Çin malı motorlara her fırsatta laf atanlara duyurulur

Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
108
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çinliye iyi demek benim ki iyi tümünden banane demek gibi bişeydir
aksini iddaa eden gitsin tamircilere baksın
tamirci çin malını tamir ediyo ancak honda ya biniyo:)
amacım kimsenin malımı kötülemek deyil yanlış anlaşılmasın ama avrupaya vespayı mespayı yapan çinli burayada kaliteli motor sürsün
vergisiyle 500dolar olan çin motorunu 2000ytl ye alıcağıma giderim 500ytl daha koyarım tayvan veya japon alırım
olmaaaaaaaaaaaaaaz niye çünkü çinlinin albenisi var kooooooooooooccaman motor hatta maksi maksi çantasıda var telefon çalıyo göstergeside
bana kızan kızsın çünkü ben bikere aldım 1sene kullandım 12000km gö züm gi bi de baktım genede 3kere motor indi egsoz patladı vs vs vs vsvsvsvsvsvs 1300 ytl masraf yaptım onuniçin kimse bana kızmasın herkez gitsin tamircilere baksın
bizim insanlarımızada kimse dandik mal yapmasın vede satmasın...............
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
136
ben çinli motor ile 13 ayda 23 000 km yol yaptım ve bunların genellikle çeğu grup ile yapılan geziler oldu bilirsinizki grup ile yapılan gezilerde diğer motorlara yetişmek için songaz gidersiniz bu şekilde bile doğru düzgün elle tutulur arıza yapmadı ama ben çok iyi demiyorum çinmalı kötü yanlarıda var 10 000 kmde debria balatasını değiştiriyın yani hiçbir japon mootunda 40 000 km yi geçmeden balata değiştirmezsin belki daha fazla km çin motorunun bu kötü yanı var tabiki kullanılan malzemeler biraz kalitesiz ama şimdi fiyatı olarak kıyasladığınızda aradaki farkın nedeni çıkıyor konuşurken birazda kullanan kişilerin alım gücünü ve kullanım bilgisini katarak kıyaslama yapmak lazım şimdi adam kullanmayı bilmiyor bu motoru düşe kalka öğrenecek bu nedenle ben kimseye japon motoru önermedim parça fyatı olarak ama dikkat ederseniz çin malı mootru olanların ikinci motoru japon yada çinden iyi denebilecek olan tayvan malları
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Nis 2006
Mesajlar
156
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CİHAN yuh dıyorum sende baya delıymıssın yahuu valla helal olsun tebrık ederım seni:cat::rendeer:
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
çinliye iyi demek benim ki iyi tümünden banane demek gibi bişeydir
aksini iddaa eden gitsin tamircilere baksın
tamirci çin malını tamir ediyo ancak honda ya biniyo:)
amacım kimsenin malımı kötülemek deyil yanlış anlaşılmasın ama avrupaya vespayı mespayı yapan çinli burayada kaliteli motor sürsün
vergisiyle 500dolar olan çin motorunu 2000ytl ye alıcağıma giderim 500ytl daha koyarım tayvan veya japon alırım
olmaaaaaaaaaaaaaaz niye çünkü çinlinin albenisi var kooooooooooooccaman motor hatta maksi maksi çantasıda var telefon çalıyo göstergeside
bana kızan kızsın çünkü ben bikere aldım 1sene kullandım 12000km gö züm gi bi de baktım genede 3kere motor indi egsoz patladı vs vs vs vsvsvsvsvsvs 1300 ytl masraf yaptım onuniçin kimse bana kızmasın herkez gitsin tamircilere baksın
bizim insanlarımızada kimse dandik mal yapmasın vede satmasın...............


iyi kardeş o zaman bana 2000 ytl'ye sıfır cbr 125 alıver(gerçi oda ÇİN ama olsun namı diğer japon) ben sana parasını yollarım herkes bütcesine göre alıyor
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
iyi kardeş o zaman bana 2000 ytl'ye sıfır cbr 125 alıver(gerçi oda ÇİN ama olsun namı diğer japon) ben sana parasını yollarım herkes bütcesine göre alıyor

Cbr125 çinde üretilmiyor ki. CBF150 ile karıştırmayasın.


Bi de olaya şu yönden bakalım. Arkadaşım 300 ytl ye çin malı motoru komple yeniledi. Piston krank filan baştan sona.

Hondanın cgl125 in sadece krankı 365 ytl. cbf250 ninde 500 ytl imiş.

Yani kaliteli ama bir arıza çıkardığında çin malının 10 arızasına da bedel oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
tamam kardeşim çin malı tu kaka eeııı iğrenç... mutlu oldunuzmu...?
ama çin malı motora biniyorum.. elbette eksikleri olur ama sonuçta motor gidiyor işte.. japonuda bozuluyo çinide el yapuımı bunlar.. ne gerek var bu kadarbüyütmeye bu olayı.. çin malını alan kendine alır biner.. belki durumu ona yetiyor.. bozulanda tamir ettirir.. japondan ucuza mal olur ya ona bakın siz.. herkesin motoru kendine....

çinliye iyi demek benim ki iyi tümünden banane demek gibi bişeydir
aksini iddaa eden gitsin tamircilere baksın
tamirci çin malını tamir ediyo ancak honda ya biniyo:)
amacım kimsenin malımı kötülemek deyil yanlış anlaşılmasın ama avrupaya vespayı mespayı yapan çinli burayada kaliteli motor sürsün
vergisiyle 500dolar olan çin motorunu 2000ytl ye alıcağıma giderim 500ytl daha koyarım tayvan veya japon alırım
olmaaaaaaaaaaaaaaz niye çünkü çinlinin albenisi var kooooooooooooccaman motor hatta maksi maksi çantasıda var telefon çalıyo göstergeside
bana kızan kızsın çünkü ben bikere aldım 1sene kullandım 12000km gö züm gi bi de baktım genede 3kere motor indi egsoz patladı vs vs vs vsvsvsvsvsvs 1300 ytl masraf yaptım onuniçin kimse bana kızmasın herkez gitsin tamircilere baksın
bizim insanlarımızada kimse dandik mal yapmasın vede satmasın...............

:queen::queen: benim tamircide bi sürü honda yatıyor...kiminin şaftı kaymış kimi pert olmuş.. gelen arızalar hep honda.. :queen::queen:

neyi tartışıyorsunuz siz... hala anlam veremiyorum.. her motor bozulur kardeşim bunu aklınıza yazın...bozulan motorda yapılır... ama tabi parasına göre..:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Çin malı olmasydı; Halâ yalanıyor olurduk

Keeway SL 150 kullanıcısıyım, Macar malı diye lanse ediliyor amma velâkin Çin'li olduğunu anlamak için uzman olmaya gerek yok. Motorumdan gayet memnunum. bana hiç bir sorun çıkarmadı, belki motor teknisyeni olmamızın, belki 29-30 yıllık bir 4 tekerlekli sürücüsü olmanın avantajlarıdır. kısacası bilinçli kullandığımı zannediyorum. Çin'lilerin fiyat avantajı sayesinde 1,5 yıldır hobimi tatmin edebiliyorum. Topic'i açan arkadaşımız da bu konuyu zaten çok güzel hikaye etmiş. İyi ki varsınınız. Çin Çan Çon'lar.:queen:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
cinli almayin diye yirtinanlar, Cinli $oyle boyle diyenler, paraniz kısıtlı oldugu, maddi imkaniniz el vermedigi zaman yorum yapin.. $imdi degil..!
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
aslında sorun çinli motorlarda değil.çinli motoru satanlarda.türkiyede motora ilgi
duyan kesimin çoğunda teknik bilgi eksikliği var.satıcılarda bu insanlara yok efendim bu motor şöyle motor şu motor böyle motor diye satış esnasında gazı
verince vatandaş aldığı motora haddinden fazla yükleniyor yada yaptığı ufak bir kaza sonucunda servis tarafından çeşitli kazıklara maruz kalıyor.
firma desen dandik servis desen dandik...ondan sonra çinli motorların adı karalanmaya çalışılıyor.tamam motorlar çok kaliteli değil ama uygun kullanımda
hepsi iyi performans veren makineler.sorun çinli motorlarda değil o motorları
racing motor gibi kullanmaya çalışanlarda.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
üstündeki adam altındaki motordan haberdar değilse daha çook tamirci köşelerinde çinmalı motor görürüz. Motor kebabçının kuryenin eline geçtikten sonra motor demirden de olsa (honda activa) aynı tamircinin kapısında yatar.

7300 km deyim alalı 11 ay oldu yağ değişimi ve bakım dışında tamirci anahtarı değmedi. Periyodki kontrol ve motoru tanıma açısından arada söküp kendim bakıyorum sağına soluna.

Şu konuda Mutabık olalım;

Biz çin malı motorlar Japonla almanla aynı kalitede demiyoruz. En azından Ben öyle düşünüyorum. 3500 ytl ye 0 km 2006 model cruiser aldım. Bana göre Çinli üreticilerin en büyük hatası Km saatlerine motorların hiç göremeyeceği değerler koymak ondan sonra da üstündaki kullanıcı en fazla nereye getiririm diye bas babam bas ondan sonra motorum sağır oldu şu oldu bu oldu. 150 cc lik CBR 125r kopyası makinada 220 km kadran var. 125 lik ybr kopyası makinada 160 km kadran var Benim makinada bile 140 km kadran var ki o bile fazla BU konuda en dürüst makina bana göre ramzey qm250 120 km kadran var en makulu olan da bu. Kullanıcıların biraz bilinçli olması şart. arkadaşım hala gs500 üne sübap kepi aramakta çıkmasının tanesi 150 ytl. başka bir arkadaşımın f650gs si sübap bekliyor. Kendi model yılına ait hala bulamadı. Başka birinin virago250 sinin krangı kırık o da piyasada yok. Başka bir arkadaşımın en500 kontak bekliyor adam şalter koydu en sonunda motora. İş sadece japon alıp binmekle bitmiyor. bunun yedek parçası şusu busu var. Daha önce bir başlık açmıştım çin malı motora binen motorcu değil midir diye. Eğer bu ülkede motoruna göre muamele varsa BEN MOTORCU DEĞİLİM. ye kürküm ye misali. Artık bana göre bu tür konular açmanın kimseye bir faydası yok. ortamı germekten başka bir işe yaramıyor.


Sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
108
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cinli almayin diye yirtinanlar, Cinli $oyle boyle diyenler, paraniz kısıtlı oldugu, maddi imkaniniz el vermedigi zaman yorum yapin.. $imdi degil..!
arkadaşım sen bana böyle diyceğine eeey çinliler bizim ülkemize inşaat demirinden yapılmış öntakım parçası sokma ben motorcuyum iyi motordanda anlarım gileraya binerim 3,5 kişi mutlu ama daha çogu mutsuz onun için benim ülkeme böyle mallar sokma de
bu insanlara sen mi faydalısın yoksa ben ve benim gibi düşünenlermi çok merak ediyorum

arkadaşlar benim burada kimsenin motoruyla yada yapmış olduğu seçimiyle biderdim yok genel olarak çok ucuza maledilen bu motorların türkiyede 3kat üstüne kar konularak satılması tayvan ve japon motorlara fiyatlarının yaklaştırılması .
bana çin motorları ucuz demeyin lütfen çin malları 2000 ytl den başlıyor 2900e adam suzuki 125lik satıyo kymco125lik 2400 ytl ancak bunların tek eksiği albenisinin çinliler kadar olmaması bunlar avrupada zaten yok satıyo avrupalı nın olduğundan daha iyi gibi gibi gösterilmeye çalışılmış taklit mallarla işi yok zaten bilinçliler yani
sen 500dolara mallettiğin motoru burada evladiyelik canavar gibi motordan ucuz imajı vermek için 200 300ytl ucuza satıyosan ben buna karşıyım ancak çinliyi 600dolarlara alalım demiyorum ama fiyatı yaklaştırı yosan kaliteyide yaklaştır
başlıgı malum aslında benim burada yorum bile yapmamam gerekiyo çünkü baş edemem ancak samimiyetime inanın burada memnun olanlar kadar memnun olmayan coğunlukta
olsa ve hakkını arasa bu site kitlenir ,ozaman çinli de biz 3.dünya ülkesiymişiz gibi bize böyle mallar gönderemez kimsede getirip satamaz.
yav arkadaş bensenin malına niye tü kaka diyim benim senle işim yokki televizyon araştırma yapmış çinmalı klima 3kat elektirik yakıyo ,türkiye otomotiv yedek parçacıları derneği araştırmış yav kardeşim diyo ben hiç işçilik almasam bile kaliteli parçayı bu paraya yapamamam diye ,sonra ön takımlar geri dönüşümlü inşaat demiri çıkıyo .kimse 3,5 kişi memnun diye çinlinin iyi olduğunu kabul ettiremez .
anadolu insanı öyle delikanlıdırki olumsuzlukları kalbine gömer ,bişeyde olumluysa da ona hakkını verir.
yani memnunsan eyvallah bin git senelerce kazasız belasız ,ama memnun olmayan mağdurlarda hakkını arasın kimsede bana çin malı ucuz demesin
bile bile çin malı eğer yedek par çası ucuz diye alınıyosa ona sözüm yok
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
84
::biggrinncihan abi fotolara azım açık baktım valla gören cross sancak haa ama helal olsun tebrik ederim::biggrinncihan
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Valla benım motorumda 11.300 km de 1 kere yolda kalldım onda da kalmadım servıse kadar attı gene benı debrj contası attı yag kacırdı o kadar tabı arada ufak tefen bı kac sorun oldu ama yolda bırakcak seyler degıldı.En son 9500 km bakımını yaptırdım bır dahada servıse 12.000 km bakımına gıdıcem ve 2000 ytl ye aldım.Pekı yedek parcalar ne kadar ?? On granajaım 48 ytl yan alt 27 ytl arka 48 ytl yanı Allah korusun yan yatırsam malıtyetı yuvarlak 130 ytl pekı sımdı Cbr125 ın yattıgını dusunelım kım yapacak buunun hesabını sımdı o kadar cok Rakam koyacaz kı yan yana ben hesaplayamadım heheh ( :) )

Bıde dokuluyomus ta yok soleymıs tamam dokulenlerı var ama bunda hıc kullanıcı hatası yokmu elbette var azcık bakacaksın motoruna Japonu 5000 de bır kontrol edıyosan bunu her 1000 de bır kontrol edecen ama EDECEN.

Buyrun sıze nerdeyse 12.000 km deki Çin Kısın bile yatmadı bu motor.

1002884zy7.jpg

1002882sm8.jpg
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
ARBETUS;761654]üstündeki adam altındaki motordan haberdar değilse daha çook tamirci köşelerinde çinmalı motor görürüz. Motor kebabçının kuryenin eline geçtikten sonra motor demirden de olsa (honda activa) aynı tamircinin kapısında yatar.

ısrarla söylüyorum.. tamirci köşelerinde çin malından çok japonda var... bu sadece activa değil.. honda cg ler yamaha ybr ler cros motorlar.. burda tabiki her motorun bi ömrü vardır.. biz motorumuz japondan kaliteli demiyoruz.. hala gereksiz yere bir sürü yazı yazıyorsunuz... bu dediklerinizi zaten çoğu kullanıcı biliyor...:cat:
siz istesenizde istemesenizde veyahut ben istesemde istemesemde bu ülkeye çin malı girmiş ve büyümeye devam ediyor.. he kalitesine göre pahalıda olabilir.. ama her insanın maddi durumuna göre yinede ucuza geliyor.. bence bu topiğin kitlenmesi lazım artık..
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
bence bu topiğin kitlenmesi lazım artık..

Aynen katılıyorum dostum anlatamadık derdımızı Çın malı kotulemeyı kendıne mısyon edınmıs arkadaslara :cat: Anlatamadık gucumuz buna yetıyo yapacak bır sey yokkkkkk ben 2000 ytl ye hayalımı gerceklestırdım mı gerceklestırdım bıttııııııııııııııııııııııııı :cat:

2000 ytl ye sıfır 150cc Honda vardıda bız mı almadık :queen:
 
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
137
çin malı motorlara laf edenler iki defa düşünün

çin malları iyidir, değildir, kalitesizdir, kalitelisi vardır tartışması hiç bitmez çünkü ölçütler kişiden kişiye değişir. ancak bir olayın farkına varmak gerekiyor. ülkemizde motosiklet kullanıcılarının çok ciddi sorunları var. motosiklet park yeri gibi birşeyi değil bulmak hayal etmek bile mümkün değil. otoyollarda, köprülerde otomobilller ile aynı rakamları ödüyoruz. vergilerimiz olması gerekenin çok üstünde hatta piyasasını hareketli gördükleri için ötvyi de arttırdılar. bunlar idari konular.

hepimizin asıl büyük problemi trafikte yaşadıklarımız. her motosiklet kullanıcısı diğer sürücülerin onları dikkate almadığından şikayet eder. yan yoldan hepinizin önüne birileri mutlaka fırlamıştır yada yolda sizi sollarken sıkıştırmışlardır. benzeri olayları yaşamayan ve şikayetçi olmayan yoktur. bu tip olayların tek nedeni ise motor kültürünü hiç bilmeyen, motor kullanmak konusunda en ufak bir fikri olmayan insanlardır. otomobil kullanıcısı motor da kullanıyor olsa, otomobili ile trafiğe çıktığından motor kullanıcısına yardımcı olacaktır. çünkü aynı duruma kendisi de düşecektir yeri geldiğinde.

şimdi bir düşünün bakalım. ülkedeki gelir dağılımı ortada iken o yerden yere vurulan çin malı motorlar olmadan motor kullanıcısı sayısı nasıl artacak? motor kullanıcısı sayısı artmadan trafikte yaşadığımız bu sorunlar hiç bitmeyecek. kullanıcı sayısını da çin malları arttıracak çünkü çoğu insanın motosiklete 5000-6000 lira verecek bütçesi yok. ucuz motor alacak kullacak ve motor kullanmak konusunda bilgisi olacak. sonra çin malı beğenmez süper motorlara sahip arkadaşlar trafikte rahat edecekler.

aslında bunun olacağından şüpheliyim çünkü çin mallarına o kadar çok laf ediliyor ki bu yıl satışları önemli miktarda azaldı. niyetlenen insanlar da araştırıp "sakın çin malı alma" lafını duyunca korkup vazgeçiyorlar. belki zaman içinde markalar elenince tekrar talep oluşur ama oluşmazsa biz trafikte aynı tehlikeleri yaşamaya devam edeceğiz gibi görünüyor. sonra da buralarda kazalarda ölen arkadaşlarımıza ağıtlar yakmaya, otomobil kullanıcıları suçlamaya devam edicez.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
493
Nurgul :)kızma yaa:)
guzel konu açmışşın ve arkadaslar cok dogru soyluyorlar eger cınlıler olmasaydı ben bır ay once 2004 MODEL SUZUKI GN 125 1.000 YTL ye ruyamda gorurdum ancak:))
Arkadaslar sorun çinliler degil ithalatcı firmalar malesef dogru durust motor getiren firmaların yanı sıra mantar gıbı fırmalarda cıkıp 3 kuruşluk motorları getırıp sonra yedek parcasını getırmıyorlar en buyuk sorun bu

Bırde Guzel bır söz var bakarsan bag bakmazsan dag olur
ben motoru aldığım zaman cok fazla siyah duman atıyordu onemsemedim motor yaptırırım dedim ama yagını degiştirdim kesti
bende once bakanlar ALLAH bılır motor gidik diye almadı bu aleti:)))
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Cbr125 çinde üretilmiyor ki. CBF150 ile karıştırmayasın.


Bi de olaya şu yönden bakalım. Arkadaşım 300 ytl ye çin malı motoru komple yeniledi. Piston krank filan baştan sona.

Hondanın cgl125 in sadece krankı 365 ytl. cbf250 ninde 500 ytl imiş.

Yani kaliteli ama bir arıza çıkardığında çin malının 10 arızasına da bedel oluyor.

kardes en neen bahsediyorsun bırak japonmus mete_han abiye bi msj at sana hondanın çindeki fabrikasını gostersin hem japon dedigin cgl125 amcamda var üzerinde kacaman MADE IN CHINA diye yazıyor:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst