Cruiser Motosikletler ve Bayan Motosikletciler

Katılım
12 Ara 2008
Mesajlar
10
Herkese Merhaba,
Foruma yaklasik 2 hafta once katilmis, yeni bir kullaniciyim.
Motosiklet almayi dusunuyorum, eski bir bisiklet kullanicisiyim (sehirler arasi vs.) ama motorsiklet tecrubem cok az. Motosikleti daha cok kampus icinde kullanmak icin almak istiyorum. Bu sebeple foruma scooterlar hakkinda bilgi edinmek icin girmistim. Ancak zamanla ve bir arkadasimin cruiser motosikletini satmak istemesiyle fikrimi degistirmek uzereyim. 250 cc'lik ve 150 kilo agirliginda bir arac. Benim gibi birinin (50kg.) boyle buyuk bir motorsikletle bas edebilmesi cok zor mudur? Cok yogun olmayan kampus trafiginde beni zorlar mi? zordur yazdiginizi okur gibiyim ama imkansiz midir? :)
Zorlamaz sevdikten sonra yapabilirsin ! :p diyorsaniz, baslangic icin nasil bir motorsiklet dusunmeliyim? marka ve modeller?

Simdiden tesekkurler.
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Hoşgeldiniz Foruma Öncelikle..

100-150 CC ile başlaman daha ideal olur diye düşünüyorum.Ve almayı düşündüğün Cruiser motor kalıplı bir motorsa kontrolü biraz başlarda zorlayabilir ama tabiki imkansız değil.
Ama dediğim gibi hiç tecrüben yoksa daha düşük CC ile başlamanı öneririm.Ben Vitesli kullandığım için Scooter önerisini arkadaşlardan bekle.Size Scooter yakışır ayrıyetten kendi kanaatimce.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
Öncelikle ::hosgeldi

Size ilk önerim çin malı motorlara bulasmamanız olacaktır:queen:
Cruiser değilde scooterla baslamanızı tavsiye ederim..

Örn;

*Kymco Agility 125cc
*Honda beat 100cc
*Yamaha bws 100cc


3000-5000 km scooterda piştikten sonra
Honda cbr 125 almanız daha uygun olur diye düşünüyorum:)
:bestmt:::tutkuy:::bestmt:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
93
Eğer 250 cc düşünüyorsan S&t kanuni gv 250 yi öneririm. Sınıfına göre çok güçlü ve kaliteli bir makina. Tabi fiyatı diğer 250 liklere göre biraz yüksek 7.465 ytl. Bu motor benimde almayı düşündüğüm bi model.
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
üst levellerden başlamaktansa alt levelden başlayın 50-100-125-150 cc arası bir scooter alın hem kolay kullanım hemde ağrılık olarak size en uygun motor bence scooter:)
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Cruiser motosikletler sadece ağırlıkları ile değil sürüş dengesi açısından da kullanımı zor, başlangıç için uygun olmayan motorlardır. 150 kgs bir cruiserı 50 kg ile zaptetmek zordur. Size tavsiyem ya bir scooter ile yada 125-150 cc bir commuter/naked ile başlamanızdır.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Vitesli bir motorla başlamak scooterla başlamaktan daha zor değildir. Vites değiştirmek oldukça çabuk öğrenilen bişey. Sonuçta motosiklette otomobildeki gibi vitesin bir yeri yok. Büyütmek için yukarı küçültmek için aşağı itiyorsunuz o kadar. Otomobil sürecek olsaydın kimse sana illa otomatik vites arabayla başla demezdi. Ayrıca ehliyet kursunuda sana vitesli motor kullanmayı gösterecekler. Çünkü sınava scooterla giremezsin.
250 cc motosiklet cross yada süpersport olsa fazla gelebiliridi. Ancak crusiser için fazla değil. Yapısı gereği daha düşük devirli ve ivmelenmesi az motorlardır. Yüksek torkları ile rahat bir sürüş imkanı sağlaralar acemilerin vites gaz ve debriyajdaki hatalarını kapatırlar.
Ağırlık olayına gelince 150 kg büyük gibi gelebilir ancak şehirlerarası bisiklet sürebildiğine göre fizik kondüsyonun iyidir diye düşünüyorum. Bu da motosikleti kontrol edebilmeni sağlar. Şöyle anlatayım ağırlık hareket halindeyken değil durduğun zaman başına problemdir. Durudğunda motosikleti bacak kaslarınla kontrol etmen gerekir. Fazla sağa yada sola yatırırsan tutamayıp devirebilirsin (durduğun yerde). Bir de geri manevra yaparken zorlanabilirsin çünkü bütün iş hep bacak kaslarına düşer (hani şehirlerarasında bisiklet kullanarak çalıştırdığın bacakların kasları).
Bunun dışında ağırlık merkezi cruiserlerde oldukça aşağıdadır ve sele yüksekliği azdır bu da dururken ve giderken kontrolünü kolaylaştırır. 250 cc cruiser motosikletlerin son hızıda fazla yüksek değil trafik kurallarına uyarak sürdürğün ve kavşaklarda yol hakkı sende olsa bile herkese yola verdiğin sürece fazla problem yaşamazsın.
Mutlaka kapalı kask, dizlik dirseklik sırt koruması ve eldiven kullan(yada korumalı bir mont al). İmkanın varsa motosiklet için üretilmiş bir bot al.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Not: bayanların scooter kullanması gerktiği yaygın bir önyargıdan başaka bişey değil bence.
Bir önyargıyı yıkmak atomu parçalamaktan daha zordur.... Einstein
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
870
250lilik bir makinadan oldukça keyif alırsın. Gv250, kymco venox, kanuni gibi motorlar gayet iyi motorlardır hem fazla tepmezler. İlk başta biraz zorlanırsın ama kampüste kullanacağım diyorsun, tadını çıkarırsın merak etme.
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
hiç korkma çok kolay alışırsın motora bence iyi tercih sayılılır 250 cc biraz acemilik olur ama bence coğu motra göre daha dengeli motordur
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
150 kg biraz fazla gelebilir ama scooter'a binsende çok aşırı değişeni yok ortalama 120 130 kg ağırlıkları var scooterlarında (en basidindein bi çin scooterı) sadece bu motorlarda alacağın gruptaki motor çin malı olmasınki sonra sende başına gelen sorunlardan dolayı motordan soğuma derim :cat:

birde bu motoru kullanmaya başlamadan önce en azından arkadaşından daha motoru almadan(yanındayken hazır) önce kontrollü bir şekilde motora bin belli açılarda az yatırarak tutmayı dene(başında biri olsun diyorum çünkü düşürebilirsinde) ne kadar tutabiliyorsun kendi bir ölç alıştırma yap ona göre az fizik kondisyonunu geliştir (parmakların içinde gerekli olucak ellerinin ilk 2 parmağının sağda fren solda debriyaj olmak üzere sık sık kullanıcaksın unutma) bu şekilde motorun üstünde otur hiç kullanmasan bile ileri geri yürüt çalıştırmadan hem sen ona alış hemde kasların motoruna göre alışsın =)

motor alırsanda yazarsın burada sana bi sürü kişi "yazıcaktır her türlü (?)" konuda tekerin düz bassın daima şimdiden :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Vitesli bir motorla başlamak scooterla başlamaktan daha zor değildir. Vites değiştirmek oldukça çabuk öğrenilen bişey. Sonuçta motosiklette otomobildeki gibi vitesin bir yeri yok. Büyütmek için yukarı küçültmek için aşağı itiyorsunuz o kadar. Otomobil sürecek olsaydın kimse sana illa otomatik vites arabayla başla demezdi. Ayrıca ehliyet kursunuda sana vitesli motor kullanmayı gösterecekler. Çünkü sınava scooterla giremezsin.
250 cc motosiklet cross yada süpersport olsa fazla gelebiliridi. Ancak crusiser için fazla değil. Yapısı gereği daha düşük devirli ve ivmelenmesi az motorlardır. Yüksek torkları ile rahat bir sürüş imkanı sağlaralar acemilerin vites gaz ve debriyajdaki hatalarını kapatırlar.
Ağırlık olayına gelince 150 kg büyük gibi gelebilir ancak şehirlerarası bisiklet sürebildiğine göre fizik kondüsyonun iyidir diye düşünüyorum. Bu da motosikleti kontrol edebilmeni sağlar. Şöyle anlatayım ağırlık hareket halindeyken değil durduğun zaman başına problemdir. Durudğunda motosikleti bacak kaslarınla kontrol etmen gerekir. Fazla sağa yada sola yatırırsan tutamayıp devirebilirsin (durduğun yerde). Bir de geri manevra yaparken zorlanabilirsin çünkü bütün iş hep bacak kaslarına düşer (hani şehirlerarasında bisiklet kullanarak çalıştırdığın bacakların kasları).
Bunun dışında ağırlık merkezi cruiserlerde oldukça aşağıdadır ve sele yüksekliği azdır bu da dururken ve giderken kontrolünü kolaylaştırır. 250 cc cruiser motosikletlerin son hızıda fazla yüksek değil trafik kurallarına uyarak sürdürğün ve kavşaklarda yol hakkı sende olsa bile herkese yola verdiğin sürece fazla problem yaşamazsın.
Mutlaka kapalı kask, dizlik dirseklik sırt koruması ve eldiven kullan(yada korumalı bir mont al). İmkanın varsa motosiklet için üretilmiş bir bot al.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Not: bayanların scooter kullanması gerktiği yaygın bir önyargıdan başaka bişey değil bence.
Bir önyargıyı yıkmak atomu parçalamaktan daha zordur.... Einstein

Bayanların scooter kullanması gerektiğini söyleyen kim ben göremedimde:)
Önyargı falan yok ortada forumda herkezin ortak görüşü hiç tecrübesi olmayan bir insanın ve 50 kg olan bir bayanın 100-150 CC İle BAŞLAMASI Uygun diye cevaplar geldi, 100-150 CC'den başka KULLANAMAZ diye bir cevap göremedim ben.
Önyargıyı yıkmayada gerek yok dolayısıyla :wiinkk:

Ayrıyetten motorda ağırlıkta önemlidir bacak kası açısından diyorsanız ; ben 64 kg'mım ve 2 senedir kickbox yapıyorum derecelerimde var bacağım yeterince güçlü yani:)
Ama bacak ne kadar güçlü olursa olsun sizden daha ağır bir cisimi yükleniyorsunuz dolayısıyla kilo ne kadar fazla olursa kontrol dahada sağlamlaşacaktır bacak açısından.
Benim gücüm yeter orası ayrı özellikle bacak çalışmayıp bacakları normal olan 50 kg bir bayan için motor ağırsa biraz zorlayabilir diyorum;)
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ya olmaz diye bişiy yok..zor olur ama..sadece kampus iciyse beat sana cok keyif werir..ama zamanla kampus dısına tasacaına adım gibi eminim..ben de ara sokaklar diyip almıştım =). beat sorunsuz we şık bi motor ama hem gereksiz pahalı hem de kendini ilk konya yoluna ya da eskisehir yoluna attıında sıkılmaya başnıyosun..ben 5 ayda sıkıldım (gezilere katılamıyorum..2 kişi cok yawas :queen:..keske biraz daha gucnu olsaydı..sehir icinde gayet guzel geziliyo) ilan werdim bekniyorum..250 lik bişiy alırsan uzun süre başka motor almassın ama tecruben yoksa aır we gucnu bi motor tehlikeli olabilir. bana supershadow 250lik motor cok aır geldi. giderken tuy gibi ama inince dewirme riskim oldu (ben 85 kiloyum..alısık olmadıımdan heralde). ama azmin we dikkatinle gayet guzel de kullanabilirsin bence.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Bayanların scooter kullanması gerektiğini söyleyen kim ben göremedimde:)
Önyargı falan yok ortada forumda herkezin ortak görüşü hiç tecrübesi olmayan bir insanın ve 50 kg olan bir bayanın 100-150 CC İle BAŞLAMASI Uygun diye cevaplar geldi, 100-150 CC'den başka KULLANAMAZ diye bir cevap göremedim ben.
Önyargıyı yıkmayada gerek yok dolayısıyla :wiinkk:

Ayrıyetten motorda ağırlıkta önemlidir bacak kası açısından diyorsanız ; ben 64 kg'mım ve 2 senedir kickbox yapıyorum derecelerimde var bacağım yeterince güçlü yani:)
Ama bacak ne kadar güçlü olursa olsun sizden daha ağır bir cisimi yükleniyorsunuz dolayısıyla kilo ne kadar fazla olursa kontrol dahada sağlamlaşacaktır bacak açısından.
Benim gücüm yeter orası ayrı özellikle bacak çalışmayıp bacakları normal olan 50 kg bir bayan için motor ağırsa biraz zorlayabilir diyorum;)
Elbette önyargı yok sadece arkadaşlar tesadüfen scooter al diye yazmışlar.
Motosiklete ilk başladığım zaman bende 50 kiloydum ve motosikletim 250 cc 158 kilo ağırlığındaydı. Ne kadar zor olduğunu biliyorum dediğim gibi sürerken değil dururken zorluk vardır bu da çok büyük sorun değildir. Vücut ağarlığı önemli olsaydı 350 kiloluk bir harleyi sürecek adamın 200 kilo olması gerkirdi.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
mio al bi tane çok şirin scooter fiyatı da uygun. Ne vites ne ağırlık gez toz işte. İlerleyen dönemde büyütürsün motoru. Haa para möhim diil diyosan patlat bi tane vespa ömürlük bin:)
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Öncelikle aramıza Hoş geldin.
Kalıcı ve katılımcı olman dilegiyle.
Burda cevabını bulamadığın bir sürü soru işaretini ortadan kaldırabilirsin, yani dogru yerdesin.:cat:

Vitesli yada scoter ikisinden biriyle başla ama en iyisi vitesli olacaktır.
Cruiser motor kullanmak biraz daha kolaydır, ayakların yere basaçagı için fazla problem yaşamazsın.

Sana önerim Hyosung GV 250 olacaktır.:cat:

 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Elbette önyargı yok sadece arkadaşlar tesadüfen scooter al diye yazmışlar.
Motosiklete ilk başladığım zaman bende 50 kiloydum ve motosikletim 250 cc 158 kilo ağırlığındaydı. Ne kadar zor olduğunu biliyorum dediğim gibi sürerken değil dururken zorluk vardır bu da çok büyük sorun değildir. Vücut ağarlığı önemli olsaydı 350 kiloluk bir harleyi sürecek adamın 200 kilo olması gerkirdi.
Hayır tamamen yanlışın var ben o derece büyük farklardan bahsetmiyorum 350 kiloluk motosikleti 200 kiloluk adam kontrol edebilir demiyorum;
200 Kilo Adam 100 Kiloluk Adamdan ( İkiside standart bacak kas güçleride çalışılmamış varsayalım ) 200 Kiloluk adam daha iyi kontrol eder her türlü:)
Tabiki çok büyük farklar olmaz ama o ayrıyetten bayan senin 50 kg olman ile onun 50 kg olması farklı :)

Başka bir örnek vereyim en basitinden 75 kglık arkadaşım ayaktayken birbirimizi kendimize doğru çekmeye başlarsa vede kas güçlerimiz birbirine yakınsa ki öyle bir arkadaşım var beni çekebiliyor oysaki ben ondan daha güçlüyüm fakat hafifim ondan . Ama ikimizde kendimizi bi yere sabitleyip kollarımızdan çektiğinde ben onu rahat çekerim.Anlatabildimmi ağırlığın önemini.
Bu motorda çok büyük fark oluşturmaz ama ağır olan iki standart insandan kas güçleri aynı olsun ağır olan daha iyi kontrol eder;)

Sonuç olarak çok büyük bir sorun değil dediğin gibi ama fark varmı var:)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst