Kazasiz belasiz surusler hocam, km kac oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
Alim gucune gore kesinlikle daha ucuzdu dogru, ama biz o zaman gelecegi ongoremedigimiz icin, o zaman da fiyattan sikayetciydik.
116 bin cb250r icin cokmu? Cok
Bu motosiklet 22 asgari ucreti hakediyor mu? kesinlikle etmiyor avrupadaki kibi 2-3 asgari ucreti hakediyor
Yalniz Tr sartlarini goz onunde bulundurdugumuz zaman, bu fiyat bu motor icin suandan itibaren en ucuz fiyat. Hem birim para, hemde alim gucu acisindan.
Devlet zaten, enflasyonu koruklese de, ekonomiyi canli tutabilmek icin bankakar araciligi ile dusuk faiz kredi vererek piyasaya para suruyor.
Yillik enflasyonun yuzde 80 oldugu ulkede, aylik %1.6 faiz ile kredi cektim. Buda demek oluyor ki, odeyebilecekseniz suan kredi cekip mal almak icin en uygun zaman.
Cunku suanki enflasyon rakamlari 1 sene daha gecerli olursa, aldigim motorun degeri yuzde 80 artarken, bankaya verdigim yillik faiz yuzde 30 civarinda kalacak.
(%30hesaplamadim salladim heralde oyle birseydir.)
❤️Honda❤️;4695531' Alıntı:Zekice bir hareket..peki etik mi ?
İhtiyac kredisine gercekten ihtiyaci olup bankadan geri cevrilen insanlar varken senin motor almak icinhagsfs saka saka iyi yapmisin.
başka konuda da söylemiştim. bu fiyatla anca mt25'in satışını artırır.
Benim çıkış noktam da o zaten. çift silindir varken az da olsa daha ucuza, niye tek silindir alayım? (Tabii bu yeni başlayanlar için geçerli değil.Kaydırmalı debriyaj falan cazip gelebilir.)
Bu arada yeni alınmış Mt-25'e denk geldim bir iki kere. Naylonları üzerinde duruyordu, o derece. Ama stoğunu takip eden var mı? Talebe yetişebiliyor mu ki?
120 bine tek silindir makine alıcağıma gider 8-9 aylık 1 yaşında 2 yaşında çift silindir makine alırım .. 2020 -2021 tertemiz mt25 ler 120 -140
Binlere kaynıyor ..
Tek silindirli motorun Torku çekişi yüksek olsada her daim son hızı düşüktür çift silindir de beygir yüksek Torku düşüktür … çift silindirli makinenin vibrasyonu çok daha azdır çift silindirli makine daha yüksek devir çevirir silindir sayısı arttıkça torktan ödün verirsin beygirin artar doğal olarak ..
Tek silindirin tek avantajı az yakması ucuz bakım maliyetleri haliyle şehir içi motorsikletlerin vazgeçilmesi haline geliyor.. az yakma derken de arada uçurum yok 250cc de fark etse etse 0.5
-1 litre eder özellikle yeni kasa mt25 lerde çözmüşler o işi gayet az yakıyor YouTube da çok izledim genelde testerlar 3.2 -3.4 arası yaktıklarını söylediler ortalamada iyi değerler ..
birde kalkışlarda yüksek hacim tek silindirliler 4 silindire oranla çok daha seri kalkarlar..
Burda konuşulan düşük hacim ise düşük hacimde eğer motor adv tarzı bir motor değilse her daim sürat beygir ön planda olmalıdır bence zaten elimde ufak bir hacim var bundan alabildiğin beygiri almalısın ..
❤️Honda❤️;4695586' Alıntı:Ya logaritmik,surat on planda olmalidir diyosun ds biri 175 yapiyosa digeri 165 yapar.aradaki 10 15 kmh nedir alllasen ?
Biriyle yarismiyosan ne anlami olacak bu kadar az farkin ?
Sence cb kullanan biri ahhh keske 165 yerine 175 yapabilseydim der mi ?
Bu hizlar zaten motorun limitleri oluyor , bir motor neden limitlerde kullanilir ?
Titresim onemli bak.Ams iki motor srasinda titresim ne kadar farkli bilemiyorum.
Fark 10-15 değil fark çok fazla ..
tek silindirli 250 cc makinenin uzun ömürlü sağlam yapıcağı stabil son hız 145-150 dir .. Tabii limitör olmassa yada çok yüksek tutulursa 170 -180 de yapar sonra patır patır kranklar kırılır derlerki bu motorun kronik krank kırma huyu var ..
250cc çift silindir makine ise stabil çok rahat 180 son hız yapar ki bunun üstünede 5-10 daha düzlüğü görürse doğru ortam koşullarında çıkabilir ki R25 lerde tonla insan 190 ları görüyor doğru koşullarda ..
Kısaca aradaki hız farkı çok fazladır öyle 5-10 değil .. çift silindirede limitör koymassan 200 -210 ları görür oda sonra patır patır onlarda krank kırar ..
Yokmu var yurtdşında beyine girip yazılım falan atıp limitörü kaldırıyorlar 210 gören R25 ler var YouTube da videoları da var …
Çift silindir de krank kırmanında en güzel örneği zamanındaki ilk parti gelen hysoung gt250r larda gördük limitör yoktu ilk gelenlerin millet 190 -195 yapıyordu patır patır krank kırmaya başlayınca hyo limitör koydu sonraki serilere motorun hızını düşürdü 180 lere krank kırma olayı bitti …
Neyse kısaca tek silindir çift silindir farkı süratte fazla fark var ..
Tek silindirde iyidir çift silindir de iş paraya bakar ben şahsen 120-140 bine sıfır tek silindir makine alıcağıma gider 9 aylık 1 yaşında 2 yaşında tertemiz bir çift silindir makine alırım..
Ama cebimde varsa 60-70-80 bin o fiyata zaten çift silindir modelli 2-3 yaşında makine bulamassın o zaman gider güzel modelli alabileceğin en iyi makineyi alırsın cb250r varsa onu alırsın yoksa dominar pulsar rs bir şey alırsın yeterki olabildiğince modelli yeni makine olsun ..
-R25-mt25 alt devirlerde cok vasat. Azicik gitsin diye yuksek devirde kullanman lazim. Bi yarim saat kullandim, kafami mikti. Yamaha da olsa, o bir insan yapimi makine. Azicik keyif versin diye aleti surekli limitlerde kullanma mantigi bana gore degil.
Cb alt devirlerde cok guzel. stressiz rahat rahat takiliyorum. 9-10 bin devire isim yok benim.
-Titresim konusu cb250r da var ile yok arasi birsey. 7 bin devire kadar hic yok. Yada benim ellerimin hissiyati fazla degil. Bajaj v15 darbeli matkap gibi titrerken hislerim ölmus olabilir.
-Gelelim son hiza. Bu sok hiz fetisini anlamiyorim. 19 yildir araba kullaniyorum, hicbir arabamin son hizini test etmedim. Hiz limitleri neyse o. 120-130 bence gayet yuksek suratler.
Hadi motor adrenalin deposu, isler farkli diyelim. Aldigin motorun meraktan 1-2 kere son hiz denedin, 2 kere son hiz deneyecen diye, alt devir torkunun butun avantajlarindan vazgecmek, ustune 30 bin tl fazla vermek, bence sacma. Bence ama. Benim fikrime gore.
Son soz:
Bence cb250r daha mantikli ve keyifli makine. Sahibi oldugum icin fanatiklik yapmiyorum.
Gunluk hayat kullanisliligi, hafiflik, yakit ekonomisi, kivraklik, alt devir torku, kafa mikmesen fiti fiti keyif icin cb250r iyi.
Şekil, son hiz, yuksek devir icin r25 iyi. Yalniz r25 gittigi kadar durmuyor.
Cb 250 R ile Mt 25 arasındaki yakıt tüketim farkı öyle 0,5 lt kadar az değil. Eski kasada da değil yeni Mt 25'de değil. @Kerem34 anlatsın, bizim gezilerde neredeyse benim motor kadar yaktırıyordu. Öte yandan Cb 250r kullanan arkadaşım vardı. Bende Sym Wolf varken 140-145'de ben tıkanırken o bir 10 km civarı daha yüksek hıza ulaşabiliyordu.
İki mesajda "250cc çift silindir makineler" genel tanım kisvesi altında Mt25-R25 ile ilgili kadar hurafe ve uydurma varsa yazılmış burada; örnek mesajlar olarak saklanır...
Cb 250 R ile Mt 25 arasındaki yakıt tüketim farkı öyle 0,5 lt kadar az değil. Eski kasada da değil yeni Mt 25'de değil. @Kerem34 anlatsın, bizim gezilerde neredeyse benim motor kadar yaktırıyordu. Öte yandan Cb 250r kullanan arkadaşım vardı. Bende Sym Wolf varken 140-145'de ben tıkanırken o bir 10 km civarı daha yüksek hıza ulaşabiliyordu.
Kazasiz belasiz surusler hocam, km kac oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
Alim gucune gore kesinlikle daha ucuzdu dogru, ama biz o zaman gelecegi ongoremedigimiz icin, o zaman da fiyattan sikayetciydik.
116 bin cb250r icin cokmu? Cok
Bu motosiklet 22 asgari ucreti hakediyor mu? kesinlikle etmiyor avrupadaki kibi 2-3 asgari ucreti hakediyor
Yalniz Tr sartlarini goz onunde bulundurdugumuz zaman, bu fiyat bu motor icin suandan itibaren en ucuz fiyat. Hem birim para, hemde alim gucu acisindan.
Devlet zaten, enflasyonu koruklese de, ekonomiyi canli tutabilmek icin bankakar araciligi ile dusuk faiz kredi vererek piyasaya para suruyor.
Yillik enflasyonun yuzde 80 oldugu ulkede, aylik %1.6 faiz ile kredi cektim. Buda demek oluyor ki, odeyebilecekseniz suan kredi cekip mal almak icin en uygun zaman.
Cunku suanki enflasyon rakamlari 1 sene daha gecerli olursa, aldigim motorun degeri yuzde 80 artarken, bankaya verdigim yillik faiz yuzde 30 civarinda kalacak.
(%30hesaplamadim salladim heralde oyle birseydir.)