CBF 600 ile FzR6 karşılaştırması :)

Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
75
Merhaba öncelikle derdim şu ;


Fazer ile CBF 600 ' ün arasındaki farklar ?

Konfor, yakıt, vs ? Daha önceden bu konu verilmişmidir bilmiyorum bakındım ama göremedim. 2 arada kaldım benim gönlümden geçen aslında CBF 600 :) Konfor olsun, yakıt olsun,yol tutuşu ,arka yolcunun rahatlığı daha iyi ama önerilerinize ihtiyacım var ? Teşekkürler.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
CBF 600 daha güçsüz. ilk göze çarpan fark bu tabi. Ama ikisine de bindim, CBF çok daha rahat. Amacına göre karar vermelisin bence. Uzun yol yapacaksan CBF600 seni çok daha iyi tatmin edecektir. Güçsüz deyince kimsenin gözünde küçülmesin alet. Rahat 220 görüyor. Uzun yolda kesinlikle üzmez. Fzr ise daha agresif bi makine. gaza tepkisi daha ani ve daha aşırı. Uzun yolda rahatsızdır diyemem ama CBF'ten daha rahat değildir ve motor karakteri nedeniyle (üzerinde R6 motoru var di mi?) biraz daha yorucu olabilir. Ama bana sorarsan:

Şehiriçi ve 150km çapındaysan Fzr
Uzun yol, stabil sürüş diyorsan CBF
 
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
75
Evet uzun yol düşünüyorum. Aynı fikirdeyim ama sizlerinde düşüncelerini bilmek isterim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

CBF 600 daha güçsüz. ilk göze çarpan fark bu tabi. Ama ikisine de bindim, CBF çok daha rahat. Amacına göre karar vermelisin bence. Uzun yol yapacaksan CBF600 seni çok daha iyi tatmin edecektir. Güçsüz deyince kimsenin gözünde küçülmesin alet. Rahat 220 görüyor. Uzun yolda kesinlikle üzmez. Fzr ise daha agresif bi makine. gaza tepkisi daha ani ve daha aşırı. Uzun yolda rahatsızdır diyemem ama CBF'ten daha rahat değildir ve motor karakteri nedeniyle (üzerinde R6 motoru var di mi?) biraz daha yorucu olabilir. Ama bana sorarsan:

Şehiriçi ve 150km çapındaysan Fzr
Uzun yol, stabil sürüş diyorsan CBF





Peki yakıt konusunda ne diyebiliriz ?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
fzr600 de üst devirlerde ani gaz kesilirse arka tekeri kilitliyor diye birşey okumuştum... nedir ne değildir bilemem
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Fzr nin yanından bile geçmedim. Zaten ismini bile zor söylüyorum.

Lakin kısa bi süre CBF600 kullanmışlığım var.

Fzr nin yakıt tüketimini bilmem.

Ama CBF hiçte ekonomik değil.

Bu segmentte en iyi motor ER6 bence.
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Sıfır almayacaksan, iki motosikletide salla vfr800'e bakmanı tavsiye ederim.
 
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
75
Fzr nin yanından bile geçmedim. Zaten ismini bile zor söylüyorum.

Lakin kısa bi süre CBF600 kullanmışlığım var.

Fzr nin yakıt tüketimini bilmem.

Ama CBF hiçte ekonomik değil.

Bu segmentte en iyi motor ER6 bence.



Aklım tamamen karıştı :S Ben uzun yol yapıyorum. bana konforlu , yakıtta 600 lük motorlarda cimri olan tur motoru lazım :S
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aklım tamamen karıştı :S Ben uzun yol yapıyorum. bana konforlu , yakıtta 600 lük motorlarda cimri olan tur motoru lazım :S

Kafanı karıştıran yaptıgım son yorumdaki ''Bu segmentte en iyi motor ER6 bence'' sözleri sanirim.

O benim sadece kendi fikrimdi, o yaptigim yorumu unut :)

Yakit konusunu üzerine basa basa sormuşsun.

CBF600'un yakıtı yüksek.
Hatta bildigim kadariyla bu segmentte en çok yakan motor.
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
bu ayki motorbike dergisinde karşılaştırması yapılmış..istersen temin edip inceleyebilirsin..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
341
yakıtta cimri motor arıyorsan cbf600 den uzak durman lazım. yakıtı cimri motorlar er-6f ve bmw f650gs 2004 sonrası.
cbf 600 sahibi olarak çok yaktığını söyleyebilirim.
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
3,084
er6 n sahibiyim geçen hafta edirneye gidip geldim 487km yol yaptım dönüş yolunda süratlı geldim yaklaşık 90tl yaktı.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
bir cbf600 sahibi olarak şehir içinde 100km de 5.8 - 6 litreye yakın yaktığını söyleyebilirim . (2006 karbüratörlü)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------

er6 n sahibiyim geçen hafta edirneye gidip geldim 487km yol yaptım dönüş yolunda süratlı geldim yaklaşık 90tl yaktı.

100km de 4.2 litre yakmış, gayet iyi
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Derdin yakıtsa ben de Er6 derim. Benimki N modeli (teorik olarak ayrodinamiği F modelinden kötü ve daha çok yakıyor olabilir) olmasına rağmen uzun yolda 4.5 litreyi geçmedim. CBF ve Fzr yakıtlarını karşılaştıracak kadar kullanmadım malesef. Ama CBF600'ün CBR600F ile aynı veya biraz daha fazla yaktığını bizzat gözlemledim.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
yakıtı kıstaslardan biri olarak görmek lazım, zaten arkadaş sadece yakıtı sormamış
sadece yakıta endexlenmek doğru değil haliyle (genel olarak konuşuyorum)
her motorun artı ve eksi yönleri var , bütün bunları tartıp , kendimize göre en uygununu seçmeliyiz .

tamamen atıyorum:
diyelim, cbf600 100km de 1.5 - 2 litre daha fazla yakıyordur ER6 ya göre
ama cbf uzun yolda daha rahatmıdır? veya er6 daha hafiftir ? belki cbf daha güçlüdür ? cbf te abs vardır er6da varmıdır ? belki er6 her yönden daha iyidir ama servisleri can sıkıyordur ? (tamamen örnek olsun diye yazdım, kıyaslama yapmayınız)

bütün bu artılar eksiler yan yana koyarak alacak kişinin kendi istekleri doğrusunda tartılabilir .

eğer sadece az yakması önemli ise benimde bildiğim kadarı ile BMW F800 ler çok ekonomik ama onlarında hem fiyatları hemde yedek parçaları pahalı diye biliyorum .

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

*
*
hemen unutmadan ekleyeyim cbf600 ün selesi acayip rahatsız, alışmak lazım diyorlar gerçi neye neden ?? alışıyoruz anlamış değilim ama uzun yola insanlar nasıl gidebiliyor çok enteresan . Ben istanbuldan tekirdağa gittim geldim şaftım kaydı, cbf600 için uzun yolda çok rahat diyenler neye göre rahat diyorlar acaba ?

yani bu rahatsa, kötüleri düşünmek istemiyorum
geçen bir bmw 1150 idi galiba selesine oturdum sadece , evimdeki kanepeden daha rahattı yeminle .

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------

*
*
gene unutmadan ekleyeyim
ben öyle senelerin motorcusu değilim, ilk vitesli motorum bu cbf , o yüzden her motorla kıyaslayamıyorum
ama şunu söyleyebilirim net olarak:
diğer motorum çin malı mondial 150 zat scooterın selesi daha rahat , gerisini siz düşünün artık .
 
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
22
Ben yakıt ve uzun yol olarak Suzuki Bandit S diyorum. 4 silindirlerin en az yakanlarından biridir. Belki de biridir. Gercekten cok rahat uzun yolda ve dengeli performans da tatmin ediyor en azından beni ederdi. Karburatorluydu benimki 2004.Fiyatları da cok uygundur bir 4 silindir sport-touring olarak.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
birader gözü kapalı olarak fazer al neden dersen
120 sabit hızla 100 km de 4 litre benzin yakar üst devirlerde canavardır kullanım olarak daha çok turinge yakın olduğundan kullanımı ve artçı için çok rahat bir motosiklettir
ayrıca yedek parça ve standart bakımları hondanın neredeyse yarı fiyatınadır
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
530
amaca ve kriterlere göre motosiklet seçmek gerekir. bu sınıfta yakıt ekonomisi aramak işin kolay kısmı.

4 silindirde şahsi fikrim bandit 650 yada 2008 sonrası cbf 600 yada cbf 1000

hem şehir içi hemde hem şehir dışı hem stablize yol hemde yakıt ekonomisi dersen bmw f650gs den başkası gelmiyor aklıma.

f650gs ye göre bir miktar yakıtı fazla olan suzuki dl 650 en mantıklı seçim olur.
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
232
Abi 600'lük konusunda bir şey bilmiyorum ama o FAZER beni öldürüyor ... Biran önce iş hayatına atılsam diye bekliyorum . Allahım bana bir tane en iyisinden FAZER bağışla yarabbim . AMİN :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst