büyük motorlarda neden çift fren diskleri olur

Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hadi konuyu biraz hareketlendireyim, daha fazla sürtünme alanı için aşağıdaki disk ve kaliper tipi mümkün iken, niye firmalar daha fazla ağırlık ve maliyet ile çift disk ve kaliper kullanıyorlar ?

800px-Buell_disk_brake.jpg
Amortisorlere daha az yük bindirsede tek taraftaki diskin bir dezavantajı var , diskin bulunduğu tarafa ani fren esnasında motoru hafif yönlendirir yahut çeker..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Hadi konuyu biraz hareketlendireyim, daha fazla sürtünme alanı için aşağıdaki disk ve kaliper tipi mümkün iken, niye firmalar daha fazla ağırlık ve maliyet ile çift disk ve kaliper kullanıyorlar ?

800px-Buell_disk_brake.jpg
Bu sistem radyal kaliperler için uygun olmayabilir, hem bu ne biçim tasarımdır yahu bütün tadımı kaçırdı.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Bu sistem radyal kaliperler için uygun olmayabilir, hem bu ne biçim tasarımdır yahu bütün tadımı kaçırdı.

Radial yada axial bağlanmasına bir etki etmez bu tasarım. Amaç disk çapını büyütüp yüzey alanını genişletmekse adamlar böyle bir çözüm bulmuşlar işte.

Amortisorlere daha az yük bindirsede tek taraftaki diskin bir dezavantajı var , diskin bulunduğu tarafa ani fren esnasında motoru hafif yönlendirir yahut çeker..

Tek disk olup çok kuvvetli freni olan motosikletler kullandım, dediğin gibi bir çekme problemi (çok belirgin) hissetmedim. Patentli falan mı acaba...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Radial yada axial bağlanmasına bir etki etmez bu tasarım. Amaç disk çapını büyütüp yüzey alanını genişletmekse adamlar böyle bir çözüm bulmuşlar işte.



Tek disk olup çok kuvvetli freni olan motosikletler kullandım, dediğin gibi bir çekme problemi (çok belirgin) hissetmedim. Patentli falan mı acaba...
Hafif yazdım zaten vede amortisör kapanamadan yapılan ani yada panik frende hissedilir , tek diskin çekme hissi en çok extrem bir durum olmakla şurada hissedilir , kros motorlarda zıpladığınızda havadayken motorun önünü yere çekmek için ön fren aniden sıkılır işte o an diskin bulunduğu tarafada motor çeker..
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Hafif yazdım zaten vede amortisör kapanamadan yapılan ani yada panik frende hissedilir , tek diskin çekme hissi en çok extrem bir durum olmakla şurada hissedilir , kros motorlarda zıpladığınızda havadayken motorun o ününü yere çekmek için ön fren aniden sıkılır işte o an diskin bulunduğu tarafada motor çeker..

Mutlaka ağırlığın yada fren kuvvetinin tek taraflı olması etki edecektir ama sürüşü bariz etkilemiyorsa niye firmalar böyle bir tasarımı kullanmıyor şeklindeydi benim sorum.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
hiçbir bilgi olmadan ne kadar kolay "bu yanlış" diyebiliyorsunuz.
Bilgi olmadığını nereden biliyorsunuz?
bokalog ondandır :D
Çok komik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hadi konuyu biraz hareketlendireyim, daha fazla sürtünme alanı için aşağıdaki disk ve kaliper tipi mümkün iken, niye firmalar daha fazla ağırlık ve maliyet ile çift disk ve kaliper kullanıyorlar ?

800px-Buell_disk_brake.jpg
jiroskobik etkiden olabilir mi? Ya da fren gücünü lastiğin her iki tarafına eşit dağıtmak için.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Niye daha çok motorda görmüyoruz sorusunun cevabı patentli olması da.. ister miydim onu da bilmiyorum.

Daha fazla alan sunuyor da, bunu iyi ve düzgün soğutabilecek mi? Sırf bu yüzden alan artırmak isterken ısıdan yamulunca çok bir esprisi kalmıyor. Alan artmış tamam da ısıyı transfer edeceği yer azalıyor.

Isı lastiğe daha yakın, bilmiyorum benim hüsnü kuruntum mu ama yine de o kısmı da hoşuma gitmedi.

Bir de frende diske uygulanan kuvvetin lastiğe aktarıldığı yer lastiğin dönüş merkezinden çok uzağa gitmiş oluyor. O da hoşuma kaçmadı.

Birinci dediğimiz Buell disklerde genelde yamulma oluyor diye zaten biliniyor, iki ve üç benim kuruntum olabilir ama hiç etkisiz olacağını da sanmıyorum ikisinin de.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
tek diskle de durur büyük motorlar; ama bu sefer disk de kaliper de fazla ısınır. ısındıkça da bu sefer frenleme performansı düşer. bunu iki disk ve iki kalipere bölüştürüyorlar ki herhangi biri aşırı ısınmasın.

küçük hacim motorlara tek disk konulması da bundan; atik olamadığı için yüksek performans frenleme de gerekmiyor. sen kalkıp büyük motoru da hımbıl hımbıl kullanırsan o senin problemin. üretici gerektiğinde kullanılsın diye koymuş.

gerekmediğinde bulunması, gerektiğinde bulunmamasından iyidir.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Bilgi olmadığını nereden biliyorsunuz?

Çok komik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


jiroskobik etkiden olabilir mi? Ya da fren gücünü lastiğin her iki tarafına eşit dağıtmak için.

Tekerlekteki dönen fazla ağırlık jiroskobik etki olarak daha fazla olur. Paylaştığım tasarım Buell firmasına patentliymiş, o yüzden diğer firmalar kullanmıyormuş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst