CBR 250R / Yedek Parça Sorunu

Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Selam arkadaşlar.

9 nisan 2012 de park halindeki motosikletimin yanına gittiğimde devrildiğini gördüm, sol farın yanındaki parça (pandizot?) ve sol gerenajla depo arasındaki parça çatladı, işlevsel olarak bir sorun yok ama görüntüsü rahatsız etti ve 12 NİSAN'da pendikteki servis'e sipariş verdim parça fiyatının yarısını kapora olarak bırakıp,
şuan mayısın 15 i ne arayan oldu ne soran, bugün telefon açıp parçaları sorduğumda muhtemel geliş tarihi olarak 29 MAYIS verildi.

Eğer hasarlı parça motorun gidişini etkileyecek bir parça olsaydı yaklaşık 2 ay motosikletsiz kalacaktım, belki daha fazla. Grenaj ve türevi plastik sarf malzemeler nasıl olur da bu kadar uzun süre de temin edilemez. Tam anlamıyla Honda beni hayal kırıklığına uğrattı.

Daha önce 2010da sıfır cbr 125r, 2011'de cbr 250r motorları honda dan aynı bayiden aldım, bu sezon motosikleti yükseltmek istiyordum ve cbr 600f e karar vermiştim, nedeni ise işte bu parça ve servis sorunlarının olmayacağını düşünmemdi. Son yaşadığım bu olay honda ya olan bekletilerimin tamamen hayali olduğunu gösterdi.

Demekki sağda solda duyduğumuz herşey doğru değilmiş tecrübe etmeden bilemiyorsunuz. Honda'yı kime sorsanız çerez gibi parçası var vs diyordu, ta ki bir sorun yaşayana kadar bende öyle düşünüyordum ve çevreme bu şekilde lanse ediyordum.

Honda ya da bilgilendirme mesajı attım, konu ile alakalı.

Honda bu olayla birlikte bir müşterisini kaybetti, cbr 250r motosikletimi 5500km de sattım ve gidip, parçasını bulamazsın ustası yok vs denilen Ducati aldım sıfır.
Sonuçta honda gibi servise güvenip 2 ay parça bekletilmesi durumuna karşılık ducati ile ilgili bir parçaya ihtiyacım olduğunda en kötü ihtimal yurtdışından max 2-3 haftada kendim getirtirim, en azından herşey benim kontrolümde gelişir.

Usta konusunda ise bugüne kadar 2 motorumda 6-7 defa genel bakım için servise gittiysem 3 ünde lise çağlarındaki çocuklar bakımları yaptılar. Zaten motorunuzla kaza yapmazsanız bakımları herkes yapabiliyor, olay kaza sonrasında nasıl bir sürecin sizi beklediği, bu konuda honda ile ducati nin bir farkı olduğunu düşünmüyorum, yine bekleyeceğiniz süre aynı.

Bu konuyu benim gibi (eski) honda fanları ve honda motosiklet almak isteyen arkadaşlar için açtım, en azından bazı önyargılarınızı tekrar gözden geçirin, olası bir yedek parça ihtiyacı durumunda nasıl bir sürecin sizi bekleyebileceğine hazırlıklı olun ve benim gibi güveniniz sarsılıp hayal kırıklığına uğramayın. Türkiye de motosiklet kullanmak bir lüks ve bu yüzden uzun süre daha bu tür sorunları yaşayacağız.

Herkese kazasız belasız günler diliyorum.:cat:
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Söylediğin çoğu şeye katılıyorum.Yeni motorunda hayırlı olsun.Bende 2011 model cbr 125 imi pendikteki servise götürüyorum ve dediğin gibi hep çaylak elemanlar yaptı bakımı.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Selam arkadaşlar.

9 nisan 2012 de park halindeki motosikletimin yanına gittiğimde devrildiğini gördüm, sol farın yanındaki parça (pandizot?) ve sol gerenajla depo arasındaki parça çatladı, işlevsel olarak bir sorun yok ama görüntüsü rahatsız etti ve 12 NİSAN'da pendikteki servis'e sipariş verdim parça fiyatının yarısını kapora olarak bırakıp,
şuan mayısın 15 i ne arayan oldu ne soran, bugün telefon açıp parçaları sorduğumda muhtemel geliş tarihi olarak 29 MAYIS verildi.

Eğer hasarlı parça motorun gidişini etkileyecek bir parça olsaydı yaklaşık 2 ay motosikletsiz kalacaktım, belki daha fazla. Grenaj ve türevi plastik sarf malzemeler nasıl olur da bu kadar uzun süre de temin edilemez. Tam anlamıyla Honda beni hayal kırıklığına uğrattı.

Daha önce 2010da sıfır cbr 125r, 2011'de cbr 250r motorları honda dan aynı bayiden aldım, bu sezon motosikleti yükseltmek istiyordum ve cbr 600f e karar vermiştim, nedeni ise işte bu parça ve servis sorunlarının olmayacağını düşünmemdi. Son yaşadığım bu olay honda ya olan bekletilerimin tamamen hayali olduğunu gösterdi.

Demekki sağda solda duyduğumuz herşey doğru değilmiş tecrübe etmeden bilemiyorsunuz. Honda'yı kime sorsanız çerez gibi parçası var vs diyordu, ta ki bir sorun yaşayana kadar bende öyle düşünüyordum ve çevreme bu şekilde lanse ediyordum.

Honda ya da bilgilendirme mesajı attım, konu ile alakalı.

Honda bu olayla birlikte bir müşterisini kaybetti, cbr 250r motosikletimi 5500km de sattım ve gidip, parçasını bulamazsın ustası yok vs denilen Ducati aldım sıfır.
Sonuçta honda gibi servise güvenip 2 ay parça bekletilmesi durumuna karşılık ducati ile ilgili bir parçaya ihtiyacım olduğunda en kötü ihtimal yurtdışından max 2-3 haftada kendim getirtirim, en azından herşey benim kontrolümde gelişir.

Usta konusunda ise bugüne kadar 2 motorumda 6-7 defa genel bakım için servise gittiysem 3 ünde lise çağlarındaki çocuklar bakımları yaptılar. Zaten motorunuzla kaza yapmazsanız bakımları herkes yapabiliyor, olay kaza sonrasında nasıl bir sürecin sizi beklediği, bu konuda honda ile ducati nin bir farkı olduğunu düşünmüyorum, yine bekleyeceğiniz süre aynı.

Bu konuyu benim gibi (eski) honda fanları ve honda motosiklet almak isteyen arkadaşlar için açtım, en azından bazı önyargılarınızı tekrar gözden geçirin, olası bir yedek parça ihtiyacı durumunda nasıl bir sürecin sizi bekleyebileceğine hazırlıklı olun ve benim gibi güveniniz sarsılıp hayal kırıklığına uğramayın. Türkiye de motosiklet kullanmak bir lüks ve bu yüzden uzun süre daha bu tür sorunları yaşayacağız.

Herkese kazasız belasız günler diliyorum.:cat:

Söylediğin çoğu şeye katılıyorum.Yeni motorunda hayırlı olsun.Bende 2011 model cbr 125 imi pendikteki servise götürüyorum ve dediğin gibi hep çaylak elemanlar yaptı bakımı.
Aslında farklı servislerede sorsaydınız parça stok durumunu birisinde olmamış olması hiç birinde yok anlamına gelmez bence arayip anes-otosever-konşuk gibi servislerede sormalıydınız die düşünüyorum mesala aneste genelde bulunuyor. liseli cocuklar içinse bişey diyemiycem başka servse gidin dicem ama yakın die onu tercih ediyosunuz heralde liseli elemanları ilkkez duydum :D--- aldığınız mosnter 696 da hayırlı olsun kendilerini kullanma şerefine eriştim çok deli güzel alet bide kırmızıysa:D
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Aslında farklı servislerede sorsaydınız parça stok durumunu birisinde olmamış olması hiç birinde yok anlamına gelmez bence arayip anes-otosever-konşuk gibi servislerede sormalıydınız die düşünüyorum mesala aneste genelde bulunuyor. liseli cocuklar içinse bişey diyemiycem başka servse gidin dicem ama yakın die onu tercih ediyosunuz heralde liseli elemanları ilkkez duydum :D--- aldığınız mosnter 696 da hayırlı olsun kendilerini kullanma şerefine eriştim çok deli güzel alet bide kırmızıysa:D

Sağol, tabii ki kırmızı. Servisler ellerinde grenaj bulundurmuyorlar maalesef ve bulundurmaları da gerekmiyor zaten, önemli olan hızlı sürede tedarik edebilmeleri.
Benim için sorun cbr 250r gibi fazlaca satılan bir modelin grenaj parçasının fabrikada olmayışı ve yaklaşık 2 ay boyunca tedarik edilemeyişi. Anlatmak istediğim durum bu mağduriyet sürecinin honda motosiklette de yaşanıyor olmasının bende oluşturduğu hayal kırıklığı, beklentilerim çok daha farklıydı o yüzden bu durumu dile getirdim, biz sadece sürekli olarak kawasakinin yamahanın vs bu tarz durumları müşterisine yaşattığını düşünüyorken aynısını yaşamak beni üzdü.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
ben honda dan iyice tiksindim.. bunda çeşitli nedenler var... bana göre honda kendini bu büyümeye türkiye de adepte edemiyor..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ondan sonra Daelim yada SYM deyince efendim servisi yokmuş, yedek parça sıkıntısı varmış kalitesi şüpheliymiş vs, vs,,, İstanbulda bunlar oluyorsa daha da japon japon diye at gözlüğü takmanın anlamı yok bence(özellikle hatta sadece düşük cc'ler için konuşuyorum)
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Ondan sonra Daelim yada SYM deyince efendim servisi yokmuş, yedek parça sıkıntısı varmış kalitesi şüpheliymiş vs, vs,,, İstanbulda bunlar oluyorsa daha da japon japon diye at gözlüğü takmanın anlamı yok bence(özellikle hatta sadece düşük cc'ler için konuşuyorum)

Bu olaydan sonra kullanmadığım ve tecrübe etmediğim hiçbir marka hakkında konuşulanlara kulak asmamayı öğrendim.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mototal honda'dan cbr250r sağ yan grenaj (her iki parça) siparişi verdiğimde 10 günde gelmişti. Bence de birden fazla servise sormakta fayda var.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Mototal honda'dan cbr250r sağ yan grenaj (her iki parça) siparişi verdiğimde 10 günde gelmişti. Bence de birden fazla servise sormakta fayda var.
Parça siparişini iptal etmiyorlar, parçaların ücretinin yarısını da vermiştim ben sipariş ile birlikte kapora istediler, o yüzden mecburen beklemek zorunda kaldım, (motorun yeni sahibi beklemek zorunda kalıyor)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Serviskerdeki liseli elemanlardan bahsetmişsiniz,bu konuda katılmıyorum.Zaten servisteki insanlar iyi para kazanmıyorlar;filtre temizlemek,zincir yağlamak için ustaya gerek yok,ustaya para vermeyen bu basit işler için hiç usta tutmazlar.Siparişinizi geciktirmeleri kötü olmuş,honda taraftarı değilim ya da hondam var diye boş yere savunmuyorum ama benimde serviste yapmam gereken bir kaç şey oldu ve çok memnun kaldım,ufak tefek şeyler için para bile almadılar,garanti kapsamında değişecek parçam hemen geldi ve hemen değiştirdiler.Tabi benim bu kadar verim almamın sebebi işlerin peşini hiç bırakmadım.Honda kullanıcılarına tavsiyem bir sorununuz olduğunda honda nın resmi sitesi üzerindende mail atın.Gereği durumunda bayileri sıkıştırarak işleri hızlandırıyorlar ve size sürekli olarak rapor veriyolar ve bir sıkıntı olması durumunda geri dönüş yapmanızı istiyorlar.

Yaşamayan bilmez,kulaktan dolma bilgiyle tecrübe edinilmez kısmına katılıyorum.Belki benim gittiğim bayinin personeli daha sorumluluk sahibidir ve ya istediğim parçalar şansa o anda ellerinde vardır ama sizinki yoktur bilemeyiz.Fakat buradan başka bir tanıdığım grenaj değiştirecekti,hiç sorun yaşamadan halletmişti işlemini diye hatırlıyorum...
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet, yarı ücreti kapora olarak alıyorlar, sonrasında sipariş iptali olmuyor. Ama söyledikleri parça geliş tarihini geçirmediler bende şu ana kadar. Mesela 10-15 günde gelir demişlerdi, 10. günde gelmişti. Size sipariş öncesi söyledikleri geliş zamanı neydi, sonra bu süreyi uzattılar mı?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Ben sürekli olarak arıyordum,sipariş verildi mi ne zaman gelecek gibisisinden,sürekli sıkıştırdım 4-5 günde hallolmuştu,o da araya haftasonu girdiğinden...
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Serviskerdeki liseli elemanlardan bahsetmişsiniz,bu konuda katılmıyorum.Zaten servisteki insanlar iyi para kazanmıyorlar;filtre temizlemek,zincir yağlamak için ustaya gerek yok,ustaya para vermeyen bu basit işler için hiç usta tutmazlar.Siparişinizi geciktirmeleri kötü olmuş,honda taraftarı değilim ya da hondam var diye boş yere savunmuyorum ama benimde serviste yapmam gereken bir kaç şey oldu ve çok memnun kaldım,ufak tefek şeyler için para bile almadılar,garanti kapsamında değişecek parçam hemen geldi ve hemen değiştirdiler.Tabi benim bu kadar verim almamın sebebi işlerin peşini hiç bırakmadım.Honda kullanıcılarına tavsiyem bir sorununuz olduğunda honda nın resmi sitesi üzerindende mail atın.Gereği durumunda bayileri sıkıştırarak işleri hızlandırıyorlar ve size sürekli olarak rapor veriyolar ve bir sıkıntı olması durumunda geri dönüş yapmanızı istiyorlar.

Yaşamayan bilmez,kulaktan dolma bilgiyle tecrübe edinilmez kısmına katılıyorum.Belki benim gittiğim bayinin personeli daha sorumluluk sahibidir ve ya istediğim parçalar şansa o anda ellerinde vardır ama sizinki yoktur bilemeyiz.Fakat buradan başka bir tanıdığım grenaj değiştirecekti,hiç sorun yaşamadan halletmişti işlemini diye hatırlıyorum...

Bu konuda katılmıyorum demişsin, ben servislerde çalışan lise çağındaki çocukların bile periyodik bakımları yapabildiğini, önemli olan sürecin kaza sonrasında parça tedariği süresi olduğundan bahsettim.
Katılmadığın yeri anlamadım?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Kusura bakma orasını yanlış anlamışım,saatin geç oluşuna,saatlerdir ders çalıştığıma ver:D
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
137
honda markasını açıkçası yere göğe sığdıramam ama nedense hem servis açısından hemde yedek parça açısından baya bi ilgisizler sanırım. :pr: honda bu konudada bir çeşitli düzenlemeyi yapmalı bence.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
2 gün önce honda'dan telefon geldi ve yaşanan durumun, parça stokları tükenmesi ve lojistik bir sıkıntı yaşanması sebebiyle meydana geldiğinini belirttiler.
(en azından muhatap olacak birilerinin bulunması güzel, bir sorun yaşattıkları zaman özür dilemeyi biliyorlar)
12 NİSAN'DA kapora bırakıp siparişini verdiğim parça, Haziran'ın ilk haftası servise ulaşacakmış.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kötü denk gelmiş, benim 2 mayıs'ta parça siparişim oldu 15-20 gün dediler, hatta 15'inde buraya yazı yazdım, okuyunca içime kurt düştü, benimki de mi gecikir acaba diye. 17 si aradım 15 gün oldu vaziyet nedir sordum. Ay sonu olur dedi, perişan olmuştum. Neyse sonra 20 mayısta hazırlamışlar, nasıl olduysa parça gelmişti. Bence sizin gittiğiniz servisin salaklığı mı desek, ne desek. Belki de sizin parçaların siparişini vermeyi unuttular.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Kötü denk gelmiş, benim 2 mayıs'ta parça siparişim oldu 15-20 gün dediler, hatta 15'inde buraya yazı yazdım, okuyunca içime kurt düştü, benimki de mi gecikir acaba diye. 17 si aradım 15 gün oldu vaziyet nedir sordum. Ay sonu olur dedi, perişan olmuştum. Neyse sonra 20 mayısta hazırlamışlar, nasıl olduysa parça gelmişti. Bence sizin gittiğiniz servisin salaklığı mı desek, ne desek. Belki de sizin parçaların siparişini vermeyi unuttular.

Siparişi servisteki elemanla birlikte verdik, sisteme işlendi. Stokta çok fazla parça tutmuyorlarmış demekki. Yeni partiyi beklemek zorunda kaldık o yüzden süreç bu kadar uzadı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst