Bu Eski SS ler ne olacak peki?

Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Yahu arkadaşlar düşünüp duruyorum.2000 ile neredeyse 2005 modele kadar ss ler yaşlı muamelesi görüyor.zaten 2000 altından hiç bahsetmiyorum.şimdi 2005 model ss aldık diyelim 5 sene sonra çöpe mi atacaz bu aleti???
bu kadar makina ilerde nolacak.adam kredisini anca bitiriyor sonra yaşlanmış oluyo makina.
ha aslında olay sadece ss de değil diğer makinalarda böyle.
ne olacak bu ss ler????
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
1,389
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Her malın kör topal bi alıcısı vardır derler elinde patlamaz ama ucuza gider. :)
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
1,194
valla benim kannatim herkezin cebine göre SS olucak ki şuandada var zaten düzgün bakılmış 99 model bir ss bence çok rahatlıkla tercih edilebilir.eğer ihtiyacnıda karşılıyorsa parçadada sıkıntısını yaşamam diyorsan paşa paşada kullanılır 99 değil 98 kasadan bile voovv voovvvv sesini duymak ayrı bir telden müzik dinlemek gibi yani 98 de olsa99 da olsa bana voovv voovvv yapsın beni götürsün diyenlerdenim... :) o yüzden benim gibi düşünenlerde varsa bu makinalar kolayca ölmezler.. ;)
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
kafanı yorma kanka edii ninde dediği gibi her güzelin elbet bir alıcısı vardır :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
1,389
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
valla benim kannatim herkezin cebine göre SS olucak ki şuandada var zaten düzgün bakılmış 99 model bir ss bence çok rahatlıkla tercih edilebilir.eğer ihtiyacnıda karşılıyorsa parçadada sıkıntısını yaşamam diyorsan paşa paşada kullanılır 99 değil 98 kasadan bile voovv voovvvv sesini duymak ayrı bir telden müzik dinlemek gibi yani 98 de olsa99 da olsa bana voovv voovvv yapsın beni götürsün diyenlerdenim... :) o yüzden benim gibi düşünenlerde varsa bu makinalar kolayca ölmezler.. ;)

benimki voovvv vooovvvvvv pat pat yapıyo bide ekstradan satıyım sana :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
SS bir yana modeli düşük,km si yüksek tüm motorlar ikinci elde zor satılıyor,
Hepimizde yüksek model,düşük km hastalığı var.
ADVrider.com da gerçekten usta motorcular aynı motoru kaç yüzbin km kullandıklarıyla,kaç yıldan beri ellerinde bulundurdukları ile övünüyorlar.
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
SS bir yana modeli düşük,km si yüksek tüm motorlar ikinci elde zor satılıyor,
Hepimizde yüksek model,düşük km hastalığı var.
ADVrider.com da gerçekten usta motorcular aynı motoru kaç yüzbin km kullandıklarıyla,kaç yıldan beri ellerinde bulundurdukları ile övünüyorlar.

sadece tr de böyle sanırım.40 bin km de fazer var arkadaşım çok yüksek km de diye almadı.halbuki alet gayet temizdi.işin kötüsü bu pskoloji benide etkiledi bende böyle düşünmeye başladım:silent:
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
250
kesinlikle eski yeni farketmez bu iş zaten hastalık değilmi.bence hepsinin alıcısı bulunur biri ilk biri son kullanıcısı olur sadece.ama sonları hayırlı olsun hepsinin
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
SS bir yana modeli düşük,km si yüksek tüm motorlar ikinci elde zor satılıyor,
Hepimizde yüksek model,düşük km hastalığı var.
ADVrider.com da gerçekten usta motorcular aynı motoru kaç yüzbin km kullandıklarıyla,kaç yıldan beri ellerinde bulundurdukları ile övünüyorlar.

::plus1:::cat:
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Ben bunu anlamıyorum zaten.150.000 km de, 300.000 km de Honda 1000F gördüm. Motor hala problemsiz gidiyor. Yurtdışı satış sitelerine bakıyorum 10 yaş üzeri motorlar sıkıntısız alıcı buluyor.

Ama yurdum insanı (Bu özellikle bizlere has bir özellik) durduğu yerde yan yatmış, grenajı kırılmış motora dahi " kazalı bu motor alınmaz" deyip vazgeçiyor.
Bindiğimiz araç 2 teker üzerinde gidiyor. Şöyle bir varsayım yapsak; hayatında 5 senedir motosiklet kullanıpda bir kere bile düşürmemiş acaba kaç kişi var ? Tahmince bu oran %10 dahi değildir.

Şahsen motosiklet alırken dikkat edeceğim bir kaç konu var;

Bakımları tam yapılmışmı ? nerde yapılmış, yetkili servis mi yoksa hiç duyulmamış bilinmemiş bi yermi ?
Şaside çatlak yamukluk var mı ?
Motor açılmış mı ?

Bunlar dışında yok grenajı kırılmış, elcik yamulmuş vs... bunlar ufak tefek şeyler.
Sırf bu sebepler yüzünden bizim elimizde 5 yaşındaki motorlar patlar.
Bak söylüyorum, sonra demedi deme hüseyin :)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
1,389
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya millet olarak 100.000 i devirmiş bi arabayı bile alırken tereddüt ediyoruz yada almıyoruz. halbuki bu arabalar rahat rahat 400-500 bini deviriyolar motor indirmeden.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya millet olarak 100.000 i devirmiş bi arabayı bile alırken tereddüt ediyoruz yada almıyoruz. halbuki bu arabalar rahat rahat 400-500 bini deviriyolar motor indirmeden.


ortalama eğitim düzeyimiz ilkokul +1 .
yılda 1 kitap okuyan sayısı binde 1
olunca yeni motor,yeni araba,yeni telefonla tatmin olmaya çalışan bir milletiz.
İşte fark burada.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
öncelikle ss motorlarda eski modeller, yenilere oranla çok tipsiz görünüyor. istisnaları olabilir tabi ama günümüz motorları açısından ilerde çok sorun olmayacak, görsellik algımız değişecek olsa da işin tasarım boyutunun sonuna doğru geliniyor gibi(bkz: ducati 848 :p ). bu da bazı motorların evvelki yıla ait dizaynlarının daha çok beğenilmesinden anlaşılıyor.

diğer taraftan devirli makinalar olmaları sebebiyle çabuk tükenirler inancı hakim. motosikletler, arabalara oranla daha devirli çalıştıkları için kısmen doğrudur; aksini iddia edecek olanlar "at sahibine göre kişner ve her at bir değildir" atasözünü hatırlayıp yorum yazsınlar :)
henüz, aşınmayan bir metal geliştirilemedi
tabi "büyük motorun derdi de büyük olur" şeklindeki motorcu atasözü de işin içine girince; eski, çok km yapmış motorlardan yedek parçasını bulamayız bulsak ta pahalı olur derdiyle uzak duruyoruz sanırım.
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
savaşkayan abime katılıyorum, bir sitede zanendersem youtube idi, bir video izledim, adam 90-92model ss bir motor alıyor, sonra grenajları kaba diye veya çok kabarık gösteriyor diye grenajları söküyor ve naket tarjı ufak tefek grenaj takıyor(kafa grenajı). sonra yanlarını boş bırakıyor ve motor altına sakal grenaj koyuyor. motor zannedersem 80.000-100.000km de bişeydi. ilk aldığında ve son halinin fotolarını yanyana getirdi ve muazzam bir görüntüsü vardıı. bindi gitti sonra :D
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Ben bunu anlamıyorum zaten.150.000 km de, 300.000 km de Honda 1000F gördüm. Motor hala problemsiz gidiyor. Yurtdışı satış sitelerine bakıyorum 10 yaş üzeri motorlar sıkıntısız alıcı buluyor.
Son 1 aydır avustralyada satılık motosikletleri inceliyorum.Bütçem 3-4 bin TL civarında olacağından daha çok 2000 altı modellere yöneldim. İnanamayacağınız kadar çok alternarif var.Bir çoğu ilk defa gördüğüm ve çok yakışıklı makineler.Hatta favorilerime 1 tane honda VFR750 ve zx750 ekledim bile :p

Abicim adamlar bir kere motorlara adam gibi biniyorlar.2. el motosiklet alırken kimse elimde patlar korkusu yaşamıyor.Ve daha da güzeli adamlar internete ilan koyarken bir sorunu varsa en ufak detayına kadar anlatıyor , ona göre kafanda şekillendiriyorsun.Biz burda ne yapıyoruz ? Km düşürürüz, Şanzuman dağılmış durumda olsa mekanikte hiç sorun yok deriz,Motor +100 km de taklalıdır grenajda yana yatmadan dolayı lokal boya var deriz...
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
274
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yaw kafaya taktığın şeye bak.Şimdiki fiyatlarla sıfır ss alacak kim var.3-4 yıllık ss'ler şimdiki sıfır fiyatlarının yarısı.VTR 250'yi bile 13.000 TL'den piyasaya sürmüşler.Bu pahalılıkta 11.000 TL'ye 3-4 yaşında 600f'ler satılıyosa peynir ekmek gibi gider.Kimse de gideyim sıfır alayım demez.Merak etme.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
2. el motosiklet alirken servis bakim karnesini isteme aliskanliginiz olusur ve oturursa, bu tartismalarinda bir geregi kalmaz.

Fakat maalesef Turkiye'de boyle bir aliskanlik yok.
Oyle oluncada satici ve alici arasinda bir guven tesis edilemiyor.
Dahasi var ama benim vaktim yok.
Sonra katilirim tartismaniza.:)
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
peki arkadaşlar söyle bişey sorsam size, mesela 90-92 veya 94 modellerde bir ss aldık diyelim, motor gayet temiz ve tıkır tıkır, benim aklıma takılan soru, mekanik arızasında yetkili servisinden bu parçayı bulabilirmiyiz veya bulsak bile fiyatları yeni motor yedek parçasıyla aşağı yukarı aynı mı olur? merakım bu. bu arada motor(suzuki, honda, yamaha veya kawasaki. herangibi biri olur)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst