- Konu Yazar
- #1
arkadaşlar küçük motorlarla başladı benim hikayem... bisan, moped, scooter, elektrikli motosiklet, ybr..... derken cc yükseltip hyosung gt 250 r aldım.
full siyah görünüşte canavar gib, 2010 model 10.000 de ve garantisi hala devam ediyor.
gündüz vaktim olmadığı için akşamları 2-3 saat kadar kullanıyorum.
yukarıda yazdıklarıma bakacak olursanız sanki herşey güllük gülistanlık gibi dimi ?
ama olay görünenden çok farklı.
şimdi sorunları küçükten büyüğe doğru ana başlıklar halinde sıralarsak ;
1- motorun yol tutuşu berbat ötesi. basit bi scooter bile 100 km hızla giderken yalpalamaz. ama bu hyo denen motor 170 kilo olmasına rağmen 100 ü geçince hafiften yalpalamaya başlıyor. bu sefer de bana bi viraj korkusu alıyor.
2- motorun görünüşünü gören "abi kaç cc" diye soruyo.. 250 diye cevap verdiğimde. "hadi ya, bu motor mu 250 cc, aaa benim scooter da 250 cc, ya abi alsana bi 600 lük makine b u resmen oyuncak racing gibi bişe valla"
3 - ses sorunu, garip bi egzos sesi var ve hiç beğenmiyorum.
ara not: yukarıda yazdıklarımın önem derecesi çok küçük ve önemsemiyorum bile. çünkü bunları bilerek ben bu motoru aldım.
4 - bana göre büyük şehirler haricindeki kanuni servisleri bu motordan bişey anlamıyorlar. hele enjeksiyonlu modellerinin şöööyle bir etrafında dönüyorlar "vay anasını güzel motor yapmışlar, abi sorun neydi? falan filan. yedek parça olayı sıfır. 4-6 gün bekletiyorlar. tabi tü mbunlar küçük şehirde olmamın dezavantajları oluyor.
5 - motoru ilk aldığımda hiç bir sorun yoktu ama sonrasında, seyir halindeyken motordan garip bi ses gelmeye başladı. ilk başta zincir zannettim ama değilmiş. egzos olabilir dedim o da değilmiş. böyle sanki metal bilyeleri bi tenekenin içine koyup salladığınızda çıkan ses gibi bi gürültü var makinede. tabi bu ses tüm zevkimi alt üst ediyor. servise götürdüm abi bu normal diyolar. "la nası normal diyorum, duymuyor musun sesi. (hani başka hyo ların sesini bilmesem neyse.) buna da razı geliyorum ama şimdilik bu sorunu gerekirse başka bir serviste çözmeye çalışacağım.
6 - motoru alalı 5 ay falan oldu. arka stop lambam tam 3 kere kesildi.
7 - vites geçişleri o kadar çok gürültülü ki motorun sesini bile bastırıyor bazen. servise göre normalmiş tabi.
8 - geçen motoru sürerken ışıklarda durdum, yorulduğum için motoru boşa alıp dinleneyim dedim. boşa aldım ama boş vites göstergesi yanmıyor. halbuki motor boşta. bu hatayı da genellikle belli bir süre sürdükten sonra yapıyor. yani motor soğukken bu hatayı yapmıyor.
9 - ve gelelim en önemli sorunuma, motorumla bu akşam yine gezintiye çıktım. o kadar keyifliyim ki anlatamam. güzel bir gün geçirdiğim için bu mutluluğu motor sürerek tamamlamak istedim. yaklaşık 30 km gibi bir mesafe katettikten sonra bir alışveriş merkezinin otoparkına girdim. önümde araba olduğu için motoru durdurmak zorunda kaldım. neyse arabalar hareket etti. tam bende kalkmak isterken vitesi 1 e koyayım dedim ama vites taş gbi. hiç hareket etmiyor. bismillah, nooluyo dedim. debriyajı iyice sıktım olmadı. yavaşça kenara çektim ve stop ettim. stop halindeyken takır takır vitese geçiyor. ama çalıştırdığımda viteslerin hiç birisine geçiş yapmıyor, boş vites dahil. hafi gaz verdim ve vitese geçirmeyi denedim, baktım bu sefer geçti. debriyajın kavramasını biraz kaldırdım belki tam kavrayamaıyordur diye ama baktım sonuç aynı. yani kaldım orda. hafif devir yükselterek 1. vites servisin yolunu tuttum. (oruçluyum ve sinir tepeme vurmuş durumda) yolda giderken şerefsizin biri ben dönüş yaparken kırmızıda geçip yanımdan son sürat sıfır geçti. Allahım sana geliyoruuuum... sabırrr rsabırrrrr... servise girdim ve durumu anlattım. hmmmm.. senin debriyaj kavramasında bir problem var dediler. ayar yaptığımı ama olmadığını söyledim. onlarda kendilerince ayar yaptılar ama sonuç aynı tabi. debriyaj balatası sorunluymuş değişmesi gerekiyomuş! e varmı sizde peki ? yok , 4-5 güne gelir. garanti kapsamında mı peki ? debriyaj balatası garanti kapsamına girmez dediler.
abi ALlah rızası için al benden bu motoru, ne olur al, yalvarıyorum sana, dursun sende, ne kadar eksik parçası varsa istet, yeter ki sağlam olsun da zevk alayım biraz sürdüğümden..
el cevap - koymaya yerim yok. dursun sende, getirirsin sonra
))))))))
çok güzel ya..
çektim sağa, baktım bi lokanta var. iftarımı yaptım, çayımı sigaramı içtim, bismillah diyip çalıştırdım motoru. bi baktım takır takır geçiyor vitese. servisi cepten aradım dedim sorun düzeldi. cevap: abi motoro soğukken sorun yapmaz, ısındığında problem oluyor bu motorda
)
demek ki ne yapıyor muşuz. hyo motoru olupta bu sorunu yaşayanlar 20-25 km sürdükten sonra yarım saat dinlenip tekrar yola devam etmeliymiş.
ohhhh beeee. rahatladım biraz.... içimde acayip yer ettiydi bu sorunlar. şimdi ne mi yapıyorum. motoru çektim garaja. bekliyorum yedek parçaların gelmesini. inşallah şu sorunlarım hallolur da adam gibi rahat rahat sürerim.
tüm bunları yazarken bazen haksız eleştriler yapmış olabilirim, şimdiden affola. hatta şunu diyecekler bile olabilir "bende hyo var ve şimdiye kadar hiç bir problem çıkarmadı, çatır çatır sürüyorum.
arkadaşlar bu motor kötü demiyorum ama kabul edelim ciddi eksikleri var. kanuni bence bu işi iyi organize edemiyor. almış motorları koreden basmış piyasaya. e servis; yokk... destek, o da yok.
Hayırlısı diyorum; başka bişe demiyorum..
full siyah görünüşte canavar gib, 2010 model 10.000 de ve garantisi hala devam ediyor.
gündüz vaktim olmadığı için akşamları 2-3 saat kadar kullanıyorum.
yukarıda yazdıklarıma bakacak olursanız sanki herşey güllük gülistanlık gibi dimi ?
ama olay görünenden çok farklı.
şimdi sorunları küçükten büyüğe doğru ana başlıklar halinde sıralarsak ;
1- motorun yol tutuşu berbat ötesi. basit bi scooter bile 100 km hızla giderken yalpalamaz. ama bu hyo denen motor 170 kilo olmasına rağmen 100 ü geçince hafiften yalpalamaya başlıyor. bu sefer de bana bi viraj korkusu alıyor.
2- motorun görünüşünü gören "abi kaç cc" diye soruyo.. 250 diye cevap verdiğimde. "hadi ya, bu motor mu 250 cc, aaa benim scooter da 250 cc, ya abi alsana bi 600 lük makine b u resmen oyuncak racing gibi bişe valla"
3 - ses sorunu, garip bi egzos sesi var ve hiç beğenmiyorum.
ara not: yukarıda yazdıklarımın önem derecesi çok küçük ve önemsemiyorum bile. çünkü bunları bilerek ben bu motoru aldım.
4 - bana göre büyük şehirler haricindeki kanuni servisleri bu motordan bişey anlamıyorlar. hele enjeksiyonlu modellerinin şöööyle bir etrafında dönüyorlar "vay anasını güzel motor yapmışlar, abi sorun neydi? falan filan. yedek parça olayı sıfır. 4-6 gün bekletiyorlar. tabi tü mbunlar küçük şehirde olmamın dezavantajları oluyor.
5 - motoru ilk aldığımda hiç bir sorun yoktu ama sonrasında, seyir halindeyken motordan garip bi ses gelmeye başladı. ilk başta zincir zannettim ama değilmiş. egzos olabilir dedim o da değilmiş. böyle sanki metal bilyeleri bi tenekenin içine koyup salladığınızda çıkan ses gibi bi gürültü var makinede. tabi bu ses tüm zevkimi alt üst ediyor. servise götürdüm abi bu normal diyolar. "la nası normal diyorum, duymuyor musun sesi. (hani başka hyo ların sesini bilmesem neyse.) buna da razı geliyorum ama şimdilik bu sorunu gerekirse başka bir serviste çözmeye çalışacağım.
6 - motoru alalı 5 ay falan oldu. arka stop lambam tam 3 kere kesildi.
7 - vites geçişleri o kadar çok gürültülü ki motorun sesini bile bastırıyor bazen. servise göre normalmiş tabi.
8 - geçen motoru sürerken ışıklarda durdum, yorulduğum için motoru boşa alıp dinleneyim dedim. boşa aldım ama boş vites göstergesi yanmıyor. halbuki motor boşta. bu hatayı da genellikle belli bir süre sürdükten sonra yapıyor. yani motor soğukken bu hatayı yapmıyor.
9 - ve gelelim en önemli sorunuma, motorumla bu akşam yine gezintiye çıktım. o kadar keyifliyim ki anlatamam. güzel bir gün geçirdiğim için bu mutluluğu motor sürerek tamamlamak istedim. yaklaşık 30 km gibi bir mesafe katettikten sonra bir alışveriş merkezinin otoparkına girdim. önümde araba olduğu için motoru durdurmak zorunda kaldım. neyse arabalar hareket etti. tam bende kalkmak isterken vitesi 1 e koyayım dedim ama vites taş gbi. hiç hareket etmiyor. bismillah, nooluyo dedim. debriyajı iyice sıktım olmadı. yavaşça kenara çektim ve stop ettim. stop halindeyken takır takır vitese geçiyor. ama çalıştırdığımda viteslerin hiç birisine geçiş yapmıyor, boş vites dahil. hafi gaz verdim ve vitese geçirmeyi denedim, baktım bu sefer geçti. debriyajın kavramasını biraz kaldırdım belki tam kavrayamaıyordur diye ama baktım sonuç aynı. yani kaldım orda. hafif devir yükselterek 1. vites servisin yolunu tuttum. (oruçluyum ve sinir tepeme vurmuş durumda) yolda giderken şerefsizin biri ben dönüş yaparken kırmızıda geçip yanımdan son sürat sıfır geçti. Allahım sana geliyoruuuum... sabırrr rsabırrrrr... servise girdim ve durumu anlattım. hmmmm.. senin debriyaj kavramasında bir problem var dediler. ayar yaptığımı ama olmadığını söyledim. onlarda kendilerince ayar yaptılar ama sonuç aynı tabi. debriyaj balatası sorunluymuş değişmesi gerekiyomuş! e varmı sizde peki ? yok , 4-5 güne gelir. garanti kapsamında mı peki ? debriyaj balatası garanti kapsamına girmez dediler.
abi ALlah rızası için al benden bu motoru, ne olur al, yalvarıyorum sana, dursun sende, ne kadar eksik parçası varsa istet, yeter ki sağlam olsun da zevk alayım biraz sürdüğümden..
el cevap - koymaya yerim yok. dursun sende, getirirsin sonra
çok güzel ya..
çektim sağa, baktım bi lokanta var. iftarımı yaptım, çayımı sigaramı içtim, bismillah diyip çalıştırdım motoru. bi baktım takır takır geçiyor vitese. servisi cepten aradım dedim sorun düzeldi. cevap: abi motoro soğukken sorun yapmaz, ısındığında problem oluyor bu motorda
demek ki ne yapıyor muşuz. hyo motoru olupta bu sorunu yaşayanlar 20-25 km sürdükten sonra yarım saat dinlenip tekrar yola devam etmeliymiş.
ohhhh beeee. rahatladım biraz.... içimde acayip yer ettiydi bu sorunlar. şimdi ne mi yapıyorum. motoru çektim garaja. bekliyorum yedek parçaların gelmesini. inşallah şu sorunlarım hallolur da adam gibi rahat rahat sürerim.
tüm bunları yazarken bazen haksız eleştriler yapmış olabilirim, şimdiden affola. hatta şunu diyecekler bile olabilir "bende hyo var ve şimdiye kadar hiç bir problem çıkarmadı, çatır çatır sürüyorum.
arkadaşlar bu motor kötü demiyorum ama kabul edelim ciddi eksikleri var. kanuni bence bu işi iyi organize edemiyor. almış motorları koreden basmış piyasaya. e servis; yokk... destek, o da yok.
Hayırlısı diyorum; başka bişe demiyorum..