Cehalet Kötü Şey.

Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu hayatta bilmediğim şey pek azdır ama konu tutkunu olduğum bir meseleye de dahil olunca işler daha da bir düşürüyor beni :farao: Ne deseniz yeridir eleştirilere son derece açığım :mrgreen: Meseleye gelirsek:
Çok önemli bir şahsiyetle anlaştım,parayı da hazırladım motorunu satın alacağım ama 2. el vasıta alırken izlemem gereken işlemleri bilmiyorum ne yapılır ne edilir neler gereklidir ( evrak vs.) birisi bana şunu şunu yapcaksın motor sorunsuz senın olucak dese,sevaba girse,beni de sevindirse olur mu!
Dmga pulu,noter felan dediler ama ben anlamadım :pale:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Niye kimse konuma cevap yazmıyor,o kadar mı saçma soru sordum? daha önce 2. el vasıta alıp-satmadım :pale:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
motoru buldun sahibi ile anlaştın,motoru servise gösterdiniz motor içinize sindi fiyatta da anlaştınız...

ikiniz içinde uygun bir vakitte herhangi bi notere gidiyosunuz kimlikleriniz yanınızda olması lazım ve motorun hiçbir borcu olmaması lazım trafik cezalarıda dahil,noterden satışı alıyorsunuz sonrasında 1 ay içinde ruhsat evinize geliyor noterden aldığınız geçici ruhsat ile motoru kullanmaya başlıyorsunuz...:cat:tabi satışın akabinde sigorta yapmanızda gerekir bunuda herhangi bi sigorta şirketinden yaptırabilirsiniz...

hayırlı olsun...
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1-) Alıcı ve satıcı kimlikleriyle birlikte notere giderler. (Satıcı araç ruhsatınıda getirir tabiki)
2-) Sıra numarası alırlar :)
3-) Sıra geldiğinde alıcı ve satıcı görevli memura araç satışı için geldiklerini bildirir.
4-) Aracın satışına dair herhangi bir engel yoksa (haciz, borç, vs) her iki tarafta kimliklerini beyan eder.
5-) Yukarıdaki 4 işlem sorunsuzca tamamlandıktan sonra, görevli memur sözleşme yapar. (Geçici ruhsat)
6-) Bu sözleşmenin biri alıcıda, diğeri satıcıda kalır.
7-) 1 Ay sonra alıcının adresine yeni ruhsat kargo ile gönderilir.
:cool: Devir ücreti alıcıya aittir.

Sonuç itibariyle herşey noterde hallediliyor ve bu saydigim işlemler eğer sıra yoksa 10 dakikada bitiyor.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
271
ruhsat için artık 1 ay beklemeye gerek yok,aynı gün noterden alacağınız geçici ruhsat belgesini en yakın ilçe emniyete götürerek ruhsatınıza anında kavuşuyorsunuz ;)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Konu ile ilgili dolandırıcılıkları ara google da, dikkat et.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Kiraz'';2790318[B' Alıntı:
]Şu hayatta bilmediğim şey pek azdır [/B]ama konu tutkunu olduğum bir meseleye de dahil olunca işler daha da bir düşürüyor beni :farao: Ne deseniz yeridir eleştirilere son derece açığım :mrgreen: Meseleye gelirsek:
Çok önemli bir şahsiyetle anlaştım,parayı da hazırladım motorunu satın alacağım ama 2. el vasıta alırken izlemem gereken işlemleri bilmiyorum ne yapılır ne edilir neler gereklidir ( evrak vs.) birisi bana şunu şunu yapcaksın motor sorunsuz senın olucak dese,sevaba girse,beni de sevindirse olur mu!
Dmga pulu,noter felan dediler ama ben anlamadım :pale:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Niye kimse konuma cevap yazmıyor,o kadar mı saçma soru sordum? daha önce 2. el vasıta alıp-satmadım :pale:

Kafadan kaybettin ...
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motoru buldun sahibi ile anlaştın,motoru servise gösterdiniz motor içinize sindi fiyatta da anlaştınız...

ikiniz içinde uygun bir vakitte herhangi bi notere gidiyosunuz kimlikleriniz yanınızda olması lazım ve motorun hiçbir borcu olmaması lazım trafik cezalarıda dahil,noterden satışı alıyorsunuz sonrasında 1 ay içinde ruhsat evinize geliyor noterden aldığınız geçici ruhsat ile motoru kullanmaya başlıyorsunuz...:cat:tabi satışın akabinde sigorta yapmanızda gerekir bunuda herhangi bi sigorta şirketinden yaptırabilirsiniz...

hayırlı olsun...

Motorun borcu olup olmadığını noterin verdiği bir kağıtta öğrenebiliyormuşuz,bu doğru mu? Varsa nereye ödemem gerekir ?
bir de sigortayı nasıl yapacağım ? :silent:

1-) Alıcı ve satıcı kimlikleriyle birlikte notere giderler. (Satıcı araç ruhsatınıda getirir tabiki)
2-) Sıra numarası alırlar :)
3-) Sıra geldiğinde alıcı ve satıcı görevli memura araç satışı için geldiklerini bildirir.
4-) Aracın satışına dair herhangi bir engel yoksa (haciz, borç, vs) her iki tarafta kimliklerini beyan eder.
5-) Yukarıdaki 4 işlem sorunsuzca tamamlandıktan sonra, görevli memur sözleşme yapar. (Geçici ruhsat)
6-) Bu sözleşmenin biri alıcıda, diğeri satıcıda kalır.
7-) 1 Ay sonra alıcının adresine yeni ruhsat kargo ile gönderilir.
:cool: Devir ücreti alıcıya aittir.

Sonuç itibariyle herşey noterde hallediliyor ve bu saydigim işlemler eğer sıra yoksa 10 dakikada bitiyor.

Çok teşekkür ederim son derece açıklayıcı oldu :mrgreen:
Devir ücretinin bana ait olduğunu biliyorum,aşağı yukarı ne kadar para bulundurmam lazım yanımda? :silent:

ruhsat için artık 1 ay beklemeye gerek yok,aynı gün noterden alacağınız geçici ruhsat belgesini en yakın ilçe emniyete götürerek ruhsatınıza anında kavuşuyorsunuz ;)

Bu süpermiş gerçekten :mrgreen:

Konu ile ilgili dolandırıcılıkları ara google da, dikkat et.

Teşekkür ederim :) Benim gibi motorcu bir bayandan alacağım,ona güveniyorum. :wiinkk:

Kafadan kaybettin ...

Hahahaha cümle hatası olmuş orada ! :queen: Hemen vurun zaten yüzüme günde 8 saat çalışıyorum ben uykulu kafayla mazur görün :wiinkk: :p
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
motorun borcu varsa borçları satıcıya aittir, sizi ilgilendirmez, satıcı hemen gider borcunu öder gelir satışı yaparsınız bu her zaman böyledir.
diyelim ki 2 senedir motorlu taşıtlar vergisini ödememiş, bu neden sizin borcunuz olsun ki :)

alım satım masrafını alıcı öder. bu masraf artık standart, plakanın değişmesini istemiyorsanız aynı plaka ile kullanıcaksanız 80 küsür lira, plaka değişsin yeni plaka alayım talebiniz varsa 150-160 lira mı ne.
en önemlisi de alım satımdan sonra hemen trafik sigortası yaptırmanız gerekir. sigorta yaptırmazsanız ruhsat eve gelicek diye çooooook beklersiniz :D
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motorun borcu varsa borçları satıcıya aittir, sizi ilgilendirmez, satıcı hemen gider borcunu öder gelir satışı yaparsınız bu her zaman böyledir.
diyelim ki 2 senedir motorlu taşıtlar vergisini ödememiş, bu neden sizin borcunuz olsun ki :)

alım satım masrafını alıcı öder. bu masraf artık standart, plakanın değişmesini istemiyorsanız aynı plaka ile kullanıcaksanız 80 küsür lira, plaka değişsin yeni plaka alayım talebiniz varsa 150-160 lira mı ne.
en önemlisi de alım satımdan sonra hemen trafik sigortası yaptırmanız gerekir. sigorta yaptırmazsanız ruhsat eve gelicek diye çooooook beklersiniz :D

Şahane bir cevap oldu bu,çok teşekkürler :mrgreen: Ama ben hala nasıl sigorta yapabileceğimi bilmiyorum :salut:
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
noterde işiniz bitti, motoru üzerinize aldınız elinizde geçici ruhsat var
doğru istediğiniz bir sigorta acentasına gidiyorsunuz, trafik sigortası yaptırmak istediğinizi söylüyorsunuz o kadar :)
ama 3-5 sigorta firmasından fiyat alın mutlaka çünkü çok farklı fiyatlar çıkabiliyor, en ucuzuna yaptırın.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Tam "Bilmediğim az şey var demekte kötü şey" diyerek seni bozmaya hazırlanıyordum ki, toparlamışsın :)

---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 17:03 ----------

Trafik sigortası için www.sigortadukkanim.com dan fiyat almanı öneririm.
Bana çok uygun fiyat çıkarmışlardı.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
dolandırılmamaya da dikkat edin, asla noterde satış yapılmadan önce para vermeyin. çok kandırmacalar oluyor kazık yemeyin.
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
noterde işiniz bitti, motoru üzerinize aldınız elinizde geçici ruhsat var
doğru istediğiniz bir sigorta acentasına gidiyorsunuz, trafik sigortası yaptırmak istediğinizi söylüyorsunuz o kadar :)
ama 3-5 sigorta firmasından fiyat alın mutlaka çünkü çok farklı fiyatlar çıkabiliyor, en ucuzuna yaptırın.

Teşekkür Ederim :mrgreen: Çok yardımcı oldunuz gerçekten :rendeer:

Tam "Bilmediğim az şey var demekte kötü şey" diyerek seni bozmaya hazırlanıyordum ki, toparlamışsın :)

---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 17:03 ----------

Trafik sigortası için www.sigortadukkanim.com dan fiyat almanı öneririm.
Bana çok uygun fiyat çıkarmışlardı.

Bakacağım şimdi. Aşağı yukarı ne kadar olur bir fiyat öğrenmem gerekli. :cat:

dolandırılmamaya da dikkat edin, asla noterde satış yapılmadan önce para vermeyin. çok kandırmacalar oluyor kazık yemeyin.

Dikkat ederim,uyarınız için teşekkürler :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

alıyormusun vulture ? , hayırlı olsun yaz geldi geçti sama neyse

Evet Alıyorum :flower: Yaz geldi geçti doğru ama ne yapalım ehliyetiydi,yaşıydı derken anca. :salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst