"Acemilik" yerine "fren yapmayı bilmemek" dememiz daha doğru, "acemilik" dediğimizde "ben 2 senedir motor sürüyorum" diyen arkadaşlar tecrübeli olduklarından aynı kazayı yapmayacaklarını zannedebilirler. Motorcu isterse 10 senedir motosiklet kullanıyor olsun, yağmurda fren çalışmamışsa aynı kazayı yapabilir.