cbf150 mi? yoksa ybr125 mi?

Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
693
arkadşın birtanesi 20 km daha hızlı demiş atmasın benim ybr 125 yapıyo cbf 145 mi yapuyo kardeşim .
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
arkadşın birtanesi 20 km daha hızlı demiş atmasın benim ybr 125 yapıyo cbf 145 mi yapuyo kardeşim .

o arkadasin bi tansnin demek istedigi ybr 90 dan sonra bagarmaya başliyo cbf 150 ise ayni bagirmayi 110 dan sonra yapiyor coşkun abinin bnce anlatmak istedigi bu onun motoruda 125 görüyor merak etme:wiinkk::rendeer:
 
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
691
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
düşünmeden ybr :) :cat:
 
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
126
tabiki ybr. söylesenize 125-150cc sınıfında en az yakıt, en az vibrasyon , çok rahat bir süspansiyon ve en çok yol tutuşuna sahip olan bir başka motosiklet varmı. var diyenler zaten ben motordan anlıyorum demesin o zaman.
bence fazla söze gerek yok.....:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Ybr'nin parça fiyatlarını bilmiyorum ama geçen sene bu zamanlar Cbf 150'nin tek parça olan gidonu 20 TL idi. Şaka gibi:) Şimdi değişmiş olabilir gerçi. Bence parça fiyatlarınını göz önünde bulundurmak lazım motor alırken.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
YBR ve CBF kullanmış olanlar , (motosikletleri ybr olsa dahi) cbf daha konforlu diyorlar.

Ayrıca cbf ilede uzun yolculuklar yapılabilir. Ayrıca kalıplı ve ybr ye göre ağır olduğu için tirbülanslardan daha az etkilenir.

CBF diyorum.

Ybr'nin parça fiyatlarını bilmiyorum ama geçen sene bu zamanlar Cbf 150'nin tek parça olan gidonu 20 TL idi. Şaka gibi:) Şimdi değişmiş olabilir gerçi. Bence parça fiyatlarınını göz önünde bulundurmak lazım motor alırken.

Parça fiyatları çok fazla dert edilecek bir konu değil. Çünkü her hafta bir parçası değişmiyor ki bu motorların.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arkadşın birtanesi 20 km daha hızlı demiş atmasın benim ybr 125 yapıyo cbf 145 mi yapuyo kardeşim .

ybr 125 km hızı nasıl görürse,cbf'de 145'i görür.eğri oturalım düz konuşalım 90 dan sonra 125 e çıkmak için motor ne kadar bağırıyor.

defalarca gezilere gittik,birol olsun cihan olsun sürekli uzun yol yapanlar var aramızda düz yolda ben daha bi cbf'yi tokatlayamadım.
 
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
163
Ben de iki motor arasında uzun süre kararsız kalanlardanım. Bu ve benzeri sayfaları çok sık ziyaret etmiştim bu nedenle. En son ybr city de karar kıldım. Hala kararsızlık yaşayan arkadaşlarım için kendimce ulaştığım sonuçları paylaşayım istedim.
Öncelikle ben, her iki motoruda uzun süredir kullanan ve tatlı su motorcusu da olmayan kimi arkadaşlarımdan ilk elden bilgiler, görüşler aldım, ayrıca her iki motoruda uzun uzun yakından inceledim, üzerlerine oturdum falan. Motor seçerken siz de bunları mutlaka yapın derim. Tabi imkanınız olursa (benim olmadı ne yazık ki) ikisini de kullanın bir iki saat en azından.
Sonuçta ben bir fiil kullanmama rağmen (bu nedenle görüşlerim kendimcedir, amatörcedir bilinsin) şu sonuçlara ulaştım ve ybr de karar kıldım;
1-)Konfor konusunda cbf az daha iyi, özellikle sele daha rahat, ama ybr de konforsuz bir motor değil. Yine de uzun yolda cbf az daha avantajlı görülmekte, ama her ikiside uzun yol motoru değil gerçekte.
2-)Güç ve hız konusunda cbf az daha iyi, ama hız için motor alınacaksa ne cbf ne de ybr akılcı bir tercih olur zaten.
3-)Devir saati, müşürlü yan ayaklık, güçlü far aydınlatması ve ayakla çalıştırma ybr nin cbf ye göre önemli artıları, bu özelliklerde cbf geride kalıyor.
4-)Cbf de vites göstergesi olması yeni başlayanlar için bir avantaj, ek özellik olarak selektör düğmesi de var ama aydınlatması sorunlu, ybr ye göre yetersiz.
5-)Cbf daha kalıplı, ancak özellikle şehir içinde sıkışık trafikde ybr nin az bi küçük boyutlu olması kimi zaman avantaja dönüşebiliyor.
6-)Ybr nin servis ağı ve yedek parça sunumu daha yaygın, cbf servisleri ancak belli merkezlerde var ama honda servis kalitesi bence daha üstün tabi.
7-)Ybr rakibine göre daha uzun süredir yollarda ve bu nedenle güven veren bir makine, cbf de kendini ispatladı sayılır gerçi artık
:cool:Görünüm olarak cbf daha kalıplı, az biraz daha motor havası var, ancak bu husus renkler ve zevkler meselesi olduğu için kişiye özel bence. Örneğin ben gidon ve farın birlikte dönüşünü beğenen biriyim yani cbf de olduğu gibi ön greneja gömülmüş gidon işini sevmiyorum.
Şimdi tüm bu özellikleriyle iki motor da kafa kafaya, hatta çok ama çok az cbf önde gibi derken, benim motoru satın aldığım tarih itibariyle ybr yaklaşık 400 tl daha ucuz olunca, öne geçti ve ben ybr aldım. Haa, fiyatları (bir ara olduğu gibi) aynı veya çok daha yakın olsa idi birbirine, kim bilir cbf yi tercih edebilirdim.
Ancak şu günler itibariyle yani yukarıdaki kıyaslamaya şu an ki somut fiyat avantajını da eklerseniz, sanırım herkes ybr diyecektir.
Umarım benim gibi kararsızlık yaşayan arkadaşlarıma katkım olmuştur.
 
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
85
arkadaşlar, bende kararsızdım, ybr yi seçtim,ve bunu seçmemdeki en büyük etken devir saati ,ben o iki ibrenin hareketini görmeyince zevk alamam, birde cbf ci arkadaşlar yanlış anlamayın ama bende cbf nin şekli ,motor tipine uymuyor bence..o yüzden yuvarlak lambalı ybr derim :D
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Ben de iki motor arasında uzun süre kararsız kalanlardanım. Bu ve benzeri sayfaları çok sık ziyaret etmiştim bu nedenle. En son ybr city de karar kıldım. Hala kararsızlık yaşayan arkadaşlarım için kendimce ulaştığım sonuçları paylaşayım istedim.
Öncelikle ben, her iki motoruda uzun süredir kullanan ve tatlı su motorcusu da olmayan kimi arkadaşlarımdan ilk elden bilgiler, görüşler aldım, ayrıca her iki motoruda uzun uzun yakından inceledim, üzerlerine oturdum falan. Motor seçerken siz de bunları mutlaka yapın derim. Tabi imkanınız olursa (benim olmadı ne yazık ki) ikisini de kullanın bir iki saat en azından.
Sonuçta ben bir fiil kullanmama rağmen (bu nedenle görüşlerim kendimcedir, amatörcedir bilinsin) şu sonuçlara ulaştım ve ybr de karar kıldım;
1-)Konfor konusunda cbf az daha iyi, özellikle sele daha rahat, ama ybr de konforsuz bir motor değil. Yine de uzun yolda cbf az daha avantajlı görülmekte, ama her ikiside uzun yol motoru değil gerçekte.
2-)Güç ve hız konusunda cbf az daha iyi, ama hız için motor alınacaksa ne cbf ne de ybr akılcı bir tercih olur zaten.
3-)Devir saati, müşürlü yan ayaklık, güçlü far aydınlatması ve ayakla çalıştırma ybr nin cbf ye göre önemli artıları, bu özelliklerde cbf geride kalıyor.
4-)Cbf de vites göstergesi olması yeni başlayanlar için bir avantaj, ek özellik olarak selektör düğmesi de var ama aydınlatması sorunlu, ybr ye göre yetersiz.
5-)Cbf daha kalıplı, ancak özellikle şehir içinde sıkışık trafikde ybr nin az bi küçük boyutlu olması kimi zaman avantaja dönüşebiliyor.
6-)Ybr nin servis ağı ve yedek parça sunumu daha yaygın, cbf servisleri ancak belli merkezlerde var ama honda servis kalitesi bence daha üstün tabi.
7-)Ybr rakibine göre daha uzun süredir yollarda ve bu nedenle güven veren bir makine, cbf de kendini ispatladı sayılır gerçi artık
:cool:Görünüm olarak cbf daha kalıplı, az biraz daha motor havası var, ancak bu husus renkler ve zevkler meselesi olduğu için kişiye özel bence. Örneğin ben gidon ve farın birlikte dönüşünü beğenen biriyim yani cbf de olduğu gibi ön greneja gömülmüş gidon işini sevmiyorum.
Şimdi tüm bu özellikleriyle iki motor da kafa kafaya, hatta çok ama çok az cbf önde gibi derken, benim motoru satın aldığım tarih itibariyle ybr yaklaşık 400 tl daha ucuz olunca, öne geçti ve ben ybr aldım. Haa, fiyatları (bir ara olduğu gibi) aynı veya çok daha yakın olsa idi birbirine, kim bilir cbf yi tercih edebilirdim.
Ancak şu günler itibariyle yani yukarıdaki kıyaslamaya şu an ki somut fiyat avantajını da eklerseniz, sanırım herkes ybr diyecektir.
Umarım benim gibi kararsızlık yaşayan arkadaşlarıma katkım olmuştur.

Herşey doğru.Aynen katılıyorumve bir ilave de ben yapayım.CBF'lerde yağ yakma sorunu var diye duyuyoruz.YBR'llerin böyle bir sorununu hiç duymadım.
 
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
16
Ben 2008 mayıs ayında CBF sahibi oldum. Şuana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım çok şükür. Bir arkadaşın YBR sini de kullanıyorum arada sırada. CBF den inip YBR ye bindiğimde, YBR sanki bisiklet gibi geliyor bana. Yani benim motosiklet anlayışıma göre, bindiğin makina ağırlığıyla, gücüyle, hakimiyet anlayışıyla seni tatmin etmeli. YBR hem daha küçük, hem de motor gücü daha az. Herşey bir yana, sırf bu yüzden bile CBF tercih konusudur nazarımda.

Ayrıca, kesinlikle CBF sıfır titreşimli bir motosiklettir. Bu hususta tartışılmaz bir üstünlüğü vardır.

Yine de tercih sizin. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabi :)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Evet yağ yakıyor , ama ekleyip yoluna devam ediyorsun. Problem yok yani :wiinkk:

CBF daha baba motordur. O "motor tipine uymuyor bence" diyen arkadaş , motordan anlamıyor herhalde.

Ben cbf'imle nereye gitsem gözler üzerimde oluyor. Herkes kaça aldığımı , çok güzel makina olduğunu söylüyor. Övgüler bitmiyor cbf'e...

eksileri ne kadar olursa olsun , cbf 150 kullananları pişman etmeyecek bir motosiklettir.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda kullanıyorum diye değil, objektif bakarsak malzeme kalitesi - fazlalığı,titreşimin olmaması ve jigle kullanımı olarak Cbf bir gömlek üstün.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst