CBR 250R YAĞ DEĞİŞİMİ VE MOTUL

Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Arkadaşlar motosikletimin yağ değişim zamanı geldi. Motoru ilk aldığımda servis kayıtlarına göre yağ değişimi yeni yapılmıştı ve 4000km de bir geleceksiniz dediler tamam dedim ancak geçen gittim honda servisi 350 tl fiyat çıkarınca açıkcası vazgeçtim ve kendim yapmaya karar verdim. Bu sebeple bugün bir abi tavsiyesi ile motul 5100 15w50 sipariş ettim. Ancak forumumuzda bir kaç eski konuda gördüğüm kadarıyla motul 5100 yağının vites sertleştirdiğini, debriyaj kaçırması ve titreşim yaptırdığı gibi yorumları görmüş bulundum. Bende merak ettim açıkcası güncel bi konu açarak sormak istedim. Sizce bu yorumlar doğrumudur ? Eğer öyle ise ürün elime geçmemişken geri yollamayı düşünüyorum. Aksi taktirde önerebileceğiniz farklı yağ ve markaları var mıdır ?
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Ipone 10w30 yarı sentetik. Gerisi yalan. 2 sene kullandım cbr. Motul sevmiyor bu makine
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
98
2 yıl cbr 250 2015 model kullandım. Bir çok yağ denedim en memnun kaldığım Motul 7100 10w40'tı.
 
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
125
al buyur işte biri ipone diyor diğeri motul, peki neye göre? bende iponecuyum daha rahatlıyor motor gibi geliyor vites geçişi titreşimi azalıyor sanki sesi bi sakinleşiyor felan
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
277
7100 tabii ki 5100den iyidir yağ sentetikliği azaldıkça ısınma süresi kısalacağından daha erken debriyaj kaçırmaya başlar soğuduğunda düzelir. Ama bu fark -hele ki cbr 250 için- hiç kafaya takmaman gereken kadar ufak kardeşim sıkıntı yok. yağ filtreni dandik alma gidip 30 liraya falan güzel filtre al, yağla alakalı sıkıntı yok koy devam et daha iyi performans istiyorsan motul 7100 olur ipone olur ben lubex rapidus fs kullanıyorum cbr500de. piyasadaki her yağı denedim en iyisinden geri kalır bir yanını göremedim. bidahakine bunu da düşünebilirsin daha ucuz ve kalite standartları motul 7100le aynı. aklında olsun diye söylüyorum sadece. şimdi 5100ü koy devam et canını sıkmaya değmez. iyi sürüşler :)
 
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
227
Bende Lubex kullanıyorum memnunum. Önyargıyı yıkıp denemekte fayda var diyorum.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
motul yaramadı diyenler sahtesini almıştır.

yağ soranlara hep tavsiyem: kullanım kılavuzundaki derecelere ve spesifikasyonlara göre, herkesin bildiği markalardan yağ alınabilir.
cbr250r: 10w30, api sg veya daha yüksek jaso ma standardında yağ istiyor.
bilindik markalar ise: motul, ipone, liqui moly, castrol, putoline, motorex, shell vb.
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
kitapçıkta 10-30 tavsiye ediliyor, 15-50 neden

Yaz ayları için 15w50 nin daha uygun olacağını duydum çevremden ve youtube videolarından. Önceki yağı servis kayıtlarına göre 10w40 imiş kışında yine 10w40 koyarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

7100 tabii ki 5100den iyidir yağ sentetikliği azaldıkça ısınma süresi kısalacağından daha erken debriyaj kaçırmaya başlar soğuduğunda düzelir. Ama bu fark -hele ki cbr 250 için- hiç kafaya takmaman gereken kadar ufak kardeşim sıkıntı yok. yağ filtreni dandik alma gidip 30 liraya falan güzel filtre al, yağla alakalı sıkıntı yok koy devam et daha iyi performans istiyorsan motul 7100 olur ipone olur ben lubex rapidus fs kullanıyorum cbr500de. piyasadaki her yağı denedim en iyisinden geri kalır bir yanını göremedim. bidahakine bunu da düşünebilirsin daha ucuz ve kalite standartları motul 7100le aynı. aklında olsun diye söylüyorum sadece. şimdi 5100ü koy devam et canını sıkmaya değmez. iyi sürüşler :)

https://www.kalyoncumotor.com/urun/honda-cbr-250-r-yag-filtresi-orjinal bu ürünü aldım kalyoncu motordan daha önce alışverişte yaptım sayfanın aşağısındaki resime baktığımda orjinal olduğunu düşünerek sipariş ettim :)
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Yaz ayları için 15w50 nin daha uygun olacağını duydum çevremden ve youtube videolarından. Önceki yağı servis kayıtlarına göre 10w40 imiş kışında yine 10w40 koyarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------



https://www.kalyoncumotor.com/urun/honda-cbr-250-r-yag-filtresi-orjinal bu ürünü aldım kalyoncu motordan daha önce alışverişte yaptım sayfanın aşağısındaki resime baktığımda orjinal olduğunu düşünerek sipariş ettim :)

15w50 olarak duyduysan onu al, bize neden soruyorsun? biz tenasül uzvumuzdan uydurmuyoruz yağ derecelerini.

bu forumda kullanıcı kitabı, servis kitabı dışında yağ önerisinde bulunacak olan vatandaş tanımıyorum.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
kitapçıkta 10-30 tavsiye ediliyor, 15-50 neden


Kitapçıkta sadece 10w30 mu diyor acaba? Farklı bölge ve sıcaklıklara göre değişmesi gerekmez mi? 35 derece ve üstünü gören bölgelerde w30 yağlar sıkıntılı olmaz mı? Özellikle ömürlerinin sonuna yaklaşmış iseler.

Ayrıca konu sahibine: 350 tl demişler ama o sadece yağ değişim ücreti mi, yapılacak diğer işlemler dahil olmasın. Eğer siz yapacaksanız bakımı, mümkünse diğer yapılacak işlemleri de öğrenip onları da uygulamayı ihmal etmeyin.
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
15w50 olarak duyduysan onu al, bize neden soruyorsun? biz tenasül uzvumuzdan uydurmuyoruz yağ derecelerini.

bu forumda kullanıcı kitabı, servis kitabı dışında yağ önerisinde bulunacak olan vatandaş tanımıyorum.

Ne bu tersliğin senin cevap vermekten gocunuyorsan zor geliyorsa kapa konuyu git başka konuya bak sana zorla yazdıran yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

Kitapçıkta sadece 10w30 mu diyor acaba? Farklı bölge ve sıcaklıklara göre değişmesi gerekmez mi? 35 derece ve üstünü gören bölgelerde w30 yağlar sıkıntılı olmaz mı? Özellikle ömürlerinin sonuna yaklaşmış iseler.

Ayrıca konu sahibine: 350 tl demişler ama o sadece yağ değişim ücreti mi, yapılacak diğer işlemler dahil olmasın. Eğer siz yapacaksanız bakımı, mümkünse diğer yapılacak işlemleri de öğrenip onları da uygulamayı ihmal etmeyin.

Sadece yağ değişimi için istediler hocam sordum ekstra birşey varmı diye. Eğer hava filtresi bakılsın bujiler bakılsın vs der iseniz fiyat değişir dediler yani sadece yağ için bu fiyat.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Sadece yağ değişimi için istediler hocam sordum ekstra birşey varmı diye. Eğer hava filtresi bakılsın bujiler bakılsın vs der iseniz fiyat değişir dediler yani sadece yağ için bu fiyat.


Kaç lt yağ alıyor ki bu araç? Çok yüksek bir fiyat değil mi 350 tl?
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Bir yağ değişimine 350 TL nedir arkadaş.
Motor garanti kapsamında mı? Servisi mi bu fiyatı verdi?

yok hocam garantide değil 2014 model zaten işte 2 kutu yağ kullanırız filtresi felan 300-350 tlye maal olur dedi serviste pc sisteminin başındaki eleman. Banada tuzlu geldi açıkcası.
 
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
172
Motul ve Castrol %50 si sahtedir çünkü bizim kullanıcılar bu markalardan başka yağ markası bilmez. Ben şahsen liqui Moly , Lubex veya Shell kullanıyorum sahtesi bulunmaz.
N11 den iki üç tane yağ filtresi al. Yağını da 5000 km de değiş.
Cbr 250 r seni servise mecbur bırakacak bir motor değil. N11 vb yerlerden her parçasını uygun fiyata bulursun zaten. Kendin yapamadığın şeyleri mesela debriyaj balatası değişimi, subap ayarı, egzantrik zinciri vb bakımlar için iyi bir tamirci bulursun parçalarını kendin temin edip yaptırabilirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

yok hocam garantide değil 2014 model zaten işte 2 kutu yağ kullanırız filtresi felan 300-350 tlye maal olur dedi serviste pc sisteminin başındaki eleman. Banada tuzlu geldi açıkcası.

Senin motor 1.5 litre yağ alıyordur diye biliyorum.
Sen 3 litre al kalan yarım litreyi sonraki bakımda kullanırsın. Yağınıda 5000 de değiş yurtdışında 12000 km de değişim yazıyor. Türkiye de extradan para kazanmak için erken yazıyorlar. 15000 km de hava filtresini ve bujiyi değiştir. 20000 30000 km de zincir değişimi yap.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

yok hocam garantide değil 2014 model zaten işte 2 kutu yağ kullanırız filtresi felan 300-350 tlye maal olur dedi serviste pc sisteminin başındaki eleman. Banada tuzlu geldi açıkcası.

1.5 litre yağ 100 TL
Yağ filtresi 50 TL
Toplam 150 TL
Senden 200 TL işçilik istemiş 😂😂
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Yaz kış farkına dair de kitapçıkta bir bilgi olabilmeli.
Sıcak 30 yağ isteyen bir makinada sıcak 50 pek makul gelmedi bana.
 
Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
evet arkadaşlar bende merak ediyorum 10w 40 5100 motul koyuyordum fakat ne koymalıyım sormak istedim benden önce hep 10 w 40 5100 motul koyulmus arkadaşında belirttiği gibi vitesler sert titreme biraz fazla olması gerektiğinden ne koyalım en son ne önerirsiniz malumunuz parçalar cok ta ucuz değil günümüzde yağlarda yani bozulmayacak ve sıkıntı etmeyecek ne önerirsiniz 2017 cbr 250r sahibiyim
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Peki arkadaşlar 15w50 ve 10w40 arasındaki fark nedir ne olur sizce ? 15w50 sipariş etmiştim yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst