- Konu Yazar
- #1
Kullandığımız bilgisayarlar onların ürünü olabilir, Bilgisayara,internete veya manipüle edilmiş medya yerine gerçek bilgilere ulaşmak için X yerine kullanabileceğimiz bir altarnatif yok, ya da nvidia,amd,intelin alternatifi yok. Ama kola içmek, Nike giymek ya da Omo kullanmak zorunda değiliz.Altarnatifleri var
Boykot, bir ürünün ne kadar işe yaradığına göre yapılmaz. "Yerdeki çöpü ben alsam ne olur ki?" demekle aynı mantık. Peki, neden boykot yapıyoruz? Safımız belli olsun diye.Herkes böyle düşünürse zaten boykot işe yaramaya başlayacak.
50 bin insan öldürüldü ve çoğunluğu kadın ve çocuk. Tarihte kaç savaşta kadınlar ve çocuklar daha fazla öldü? Eğer bu katliam boykot edilmeyecekse başka neyi boykot edeceğiz?
Coca-Cola doğrudan bir İsrail markası olarak geçmiyor, ancak siyonistleri beslediği bir gerçek. Türkiye, "Ülkeme kola sokmayacağım" dese, zaten azalan yatırımlar iyice düşer ve yatırımcıların güveni sarsılır.
Her şeyin bir dengesi var. "Ben Apple, IBM, İntel,Coca-Cola,Syarbucks gibi markaları yasaklıyorum, İsraile destek olan kim varsa ABD ve Avrupa ürünlerinide boykot ediyorum, ilişkileri kesiyorum" derseniz, sonuç olarak Kuzey Kore gibi bir duruma düşersiniz. Bu yüzden akıllıca hareket etmek gerek.
Örneğin Biz Coca-Cola tüketmiyoruz ve boykot yapıyoruz. Türkiye, "Tüketicinin bu ürünlere olan Talebi düşük, bu yüzden alımı azaltmak durumundayız" diyebilir.Tüketici kullanmadıktan sonra kimse bişey diyemez. Böylece yerli firmalar bu açığı görüp kendi kola markalarını üretmeye başlar. Coca-Cola bünyesinde çalışan insanlar da zamanla yerli firmalara kayar. Bu durum, diğer boykot edilen markalar için de geçerlidir. Coca-Cola sadece bir örnek.Starbucksta boykot ciddi anlamda işe yaramaya başladı diğer markalarda neden olmasın ?
Hatta bu yeni çıkacak markalar desteklenir ve kendilerini geliştirirlerse ortadoğudan başlayarak dünyanın bir çok yerine pazarlanan küresel markalar haline de gelebilir.Bu durum ülkemizi de kalkındaracaktır. Tekstilde bunu başarmıştık. Diğer alanlarda neden olmasın ?
Boykot, bir ürünün ne kadar işe yaradığına göre yapılmaz. "Yerdeki çöpü ben alsam ne olur ki?" demekle aynı mantık. Peki, neden boykot yapıyoruz? Safımız belli olsun diye.Herkes böyle düşünürse zaten boykot işe yaramaya başlayacak.
50 bin insan öldürüldü ve çoğunluğu kadın ve çocuk. Tarihte kaç savaşta kadınlar ve çocuklar daha fazla öldü? Eğer bu katliam boykot edilmeyecekse başka neyi boykot edeceğiz?
Coca-Cola doğrudan bir İsrail markası olarak geçmiyor, ancak siyonistleri beslediği bir gerçek. Türkiye, "Ülkeme kola sokmayacağım" dese, zaten azalan yatırımlar iyice düşer ve yatırımcıların güveni sarsılır.
Her şeyin bir dengesi var. "Ben Apple, IBM, İntel,Coca-Cola,Syarbucks gibi markaları yasaklıyorum, İsraile destek olan kim varsa ABD ve Avrupa ürünlerinide boykot ediyorum, ilişkileri kesiyorum" derseniz, sonuç olarak Kuzey Kore gibi bir duruma düşersiniz. Bu yüzden akıllıca hareket etmek gerek.
Örneğin Biz Coca-Cola tüketmiyoruz ve boykot yapıyoruz. Türkiye, "Tüketicinin bu ürünlere olan Talebi düşük, bu yüzden alımı azaltmak durumundayız" diyebilir.Tüketici kullanmadıktan sonra kimse bişey diyemez. Böylece yerli firmalar bu açığı görüp kendi kola markalarını üretmeye başlar. Coca-Cola bünyesinde çalışan insanlar da zamanla yerli firmalara kayar. Bu durum, diğer boykot edilen markalar için de geçerlidir. Coca-Cola sadece bir örnek.Starbucksta boykot ciddi anlamda işe yaramaya başladı diğer markalarda neden olmasın ?
Hatta bu yeni çıkacak markalar desteklenir ve kendilerini geliştirirlerse ortadoğudan başlayarak dünyanın bir çok yerine pazarlanan küresel markalar haline de gelebilir.Bu durum ülkemizi de kalkındaracaktır. Tekstilde bunu başarmıştık. Diğer alanlarda neden olmasın ?