boş vites problemi

Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
473
motorum hyosung gt250r.motorumda vitesle ilgili bir problem var. vites boş göstergesi bazen yanıyor, bazen yanmıyor. özellikle motoru biraz kullandığımda durup boşa aldığım zaman bakıyorum N göstergesinde yeşil ışık yanmıyor. aradan zaman geçiyor bi bakıyorum yanmaya başlıyor. sizce sorun ne olmuş olabilir ve ben müdahale edebilir miyim ? gösterge çalışmayınca ayağımla hisseder boşa alıyorum, ufak bi arıza ama canımı sıktı...
 
Katılım
3 Haz 2011
Mesajlar
1,176
boş vites mişürünün bağlantılarında sorun var bence. çıkarıp tozunu pisliğini silip tekrar takarsan düzelebilir.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
tam olarak boşa atamıyor olabilirsin motor boşta gb gider ama senkromeç tam olarak yerleşmediğindne yapar.eğer motor boşta ama lamba yanmıyor ve hafifçe vitesi aşşağı veya yukarı yaptıgında boş lambası yanıyorsa bi sorun yok demektir.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
473
ok denicem, teşekkürler.

---------- Post added at 01:43 ---------- Previous post was at 01:41 ----------

tam olarak boşa atamıyor olabilirsin motor boşta gb gider ama senkromeç tam olarak yerleşmediğindne yapar.eğer motor boşta ama lamba yanmıyor ve hafifçe vitesi aşşağı veya yukarı yaptıgında boş lambası yanıyorsa bi sorun yok demektir.

yok boşa attığımdan eminim çünkü debriyajı bıraktığımda motor stop etmiyor. ve bu genelde motor ısındıktan sonra oluyor. ama dah sonra kendiliğinden düzeliyor. anlayamadım gitti. arkadaşın dediği mişürü bi kontrol edecem.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
bnm dediğim oalydada stop etmez motor salınır gider aynı boşta gb sen boşta zannedersin.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
473
en iyisi servise götürmek galiba.. dediğiniz doğru olabilir.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
servise gitmene gerekyon el beceriniz varsa az çok motordan anlıyorsanız ilk olarak kaliteli bir yağ alın servisin koydugunu bilmiyorum ama castrol ince bi yağ koy ve sıkıntı debriyaj balatanda olabilir küçük bi ihtimalde olsa. sanırım bu sorun kışın yoktu yaz sezonunda başladı ?
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
473
motoru yaz sezonunda aldım ama bayağı bi sürdüm. son 2 gündür bu sorunla karşılaştım. bu motorda vitesin boşa geçmesi zaten ayrı bi dert bir de üstüne bu sorun ortaya çıkınca canım sıkıldı. bu motora yabancı olduğum için kendime pek güvenemiyorum açıkçası. motor ısındıktan sonra vites geçişler biraz sert ve gürültülü oluyor bu sorunu da serviste hallettirmeye çalışacam.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
en basitinden ampul sorunu bile olabilir...kesmiş bir ampul arada değip yanar,arada sönebilir....duyu gevsemiş-oksitlenmiştir..olabilir..
 
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
268
en basitinden ampul sorunu bile olabilir...kesmiş bir ampul arada değip yanar,arada sönebilir....duyu gevsemiş-oksitlenmiştir..olabilir..

Bir ara benimde uzun far ampülü yapıyordu, söküp yerine düzgünce geri taktım düzeldi. Önce ampüpü kontrol et derim. Hatta göstergeyi sökmüşken ampülün led olanlarınladan al değiştir kesilme problemi ile uğraşma.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst