Çoklu Soru Topiciği....Gerçekten Önemli !

Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Mondial marka 150cc 8,5 beygir 9nm torklu Bi ZC model Scooterım var...
Herşeyinden memnunum son hızı hariç....
MOtoruma gerçekten iyi bakıyorum her türlü bakımı kullanımı temiz...
4500+ kmde motorum...
Benzin Shellden Süper Kurşunsuz 95 oktan(Yeşil renkli)
106 kiloyum TEk biniyorum...
Motorun Kuru ağırlığı 116 kilo...


REsimleri bi inceleyin arkadaşlar....

Derdim Son Hız konusunda...!Efenim öncelikle ben aklıma takılanları ve karıştıranları yazayım/sorayım....








Gördüğünüz gibi marmarisin yolları erkek cinsel organı gibi :) Sheltox isimli arkadaşım bu tip bi yolda dümdüz bilinen asfalt yoldaki gibi verim alınamıyacağını son hızıda baya etkileyeciğini söyledi..!? Motorum 75-77kmyi geçmiyo düz 80 diyelim...Ama bazı zcler 100 105 km yaptığını söylüyo...Şimdi!

Egzoz konusuna bi açıklık getireyim kendimce...Gördüğünüz gibi egzoz dar borudan başlayıp bi yerde en geniş halini alıp sonra tekrar daralıp üste doğru kıvrılıp sanırım o kırmızı yer susturucumudur nedir ordan geçip yine ince bi borudan çıkıyo...BU egzoz bir tek ZCde var başka hiçbi scooterda yok!Çok uğraşmışlar heralde aptallar!:pr:
Diğer scooterlara motorlara dikkat ettim hepsinin ağzı çıktığı yer büyük hatta araştırdım ve mantığımla birleştirdim o motorun içinden çıkan gazın büyük geniş bi yerden dışarı atılması daha iyi ve rahat olacağı için emme sıkıştırma ateşleme ve egzoz sirkülasyonunun DAHA iyi olacağına inandım ve öyle sanırım zaten....
Egzozu (burda bunu yaptırmış biri var) O geniş olan yereyakın bi yerden kestirip ucuna susturucu taktırıp performans almak istiyorum bunu yaptıran kişi aynı o resimdeki yolda 75i geçmeyen motor 100 görüyo dedi ve yalan söylemiyo!


Ayrıca şu kayış muhabbeti motorum 4500lerde ilk kalkarken kayıştan hafif sesler geliyo servise sordum o kadar ses gelmesi doğal sürterken gelir dedi acaba benim kayış dandik veya ömrü azalmış bişey mi denk geldi iyi bi kayış neye hangi ölçüye göre taktırsam performans alır mıyım???


Kilo önemlidir diyenlerde çok var bigün vericem 60 kiloluk bi adama bassın bakalım bence yine o kadar oynamıcaktır çünkü 85-80 kiloluk bi ustada bindi aynı yolda 80i asla geçmedi motor...Sağır falan değil beyler onu söyliyim sadece son hızını etkileyen bişey var ve onu bulucam!!!iki kişide 75 rahat vuruyo alet ama 150cc 8,5 beygir için AZ bi rakam bence 80km...Asyalar bile 110 falan diyo ya yalan atıyolar ya da harbiden basıyo!!!

Lütfen ne yapabileceğim konusunda teknik detaylarla veya bilgilerini paylaşır msınız ben ilk olarak egzozu kestirip denemek istiyorum onun dışında neden böyle olduğuna dair bi fikriniz var mı yani mecburmu herkes egzoz kestirmeye veya sheltoxun motoru nasıl 100 basıyo üstelik 1500lerde?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
sheltox arkadaşının motoru da aynı marka mı? eğer aynı marka ve modelse
1-senin motorunda veya göstergende bir sorun vardır ya da onun göstergesi de yanlış olabilir.
2- benim zealsun 125-6 motorum da 95 i geçmiyordu ama aynı motorlarlar 110 göryodu. sorunumuz aynıydı ( çözümümü anlatıcam)
3- mondial kt 125 benim motorla herşeyiyle aynıydı onlar da 100-125 arası hızlar gördüklerini söylüyorlardı.
4- rodajın hatalı olabilir.


yapmayı düşündüklerim şunlardı:
1- egsozu açıracaktım
2- dişlilerle oynayacaktım
3- 125 lik silindirin içine 150 lik gömlek çaktıracaktım, pistonları değiştirecektim.

yetkili servisteki ustanın tavsiyeleri:

bırak orjinal kalsın. hız istiyorsan satıp az yapacağın masrafı da üstüne koyup birazcık daha ekle ve 130 gören bir motor al. orjinaliyle oynarsan şüphe çeker ve zor satarsın. bir de ya düzen tutmazsa masrafın boşa gider!

o hariç bütün ustalar bana 190-400 ytl arası masraf çıkardı.

yaptıklarım:
1- 8 ytl ye ön düşliyi değiştirdim 95 ten 105 e çıktım ve titreme azaldı. ( senin motor kayışlı)
2- 1750 ytl ye aldığım motoru 1400 e sattım en kısa sürede. fakat şansım yaver gitti ve hyosung gv 250 bir motor aldım 1000 ytl peşin, taksitle 3500 ytl ye. eğer öyle denk gelmeseydi temiz 2. el bir mondial mct alacktım 2250 ytl ye.

eğer biraz maddiyat ayırabilirsen ve vitesli motora da geçmek istersen 1800-2250 ytl ( 250 ytl devir masrafı) ye motorunu büyüt. ve aslında ustanın bana söylediği ve sansürleyerek söyleyebileceğim şekilde:

"biz wc nin deliğini zor tuturup gidip 10 tane mühendisin yaptığını değiştirmeye çalışırız. zaten daha fazlasını yapsa motoru o hızda yaparlardı"

ben ustamın söylediğini yaptım. emin ol yaptığın masrafın çoğu boşa gidecek. tecrübeyle sabittir.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Dostum iyiakşamlar;

Öncelikle verdiğin resimlerden egsozun durumu net belli olmuyor. Gördüğüm kadarı ile (sadece tahminen) ikincisi katalizör görevini üstlenen bir parça. Yeni modellerde egsoz normlarını uydurabilmek için susturucu benzeri bir katalizör kullanıyorlar. Bu tip bir susturucuyu gördüm ama incelemedim. Ama tahminen katalizör veya son zamanlarda sıkça duyduğum "turbo egsoz".

Yeri gelmişken egsoz hakkında birkaç şey söyleyeyim. Egsoz sisteminin asıl amacı, motorun düşük devirlerde, düşük gaz basıncında egsoz gazının susturucudan geçmeyerek, biraz silindir içerisine baskı yapması, böylece ek dolgu sağlayarak alt devirlerde güç alınmasını sağlaması, yüksek süratlerde de gazın çabuk tahliyesi ile motorun üst devirlerde güç kazanmasını sağlamaktır. Ancak bunu her iki durumda da mükemmel yapmak imkansızdır. Ya orjinal susturucu ile alt devirlerde optimal tork, üst devirlerde ideal güç şeklide susturucu kullanırsınız, yada susturucuyu hiç takmaz, alt devirlerde güç kaybeder, üst devirlerde "biraz daha, %10 gibi" güç alırsınız. Dikkat ederseniz, boru dümdüz bir kıvrımla değil, artan azalan bir çapa sahip boru ve garip kıvrımlı yapıya sahiptir. susturucu ve ek susturucunun sökülmesi motorunuza biraz daha üst devirlerde güç kazandırır. Ama alt devirlerde, yani düşük hızlarda önemli tork ve çekiş kaybına yol açar. Ayrıca hiçbir motor egsoz kestirdikten sonra %10'dan fazla güç alamamıştır.

Motorunuz istenilen hıza çıkmıyorsa, (tekleme, çok yakma gibi şikayetler yokken) motorunuzun gücü düşük demektir. Bu ayarlara bağlıdır ve genelde motorlarda hava ayarının çok açık oluşundan veya bujilerin kurumlanmasından kaynaklanır. motorunuz 4500km ve sübab ayarları sıkılaşmış veya gevşemiş olabilir. Bujilerinizi değişimi, hava ayarınızın yapılması, sübabların kontrolü, hatta lastik basınçlarınızın dahi kontrol dilmesi gerekir.

Bazı motorların 100km ve üzeri hızlanmalarında bilhassa gösterge hatalarının rolü büyük. Mesela asya'larda en az 15km fazla gösterir göstergeler. Hatta km sayacı bile fazla gösteriyor. Asya 125T modeli ile 90km ile araba ile yaptığım kontrollerde gerçek hızımı 75km olarak okudum. Bazı söylentilere takılmayın. Zira 125cc 8HP motorlarla 100km ve üzeri süratler biraz hayal gibi.

Kayış nasıl bir ses çıkartıyor? Scooterlerde kayış sistemi, sürekli hareket halindedir. Yani siz durduğunuzda bile kayış dönmeye devam ediyordur. Siz hızlanmak için gaz verdiğinizde, arka tekerlerde bulunan bir balata sistemi, motorun dönüş hızına göre (2000dev üzeri) yana doğru kilitlenir ve motordan alınan hareketin tekerlere aktarılmasını sağlar. Şayet ses "çayırtı" şeklinde ise, kayışınız biraz bol duruyor yada esnemiş demektir. Kayışınızın esnek oluşu da istediğiniz sürate çıkmanızı engeller. Bence egsoz sisteminden çok kayış üzerinde durmalısınız. Bildiğim kadarı ile markaların herhangi birinde kronik bir kayış sesi yok.
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
zc 4 zamanlı fakat neden 2 zamanlı motorlar için kullanılan egzost tipi kullanılmış anlamak teknik anlamda biraz zor görünüyor. bence görüntü vermesinden başka bir şey aklıma gelmiyor
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
ihtiyar 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılara göre daha fazla performans sağlamaktadır hemde baya fazla :cat:
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
150'lik makinadan ne beklediğimiz önemli.100km/s veya üzeri hızlar Çin malları için olmaz.Yapanı vardır ama sağlıklı değil.Sitesinde net gücü bile belli olamayan motorun yapamayacağı şeyleri istemek pek mantıklı değil..
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
150'lik makinadan ne beklediğimiz önemli.100km/s veya üzeri hızlar Çin malları için olmaz.Yapanı vardır ama sağlıklı değil.Sitesinde net gücü bile belli olamayan motorun yapamayacağı şeyleri istemek pek mantıklı değil..

:cat: doğru. benim 125 lik zealsunla 95 ile inişe geçtiğin yaklaşık 1,5 km lik yokuşta motor 115 gösterdi ama zıplamaya ve tekerler basmamaya başladı. hız kesmedim, zira istediğim ve özlediğim bir hızdı bu. fakat yokuş daha dik ve/veya virajlı olsaydı aynı hızda ve yere basmadan gitmek akılsızlık olurdu. motoru yapabileceğinden fazla sorlamak hayati risk taşır. yani bıldırcından devekuşu yumurtası almaya çalışmak gibi bir şey. :queen:
:bounce:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Hmmm ilgilenen herkese öncelikle teşekkür ederim....

O ses şöyle ki, motor çalışırken hafif gazla kalkarken biraz ses yapıp sonra gazı verince yani 15-20kmye çıkınca ses kesiliyo sonra hiç ses yapmıyo...Kayışa evet ona da taktım şu an değiştirmek lazım bencede....

Evet aynı model aynı makinalar hatta yokuş yukarı 90la çıktığını söyledi araç solladığndan bahsetti ben inanmakta gerçekten zorluk çektim çünkü altımdaki aletin hele ki yokuşlarda falan o tip manevralar yapması inanılmaza yakın...

Gösterge konusuna da çok takmış düşünmüştüm ama neyle ölçebilirim ki aynı inç lastik ebatlarına sahip başka en az 2-3 araç bulmak lasım adamlara söylemek lasım falan veya başka bi taktik var mı?

Egzoz aynen o kadar sadece ufak bi kısmı gözükmüyo oda yukarı kıvrılan kısmı gece gece tam çekemedim ama yüzde 97si egzozun odur yani...

Bu arada o dediğiniz düşük devirlerde olayı evet o doğru geri besleme mantığı ile silindire falan ve yine demişsiniz ki hem alt devirde güçlü hem yüksek devirde olmaz bunu ortasını komple başka bi egzozla mı yakalarım ???
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Hmmm ilgilenen herkese öncelikle teşekkür ederim....

O ses şöyle ki, motor çalışırken hafif gazla kalkarken biraz ses yapıp sonra gazı verince yani 15-20kmye çıkınca ses kesiliyo sonra hiç ses yapmıyo...Kayışa evet ona da taktım şu an değiştirmek lazım bencede....

Evet aynı model aynı makinalar hatta yokuş yukarı 90la çıktığını söyledi araç solladığndan bahsetti ben inanmakta gerçekten zorluk çektim çünkü altımdaki aletin hele ki yokuşlarda falan o tip manevralar yapması inanılmaza yakın...

Gösterge konusuna da çok takmış düşünmüştüm ama neyle ölçebilirim ki aynı inç lastik ebatlarına sahip başka en az 2-3 araç bulmak lasım adamlara söylemek lasım falan veya başka bi taktik var mı?

Egzoz aynen o kadar sadece ufak bi kısmı gözükmüyo oda yukarı kıvrılan kısmı gece gece tam çekemedim ama yüzde 97si egzozun odur yani...

Bu arada o dediğiniz düşük devirlerde olayı evet o doğru geri besleme mantığı ile silindire falan ve yine demişsiniz ki hem alt devirde güçlü hem yüksek devirde olmaz bunu ortasını komple başka bi egzozla mı yakalarım ???

hız konusunu bir arabayla da ölçebilirisn. ayrıca inat ettin yani, masraf yapıcan....biz boşuna konuşmuşuz.iyi kolay gelsin...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
ihtiyar 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılara göre daha fazla performans sağlamaktadır hemde baya fazla :cat:

Standart motorlarda değil.
250 cc java ceylan CBF 250 den daha düşük performansa sahip.
Hacimden çok besleme ve deşarj yöntemleri belirleyici oluyor.
2 zamanlı motorlar modifikasyona daha yatkın ve ucuza mal oluyor.

Bu 2 zamanlı
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_kx_250_1990.php


Bu da 4 zamanlısı.
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_kx250f_2007.php
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
:) inat değilde şimdi kayış gerçekten verimi düşükse onu değiştirmek bence normal derim...Ha ama eğer egzoz için söylüyorsanız ben gerçekten o egzozu beğenmiyorum ve bi tek ZCde var yani ben göremedim başka motorda ha onun gerçeği var sanırım performans egzoz ama bizimki ondan değil yani

Araba ile ölçeyimde hangi araba ile lastik ölçüleri farketmez mi hız konusunda? yani bi kamyonun 80km/s hızı ile bi polonun 80km/s hızı aynı değil bence lastik ebadından dolayı?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Hmmm ilgilenen herkese öncelikle teşekkür ederim....
Gösterge konusuna da çok takmış düşünmüştüm ama neyle ölçebilirim ki ????

Şehirler arası yollarda,bilhassa şehir çıkışlarında +0000 ve +5000 metre tabelaları vardır.
1. tabelada kronometreye basıp 2. tabelada durdurup hızınızı katii olarak ölçebilirsiniz.
Veee tripmetrenizide test etmiş olursunuz.:cat:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Araba ile ölçeyimde hangi araba ile lastik ölçüleri farketmez mi hız konusunda? yani bi kamyonun 80km/s hızı ile bi polonun 80km/s hızı aynı değil bence lastik ebadından dolayı?[/QUOTE]

kayış için tamam d motorla fazla oynama yaptırma. kayış neticede güç aktarımını sağlar ki zaten bizimde konuştuğumuz konu güç. hız orantılamasına gelince şimdi onu araştıryodum. ama cevap gelince yazarım.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
652
Araba ile ölçeyimde hangi araba ile lastik ölçüleri farketmez mi hız konusunda? yani bi kamyonun 80km/s hızı ile bi polonun 80km/s hızı aynı değil bence lastik ebadından dolayı

Bu aynı 1 kg demir mi daha ağırdır yoksa 1 kg pamuk mu? sorusu gibi olmuş. :) Kamyon, tır, araba, otobüs, minibüs farketmez. eğer hız göstergelerinde bir problem yoksa, lastikleri orjinal fabrika çıkışı ebatlarındaysa ve hepside 80 gösteriyorsa hepsi 80 le gidiyordur. sonuç olarak diyeceğim şudur ki: kendi hız göstergenin doğruluğunu ölçmen için illaki lastik ebadı seninkiyle aynı olan bir araç bulman gerekmez. Herhangi bir araçla yan yana giderek hız göstergenin doğruluğunu test edebilirsin.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Bu aynı 1 kg demir mi daha ağırdır yoksa 1 kg pamuk mu? sorusu gibi olmuş. :) Kamyon, tır, araba, otobüs, minibüs farketmez. eğer hız göstergelerinde bir problem yoksa, lastikleri orjinal fabrika çıkışı ebatlarındaysa ve hepside 80 gösteriyorsa hepsi 80 le gidiyordur. sonuç olarak diyeceğim şudur ki: kendi hız göstergenin doğruluğunu ölçmen için illaki lastik ebadı seninkiyle aynı olan bir araç bulman gerekmez. Herhangi bir araçla yan yana giderek hız göstergenin doğruluğunu test edebilirsin.

düşününce doğru görünyor. çünkü polis radarları araçları motor-kamyon-taksi diye ayırmıyor ki. sinyali yolluyor ve geri gelen sinyalki ölçüyor. demek ki aynı tepkiyi ölçüyorsa hızlar aynıdır. zekamı seveyim...:bounce:

bu arada pamuk daha ağırdır. çünkü, bütün uçalar demirdendir, pamuktran yapılmış bir uçak görmedim hiç. demir daha hafif olduğundan uçuyor. pamuk uçamaz çünküm :p
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
bu arada pamuk daha ağırdır. çünkü, bütün uçalar demirdendir, pamuktran yapılmış bir uçak görmedim hiç. demir daha hafif olduğundan uçuyor. pamuk uçamaz çünküm :p

Ben çukurovada pamukları uçarken gördüm,hatta traktörden uçarak firar ediyorlardı.:queen::queen::queen::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst