Çikolata ile çalışan motosiklet üretildi

Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
İTÜ Enerji Enstitüsü’nde çikolata ile çalışan motosiklet üretildi. Metro’nun yeni reklam filminde de gösterilecek olan motosiklet “Enerji Geliyorum Demez” sloganı ile tüketicilerle buluşuyor.

İTÜ Enerji Enstitüsü Müdürü Altuğ Şişman, 10 bilim adamının 6 ay boyunca çalıştığını belirterek, “Metro’daki şeker ve yağ molekülleri, piroliz reaksiyonu yardımıyla özel bir motosiklet tarafından kullanılabilecek daha küçük hidrokarbon moleküllerine parçalanarak yine özel bir kompresör yardımı ile yüksek basınçlı tüplere dolduruluyor. Tüplerin içindeki bu gazın enerjisi, bu gazla çalışacak şekilde modifiye edilmiş motosiklet tarafından mekanik enerjiye dönüştürülüyor” dedi.

Satışa etkisi yüzde 25 olur

Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Zekeriya Cengiz Acar, Metro’nun kendi kategorisinde ciroda yüzde 9 pazar payı ile üçüncü olduğunu belirtti. Acar, “Bir günde yaklaşık 438 bin, bir saatte 18 bin 250 adet Metro tüketiliyor. Genç kitleye seslenen dinamik ve enerjik markamız için farklı reklam yapmaya devam ediyoruz. Metro Enerji Testi 1 filmi ile geçen yıl satışlarımızı yüzde 55 artırmıştık. Bu yıl yüzde 25 büyüme hedefliyoruz” dedi.


[YT480]c6dzZUNa4yU[/YT480]



Reklam filmi

[YT480]5VwsVMkmNFw[/YT480]
 

Ekli dosyalar

  • metrosiklet.jpg
    metrosiklet.jpg
    31.4 KB · Görüntüleme: 16,759
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 May 2012
Mesajlar
49
hükümetten yapılan açıklamaya göre 'çikolataya %500 zam yapıldı' tebrikler dünyanın en pahalı çikolatısını tüketiyoruz
 
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
1,177
ya niye yapıldı böyle bişey şimdi 50kuruşa aldığımızı 2.5 liradan aşa alamayız
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
100
O mühendisler boş iş olan çikolata reklamına değerli zamanlarını harcamaktansa;doğada en çok bulunan su dan havadan başka materyallerden daha verimli enerji üretebilmenin gayretinde olsalardı,ÇOK SES GETİREN SAĞLAM BİR PROJE OLURDU....ve bu enerjiyle çalışan sistemleri geliştirmeye harcasalar güzel vakitlerini.
metro için ,reklam için,ekranlarda imaj oluşturup daha fazla ürün sattırarak insanlara daha çok çikolata yedirmek için değil de insanlık için faydalı bişyeler yapsalardı daha degerli olurdu...
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
O mühendisler boş iş olan çikolata reklamına değerli zamanlarını harcamaktansa;doğada en çok bulunan su dan havadan başka materyallerden daha verimli enerji üretebilmenin gayretinde olsalardı,ÇOK SES GETİREN SAĞLAM BİR PROJE OLURDU....ve bu enerjiyle çalışan sistemleri geliştirmeye harcasalar güzel vakitlerini.
metro için ,reklam için,ekranlarda imaj oluşturup daha fazla ürün sattırarak insanlara daha çok çikolata yedirmek için değil de insanlık için faydalı bişyeler yapsalardı daha degerli olurdu...
O mühendislerin onları yapmadığını nereden biliyosunuz? Ufak bi araştırma yaparsanız "Martı" adındaki hidrojen teknesini görürsünüz. Ya da yarışmalarda birsürü ödül kazanmış güneş arabalarını, güneş teknelerini. Tebrik ederiz arkadaşlarımızı.
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
363
Valla gerçek olursa güzel olur :)

Bu aradada motorun tasarımı hoşuma gitti.
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
O mühendisler boş iş olan çikolata reklamına değerli zamanlarını harcamaktansa;doğada en çok bulunan su dan havadan başka materyallerden daha verimli enerji üretebilmenin gayretinde olsalardı,ÇOK SES GETİREN SAĞLAM BİR PROJE OLURDU....ve bu enerjiyle çalışan sistemleri geliştirmeye harcasalar güzel vakitlerini.
metro için ,reklam için,ekranlarda imaj oluşturup daha fazla ürün sattırarak insanlara daha çok çikolata yedirmek için değil de insanlık için faydalı bişyeler yapsalardı daha degerli olurdu...


Bunun nesini elestiriyosunuz arkadasim ne guzel bi yenilik yapilmis hep bi muhalefet icindesiniz vallahi yazik size hic bi seyden mutlu olamiyorsunuz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bir ay kadar önce islami bisiklet üretilebileceğinin haberinin üzerine forumda islami motosiklet de üretilebilir mi diye sormuştum. İlgi görmesine rağmen konumu 6-7 saatte sildiler ama alın size islami motosiklet yukarıda işte. Helal gıdayla ve islami sermayeyle çalışıyor daha ne olsun.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
256
Bir ay kadar önce islami bisiklet üretilebileceğinin haberinin üzerine forumda islami motosiklet de üretilebilir mi diye sormuştum. İlgi görmesine rağmen konumu 6-7 saatte sildiler ama alın size islami motosiklet yukarıda işte. Helal gıdayla ve islami sermayeyle çalışıyor daha ne olsun.

küçük bir dipnot:
değerli arkadaşım Ülker in kurucusu olarak bilinen Sabri Ülker in gerçek soyisimleri "Berksan" dır ve kendileri Karaim/Karay cemaatine bağlıydı (Hazar/Kıpçak Yahudisi)
 
Katılım
14 Şub 2012
Mesajlar
822
Yanlız şöyle bir ayrıntı var 1 kilo çikolaya ile 10 km gidebiliyodu galiba ne anladm o zaman ben çikolatalı motordan benzinliye devam reklam kokan hareketler bunlar :)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
Hehe garip milletiz vesselam mesele kalmadı tartışacak memlekette çikilotaya sardınız,ciddi ciddi yazmış eleştirmiş adam yukarıda,reklam yahu marsa çıkmadık henüz hatta benzin bile 5 tl ..
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
çikolatanın ötv si yüzde 1500e çıkartılır ,bu projeyi yapan elemanlarda bin pişman olur,yüksek ötv den dolayı metronun fiyatıda 50krş tan 7.5 tlye fırlar ve firma batar,mcdonals ın bilinçsiz yediği nane yüzünden motorcuların mcdomaldsı boykot etmesine ve büyük zarara yol açasına benzicek bu işinde sonu :D
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
%100 suyla çalışanını üretsinler. Çikolata sanki çok ucuz.
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Amaç kullanışlı olacak bişeyler üretmek değil, avantajlı bir hale gelebilmesi için yüz kilometrede 10 tane metroyu geçmemesi gerek, şu anda 10 kilometrede 12 metro gidiyor. Öyle bir duruma gelebilmesi de açıkçası hayal, reklam dışında bir işlerliği yok bunun. Klasik kapitalizm reklam şebeklikleri. Umarım ama bu bilimadamları ülkerden gelen parayı daha faydalı işlere yönlendiriyordur.

Mesela kapitalizm saçmalığına bir örnek daha, bankada çalışıyorsundur, bütün gün tam mesai bir taraflarını yırtarsın; ama bankada görevliymiş gibi yapan ünlü bir arkadaş gider reklamda 30 saniye oynar, senin 5 sene tam mesaiyle kazanamayacağın parayı, senin yaptığın işi yaparmış yaparak bir anda götürüverir. Bunun da bu durumdan çok farkı yok, mesela hidrojenle, elektrikle çalışan, tüm dünyada geleceğin enerji kaynağı olarak görülen konularda yapılan çalışmalar bunun onda biri ödeneği alamıyorlardır. Ama çikolatayla çalışıp da hiçbir kullanışlılığı olmayan bir motor yapmaya gelince iş para akar o projeye, çünkü önde gelen bir abur cubur firmasının reklamı yapılacaktır.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
konuyu başka bir yere çekersem , madem böyle alternatif bir yakıtla çalışan bir sistem geliştirdiler, neden çöp ile çalışan bir sistem yapılmasın ? sanırım bir sinema filminde vardı çöp ile çalışan bir otomobil, bence bunuda yapsalar hem dünyayı çöpden kurtarmasına vesile olur.teknik olarak bilemiyorum ama çöplerden ortaya çıkan bir gaz vardı (metan) bunu kullanabiliriz.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
konuyu başka bir yere çekersem , madem böyle alternatif bir yakıtla çalışan bir sistem geliştirdiler, neden çöp ile çalışan bir sistem yapılmasın ? sanırım bir sinema filminde vardı çöp ile çalışan bir otomobil, bence bunuda yapsalar hem dünyayı çöpden kurtarmasına vesile olur.teknik olarak bilemiyorum ama çöplerden ortaya çıkan bir gaz vardı (metan) bunu kullanabiliriz.
Her türlü çöpleriniz değerinde alınır :mrgreen:
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Astarı yüzünü geçer. Onun yerine 1990 yapımı filmdeki gibi çöp ,atık vs gibi şeylerle çalışan motor yapılsa ozaman hem çevre temiz hemde ucuz yakıt elde edilmiş olur. Birde bakmışsın kimse sokağa çöp atmıyor :) Bize bunlarla gelsinler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst