrom dl650 idi, pek çok açıdan bizi memnun etmişti. Farklı tecrübeler edinmek istediğim için farklı bir motora binmek istiyorum. Ya 2012 kasasını alacağım ya da farklı bir motor. 2012 kasasının temizlerine bütçem yetmiyor, başka modellere yöneliyorum o sebeple
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,259
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Şekil 1/a:
7ry0pk6.jpg
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Bencede dominar olmalı çünkü sağlam ve güçlü bir motosiklet, xt660 ise çok bilgim olmamakla birlikte 2010 model 60 binde bir ekmeği yenmiş bir motosiklete 250 bin lira bağlamak çok mantıklı gelmiyor.

Crf250 çok güzel bir motor fakat ne şehiriçi işe gidip gelmelik nede 2 kişi binip seyahat etmelik bir motosiklettir.
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Dominar sahibiyim .Ben alırken motor kıtlığı vardı. Ama şuan alıyor olsam ve CRF ile Dominar aynı fiyat olsa CRF alırdım. Hatta fuara gittiğimde XEF 250 Enduro Trail 4T , 200000 liraydı onu bile alabilirdim.

Dominardan memnunum şuan için ama dağ bayır gezmeyi seven birisiyim .CRF nin daha mantıklı olacağını düşünüyordum.
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Yaşlı Yamaha yı almayın. Dominar ilede CRF yi kiyaslamayin. CRF alın rahat edin.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Ben crf250rally uzun kmler kullandım. Uzun yolda selesi rahatsız eder ama benim için çok problem değildi, 200 km civarı 10 dk mola verip devam edebiliyordum. Benim asıl sıkıntım hacimdi, uzun yol için hacim yetersiz kalıyordu, size sıkıntı olacaksa D400 daha mantıklı.

Hep söylerim keşke crf450'nin trafiğe çıkabilir versiyonu olsaydı. Şimdi t700 kullanıyorum oda arazide biraz ağır kalıyor, 2 kez devirip kaldırsam yetiyor.

Diğer seçenekler içinse, eski makinaya ben olsa girmezdim. Anca uzun yıllar bildiğiniz bir motorsiklettir komşu/tanıdık falandır öyle olabilir.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Çoğunluğun bu grup içinde xt660 diyeceğini düşünmüştüm, biraz şaşırdım doğrusu. Benim için de zaten en son sıradaydı kendisi, onu eliyorum o halde. Ama hala crf ve d400 arasında karar veremiyorum. Crf çok güzel bir motor, çok keyifli ama sele tek kişilik.
Bu yaz her hafta 200km git 200km gel yol yapacağım. Bunu da düşünürsek sanki d400 daha ideal gibi.
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Çoğunluğun bu grup içinde xt660 diyeceğini düşünmüştüm, biraz şaşırdım doğrusu. Benim için de zaten en son sıradaydı kendisi, onu eliyorum o halde. Ama hala crf ve d400 arasında karar veremiyorum. Crf çok güzel bir motor, çok keyifli ama sele tek kişilik.
Bu yaz her hafta 200km git 200km gel yol yapacağım. Bunu da düşünürsek sanki d400 daha ideal gibi.

Bence sele işi biraz dediğim gibi kişisel, ben crf'yi artçılı kullandım ve sorun olmadı bizim için, ama tabi d400 bu konuda daha avantajlı olucaktır. Aynı şekilde d400 hacim olarakta farkını göstericek zaten yol odaklı commuter bir makine. D400'ün tipi biraz daha düzgün olsaydı keşke.

Adventure istiyorsanız belki ktm250adv veya bütçe biraz daha yukarı çıkabilirse ktm390adv'de düşünebilirsiniz.

Ben sırf tipini sevmediğim için D400 almam, ama d400'ün mantıksız bir seçim olacağı anlamına gelmiyor. Kişisel bir tercih olur benimki. Naked/Commuter seçecek olsam MT25 alırdım heralde.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,534
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Offroad kullanımınızın yok denecek kadar az olduğunu farz edersek o paralara cıncık gibi 2014-2015 Er6F'ler var.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
kamp vs gidiyorsan abs li tenere bakabilirsin crf yi ele hem güçsüz hem tek kişilik hemde amortisörleri çok yumuşak şehir içinde kullanıma uygun değil
aslında 20 30 daha koysan orta kasa v storm daha güzel bir şeçenek kısa sürede değişim hissi uyandırmaz daha önce v storm kullanmışsın bu almayı düşündüğün 3 motorda sana güçsüz gelebilir
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Bence sele işi biraz dediğim gibi kişisel, ben crf'yi artçılı kullandım ve sorun olmadı bizim için, ama tabi d400 bu konuda daha avantajlı olucaktır. Aynı şekilde d400 hacim olarakta farkını göstericek zaten yol odaklı commuter bir makine. D400'ün tipi biraz daha düzgün olsaydı keşke.

Adventure istiyorsanız belki ktm250adv veya bütçe biraz daha yukarı çıkabilirse ktm390adv'de düşünebilirsiniz.

Ben sırf tipini sevmediğim için D400 almam, ama d400'ün mantıksız bir seçim olacağı anlamına gelmiyor. Kişisel bir tercih olur benimki. Naked/Commuter seçecek olsam MT25 alırdım heralde.

Ktm390 a bakmıştım, evet çok güzel bir motor ama hep bahsedilen o yüksek bakım maliyetleri ve parça ücretleri gözümü korkutmuştu.

Offroad kullanımınızın yok denecek kadar az olduğunu farz edersek o paralara cıncık gibi 2014-2015 Er6F'ler var.

Az yukarıda dediğim gibi, bakım ve parça maliyetleri gözümü korkuyor. Kawasaki, ktm bu yüzden hiç bakmamıştım aslında.

kamp vs gidiyorsan abs li tenere bakabilirsin crf yi ele hem güçsüz hem tek kişilik hemde amortisörleri çok yumuşak şehir içinde kullanıma uygun değil
aslında 20 30 daha koysan orta kasa v storm daha güzel bir şeçenek kısa sürede değişim hissi uyandırmaz daha önce v storm kullanmışsın bu almayı düşündüğün 3 motorda sana güçsüz gelebilir

Kamp işini araba ile yapıyorum, motosikletle biraz çile olduğuna karar verdim. Tek başıma olsam yine keyifli ama eşimle birlikte gittiğimiz için motosiklet gerçekten çok zor oluyor. Motor ile seyahatlerimin sonu ya otele ya da tanıdık birinin evine çıkıyor. Şu an xpulse200 var, sırf arazi merakım için almıştım ama yapamadım. Bir yanım az bekle, vstrom al diyor ama bekledikçe birikim yapmak anlamsız oluyor, değerini yitiriyor. Yoksa gönlüm vstromdan yana...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,534
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kawasaki'nin bakım maliyeti normal bir motordan farklı değil, hatta Bajaj'dan bile daha ucuza geldiğini söyleyebilirim. Tüm sarf malzemelerinin muadili var. İnsanlar kaza esnasında karenaj bulamamaktan korkuyor ama parça parça karenaj bile onarılıp boyanabiliyor. Ben eski model motorum için sadece oksijen sensörü ve sağ pandizot bulamadım, onu da 2 haftada Fransa'dan getirttim üç otuz paraya.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
10 yaşında Tenere 8500 dolar.. Vay benim güzel memleketim ya..

Dominar al, para biriktir sonra VStrom'a geçersin. Değişik tecrübe tatmak istiyorsun ama aslında istemiyorsun =))
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Killingroad doğru diyor.

Dominar al, hem bir yanda gezersin ama bir süre sonra gücü yetmiyor demeye başlarsın, o arada az az bile olsa kenara dolar/euro cinsinden para koy sonra vstrom alırsın. Eşinizle birlikte gezecekseniz orta hacimde en makulu v-strom.

Kamplara arabayka gitme konusunda da size katılıyorum. Benim de eşim ve çocuklar kamp yapmayı çok seviyorlar, imkan varsa onları arabayla gönderip ben peşlerinden motorla gidiyorum, size de tavsiye ederim, bırakın araba eşinizin olsun. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst