CHAMPIX ile sigarayı bırakıyorum. Günlük günlük yazıcam.

Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Bugun 13 gunde bitiyor agzima sigara surmedim sigarayida aratmadi artik gunde 1 tanktan daha az iciyorum likitim bitmek uzere ay sonunda 3 mg nikotine dusurecegim 6 mg alistim cunku dusurebilirim bu gecen surede bazi sorunlar yasadim ama bunun e sigarayla alakali olmadigini sigarayi birakanlarda olan bir durummus oncelikle herseyin tadinin farkli gelmeye basladigini soylemistim bu tat alma olayi baya bi artmisti sanirim tat alma duyulari fazla calisinca bir yorgunluk oluyornus cok yogun kahve vs olmayan seylerin tadini tam alamiyorum dilimin ustunde cok hafif bi tabaka kaldi hala dil temizleyici ile baya cebelleserek temizlemeye calisiyorum dilimde bayagi kilcal catlaklar var cilek gibi benekler ve hassasiyet var kisa surede gececegini soylediler bakalim 3 gundur boyle bugun daha iyi ama balgam sokme isi ara ara devam ediyor gicik oluyor bogazimda dis etlerimde ciddi ciddi kanama oldu ama suan sorun yok hatta sigaranin sariligindan kurtulmayada basladim yanimda biri sigara icse okadar kotu geliyorki kokusu anlatamam cidden yillardir neler yapmisim ben boyle sigaradan kurtuldum diyebilirim hic aramiyorum sira nikotin bagimliliginda onida 3mg dusurup birae devam ettikten sonra 1 mg dusmek ve tuketim oranini gunlere yayarak azaltmak olacak
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eki 2015
Mesajlar
154
Konuyu acan arkadasim, durumun nedir? Ne alemdesin?
Gunluk gunluk yazacagini soylemistin. Cok kisinin ilgisini cektin. Devamini getirmeni dilerim...
 
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
arkadaş galiba sabah kahvesi ve sigarası ile forumu inceliyo :) şaka bi yana inş. başlamamıştır...
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
Üye olduğum başka bir forumda yorum yapmışım.hemen kopyaladım :)

Stajyerliğini %80 i, göğüs servisi,tüberlüloz servisleri,göğüs yoğun bakım da geçen ve mesleğimin ilk 2 yılında da makus göğüs hastalıkları kaderimi yenemeyerek orada başlayan bir hemşire olarak bu konu hakkında bişiyler yazmazsam ayıp olur :) yeşilaycı bir vatandaş olarak çok net söyleyebilirim ki her insanda sigarayı bırakıcak potansiyel ve irade vardır.çok net ..neden mi hepimiz küçükken müptelasını olduğumuz anne sütünü bırakmış bebeklerdik.bir bebekte anne sütü ve emme bağımlısıdır,belli bir yaşta en yararlı gıdasını ve memesini bırakması gerekir.küçük bir çocuk bile hayatının besininden vazgeçebiliyorsa bir zahmet sigarayı bırakıverin :)
Ikinci kek nokta şudur arkadaşlar,yıllarca sigara içen bir bağımlının ciğerlerinden test ve tedavilerdeki işlemlerde kavonozlarca ,kapkara sıvı çıkar.bu ne demektir,kendi ciğerlerinizdeki suda boğularak can verirsiniz.normal bir nefes alıp vermeye hasret kalırsınız.diğer nokta sigara içen ölüyorda içmeyen ölmicekmi?
Cvp:şaşırma:da ölücektir ama,sigara içen taraf nefese muhtaç olarak.
Diğer soru:filancı abuzettin 20 senedir içiyor bir şey olmamış.
Cvp:her insan bir olmaz,sigaranın zararlı etkilerini çabuklaştıran faktörler vardır(beslenme,alkol,genetik faktörler,kronik hastalıklar,özgeçmiş,akciğer kapasitesi,vücut direnci,spor vb).abuzettin uçurumdan atlarsa sizde atlıcaksanız ona söz yok:)
Bende göğüste 21 gün staj yaptim bir de amca vardı tam numunelik adama ilaçlarını yapıyoruz havalarını alıyor neyse ben rahatladim diyor hastaneden kaciyordu aşağıda bir bakmışsın zorla nefes alan bir hasta gitmiş sigara içmiş :)
Şu da es gecilmemesi gereken konu astım olmuş çoğu kişi sigaradan oluyor ve bırakıyor
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bugun 13 gunde bitiyor agzima sigara surmedim sigarayida aratmadi artik gunde 1 tanktan daha az iciyorum likitim bitmek uzere ay sonunda 3 mg nikotine dusurecegim 6 mg alistim cunku dusurebilirim bu gecen surede bazi sorunlar yasadim ama bunun e sigarayla alakali olmadigini sigarayi birakanlarda olan bir durummus oncelikle herseyin tadinin farkli gelmeye basladigini soylemistim bu tat alma olayi baya bi artmisti sanirim tat alma duyulari fazla calisinca bir yorgunluk oluyornus cok yogun kahve vs olmayan seylerin tadini tam alamiyorum dilimin ustunde cok hafif bi tabaka kaldi hala dil temizleyici ile baya cebelleserek temizlemeye calisiyorum dilimde bayagi kilcal catlaklar var cilek gibi benekler ve hassasiyet var kisa surede gececegini soylediler bakalim 3 gundur boyle bugun daha iyi ama balgam sokme isi ara ara devam ediyor gicik oluyor bogazimda dis etlerimde ciddi ciddi kanama oldu ama suan sorun yok hatta sigaranin sariligindan kurtulmayada basladim yanimda biri sigara icse okadar kotu geliyorki kokusu anlatamam cidden yillardir neler yapmisim ben boyle sigaradan kurtuldum diyebilirim hic aramiyorum sira nikotin bagimliliginda onida 3mg dusurup birae devam ettikten sonra 1 mg dusmek ve tuketim oranini gunlere yayarak azaltmak olacak

3 mg'a hemen düşme. Tüketimin yine artar. En az 1 ay daha 6 mg'a devam et.
 
Katılım
27 Kas 2014
Mesajlar
161
Dstum tam 1.5 sene oldu illetten kurtulalı champix ile devam et durma mutlaka bırakıcaksın..
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
3 mg'a hemen düşme. Tüketimin yine artar. En az 1 ay daha 6 mg'a devam et.

deneyelim bakalım 1 ay daha kullanıp öyle düşerim olmadı şuan bayağı kendimi zorluyorum mesela sabah kalkınca ilk iş sigara yakan ben sabah kalkınca e sigaraya bile el sürmüyorum 7 gün önce falan kendimi şartlıyordum iş yerine gidince içeceğim diye 3 gündür falanda gelince hemen içmiyorum yemeklerden sonra hemen sigara yakan ben yemeklerden sonra hemen içmiyorum şartlıyorum alışkanlıklardan kurtulmak yada onlarıda en aza indirmek adına böyle görevler koyuyorum kendime sonuçta sigaradan kurtulup buna bağımlı olmak istemiyorum en kısa sürede en aza indirmek ve kurtulmak istiyorum ilerleyen zamanlarda asıl sorun 3 mg ın altına düşünce lilit yok ya 3 var ya 0 nikotin 1,5 mg gibi likitler yapmam gerekecek yada güvenilir birinden bu oranlarda temin etmek o zaman başını ağrıtabilirim birazcık :)
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
arkadaş inşallah başlamamıştır, gaza gelip bende bayıldım 1 aylık champix parası :D

ilacı kullanmıyorum şu anda, kasım ayında iş başı yapayım düzenli saatler başlasın o zaman tam adım atarım diye aklımdan geçiyor
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
deneyelim bakalım 1 ay daha kullanıp öyle düşerim olmadı şuan bayağı kendimi zorluyorum mesela sabah kalkınca ilk iş sigara yakan ben sabah kalkınca e sigaraya bile el sürmüyorum 7 gün önce falan kendimi şartlıyordum iş yerine gidince içeceğim diye 3 gündür falanda gelince hemen içmiyorum yemeklerden sonra hemen sigara yakan ben yemeklerden sonra hemen içmiyorum şartlıyorum alışkanlıklardan kurtulmak yada onlarıda en aza indirmek adına böyle görevler koyuyorum kendime sonuçta sigaradan kurtulup buna bağımlı olmak istemiyorum en kısa sürede en aza indirmek ve kurtulmak istiyorum ilerleyen zamanlarda asıl sorun 3 mg ın altına düşünce lilit yok ya 3 var ya 0 nikotin 1,5 mg gibi likitler yapmam gerekecek yada güvenilir birinden bu oranlarda temin etmek o zaman başını ağrıtabilirim birazcık :)

Sorun degil. Cozumu basit :)
Ayni marka ve aromali 3 mg ile 0 mg iki likit alip birbiriyle karistirinca 1.5 mg iki kati likitin olmus olur :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Merakla takip ediyordum ama günlük yarım kaldı.
Tahliye olunca aradaki günleri de yazar inşallah.
Umarım ufak bişeydirde bir an önce özgürlüğüne kavuşur arkadaşımız.

Onu iyi anlıyorum.
Ben de iki kez bırakmaya kalktım bu mereti.
İlk bıraktığımda 1 ay yedim paraya çevirdiler.
İkici bıraktığımda 3 ay yiyince direk içeri aldılar.
Geçmiş olsun.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
ben 6 yıl içtikten sonra 2015 temmuz başında bıraktım ve bi daha da içmedim. :)
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Sorun degil. Cozumu basit :)
Ayni marka ve aromali 3 mg ile 0 mg iki likit alip birbiriyle karistirinca 1.5 mg iki kati likitin olmus olur :)

Bu iyi oldu ozaman 2 likit alıp düsürmek daha kolay vg dir pg dir uğraşmam en azından aylık periyodlara bölersem
1 ay 6 mg
2 ay 3 mg
3 ay 1.5 mg
4 ay 0.75 mg
6 ay 0.37 mg
7 ay 0.18 mg
8 ay 0.9 mg
9 ay 0.4,5 mg
10 ay 0.2,25 mg
Şaka şaka :) bu şekilde olmaz heralde ama 0.75 e düşüp tüketimi azaltarak olabilir :) hala olmazsa campix e de el atarız bu sefer bırakıcam kaçarı yok zaten artık kokusu bile tiksindiriyor iş yerinde içiyorlar kokusu bile tuhaf geliyor
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
Bu iyi oldu ozaman 2 likit alıp düsürmek daha kolay vg dir pg dir uğraşmam en azından aylık periyodlara bölersem
1 ay 6 mg
2 ay 3 mg
3 ay 1.5 mg
4 ay 0.75 mg
6 ay 0.37 mg
7 ay 0.18 mg
8 ay 0.9 mg
9 ay 0.4,5 mg
10 ay 0.2,25 mg
Şaka şaka :) bu şekilde olmaz heralde ama 0.75 e düşüp tüketimi azaltarak olabilir :) hala olmazsa campix e de el atarız bu sefer bırakıcam kaçarı yok zaten artık kokusu bile tiksindiriyor iş yerinde içiyorlar kokusu bile tuhaf geliyor

şamfikis tam senlik...yokluk yoksunluk duygusunu tamamen kaldırıyor bundan emin olabilirsin...direk eczaneye :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bu iyi oldu ozaman 2 likit alıp düsürmek daha kolay vg dir pg dir uğraşmam en azından aylık periyodlara bölersem
1 ay 6 mg
2 ay 3 mg
3 ay 1.5 mg
4 ay 0.75 mg
6 ay 0.37 mg
7 ay 0.18 mg
8 ay 0.9 mg
9 ay 0.4,5 mg
10 ay 0.2,25 mg
Şaka şaka :) bu şekilde olmaz heralde ama 0.75 e düşüp tüketimi azaltarak olabilir :) hala olmazsa campix e de el atarız bu sefer bırakıcam kaçarı yok zaten artık kokusu bile tiksindiriyor iş yerinde içiyorlar kokusu bile tuhaf geliyor

Eğer sigaradan tamamen vazgeçmek, elektronik sigarayı hobiye dönüştürmemek istiyorsan (Çünkü bir süre sonra hobi gibi birşeye dönüşüyor)
Champix alman en mantıklısı.
Çünkü 0 nikotin ile 2 yıldır elektronik sigaraya devam edenleri de gördüm :)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bi ara ben de kullanmak istedim bu e-cigarayı da dokandı ne hikmetse
nasıl anlatayım, yaylaya çıktığında hava basıncı kan basıncına az gelir de çatlayacakmışsın gibi olur ya, öyle bir hal oldu
sebebi nedir sayın doctor lucas house beğ?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
bi ara ben de kullanmak istedim bu e-cigarayı da dokandı ne hikmetse
nasıl anlatayım, yaylaya çıktığında hava basıncı kan basıncına az gelir de çatlayacakmışsın gibi olur ya, öyle bir hal oldu
sebebi nedir sayın doctor lucas house beğ?

Yüksek nikotinli likit ile başlamış olabilirsin.
Pg alerjin olabilir. %100 Vg likit denemende fayda var.
İlk bir kaç denemede sigara gibi yanmış duman değil de, buhar soluduğundan boğazda rahatsızlık (nefes darlığı, boğulma efekti gibi)verebilir, ama bünye ona da çabuk adapte olur.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Yüksek nikotinli likit ile başlamış olabilirsin.
Pg alerjin olabilir. %100 Vg likit denemende fayda var.
İlk bir kaç denemede sigara gibi yanmış duman değil de, buhar soluduğundan boğazda rahatsızlık (nefes darlığı, boğulma efekti gibi)verebilir, ama bünye ona da çabuk adapte olur.

nikotini seyrelterek (yarı yarıya hatta daha çok pg+vg ekleyip) denedim, sonuç değişmedi; gliserin tokanmayacağına göre ben de propilen glikol kaynaklı olduğunu düşünmüştüm, araştırdım ama meseleyle ilgili bir yazı bulamadım o dönem
bunla beraber likitlere düzgün bir erişimimiz yok, biraz da ondan meselenin peşini bıraktım
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
nikotini seyrelterek (yarı yarıya hatta daha çok pg+vg ekleyip) denedim, sonuç değişmedi; gliserin tokanmayacağına göre ben de propilen glikol kaynaklı olduğunu düşünmüştüm, araştırdım ama meseleyle ilgili bir yazı bulamadım o dönem
bunla beraber likitlere düzgün bir erişimimiz yok, biraz da ondan meselenin peşini bıraktım

Artık eskisi kadar zor değil. Bir kaç Türk likit üreticisi var, güzel likitlerde yapıyorlar.
Ayrıca hammadde bulmak da kolay. Aroma ve Nikotinli saf likit alıp ikisini birbirine karıştırınca likit oluyor zaten.
NBASE nikotin ihtiva eden saf likit. (Nikotin miktarını satın alırken seçebiliyorsun)
BASE PG ve VG karışımı yani sıfır nikotin ihtiva eden likit (PG ve VG oranını satın alırken seçebiliyorsun)
AROMA (Zibilyon tane çeşidi var zevk meselesi ama her aroma likitte kullanılamıyor, satıcılar zaten sadece elektronik sigaraya uyumlu aroma satarlar)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst