Cbr 125 boğulma ve çekiş kaybı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
598
Arkadaşlar 1 aydır çözemediğimiz bir konu hakkında yardım istiyorum.
motorsikletim cbr 125 30000 km'de.

Motorsiklette hiç tork yok gibi,4 ncü vitezde uzun yolda giderken sanki motor çekmiyor yavaş yavaş güç kaybediyor,hatta her zaman 2 nci hatta hızımı alırsam 3 üncü vitezle çıktığım rapmayı 1 ile çıkmaya başladı ve ondada redline olduğunda vitezi 2 inci viteze atıyorum ve motor boğuluyor,çekmiyor.
En son simota(http://www.hemalhemsat.com/Shop/Auc...578681.html?RN=15&SOrder=asc&SType=FinishDate) hava filtresi almıştım acaba dedik ondanmı yapıyor,eski filtreyi taktık sorun yine aynı ,bu sefer eski filterenin kağıt kısmını çıkardım ve üzerine 2 kat ince bayan (parizyen) çorap geçirdim ve denedim yine aynı anladıkki hava filtersinden değil.

Hava ayarı ile oynadık sırası ile 1,5-2-2,5-3-3,5 vs. yine sorun aynı.

Değişik bujiler denedik sorun yine aynı.

Karbüratör temizlendi,benzin debosu temizlendi,hortumlar temizlendi fakat sorun bir türlü hal olmadı.

Bulunduğum yerde honda servisi yok ve yamaha servisindeki arkadaş ilgileniyor motorla en son bana karbüratör içerisindeki gaz pistonunda aşınma var diyaframda gözüme pek iç açıcı gelmedi dedi.Acaba bu parçayı değştirince sorun düzelirmi,takıldım kaldım.Yardım bekliyorum.

sibop ayarı ile ilgili bir sorun olabilirmi acaba?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
Arkadaşlar 1 aydır çözemediğimiz bir konu hakkında yardım istiyorum.
motorsikletim cbr 125 30000 km'de.

Motorsiklette hiç tork yok gibi,4 ncü vitezde uzun yolda giderken sanki motor çekmiyor yavaş yavaş güç kaybediyor,hatta her zaman 2 nci hatta hızımı alırsam 3 üncü vitezle çıktığım rapmayı 1 ile çıkmaya başladı ve ondada redline olduğunda vitezi 2 inci viteze atıyorum ve motor boğuluyor,çekmiyor.
En son simota(http://www.hemalhemsat.com/Shop/Auc...578681.html?RN=15&SOrder=asc&SType=FinishDate) hava filtresi almıştım acaba dedik ondanmı yapıyor,eski filtreyi taktık sorun yine aynı ,bu sefer eski filterenin kağıt kısmını çıkardım ve üzerine 2 kat ince bayan (parizyen) çorap geçirdim ve denedim yine aynı anladıkki hava filtersinden değil.

Hava ayarı ile oynadık sırası ile 1,5-2-2,5-3-3,5 vs. yine sorun aynı.

Değişik bujiler denedik sorun yine aynı.

Karbüratör temizlendi,benzin debosu temizlendi,hortumlar temizlendi fakat sorun bir türlü hal olmadı.

Bulunduğum yerde honda servisi yok ve yamaha servisindeki arkadaş ilgileniyor motorla en son bana karbüratör içerisindeki gaz pistonunda aşınma var diyaframda gözüme pek iç açıcı gelmedi dedi.Acaba bu parçayı değştirince sorun düzelirmi,takıldım kaldım.Yardım bekliyorum.

Teknik olarak sorunun ne olduğunu kestiremiyorum ama servisin bu işten anlamadığı belli. Bence hemen o servisle alakanı kes ve başka birilerini bul ya da teorik olarak birkaç fikir edindikten sonra onlara bunları söyle ve gerekli kontrolleri yaptır.

Sana bişi anlatıcam. Geçenlerde köpeğim hastalandı. Burnu kanıyodu. Veterinere götürdük. Bi dolu şey olabilir dedi. 7-8 tane iğne yaptı. Kan aldı hayvanın kolundaki tüyleri kazıdı falan. Sonra hayvan iyice halsizleşti. Bir sonrakinde yine iğneler... daha beter oldu...Akciğerde sorun, karaciğerde şişme, kansızlık, iç organların şişmesi.Bu böyle bir süre devam etti. En sonunda ben telefonda şehir dışındaki veteriner arkadaşlarımla görüşürken köpek öldü. Karaciğerle ilgiliymiş galiba sorunu... O iğneler bilmemneler yapılmasaydı belki ölmezmiş. Senin motosikletinde de sonradan, olmayan sorunlar baş gösterirse şaşırma.

Şimdi onlar motosikletin motoruyla ilgili tüm ayarlarla oynuyolar anladığım kadarıyla. Sonra sorunu tespit edersin ama bu sefer de eski haline getiremezler. Sorunu çözene kadar kullanma bence. Sana ya da motora daha ciddi zarar gelebilir. Hava filtresiylede fazla oynama bence. Düşük - yüksek devirler arasındaki çekiş farkının en iyi hali motorun standart hali. Yoksa ya düşük devirde çekmez ya da yüksek devirde.

Ama bu durum kesinlikle motorda senin bahsettiğin gibi bir probleme neden olmaz. Bence motoru çalıştırdıktan sonra durduğu yerde incele. Özellikle benzin hortumuna dikkat et. Bence onda delik var ve kaçırıyor. Özellikle hortumların takılma kısmında bu tip durumlar oluşabiliyor. Hortumlardan emin olmak için durduğu yerde gaz ver hortumları salla, biraz oynat. Yerde kuru olsun tabi yoksa farketmekte zorlanabilirsin. Kolay gelsin umarım bu durumu sorunsuz çözersin.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Ama bu durum kesinlikle motorda senin bahsettiğin gibi bir probleme neden olmaz. Bence motoru çalıştırdıktan sonra durduğu yerde incele. Özellikle benzin hortumuna dikkat et. Bence onda delik var ve kaçırıyor. Özellikle hortumların takılma kısmında bu tip durumlar oluşabiliyor. Hortumlardan emin olmak için durduğu yerde gaz ver hortumları salla, biraz oynat. Yerde kuru olsun tabi yoksa farketmekte zorlanabilirsin. Kolay gelsin umarım bu durumu sorunsuz çözersin.

Afedersin ama benzin hortumu delik olan motor çekişten mi düşüyor arkadaşım?
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
siboptan olsa belli eder istop fln eder rolantide çalışmaz ama bak yokuşu görünce boğuluyosa karbiratörün hava ayarından olabilir hava ayarı yapılan o ufak vida varya onu cıkar icinde bak bakalım ufak bi plastik conta var mı?ben bi kere karbiratörü temizlerken düşürmüşüm onu motor hiç ayar tutturmadı boguluyodu sanki senin durumda onu gösteriyo gibi olmadı karbiratörü değiş dene

Afedersin ama benzin hortumu delik olan motor çekişten mi düşüyor arkadaşım?

onu kim diyo ya:D hurafedir sen uyma ehuehu
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
siboptan olsa belli eder istop fln eder rolantide çalışmaz ama bak yokuşu görünce boğuluyosa karbiratörün hava ayarından olabilir hava ayarı yapılan o ufak vida varya onu cıkar icinde bak bakalım ufak bi plastik conta var mı?ben bi kere karbiratörü temizlerken düşürmüşüm onu motor hiç ayar tutturmadı boguluyodu sanki senin durumda onu gösteriyo gibi olmadı karbiratörü değiş dene

Ben subap diyorum görücez bakalım kim haklıymış :)
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
cbr'i tanimiyorum ama hava filtresi ile motor arasinda bir hortum yada kanal var ise belki orada bir yirtik yada delik olabilebilir mi? :silent:
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
kardeş tam detaylı anlatırsan daha net yardımcı olunabilir kesiklik varmı yavaş yavaşmı çekiş düşüyor düz yolda nasıl motor aşırı subap bozukluğundan olabilir ,yeterli benzin akışı olmaz olabilir ,yeterli karışım olmaz olabilir,karbüratör ayar yapamıyordur olmaz,birçok sebep var kardeş sen daha detaylı yazarsan daha sağlıklı yardımcı olunabilir egsoz tıkalımı? daha bir çok sebep var detaylı yazarsan dediğim gibi
 
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
598
Bu mesajı yazdıktan 10 dk sonra Çanakkale Honda servisini aradım motoru oradan almıştım zamanında.Derdimi telefonda anlattım.



motorsikletin çekmediğini performans kaybı olduğunu ve motorun hava ayarının tutmadığını vs.anlattım.Ve en son motorun Urfa servisinde en son ekim aynıda sibop ayarı yapıldığını anlattım....



Servis görevlisi sıra ile sibop ayarını kullanım klavuzuna göre ayarlamamızı ve hava ayar civatasını söküp içinde lastik somun aksam olup olmadığını kontrol etmemizi söyledi.Bende indim çarşıya (15 km) ve sırası ile Sibop ayarını kullanım klavuzunda yazdığı gibi emme : 0.06 mm ve Egzos : 0.27 mm olarak yaptırdım.(Tabii bizim honda Urfa servisi bunu geçtiğimiz yaz egsozu 0.15 mm olarak ayarlamış,zaten sentilde kullanmamıştı o zaman iyi hatırlıyorum..Kabaca sıkmıştı)



Ve karbüratörün hava ayar yerindeki civata içinde bulunan lastik somun aksamın olmadığını gördük (bunuda sökmüşlerdi urfa servisinde)...Bu nedenle motorun hava ayarının tutmadığı belli oldu.



Ve şu an motorum aynı eski performansına kavuştu Allah'a şükür...Ufak tefek sorun kaldı..Bazen ani kesiyor ve bırakıyor ama rahatsız edici boyutta değil ve çok az bir gaz boğulma problemi var oda rahatsız edici değil...



Şimdi orjinal bir buji ve hava filtresi alacam ve hava ayar civatası içindeki lastiğide burdaki usta sanayiden buluruz dedi...Teşekkür ederim.....
 
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
598
Evet orjinal hava filtresi ve bujimide geldi.Maaşallah sorun vs kalmadı.Demekki orjinal parça ve orjinal usta istiyormuş motor...:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:10 PM ----------

Yöneticilerden ricam bu sayfayı kilitlemeleri.Çünkü cbr 125 çekiş problemi çok kişinin sorunu,aynı dertten sıkıntısı olan arkadaşlar kısaca cevaplarını sayfayı okuyarak anlarlar umarım..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst