"bu millete seçme hakkı vermek bir hataydı" yazdığın mesajı unuttun mu?
kuvvetmira unutmaz :cherry:
Forumun Yiğit Bulut'u olma yolunda rakipsizsin.
Fakat istediğin kadar sözümü çarpıt, ben gelir altına söylediğim sözü yazarım.
Bugün hala arkasında olduğum söz de şudur.
" Siyaset halka rağmen yapılır "
Sen bu cümlemi istediğin gibi eğip bükme özgürlüğüne sahipsin.
Ama git ötede yap.
COQ, açık açık söylemen gereken nokta şu: Madem halk beceremiyor seçmeyi sana göre, çözüm nedir?
"Halkin rağmına halk için" mantığı iyi niyetle bile başlasa geleceği (ve de geldiği) nokta faydacı despotlar... Böyle ilerlemiş tek bir ülke yok.
Ben bunu bir çok siyasi tartışmada yazdım.
Zararı yok yine yazarım.
Lucas yazmış, eğitim önemli tabi.
Sen de işin doğrusunu yazmışsın.
"Eğitim tamam da, eğitene kadar ne olacak?"
Dünyaya Türkiye'den bakıldığında nasıl görünüyor değerlendiremem ama Türkiye dışında yaşayan ve bir çok ülkeye defalarca gitmiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki bizim halkımız onlardan daha basiretsiz ya da cahil değil.
Yani gelişmiş ülkeler bu seviyeye basiret sahibi, aydın halkı sayesinde gelmediler.
Türk milletinin büyük çoğunluğu fransızı, ingilizi, amerikalıyı cebinden çıkarır.
Peki onlar neden uzayda gezerken biz kaç çocuk yapacağımızı başımızdaki çobandan öğrenecek kadar kişiliksiz ve silik görünüyoruz?
Bizi yönetenler bu cüreti kimden alıyor?
Ben söyleyeyim halktan.
Bizim halk hâla lider peşinde koşuyor. Bakın bir önceki sayfada bir kardeşimiz yazmış.
İstediğim liderin peşinden gitme özgürlüğüm var diyor.
Bu kardeşimiz 40 yaşında olduğunu söylüyor.
Kurduğu cümlelerden kendini eğitip geliştirebildiği belli oluyor.
Ama o kapasitedeki adam bile hâla kendisini ve kitleleri güdecek lider peşinde.
Neden?
Bunun iki nedeni var.
Birincisi içinde büyüdüğümüz ataerkil yaşam biçimi.
İkincisi ise sistem yokluğu.
Buraya kadar uzun uzun yazdım ama aslında cevabım tek bir cümle.
Çözüm siyasi partiler kanunun değişmesidir.
Bunu bu forumda kaçıncıya yazıyorum kimbilir.
Halkın bilinçlenmesini beklemek, kültür seviyesinde çağ atlamasını ummak hayalcilik olur.
Eldeki malzemenin ülkeye zarar vermesini engellemenin tek yolu budur.
Diğer yol seçme hakkını engellemek olabilir ama o zamanda demokrasiden bahsediyor olmayız.
Fakat bunu yapmış ve atılım yapmış ülkeler vardır.
Biz sorunu demokrasi içerisinde çözeceksek bir an önce siyasi partiler kanununu değiştirmek zorundayız.
Seçme hakkını değil ama seçilme hakkını belli şartlara bağlamak zorundayız.
Ama öncelikle ve illa siyasi partiler kanunu değişmeli, hem partiler hem siyasiler lider sultasından kurtarılmalıdır.
Milli irade diye g...nü yiyim ayağı yapanlar seçimlerde kendi seçtikleri milletvekiline mi yoksa parti başkanının aday yaptığına mı oy verdiklerini dürüstçe bi söylesinler önce.
Bu millet adını bile duymadığı insanlara oy veriyor.
Bir siyasi partide aktif görev alıp kendi içinden milletvekili çıkaramıyor.
Ankara ne derse o.
Sonra kalkıp burda bize demokrasi nutku atıyorlar.
Biz salağız ya.
Nitelikli bir siyasi partiler kanunu ve nitelikli siyasetçiler yarayı pansuman eder.
Sonrası medyadan reklama bir sürü düzenleme gerektiren ayrıntılı konu.