Çizik, sürtük kapatma ve küçük bir taşıma sorusu

Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
168
Merhaba arkadaşlar güvenli sürüşler





2. el almıştım motorumu önceki sahibinden böyle iki küçük hediyem var. Bunları nasıl kapatabilirim kolayca ? Mat ruj veya oje sırıtır mı, iş görür mü? Başka tavsiye edeceğiniz yöntem var mı ?

2. konu ise, hafta sonu İstanbul'dan bodruma gideceğiz yaz için, motora yeni başladım uzun süre ayrı kalıp soğumak istemiyorum. Bir çok taşıma konusunu okudum ancak 2-3 sene önce hepsi. Benim sormak istediğim otobüsler hala motorları kabul ediyor mu ? Yakın zamanda otobüsle motorunnu taşıyan var mı ? Ve masrafı ne kadar oldu ? Harem otogarından halledebilir miyim? Veya halden kalkan bir kamyon/kamyonet ile anlaşmak motorun çizilmesi hasar görmesi açısından ne kadar güvenli ?

bir umut belirteyim fiat fiorinomuz var, onunla gideceğiz. Arabanın kullanıldığı bir senaryo mümkün mü sizce aparat ruhsat vb zahmetlere girmeden ?

motor: pulsar 150 ns 2016

herkese iyi günler
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
1.Çizik derin değilse , garantili olmasada , polisaj ile ve alt katmanında boya katı yok ise (Tamamı siyah yekpare ise) , yine derin olmayan plastik parçalarda ısıl işlem ve zımpara ile nerede ise ilk güne döndürüle biliniyor.

2. Donanımlı bi motosiklet sürücüsü yakınınız var ise gerek yok , değilse yardımsever otobüsler olduğunu , benzin tamamen yokken alabildiklerini (sahiplik belgenizi ibraz edip) ve tabii ücretini evvelden konuşmak gerektiğini okuduk.

Çizilme riski var , eski bir-iki battaniye ile sarmalanır etrafına kalın puff karton konulabilirse belki sıkıntı olmaz , diye okumuştum.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Boya konusunda fikrim yok ama taşıma hakkında bilgi vereyim. 2017 eylülde kendi motorumu istanbuldan yozgata götürdüm. Tanıdık bulduğum için 150 liraya hem kendimi hem motorumu götürdüm. Benzinini boşalttım. Aynaları söktüm. Konusunu da açtım orada detaylı bilgi yazıyor. Profilimden bulabilirsin.

Yine mart ayında arkadaşımın motorunu yozgattan ankaraya gönderdik. Yine otobüsle. Benzini boşaltıp koyduk. Açtığım başlıktakileri uygula. Gidince de bi fotoğraf at bodrumdan keyfimiz gelsin :)
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
168
1.Çizik derin değilse , garantili olmasada , polisaj ile ve alt katmanında boya katı yok ise (Tamamı siyah yekpare ise) , yine derin olmayan plastik parçalarda ısıl işlem ve zımpara ile nerede ise ilk güne döndürüle biliniyor.

2. Donanımlı bi motosiklet sürücüsü yakınınız var ise gerek yok , değilse yardımsever otobüsler olduğunu , benzin tamamen yokken alabildiklerini (sahiplik belgenizi ibraz edip) ve tabii ücretini evvelden konuşmak gerektiğini okuduk.

Çizilme riski var , eski bir-iki battaniye ile sarmalanır etrafına kalın puff karton konulabilirse belki sıkıntı olmaz , diye okumuştum.

Teşekkür ederim cevabınız için. İlk maddeyi tam olarak algilayamadım, daha basit anlatırsanız sevinirim :D 2. İçin de, demekki devam ediyor bu otobüsle taşıma, hareme bir uğrayım artik

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

Boya konusunda fikrim yok ama taşıma hakkında bilgi vereyim. 2017 eylülde kendi motorumu istanbuldan yozgata götürdüm. Tanıdık bulduğum için 150 liraya hem kendimi hem motorumu götürdüm. Benzinini boşalttım. Aynaları söktüm. Konusunu da açtım orada detaylı bilgi yazıyor. Profilimden bulabilirsin.

Yine mart ayında arkadaşımın motorunu yozgattan ankaraya gönderdik. Yine otobüsle. Benzini boşaltıp koyduk. Açtığım başlıktakileri uygula. Gidince de bi fotoğraf at bodrumdan keyfimiz gelsin :)

Tamam ustam bakıyorum konuna. Götürebilirsem fotoğraf da atarız video da, canınız sağolsun :)
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
168
Merhaba arkadaşlar. Son olarak götüremedim motoru, garibim 2 aydan fazla süre yatacak burada...

Otobüsler cin olmuş, gözünü açmış. herkes 300den kapı açıyor. 250ye hallederiz deniyor. Artık eskisi gibi 100-150 liraya motor yollama devri bitti galiba. Üzdü ama yapacak bir şey yok...
 
Katılım
16 Haz 2015
Mesajlar
225
Turtle scratch remover (çizik giderici) pasta kullanabilirsin. Boyalı plastik yüzeylerde de iş görüyor. Kaskımdaki çizikleri bile farkedilmeyecek sekilde düzeltmişti.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
15503880_7.jpg


sürtük kapatma.

manası çok derin ...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst