cbf 150 çakmaklık takılması

Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Navigasyon ve diğer elektrik ihtiyaçları için çakmaklık takma fikri aklıma geldi.Elektrik bağlantısını direk aküden aldım ve çakmaklığı en uygun yere monte ettim,belki işinize yarar.


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Güzel olmuş eline sağlık ama yağmur için kapaklı taksaydın keske :D
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
parçacı bunu verdi başka yoktu heralide yağmurda sorun yapmadı hiç
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Güzel olmuş. Sigorta taktın değil mi ? Yoksa motoru yakarsın cayır cayır.
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
11
Çakmak girişi şart ama dikkat

Bence her motora çakmak girişi şart. Motorun ürettiği elektriği kullanabilmek büyük nimet. Bende CBF150 me taktırdım. Çakmak girişinin mutlaka su almayanı olması lazım. Ben şahsen Ankara'da bulamamıştım. Çözüm eğe taraflarında yat malzemeleri satan firmalarda. İnternetten veriyorsunuz siparişi geliyor. Benim aldığım firmanın linki aşağıda, ama aynı ürünleri satan başka firmalar da var. Ayrıca yaptıracak arkadaşlara uyarı araya sigorta şart unutmayın.

http://www.yatmalzemeleri.com/Marin-Cakmak-Priz-12V,PR-1065.html
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
motora açık otomobil çakmağı takmak büyük hata
zamanla paslanır herşeyden önce su gelirse kısa devre olabilir problem çıkar
düşünce güzel ama uygulama yanlış
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
motora açık otomobil çakmağı takmak büyük hata
zamanla paslanır herşeyden önce su gelirse kısa devre olabilir problem çıkar
düşünce güzel ama uygulama yanlış
kesinlikle doğru..
zamanla içine su giriyor paslanıyor oksitlenip kısa devre yapıyor. sigorta eklemiş olman koruyacaktır.
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Haklısınız arkadaşlar bir sorun olup sigortayı attırısa kapaklı olan çakmak tipi bulup takacam.:cat:
 

_w_

Katılım
31 May 2009
Mesajlar
615
aynı çakmaklıktan taktım ve vites göstergesi panaline bağladım sigorta takmadım. motorda normalde de sigorta yok. 1 ay boyunca öyle kullandım sonra bi güzel yıkadım. sonra bi açtım kontağı motorun tesisatı. birden alev aldı farın altından deponun altından yanık kablo kokusu gelince hemen kontağı kapadım ama hala duman çıkmaya devam etti. o heyecanla bende aldım su yu su tutuyorum. aklım başıma geldi hemen akünün kutup başındaki kabloyu asıldım kopardım öle durdu. kısa sürede sigorta takmanızı öneririm ...
 
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
2,907
Mororda çakmaklık olması çok iyi ve cidden işe yarayan bir parça,ama normal araç çakmaklığı randıman vermiyor bir kaç kere suya maruz kaldıktan sonra oksitlenip paslanıyor buda bir süre sonra sıkıntı yaratmaya başlıyor:( motorlara kesinlikle Marin çakmaklık takın hatta kalitelisini takın derim zira bu tip çakmaklıkların iç kısmında kullanılan metal su erezyonuna dayanıklımı alırken sorun ...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
343
bende cub varken koltuk altına yapmıştım ama bi türlü randuman alamamıştım verdiği elektrikten ,bunu görünce yine aklıma geldi yeni motorumada yapayım bakalım nasıl olacak bir de konusu açılmışken daha fazla elektrik üretecek bir alternatör takkmak mümkün müdür
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
sizi şöyle alalım :)


33d23302.jpg


http://www.motosiklet.net/forum/mot...ullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1154.html

http://www.motosiklet.net/forum/mot...ullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1156.html

resimler ve ayrıntılar bu iki sayfada var.


çakmak girişinin bir artısı da akü bitince çakmak girişinden çok kolay şarj edebiliyorsunuz ;) ya da takviye için kolaylık oluyor.
 
Son düzenleme:
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Paylaşım iyi olmuş :) özellikle de tel. sarji. için olmazsa olmaz fakat sudan nemden korumak lazım. bana güzel fikir oldu elinize sağlık :)
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
232
bende motoruma ayni uygulamayi yapmak istiyorumda simdi aklima geldi motor calismiyorken ok 12 volt elektrik geliyor akuden ama motor calistigindan itibaren akuden 14 volt elektrik gelcektir bu durum cakmak soketine bagladigimiz sarj aletleri gps vs aletlere zarar verirmi?
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Aküden 14 volt elektrik gelme gibi bir durum olursa çok kötü olur.Ama sanırım o şarj dinamosundan 14 volt gelecektir.Akü max 12 volt gönderebilir diye biliyorum.Şu elektrik işi nasıl bir iştir.Hiç sevmiyorum. :)
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Bende motosikletime çakmaklık bağlantısı yapmak istiyorum (GPS için)
ama bu motor çalışınca 14 volt elektrik gelmesi sakıncalı.. makineyi yakarız..
yamaha bayisinde motosiklet çakmaklıkları satılıyor..sanırım T MAX ların .. 50 TL
 

_w_

Katılım
31 May 2009
Mesajlar
615
Bende motosikletime çakmaklık bağlantısı yapmak istiyorum (GPS için)
ama bu motor çalışınca 14 volt elektrik gelmesi sakıncalı.. makineyi yakarız..
yamaha bayisinde motosiklet çakmaklıkları satılıyor..sanırım T MAX ların .. 50 TL

bu çakmaklığa takılabilen parçalar +\- 12 volttur. Bu nedenle kolay kolay yanma olmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst