BMW R7 75 Yıl Sonra Gün Işıgına Çıktı

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
r7.jpg


Resimde gordugunuz motosiklet 1934 yilinda yapilmis fakat tamamlanip, hayata geçirilmemis bir BMW konsepti. Ortaya çikis hikayesi ise bir hayli enteresan.
Niçin yapilmadigi soru isareti olarak ortada duruyor olsa da 75 yil sonra nasil ortaya çiktiginin hikayesi de oldukça ilginç.

Efendim birgun BMW çalisanlarindan merakli bir gurup bir karton kutuyu açarlar.

O kutunun içerisinde çok da goz alici durmasa da resimde gordugunuz R7 modelini bulurlar.

Bataryalari kullanilmaz halde ve motoru paslanmis, tum aksamlari kotu durumda olan bu motosikletin; tum olumsuzluklara ragmen restore edilmeye uygun durumda oldugunu fark ederler.

70% tamamlanmis olan bu motosiklet yeniden dogus için maharetli elleri beklemektedir.

BMW atolyesindeki uzmanlar derhal arsivleri karistirmaya baslarlar ve orjinal tasarimin çizimlerini bulmayi basarirlar.

Hayata dondurme operasyonu baslamistir.

Eksik parçalar bulunur.

Bulunamayanlar tekrar imal edilir.

Krom bolumler cilalanip parlatilir ve motosiklet siyaha boyanir.

Test için sokaga çikarilan motosiklet artik canlanmistir.

picture-7.png


Nasil?

Bu kadar çabaya deger degil mi?



b48zdmrb39cabdepi.jpg


bmw-r-7-prototype-restoration11.jpg


3290991195_bd5c9fc3561.jpg


Kaynak
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Tasarımı çoook güzel... Yalnız sanki süspansiyon yok gibi zannedersem?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben haberi Motoaktuelcilerden once yetistireyim diye fazla incelemedim.:p
atlatma haber mevzusu yani.
Bu nedenle suspansiyon için de bisey soylemem imkansiz.
Zaten motosikletin herhangi bir teknik verisi mevcut degil su an.
Benim kafama takilan sey su on çamurlugun ustundeki levha.
Hafizamda yer etmis butun eski motosikletleri bu on çamurluktaki levha ile hatirliyorum.
Nedir?
niye boyle bir seye ihtiyaç duyulmustur?
Onu dusunmekteyim.
Uzerinde plaka numarasi yazili olan motosikletler hatirliyorum.
Ama olmayanlar da vardi eskiden.
Kafama takildi bak simdi.:silent:
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Ben haberi Motoaktuelcilerden once yetistireyim diye fazla incelemedim.:p
atlatma haber mevzusu yani.
Bu nedenle suspansiyon için de bisey soylemem imkansiz.
Zaten motosikletin herhangi bir teknik verisi mevcut degil su an.
Benim kafama takilan sey su on çamurlugun ustundeki levha.
Hafizamda yer etmis butun eski motosikletleri bu on çamurluktaki levha ile hatirliyorum.
Nedir?
niye boyle bir seye ihtiyaç duyulmustur?
Onu dusunmekteyim.
Uzerinde plaka numarasi yazili olan motosikletler hatirliyorum.
Ama olmayanlar da vardi eskiden.
Kafama takildi bak simdi.:silent:

:cat:::biggrinn::haapppy:::coool::::plus1::::asker::Cok iyi bir paylasim sagol
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yahu motosiklete baktikça daha ilginç ayrintilar fark ediliyor.
Arka fren muhtemelen topukla çalisiyor.
Vites mevzusu da enteresan.
Mars ayagi vites koluna mi donuyor?
O arka tarafin resminde gordugum boru anahtarina benzeyen sey aslinda mars ayagi mi yoksa vites kolumu.
Yoksa mars pedali sonradan vites kolumu oluyor?
Ufff!!!
Su teknik detaylar çikar nasilsa ortaya yakinda.
Takip edecem.
 
Katılım
24 Haz 2008
Mesajlar
1,259
Ben haberi Motoaktuelcilerden once yetistireyim diye fazla incelemedim.:p
atlatma haber mevzusu yani.
Bu nedenle suspansiyon için de bisey soylemem imkansiz.
Zaten motosikletin herhangi bir teknik verisi mevcut degil su an.
Benim kafama takilan sey su on çamurlugun ustundeki levha.
Hafizamda yer etmis butun eski motosikletleri bu on çamurluktaki levha ile hatirliyorum.
Nedir?
niye boyle bir seye ihtiyaç duyulmustur?
Onu dusunmekteyim.
Uzerinde plaka numarasi yazili olan motosikletler hatirliyorum.
Ama olmayanlar da vardi eskiden.
Kafama takildi bak simdi.:silent:

Gideceği güzergahı yazıyorlardı belkide :p :mrgreen:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Otomatik vites olma ihtimali yok mu ?
Tasarımı çok dikkat çekici olmuş.
Ön amörtisörleri var sanırım. Eski jawaların amörtisörüne benziyor. Arka amörtisör olmayabilir. Sele yaylı heralde.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Otomatik vites olma ihtimali yok mu ?
Tasarımı çok dikkat çekici olmuş.
Ön amörtisörleri var sanırım. Eski jawaların amörtisörüne benziyor. Arka amörtisör olmayabilir. Sele yaylı heralde.

Senin dedigin gibi olabilir.
Sele goruldugu kadariyla yayli degil ama eski motosikletlerde çok kullanilan bir mevzu bu selede yay olayi.
On de suspansiyon olmamasi imkansiz ama nasil bir mevzu oldugu tam olarak belli olmuyor.
Bakalim yakinda çikar kokusu.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Otomatik vites olma ihtimali yok mu ?
Tasarımı çok dikkat çekici olmuş.
Ön amörtisörleri var sanırım. Eski jawaların amörtisörüne benziyor. Arka amörtisör olmayabilir. Sele yaylı heralde.

Senin dedigin gibi olabilir.
Sele goruldugu kadariyla yayli degil ama eski motosikletlerde çok kullanilan bir mevzu bu selede yay olayi.
On de suspansiyon olmamasi imkansiz ama nasil bir mevzu oldugu tam olarak belli olmuyor.
Bakalim yakinda çikar kokusu.

Motosikletin 1934 model oldugunu dusunursek, teknik detaylari fazla kafaya takmamak lazim diyebiliriz.

Flood korumasini da yedim.:)
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
Olağanüstü güzel gözüküyor bana; ön teker ile arka teker aynı boyutta olunca benim çok hoşuma gidiyor.

Ön süspansiyonu görebiliyorum. 4. fotoda ön teker milinin yaklaşık 10-15cm üzerinde kılıf başlangıcı gözüküyor. Yanda beyaz şeritte orada bitiyor zaten.

Vitesi bende yakalayamadım. Konsept araç zaten, alışık olmadığımız herhangi bir yerde olabilir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Yanılmıyorsam ön çamurluktaki levhaya bildiğim kadarıyla o zamanlar plaka takılıyormuş.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
498
bu tip eski motorlarda
arka jant göbeğinin içinde amortisor görevi gören yaylar olacak sanırım,belki bu motorda da bulunabilir.
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
çok güzel, ama biz siteden motosikletlere aynasız binenlere kızıyoruz bmw nasıl böyle bir hata yapmış :farao:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2, dünya savaşının azizliğine uğramış galiba üretilmesi ertelenmiş , bunu yine de üretseler satar diyorum, fiyatı biraz tuzlu kaçabilir ama satılır.:)
 
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
229
Yahu motosiklete baktikça daha ilginç ayrintilar fark ediliyor.
Arka fren muhtemelen topukla çalisiyor.
Vites mevzusu da enteresan.
Mars ayagi vites koluna mi donuyor?
O arka tarafin resminde gordugum boru anahtarina benzeyen sey aslinda mars ayagi mi yoksa vites kolumu.
Yoksa mars pedali sonradan vites kolumu oluyor?
Ufff!!!
Su teknik detaylar çikar nasilsa ortaya yakinda.
Takip edecem.

Zannedersem arka fren elle çalışıyor senin gördüğün heralde kickstart koludur.Motor sanki altından kayıcakmış gibi duruyor :) İstanbul yollarında amörtüsörsüz motor kullanmak için altımızın yumuşak olması lazım yoksa motordan indik mi olduğumuz yerde sekeriz :)

Bi De Ön çamurluğun üstündeki levheya bi fikrim olcak .Benim düşüncem oraya plakayı yazıyorlar.çünkü eski motorlar önden arkaya doğru sivrildikleri için arkada plaka yeri kalmıyor.O yüzden Plakayı ön Çamurluğun üzerine yan bi şekilde koyuyorlar.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ben eski tip motosikletler de on camurluk uzerindeki levhaya plaka numarasinin yazildigini çok gordum.
Fakat yazilmadigini da çok gordum.:)
Benim tahminim, o zamanlar Almanya da motosikletlerin onune plaka takma mecburiyeti vardi.
O levha bunun için konulmus olmali.
Boyle mecburiyetlerin olmadigi ulkelerde dogal olarak bos birakiliyorlar.
Ya da "Rampada geçme beni,duz yolda uflerim seni" turunden vecizeler yaziyorlar.:)

Kickstart kolunun arka frenin olmasi gereken yerde olmasi imkansiz.
Genellikle solda olur.

Su resimde olay biraz daha net gibi.
3290991195_bd5c9fc3561.jpg


Goruldugu uzere ayak konulan yerin arka tarafinda kalan bir kol var.
Muhtemelen bunun arka fren oldugunu dusunuyorum.

On amortisor ise surgu biçiminde tasarlanmis olabilir.
Biz yuvarlak boru seklinde amortisor sistemlerine alistigimiz için konuyu kavrayamamis olabiliriz.
Muhtemelen içinde basit bir yay bulunan ve içiçe geçmis, surgu seklinde bir sistem kullanilmis.

Yine de benimkiler sadece bir tahminden ibaret.
Teknik konulari hararetle arastirmaktayim.:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst