BUDA LASTİĞE GİRER Mİ DEMEYİN.. FOTOĞRAF EKTEDİR.

Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Benim CB500F ile şehir dışı tüketimim düşmüyor, tersine artıyor :( Bayramda İstanbul-Bodrum-İstanbul yaptım 1500km 63l benzin harcamışım, ortalamam 4,2 l/100km oldu. Şehir içinde (20km+20km git-gel) yazın 3,6 kışın da 3,9 l/100km tüketim yapıyorum. PR4 kullanıp da memnun isen R5'ten ziyadesiyle memnun mutlu olacaksın rahat ol :)

4 silindir şehir içinde daha az yakabiliyo sanırım cidden
şehir içinde ben 4.4 ün altına hiç inemedim
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Haftasonu Angrypower ile İğneada yaptık, onda da Road4 var 10.000 km civarında. 2'mizin de lastikler vıyır vıyır kaydı, hadi zemin kötüdür dedik ama 2 gün önce Şile yaptım, 2-3 virajda cidden korktum. Stabilitede sorun yok ama bazı yerlerde fena kaydı.

Dostum, bununla ilgili ben şöyle bir deneyim paylaşabilirim.

Heralde yumuşak hamur olduğu için olsa gerek, düşük hava basıncında yol çizgilerinde bile böyle sağa mı gitsem ? sola mı gitsem ? kafası yaşıyor lastik .. Benim garajım soğuk bir mekan belki ondandır, lastik basıncım 3 - 4 psi düşer ve bunu hemen anlarım, ya yol çizgisinde giderken anlarım ya da virajda ..

Bence senin yaşadığın da böyle bir şey olmuş olabilir ..

Mesela geçen Cuma öne 36 arkaya 42 bastım, bu sabah benzin alırken kontrol ettim ön 33 arka 39 olmuş .. tamamladım ve bu durumda sürüş tamamen değişiyor
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
angrpower napıyo görünmüyo ortalarda.
şile yolunda bende ducati varken virajda hiç sıkıntı çıkarmıyordu road4 ler
çatır çutur viraja girip çıkıyordum.
hatta viraj çıkışı teker yapmaya çalışıyordum da yapamıyodum
zaten artık uslu ve sakin sürüyorum. road5 ler fazlasıyla işimi her türlü görür sanırım.
25binlik road4 lerle bile güzel kullanıyorum zaten :D

sakin kullanıma o kadar alışmışım ki
yakıt tüketimim şehir içi 4.5 şehir dışı 4.1 falan oldu artık ister istemes.
tüketimimi istesemde yükseltemiyorum bileğim aşina oldu artı

Ben aldığım günden beri çok memnundum Road4'lerden, lakin 5000 km sonrası bir saçmalamaya başladı yatırdığımda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------

Dostum, bununla ilgili ben şöyle bir deneyim paylaşabilirim.

Heralde yumuşak hamur olduğu için olsa gerek, düşük hava basıncında yol çizgilerinde bile böyle sağa mı gitsem ? sola mı gitsem ? kafası yaşıyor lastik .. Benim garajım soğuk bir mekan belki ondandır, lastik basıncım 3 - 4 psi düşer ve bunu hemen anlarım, ya yol çizgisinde giderken anlarım ya da virajda ..

Bence senin yaşadığın da böyle bir şey olmuş olabilir ..

Mesela geçen Cuma öne 36 arkaya 42 bastım, bu sabah benzin alırken kontrol ettim ön 33 arka 39 olmuş .. tamamladım ve bu durumda sürüş tamamen değişiyor

Ben benzincilerdeki şişirme makinelerinin kalibrasyonuna güvenmediğimden motolastikçiye gidiyorum lastik havalarının kontrolü için, orada da yarım saat bekleyip lastikler soğuk haldeyken fabrika değerlerine göre kontrol yaptırtıyorum. En son kontrolümün ardından 2 hafta geçmişti. Belki dediğin gibi buarada lastik basınçları düşmüş olabilir, bugün yine kontrol ettireyim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
4 silindir şehir içinde daha az yakabiliyo sanırım cidden
şehir içinde ben 4.4 ün altına hiç inemedim

Normal aslında, CB500F tam şehir motoru; vites oranları devir tork grafiği / yakıt haritası vs ne varsa tamamen şehir içi sürüş için optimize edilmiş. Uzun yolda yüksek süratte daha güçlü motor daha az veya aynı yakabilir. Aynı gaz ve devirde motorun üzerine tam kapanıp sürme ile normal sürüş arasında 8-10km hız farkı oluyor benim CB500F'te. Motosiklet havayı delip geçmek için çok uğraşıyor, güçlü motosikletler bunu daha rahat yapıyor haliyle... İkisini de kullandığım için karşılaştırıyorum; NC750 ile CB500F birbirlerine çok yakın, ancak; CB500F şehir içinde daha başarılı, NC ise şehir dışında daha başarılı. Demek ki senin Versys motoru da NC gibi, şehir dışında daha mutlu daha verimli oluyor. (Kıvraklığına bir şey demiyorum, motosiklet kıvrak, aks mesafesinden belli...)
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Hep büyük motosiklet (600 cc. ve üstü) kullandım.
Özellikle virajda destek gazı verdiğimde anlıyorum lastiklerin ömrünü tamamlamaya başladığını; çok hafif şekilde yanal kayma yapıyor ve km. arttıkça bu kayma artıyor.

Bugüne kadar, yukarıdaki kritere göre 10-12bin kilometre üzerinde giden lastik görmedim. Daha giderdi tabii ki ama normalin biraz üstü bir sürüşte, biraz fazla gaz açmada fazlaca kayan arka lastik, tutuşunu kaybetmeye başlamış demektir bana göre.

Kapalı alan eğitimlerinde de sert fren çalışmasında yeni lastik-eski lastik arasında gözle görünür fark oluyordu; -hadi sizin güzel hatırınız için 15bin kilometre diyelim- üzerindeki lastiklerde ABS daha erken devreye giriyordu ya da biz toplu olarak öyle hissediyorduk diyelim :)

Kısacası daha uzun gider mi gider, illa ki ama çok da zorlamamak lazım sanki.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst