Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

nmu

Katılım
8 May 2013
Mesajlar
20
İmza'mda mail adresim ve telefon numaram var arayabilir veya mail atabilirsin..
 
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
1,480
%99 polis çıkması

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-2005-temiz-masrafsiz-ucuz-aciliyetten-bmw-f-650-gs-140261928/detay
 
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
66
Merhabalar 2005 model bir f650gs beğendim 40000 km de ve 40000km bakımı yapılmamış. alıcı yapıp binecek başka kusuru yok diyor. Bu km de olan bir motor ne ister bakımı aşağı yukarı neye mal olu, nelerin değişmesi gerekir. yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
Selam.
Mayis ayinda 2006 bir f650 gs aldim. Genel olarak cok memnunum ancak bir sorunum var.
Sag ve sol sinyallerim sanki bir ampul yokmus gibi hizli cakiyor (saniyede 2-3 defa). 4 luleri yaktigimda ise normal yanmasi gereken frekansta yaniyor. Uyumsuz ampul olabilir dendi ancak tum sinyalleri degistirmemize ragmen ayni sekilde devam ediyor.

Sinyal veriyor mu? Veriyor. Ama hizli yanmasi beni cok rahatsiz ediyor. Bir fikri olan var mi?
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Selam.
Mayis ayinda 2006 bir f650 gs aldim. Genel olarak cok memnunum ancak bir sorunum var.
Sag ve sol sinyallerim sanki bir ampul yokmus gibi hizli cakiyor (saniyede 2-3 defa). 4 luleri yaktigimda ise normal yanmasi gereken frekansta yaniyor. Uyumsuz ampul olabilir dendi ancak tum sinyalleri degistirmemize ragmen ayni sekilde devam ediyor.

Sinyal veriyor mu? Veriyor. Ama hizli yanmasi beni cok rahatsiz ediyor. Bir fikri olan var mi?



Selam,

Kullandığın ampullerin kaç w olduklarını kontrol etmelisin. Olması gereken w haricinde bi ampul takıldığında da flaşör aynı tepkiyi veriyor. Hatırladığım kadarıyla ampülün herbirisi 22 w gücünde olmalıdır. Eğer Led sinyal kullanıyorsan Ebay de uygun OHM değerinde taş dirençler var. Onu da kullanabilirsin.

Aklına 4 lüyü yakınca neden hepsi normal yanıyor iye soraiblirsin. Muhtemelen sağda ve solda 1 er ampülün w değeri yanlış. tek tek yanınca çekilen akım düşük olduğundan dolayı bu şekilde yanar. Ancak 4 ünü birden yakınca Kirşof Akımlar kanununa göre (sadece adı aklımda kalmış) Çekilen akım normal olduğu için normal yanar :)

Sağlıcakla.
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
Selam,

Kullandığın ampullerin kaç w olduklarını kontrol etmelisin. Olması gereken w haricinde bi ampul takıldığında da flaşör aynı tepkiyi veriyor. Hatırladığım kadarıyla ampülün herbirisi 22 w gücünde olmalıdır. Eğer Led sinyal kullanıyorsan Ebay de uygun OHM değerinde taş dirençler var. Onu da kullanabilirsin.

Aklına 4 lüyü yakınca neden hepsi normal yanıyor iye soraiblirsin. Muhtemelen sağda ve solda 1 er ampülün w değeri yanlış. tek tek yanınca çekilen akım düşük olduğundan dolayı bu şekilde yanar. Ancak 4 ünü birden yakınca Kirşof Akımlar kanununa göre (sadece adı aklımda kalmış) Çekilen akım normal olduğu için normal yanar :)

Sağlıcakla.

Tesekkur ederim ilk fırsatta deneyecegim.
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
Arkadaslar herkese merhaba.. bu hafta itibariyle aRaniza katilmis bulunuyorum..
2005 model 40000 de f650gs sahibiyim..
Yaklasik bir haftadir firsat buldukca sayfayi okuyorum.. ama hala bitirebilmis degilim. :)
Su devirdaim pompasina kafayi takmiS durumdayim..:) motordan fazla anlamadigim icinde tedirginlik yaratiyor..
Elcik isitmalarida iptal edilmis durumda.. onlari calisir hale getirmek istiyorum.. ?
mars rublesinin degisim zamani geldigini nasil anlarim.. ?
bir cift lastik almayi dusunuyorum, tavsiyeniz olur mu ?
birde akuyu yeniliyecem, okuduklarimdan yola cikarsk yuasa on planda ...?
kocaelide gosterebilecegim bildiginiz bir usta var midir ?
Ya da bu motoru kullanmis anlayan biri varsa yardimci olabilir mi ?
 
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
22
Hoş Geldin, işte cevaplar;
1. Devir Daim Pompası: Takma ve parça 200TL Borusan şu an yaptırıyorum,
2. Elcik Isıtma: Arızanın ne olduğunu bilmediğimden bir şey diyemiyorum,
3. Marş Rublesi: Motor geç alır ve "gıy,gıy" diye kaçırma sesi çıkarır. Fark ettiğin anda müdahale edersen tamircide 300 TL, bozulmaması içinde yapacağın şey akünü daima şarzlı tutmak,
4. Mitas'ı uygun fiyatından dolayı tavsiye ediyorlar yoksa ben DUNLOP kullanıyorum,
5. YUASA gerçekten iyi önceki akümdü, ancak su an bende BOSCH var ileride nasıl olduğunu söyleyebilirim. Fiyat olarak BOSCH neredeyse yarı fiyatına,
6. İstanbul için usta çok da Kocaeli'ni maalesef duymadım.
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
Bilgler icin tesekkur ederim...
aku , lastik vb ... parcalari alabilecegim anadolu yakasinda bir yer biliyor musunuz.. ?
 
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
340
Merhaba 96 99 model arası f650 sizde sorun yönünden kullananım yönunden nasıldır bilgilendirebilirseniz sevinirim.
 
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
12
merhabalar, sorunum şu 2006 model f650gs kullanıyorum. akü bittiği için yeni bosch akü aldım fakat sarj tutmuyor. böyle bir sorun yaşayan varmı? motosiklette bir sorun yok. çin malı akü taktık denemek için hiçbir sorun yok. ölçümleri yapıldı kaçak falan da yok. garantiye göndersem mi yoksa yanlış birşey ben mi yaptım bunu bilen anlayan varsa ve cevaplarsa sevinirim.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
Merhabalar 2005 model bir f650gs beğendim 40000 km de ve 40000km bakımı yapılmamış. alıcı yapıp binecek başka kusuru yok diyor. Bu km de olan bir motor ne ister bakımı aşağı yukarı neye mal olu, nelerin değişmesi gerekir. yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

ben motorumu 40k bakımına servise soktum ve 3000 liraya yakın ödedim :)
piyasadaki GS lerin neredeyse hepsinin bakımları ihmal ediliyor yada yalan yanlış yapılıyor. alanlar bin lira ucuza alayım derken 3-4 bin lira para harcıyor sonrasında.

hatırladığım kadar Neler yapılmıştı:
- benzin filresi değişimi (parça 250 lira idi, piyasada ki gs lerin biçoğunun ya değişmemiştir yada bar değeri farklı otomabil filtresi takılıdır.)
- fren diskleri (sadece arka disk 800 gibi bişeydi.)
- arızalanan dörtlü düğmesi (150 lira gibiydi)
- fren balataları
vs vs. :))2500 lira parça 500 lira işçilik ödemiştim borusana yaz başında.
 
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
1,480
ben motorumu 40k bakımına servise soktum ve 3000 liraya yakın ödedim :)
piyasadaki GS lerin neredeyse hepsinin bakımları ihmal ediliyor yada yalan yanlış yapılıyor. alanlar bin lira ucuza alayım derken 3-4 bin lira para harcıyor sonrasında.

hatırladığım kadar Neler yapılmıştı:
- benzin filresi değişimi (parça 250 lira idi, piyasada ki gs lerin biçoğunun ya değişmemiştir yada bar değeri farklı otomabil filtresi takılıdır.)
- fren diskleri (sadece arka disk 800 gibi bişeydi.)
- arızalanan dörtlü düğmesi (150 lira gibiydi)
- fren balataları
vs vs. :))2500 lira parça 500 lira işçilik ödemiştim borusana yaz başında.

Hocam kusura bakma ancak 3 bin liradan daha ucuza boxer motorların debriyaj balatasını değişiyorlar bu memlekette. Siz o parayı bakıma değil borusana olan güveninize ödemişsiniz.

800 liraya arka disk olmaz, komple kuyruk maşa falan olur. Disk dediğiniz şey 100 lira.
Benzin filtresi dediğiniz gibi araç filtresi ile çözülebiliyor. Basınç sorunuda hortumların daraltılması ile çözülüyor.
Fren balatası ön arka 2 takım, 100-150 lira arası kalitesine göre. 1 takım Gold balata 45 dolar.
4lü düğmesindeki sorunu bilemiyorum ancak iyi bir elektronikçi çözebilir yada alternatifi üretilebilir. Şahsen 150 lira plastik bir düğmeye verilmesini mantıklı bulmuyorum.

Peki bunları neden yazdım ? Benim gibi BMW ye uzaktan bakıp alırsak bakımı arızası masrafı altından kalkamayız diye düşünüp sonra bir çok bmw kullanmış, sökmüş takmış biri olarak kesinlikle BMW alırken fazla düşünmeye gerek olmadığını anladım.

Eğer motor-şase kısmında sorun yoksa ve en yeni jenerasyon r1200ler falan değilse yani elektronik ıvır zıvırları çok değilse fazla kafaya takıcak bişey yok. Malzeme çok kaliteli, değişmesi tamir etmesi çok kolay.

Ancak yanlış anlaşılmasın, servise güvenen, usta milleti ile uğraşmak istemeyenleri çok iyi anlıyorum cunku bizim memlekette motosiklet ustalarının çoğu müşteriyi memnun edemeyip fahiş fiyatlarla kötü işler yapıyor. Ama eliniz biraz anahtar tutuyorsa, araştırmayı seviyorsanız f650gs in tüm bakımlarını, modifikasyonlarını çok rahat yapabilirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst