Çin malı motora yazılım attırmak?

Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
27
Herkese iyi akşamlar öncelikle. 1 hafta önce rks tnt 202 aldim benelli blogunu urettiyor diye ama bir şey fark ettim motorda tork fazla ama euro 5 yuzunden çok boğazı sıkılmış bunu yazılımla actirabilirmiyim (motor enjeksiyonlu) yada yapabileceğim başka bir şey var mı ? Rodaj bittikten sonra yazılım attırmak yada blokla oynamak mantıklı olur mu :sunny:
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
O motoru bende bu gün inceledim 14 tork 12 küsür beygir bencede motorda kısıtlama var o motorun hakkı 16 17 beygir en kötü keşke maddiyat olsada bi tane alıp enjeksiyonu iptal edip karbüratörle bir deneyebilsem kaç beygir çıkaracak tabiki egzoz da birkaç işlem yapmak gerekir yoksa motoru sıkar bence hiç oynamayın motorla sıfır motor haa yapılacak en zararsız işlem kmsi 3 4 binlere gelip motor iyice açılıp kendini bulunca dişli oranıyla oynanabilir ki tork yüksek olduğu için bence telafi eder

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

Bu arada hayırlı olsun son vites 7 bin devir civarı kaç km hızla gidiyor acaba ve kaç bin devir çevirebiliyor
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
rks titanic 200'ün devam niteliğinde yenilenmiş haline benziyo yakışıklı alet gücünü gerçektende kısık tutmuşlar
japonlara bile yazılım işi pek yapılan birşey değil rks ye ??? düşündürür yani

kurcalarsan alacağın risk senin kendi riskin hemde bu risk sıfır bir motorda olunca kendi değerlendirmeni kendin yapmalısın
ama arabalardaki gibi değil diye biliyorum motosikletlerlerin yazılım işi


böyle bir riske girmek yerine daha büyük bir motor almak her zaman daha sağlıklıdır
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
105 görüyor 7 binde hocam
Benim cg bir 2 tık daha iyi gidiyormuş desene o zaman ben 7000 devirde 110 115 yolun durumuna göre gidebiliyorum ama bu şekilde bile 3 litreyi düşmüyor o ayrı mevzu tabii
Dediğim gibi dişli değişimi ile güzel sonuçlar alınabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

Benim cg bir 2 tık daha iyi gidiyormuş desene o zaman ben 7000 devirde 110 115 yolun durumuna göre gidebiliyorum ama bu şekilde bile 3 litreyi düşmüyor o ayrı mevzu tabii
Dediğim gibi dişli değişimi ile güzel sonuçlar alınabilir

Bunu motorunuz aşağılamak veyahutta hor görmek amacı ile yazmadım yanlış anlamayın ben sadece kendi motorum acaba kaç beygir onu merak ediyorum oyüzden böyle bir kıyas yaptım
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motorun beygir gücü hiçbir yerde yazmıyor, siz RKS'nin sitesinde yazdıklarına çok takılmayın. 14 Nm torku varsa muhtemelen 170 - 180 cc falandır ama mdel ismini 200 cc'ye yuvarlamışlardır. RKS sitesinde sallamayı çok sever.

Daha bir haftalık motorun performansının düşük olması da normaldir. Rodajı kitapçığa göre yapın, 1000 km'yi bir devirsin sonra zamanla biraz daha açılacaktır. Titreşim yoksa güzel motor, güle güle kullanın.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
105 görüyor 7 binde hocam

Son derece iyi bir değer. Benim Burgman200 7 bin devirde 88 km/h görüyordu. Şimdi kayış/baga yenilendikten sonra 7 bin devirde 100 km/h ancak görüyor. Bu hızlar bana yetmez diyeceksen yanlış motor almışsın. Ne yazık ki insanlar frenlere önem vermek yerine son hız konusuna önem veriyor. Bu hızlar yeter mi? Bence yeter. Bu hızlarda sorunsuz uzun yol yapıyorum. Bana yetmez diyeceksen. Motoru sat kurtul. Hiç kurcalama. Suzuki İnazuma bile 7 bin devirde 90 km/h yapıyorken sana yetmeyen ne?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
27
Yok hocam siz yanlış anladınız mesele yetmeme değil :) motorun hp sinin sınırlandırılmış olması euro 5 v.b yüzünden
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
daha önce dediğimi tekrarlıyorum ben bu motorun yazılım atılabilecek bir ecu parçası olduğunu sanmıyorum en mantıklı hamle ilerleyen dönemde dişli değişimi
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
daha önce dediğimi tekrarlıyorum ben bu motorun yazılım atılabilecek bir ecu parçası olduğunu sanmıyorum en mantıklı hamle ilerleyen dönemde dişli değişimi

enjeksiyonlu her motorun ecusu vardır

bu arada konu sahibine ufak bir tavsiye euro 5 katalizör ile en çok etki ediyor ve geri dönüşüm sistemi egr ile egzoz ara borsuna ve egr müdahale edip sonra ecuya , bağlanıp atabiliecek biri varsa o zaman performans farkını net görürsün tabi hava yakıtı map ini düzelticek arkadaşında biraz uğraşması şart hazır map olmadığı için üstünde çalışması şart o yüzden bir tık yüksek fiyat çekerler muhtemelen
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
enjeksiyonlu her motorun ecusu vardır

bu arada konu sahibine ufak bir tavsiye euro 5 katalizör ile en çok etki ediyor ve geri dönüşüm sistemi egr ile egzoz ara borsuna ve egr müdahale edip sonra ecuya , bağlanıp atabiliecek biri varsa o zaman performans farkını net görürsün tabi hava yakıtı map ini düzelticek arkadaşında biraz uğraşması şart hazır map olmadığı için üstünde çalışması şart o yüzden bir tık yüksek fiyat çekerler muhtemelen
Yanlış anlaşılmışım galiba ecu yok demiyorum yazılım atılabilen bir ecu modeli olduğunu sanmıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst