Küçük Ali, yaşlı bir çiftçiden 500 liraya eşek satın alır. Ama çiftçi eşeği sabah verecektir. Sabah yaşlı çiftçi Aliye;─ Oğlum eşek dün gece öldü, paranı da yedim bitirdim! der.
Küçük Ali çiftçiye;─ Ben eşeği yine de istiyorum, der.
Yaşlı çiftçi;─ Ölü eşeği ne yapacaksın? diye sorar.
Ali de;─ Ölü olduğunu söylemeyeceğim, tombala düzenleyip satacağım, der.
Aradan bir ay geçer, yaşlı çiftçi Aliye rastlar, sorar;─ Eşeği ne yaptın?
Ali;─ Eşeği tombalaya koydum, 10 liradan 500 kişiye bilet sattım. 5000 lira kazandım! der.
Yaşlı çiftçi;─ Peki, ölü olduğunu görünce kızmadılar mı?
Ali;─ Yok yaa
Sadece kazanan şarladı, ona da 10 lirasını iade ettim sevindi! der.
Küçük Ali büyür, eşeklerin sırtından para kazanmaya devam eder
Bu ülkede ne Aliler Veliler biter, ne ölü eşekler, ne de kolay yoldan para kazanmaya çalışıp bunlara parasını kaptıranlar biter.