CBR125 sorusu. bu normal mi ?

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Merhaba arkadaşlar, 2. el motor arayışım sürüyor. Bugün bir CBR125 e baktım. Kırmızı renk, 23.000 km de 2006 model. Dışı falan da gayet temiz

Herneyse bir tur istedim, 6.000 devirden sonra benim Kymco ck 125 den bıle fazla titriyor. :silent:

Bide bunların kesicisi 11.000 de değilmiydi, zorladım motoru duman atıyormu diye 12.500 e kadar falan geldi. :silent:

Bunlar normal mi acaba
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
neden titriyo bilmiyorum ama 11 binde die biliyorum bende redline. peki ne kadar fiyat biçiyo km si biraz fazla bence
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Cbr'da kesici 12.500 olması lazım 11.000 olması imkansız , diye hatırlıyorum...
6.000 devirden sonra aşırı titremesi normal değil. Fakat bir devir aralığı vardır. Onu da hatırlamıyorum ama 6.500-7.000 olabilir. Bu aralıkta motor aşırı titrer. Bu normal bir titremedir. Sonrasında 9.000'e kadar titremesi azalır. 9.000'den sonra normal olarak titremesi artar. 9.000 devir civarı en titremesiz olduğu devirlerdir. Uzun yolda 9.000 devir 120km'ye sabitleyip motoru çok da fazla yakmayarak mis gibi yol alınabilir...

Bu arada nasıl beceriyorlar da bu kadar az kullanıyorlar anlaması zor. 1 senede normal kullanımla ortalama 20.000km yapılabilir bana göre.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Cbr'da kesici 12.500 olması lazım 11.000 olması imkansız , diye hatırlıyorum...
6.000 devirden sonra aşırı titremesi normal değil. Fakat bir devir aralığı vardır. Onu da hatırlamıyorum ama 6.500-7.000 olabilir. Bu aralıkta motor aşırı titrer. Bu normal bir titremedir. Sonrasında 9.000'e kadar titremesi azalır. 9.000'den sonra normal olarak titremesi artar. 9.000 devir civarı en titremesiz olduğu devirlerdir. Uzun yolda 9.000 devir 120km'ye sabitleyip motoru çok da fazla yakmayarak mis gibi yol alınabilir...

Bu arada nasıl beceriyorlar da bu kadar az kullanıyorlar anlaması zor. 1 senede normal kullanımla ortalama 20.000km yapılabilir bana göre.

Ya aslında bende kıllandım 2006 model motor nasıl olur falan ama yaşlı bi amca kullanıyo ve ön lastiği orjinal hala diş var lastikte 06 üretim yazıyor lastıkte ordan emın oldum. :)

Aslında çok ta beğendım tek marşta aldı debriyaj falan gram kaçırma yok motor açılmamış vs falan ama çok istiyor 3500 tl. Bide şu titreme olayından tırstım.

Not: motor beklediğimden seri çıktı. :mrgreen:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Redline 12500rpm cbr 125te.

6000 devir mevzusunu cok hatirlamiyorum.
Cok kullandigim bi devir degil acikcasi.:cherry:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
23000 km çok değil az bile ama benim cub 12000 km de malesef çok kullanmıyorum
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
titreme normal değil 6000de şıkır şıkır gitmesi lazım sahilde gezer modeli, kesici normal, bende 9500 civarı bir titreme oluyo onun dışında gayet sarsıntısız
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
Yuh, 5 yılda 23 bin km fazla mı diyorsun! Ya motor kullanmadın ya da sayı saymayı bilmiyorsun :pr:

sen beni anlamıyosun arkadaş motorun km si fazla dedim 5 yılda 23 bin fazla demedim. daha düşük bi makina bulabilirsin demek istedim. artık bide yazdıklarımızı anlatıyoruz ya ne hallere düştük.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
sen beni anlamıyosun arkadaş motorun km si fazla dedim 5 yılda 23 bin fazla demedim. daha düşük bi makina bulabilirsin demek istedim. artık bide yazdıklarımızı anlatıyoruz ya ne hallere düştük.

23 bin km fazla falan değildir, nereden çıkartıyorsunuz böyle saçma sapan şeyleri! 23 bin km'de daha motor yeni oturmuştur, parçaların uyumu daha yeni olmaya başlamıştır. Tüm bakımları düzgün yapılmış bir CBR125 en az 100 bin km dayanır.

5 yaşında 5 bin km'de makina satan çok çok istisna durumlar dışında yalan söylüyordur.
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
23 bin km fazla falan değildir, nereden çıkartıyorsunuz böyle saçma sapan şeyleri! 23 bin km'de daha motor yeni oturmuştur, parçaların uyumu daha yeni olmaya başlamıştır. Tüm bakımları düzgün yapılmış bir CBR125 en az 100 bin km dayanır.

5 yaşında 5 bin km'de makina satan çok çok istisna durumlar dışında yalan söylüyordur.

bakımları düzgün yapılmıştan kastınız ne, bileyim de ona göre bakayım :) 100k deyince bi mutlu oldum
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
bakımları düzgün yapılmıştan kastınız ne, bileyim de ona göre bakayım :) 100k deyince bi mutlu oldum

Bakımların fabrikanın, yani motoru tasarlayanların uygun gördüğü biçimde yapılmasını kastediyorum. "İlla yetkili servis yapacak" diye bir şart yok, önemli olan bakımların düzgün yapılması. Motorun kullanma kılavuzunda "500km'de bir zincir yağla, her 3 binde yağ değiştir, 6 binde subap ayarı yaptır, 12 binde hava filtresi değiştir" vs vs bir ton şey yazar. Hepsini doğru yaparsan motor rahatlıkla 100 bini devirir.

Örneğin 27 bindeki CBF'im ile 0 km CBF150 kullanmak arasında fark neredeyse hiç yok. Örneğin KTM'de çalışırken 2007 model 47 bin kmde 990 Adventure kullandım, sıfırından hiçbir farkı yoktu. Hatta uç örnek, askerdeyken muhteşem bakılmış 1954 model Reo kamyonlarla araziye çıkardık, 60 yaşında alet çamurun içinde pıtır pıtır giderdi.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bakımların fabrikanın, yani motoru tasarlayanların uygun gördüğü biçimde yapılmasını kastediyorum. "İlla yetkili servis yapacak" diye bir şart yok, önemli olan bakımların düzgün yapılması. Motorun kullanma kılavuzunda "500km'de bir zincir yağla, her 3 binde yağ değiştir, 6 binde subap ayarı yaptır, 12 binde hava filtresi değiştir" vs vs bir ton şey yazar. Hepsini doğru yaparsan motor rahatlıkla 100 bini devirir.

Örneğin 27 bindeki CBF'im ile 0 km CBF150 kullanmak arasında fark neredeyse hiç yok. Örneğin KTM'de çalışırken 2007 model 47 bin kmde 990 Adventure kullandım, sıfırından hiçbir farkı yoktu. Hatta uç örnek, askerdeyken muhteşem bakılmış 1954 model Reo kamyonlarla araziye çıkardık, 60 yaşında alet çamurun içinde pıtır pıtır giderdi.


Katiliyorum dediklerine son cumle haric.

Camurda pitir pitir gitmek.:cherry:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Motosiklet 15-20.000 civarlarında açılmaya , yağ gibi akmaya başlıyor burası doğru...

Buyrun cbr için bakım planı da burada...

maintenanceplanly2.jpg


P: temizlik , bakım gerekliyse değişim.
A: değişim
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
23 bin km fazla falan değildir, nereden çıkartıyorsunuz böyle saçma sapan şeyleri! 23 bin km'de daha motor yeni oturmuştur, parçaların uyumu daha yeni olmaya başlamıştır. Tüm bakımları düzgün yapılmış bir CBR125 en az 100 bin km dayanır.

5 yaşında 5 bin km'de makina satan çok çok istisna durumlar dışında yalan söylüyordur.

o zaman sözümü geri alıyorumm ben kusura bakmayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst