Bu parçalar nedir? Ne işe yarıyorlar ?

Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
180
Selamlar,skygo cg tipi motosikletin tesisatı üzerinde bulunan birinin üzerinde 30W10ohm yazısi bulunan (ohm sembolü bulunmakta),kutu gibi olanda ise bir şey yazmıyor. Cdi degil çünkü bir adet cdi bulunuyor tesisat üzerinde. Direnci diyot kademesinde ve 200 ohm kademesinde ölçtüğümde hiç değer görmüyorum. Ayrıca motor çalışıyor fakat kontağı açtığımda hiç bir far veya ışık çalışmıyor. Bu parçalar ile ilgisi var mıdır?
rTF0Sp


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

rTF0Sp
nfdvm3s.jpg
[/url][/IMG]
4vk8nql.jpg
[/url][/IMG]
rje440n][img]
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
180
Sayın admin konuyu silebilirsiniz.Hatta profilimide silmenizi rica ediyorum. Teknik destek yerine goy goy konusu açmalıydım sanırım
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Böyle bir şey olabilir. Ağırlık olsun diye şiyapmışlardır.
(Goy goy işini aklıma siz düşürdünüz)
ce18bdfef1b72a20181229169ace5136.jpg
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Sayın admin konuyu silebilirsiniz.Hatta profilimide silmenizi rica ediyorum. Teknik destek yerine goy goy konusu açmalıydım sanırım

Burası forum, hemen 24 saat içinde yanıt mı bekliyorsunuz? Çok yanlış gelmişsiniz. Öyle hızlı yanıt sosyal medya ortamlarında olur. Demek ki son 24 saat içinde foruma girip seizin mesajınızı görüp de konuyu bilen, bildiğii yazmak isteyen çıkmamış. Olabilir. Sonuçta forumda her konuda hemen cevap yetiştirecek kadrolu elemanlar yok.

Ne yapsaydık yani? anlamadım bu da neymiş bilmiyorum diye yazıp bu başlığı da goygoya mı çevirseydik? Bilen gelirse yazar, demek ki kimse bilmiyormuş, böyle hesap sormaya hakkınız yok. Bu yaptığınız hadsizlik. Ayıp.

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
Artık teknoloji gelişti, her şeyin türkçe çevirine gerek kalmadı, bu yukarıda orjinal linkini verdiğim belgenin türkçe çevirisine bir şekild eulaşırsınız artık, okuyun, üşenmeyin. Biraz uzun ama normal hızda yani dakikada 300-500 kelime hızda okuma ile çok da uzun sürmez.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
180
Burası forum, hemen 24 saat içinde yanıt mı bekliyorsunuz? Çok yanlış gelmişsiniz. Öyle hızlı yanıt sosyal medya ortamlarında olur. Demek ki son 24 saat içinde foruma girip seizin mesajınızı görüp de konuyu bilen, bildiğii yazmak isteyen çıkmamış. Olabilir. Sonuçta forumda her konuda hemen cevap yetiştirecek kadrolu elemanlar yok.

Ne yapsaydık yani? anlamadım bu da neymiş bilmiyorum diye yazıp bu başlığı da goygoya mı çevirseydik? Bilen gelirse yazar, demek ki kimse bilmiyormuş, böyle hesap sormaya hakkınız yok. Bu yaptığınız hadsizlik. Ayıp.

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
Artık teknoloji gelişti, her şeyin türkçe çevirine gerek kalmadı, bu yukarıda orjinal linkini verdiğim belgenin türkçe çevirisine bir şekild eulaşırsınız artık, okuyun, üşenmeyin. Biraz uzun ama normal hızda yani dakikada 300-500 kelime hızda okuma ile çok da uzun sürmez.

Neden bu kadar alndınız ve bana hadsiz deme cesaretini nasıl kendinizde buldunuz,cesaretinizi tebrik ederim.Forum olduğunu biliyorum,24 saat
içinde cevap beklemişte olabilirim.Ama kızmıyorum size kavga çıkarsa konu ilgi çeker,teşekkürler.Yalnız böyle bir şeyler gönderip okuyun,öğrenin tarzında konuşmalarda bulunmazsanız tadımız kaçmaz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Neden bu kadar alndınız ve bana hadsiz deme cesaretini nasıl kendinizde buldunuz,cesaretinizi tebrik ederim.Forum olduğunu biliyorum,24 saat
içinde cevap beklemişte olabilirim.Ama kızmıyorum size kavga çıkarsa konu ilgi çeker,teşekkürler.Yalnız böyle bir şeyler gönderip okuyun,öğrenin tarzında konuşmalarda bulunmazsanız tadımız kaçmaz.

Buna alındım:
Sayın admin konuyu silebilirsiniz.Hatta profilimide silmenizi rica ediyorum. Teknik destek yerine goy goy konusu açmalıydım sanırım

hem herkesin bilemeyeceği çok spesifik bir teknik konuda sormuşsunuz, haliyle kısa zamanda cevap gelmeyince trip atmışsınız hem de hala hadsizliğe devam ediyorsunuz. Bunun adı hadsizliktir, bu bir tanımdır, hadsize hadsiz demek lazım.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Motosikletin lambaları farı için direnç yük binince voltaj olarak sönümleme yapar akım yükünü düşürür.Diğer kademelerdede ölçün herhangi bir rakam değer göstermiyorsa o parça arızalı.Zaten alttan telleri görünüyor şaseye de değerse kısa devreden bozulur.

O parça bazı motorlarda var bazılarında yok.

Evet ışıkların farın lambaların o parça ile alakası var.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
180
Motosikletin lambaları farı için direnç yük binince voltaj olarak sönümleme yapar akım yükünü düşürür.Diğer kademelerdede ölçün herhangi bir rakam değer göstermiyorsa o parça arızalı.Zaten alttan telleri görünüyor şaseye de değerse kısa devreden bozulur.

O parça bazı motorlarda var bazılarında yok.

Evet ışıkların farın lambaların o parça ile alakası var.

Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Parçanın birebir aynısını bulamadım fakat 30W yerine 50W 10ohm alüminyum gövdeli direnç taktım. Bugün yaklaşık yarım saat kadar turladım motorla (far kapalı) bu parçanın ısındığını fark ettim. Sanırım direncin bir miktar ısınması normal fakat bu biraz fazla gibi geldi bana.Sizin yorumunuz nedir bu konuda?
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2023
Mesajlar
54
Konuya cevap yazalım arkadaşlar uzun süre yazmayınca arkadaş sinirleniyor.

Cevabım : Bilmiyorum.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Sayın admin konuyu silebilirsiniz.Hatta profilimide silmenizi rica ediyorum. Teknik destek yerine goy goy konusu açmalıydım sanırım

Allah rızası için gitme. Hele ki profilini sakın sildirme çok ararız seni. Hemen tüm sanayi sitesini harekete geçiriyorum, evet sitesini. Foruma da yazıklar olsun aldığınız maaşların hakkını verin biraz ayıp be.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Yarım saat içinde cevap vermeyince sinirlenmiş arkadaş, durun yetiştim. Son cevaptan bu yana 37 dakika kadar olmuş. Affeder umarım bizi.

Cevap:Bilmiyorum

....
Yalnız böyle bir şeyler gönderip okuyun,öğrenin tarzında konuşmalarda bulunmazsanız tadımız kaçmaz.
"Okuyun, üşenmeyin" demek de sorun teşkil ediyor sanırım sizin için.
Bir de çok eski üyesiniz, forum kültürüne de aşinasınızdır. Neden böyle atarllanmışsınız anlayamadım.
Hap bilgi istiyorsunuz, hemen istiyorsunuz, forum kültürü gereği zaten bedava istiyorsunuz. Verilmezse de kızıyorsunuz. Ne olur forumdan ayrılmayın, sizsiz ne yapar bu kadar forum üyesi. ::saad::
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Dürüst olmak gerekirse nacizane görüşüm,tabiki benim bakış açımdan farklı düşünen kimseyi rencide etmeden,aynı zamanda konuyu farklı bir bakış açısı ile değinmeye çalışırak ve herbirinizin geçerli fikrini göz önüne alarak gerçekten ne söylemek istediğimi unuttuğumu düşünüyorum...
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Parçanın birebir aynısını bulamadım fakat 30W yerine 50W 10ohm alüminyum gövdeli direnç taktım. Bugün yaklaşık yarım saat kadar turladım motorla (far kapalı) bu parçanın ısındığını fark ettim. Sanırım direncin bir miktar ısınması normal fakat bu biraz fazla gibi geldi bana.Sizin yorumunuz nedir bu konuda?

Başka bir yerde far veya sinyal veya kadran ampülleri kısa devre var gibi normalde anahtardan açılınca o direnç devreye giriyor.
 
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
100
Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Parçanın birebir aynısını bulamadım fakat 30W yerine 50W 10ohm alüminyum gövdeli direnç taktım. Bugün yaklaşık yarım saat kadar turladım motorla (far kapalı) bu parçanın ısındığını fark ettim. Sanırım direncin bir miktar ısınması normal fakat bu biraz fazla gibi geldi bana.Sizin yorumunuz nedir bu konuda?

80 dereceye kadar endişelenmeye gerek yok, eğer alüminyum bir soğutucu parça üzerine monte ederseniz ısıyı çok daha etkin şekilde soğurur. Bu parça direnç (rezistans) ama bana farla alakalı değil gibi geldi. Belki şarj esnasında akım sınırlama için konulmuş olabilir, yada sinyal flaşörü ilgili bir parça olabilir. Aslında oto elektrikçler kablolarını takip etseler ne için konulduğunu söyleeler size.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst