Bisiklette elektrik akımı hızlı yayılıyor

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Elektrikli bisikletlerin kullanımı her geçen gün artarken, bu tip bisiklet üreten firma sayısı ve modelleri de giderek çoğalıyor.

BMW, Audi, Mercedes'in yanı sıra otomotiv teknolojileri üzerine çalışan Bosch'un da modelleri Avrupa'da hatırı sayılır bir müşteri kitlesi bulurken, bu furyaya Çek üretici Skoda ve motosiklet üreticisi KTM de girdi.

Skoda'nın ürettiği elektrikli bisikletlerin, gelecek yıldan itibaren Türkiye'de satışa sunulacağı belirtilirken, piyasada Bisan, Salcano gibi yerlilerin yanı sıra bir dolu yabancı markanın elektrikli bisikletleri satılmakta. Maliyetleri da 2 bin-2 bin 500 TL'den başlıyor.
Çift tekerde yenilik!

Motosiklet üreticisi KTM'in İngiltere'de satışına başladığı Macina Cross 8, elektrikli bisiklet dünyasının son yeniliklerinden biri. İyi bir sürüş vaadeden KTM, özel süspansiyonu ve vites sistemiyle bir motosiklet üreticisi için iyi iş çıkarmış görünüyor. Teknoloji olarak da, Bosch'un sistemlerini kullanmış.

Bosch'un sistemini kullanarak üretilen bir yeni bisiklet de, Moustache Friday 26. Bu bisiklet, klasik bisikletleri andırırken, vites geçişleri ve gidonunun tasarımı nedeniyle tenkit alıyor. Oto Cycles'ın ürettiği OtoK ise, enteresan görüntüsüyle göze çarpıyor. Bir miktar daha önceki "motosiklet"leri andıran OtoK'un gidonu ve elektrik motorunu komuta eden gaz pedalı da tamamiyle motosikletlerden alınma.
Vanmoff'un 10 Electrified ise, "elektrikli bisiklet gibi görünmeyen" tasarımıyla hakikaten aralarındaki en iyilerden biri. Nitekim akü ve motor gibi sistemler gayet başarılı gizlenmiş. Dijital şarj ve hız göstergesi de bulunuyor.

Kaynak : MİLLİYET

etbLa3.jpg


j21jdw.jpg


GJbnin.jpg


EhTF7M.jpg
 

Ekli dosyalar

  • elektrikli-bisiklet-modelleri.jpg
    elektrikli-bisiklet-modelleri.jpg
    56.8 KB · Görüntüleme: 15,526
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
ilk resimdekini 2,000 tl ye getirsinler de alalım, ama kendisini 2,000tl ye satıp ta pil öldüğünde sadece piline 1,000 tl istemesinler =)
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
179
arora xh 05 e-bike var sıfır fiyatı 1650 idi 2 sene önce, aküsü 1 sene anca gidiyor.. 4 akü değişim ücreti akü başına 90-120 tl arası değişiyor.. ortalama 450 tl. oldukça fazla....
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
plaka isterler bunlara geçenlerde bizim tanıdığın elektrikliye el koymuşlar plaka çıkarmış :) cezası cabası :p
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
arora xh 05 e-bike var sıfır fiyatı 1650 idi 2 sene önce, aküsü 1 sene anca gidiyor.. 4 akü değişim ücreti akü başına 90-120 tl arası değişiyor.. ortalama 450 tl. oldukça fazla....

sorunda bu zaten, aküsü 850 tl olanları da var. Babam sahile çarşıya pazara gitsin diye bitane alayım dedim, yahu adamın yılda yakacağı benzin en fazla 500 tl (honda today ile hesaplarsak) elektrikli bisiklet alsam çin işi dandik aküsü 1 senede çökse 850 tl! yaktığı elektrikte cabası.. birde parçaları fena dandik orası burası kopuyor.. ee hani elektrik ekonomiydi? benzinin iki katı pahalı =)


Sonra hayvan sever,doğa sever,aktivist,bilimum çok bilmiş profesörler konuşuyor ''vay efendim alternatif enerji kullanmıyorsunuz,elektrikli araba-bisiklete binmiyorsunuz'' ulan niye binelim? manyakmıyız biz? 50 km gidip 8 saat şarj edip bide 40 km yi zor görcen tırlar üzerinden geçicek,yağmur yağcak çarpılıcan,ramapda bayılcan inip iticen vvs.. yanlış anlayıp saldırmayın bende hayvan severim ama tatava yapmayından =)
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Arora nın cup benzeri ni kullanıyor bizim dönerci. Nasıl memnunmusun diye sordum. İşimizi görüyordedi. 2 yıldır kullanıyormuş. 11.500 km de. Tüm parçalar akü dahil orijinal. 40 km yol yapıyor dedi. İlk aldığımızda 55 km civarı gidiyordu dedi. Az denedim. Gidişte 59 km\h dönüşte 62km/h gördü ama çin km si olduğu belli. Alacak arkadaşlar pilleri 500 - 600 tl civarı. 10.000 km gideri var. Frenler, hızlanması vs gayet iyi geldi. Ancak hız olarak gösterdiğine inanmayın. En fazla yapacağı 45km/h.

Salt ekonomi için işimi görsün diye sadece kısa messfeler (günlük 30 km) de alınabilecek bir ürün. Özellikle bulunduğunuz yer düzlükse daha da iyi olur.

100 lük cup alsan 10bin km de en az bin tl benzin, bakımı kendin yapsan 100 tl yağ, 120 tl vergi, yıllık 60 tl muayene ücreti toplam 1280 tl yapar.

Zevkin hesabı olmaz derler. Ama sadece ş.içi kullanıma alternatif olabilir.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
o tamamen şans işi, akü olayı başlı başına muamma sadece elektriklilerde değil.. sıfır km motosiklet alıyor adam 2. ay aküsü basmıyor yada motosikletinin aküsü zamanla ölüyor gidip sıfır akü alıyosun 6. ayında o da bitiyor.. bazısı da 4 sene çinli schooterda aynı aküyle geziyor. yani şans faktörü yüksek.

Bu arada 100 lük cup ın vergisi olduğunu bilmiyordum.

Elektrikli bisiklet tamamen hesap amaçlı satılıyor,adamlar doğayı kirletmiyor demiyorlar ''bedava gezion bedava'' diye raklam yapıyorlar. dolayısı ile önce buna bakmak hakkımız. hızdan,menzilden,torktan,rampadan ondan bundan feragat edip 2 bin küsür tl vereceksek ciddi bi karşılığı olmalı dimi ama?
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Ruhsatta 100 cc altında gözüken Cub motosikletlerin vergisi yok!
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
100cc altına vergi yok. Sigorta yazacağıma vergi yazmısım.

Akü konusunda haklısınız. Şans faktörü önmli. Zaten ort 5-6 akülü oluyor. O akülerinde çin malı adilerinin fiyatı tanesi 100 tl ve garantisiz. Aynı volt ve amperde kaliteli akü alayım dersen tanesi 200 civarı.

2 teker bence öncelikle zevkini sürecegim bir araç. O yüzden elektrikli alsam bile kendi motorumu satmazdım. Ve bu çok anlamsız olduğu için elektrikli almam.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Yonja markalar var 80 km hız yapıyorlarmış, birde çok daha kaliteli olanlar var ama li-po piller kullanılıyor ki bir motosiklet fiyatı =/ pil teklonojisi ilerleyip, pil fiyatları ucuzlamadan bu işler sakat
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Bisiklet dediğin hafif ve pedallı olur. Elektrikli dahi olsa motoru varsa onun adı motosiklettir.Elektrikli bisiklet yaptık diyorlar, akü ile beraber ağırlığı 40 kg. Eve çıkartamazsın, şarjın bitse kendi ağırlığın hariç +40 kg için de pedal çevireceksin. 8 saat şarj edeceksin, yılda 800 tl de akü parası vereceksin. Geçiniz. Buna para vereceğinize komple karbon 4000 tl' ye yol bisikleti alın. Toplam 5 kg ağırlığı var. 100 cc motorlara kafa tutarsınız.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kapitalizm dedikleri bu olsa gerek.
Günümüz teknolojisinde herşey amacının dışına çıktı,
Bisiklet ulaşım aracı değildir, herşeyden önce bi spor aracıdır ve hareketini pedal çevirmek suretiyle İnsan gücünden alır.
Bu sayede İnsanın kan dolaşımı hızlanır, kasları çalışır, vücudu direnç kazanır, fazla kilolarından kurtulur, kalp krizi ve kanser riski ciddi oranda düşer ve sağlıklı yaşar.

Kesinlikle bisiklet ile mukayyese edilmemeli.
Ama kapitalizm denilen nane 10 yıla kadar bisikletleri tamamen hayatımızdan çıkartıp, yerine bu aletleri getirecek gibi görünüyor.
 
Katılım
23 Kas 2012
Mesajlar
310
sorunda bu zaten, aküsü 850 tl olanları da var. Babam sahile çarşıya pazara gitsin diye bitane alayım dedim, yahu adamın yılda yakacağı benzin en fazla 500 tl (honda today ile hesaplarsak) elektrikli bisiklet alsam çin işi dandik aküsü 1 senede çökse 850 tl! yaktığı elektrikte cabası.. birde parçaları fena dandik orası burası kopuyor.. ee hani elektrik ekonomiydi? benzinin iki katı pahalı =)


Sonra hayvan sever,doğa sever,aktivist,bilimum çok bilmiş profesörler konuşuyor ''vay efendim alternatif enerji kullanmıyorsunuz,elektrikli araba-bisiklete binmiyorsunuz'' ulan niye binelim? manyakmıyız biz? 50 km gidip 8 saat şarj edip bide 40 km yi zor görcen tırlar üzerinden geçicek,yağmur yağcak çarpılıcan,ramapda bayılcan inip iticen vvs.. yanlış anlayıp saldırmayın bende hayvan severim ama tatava yapmayından =)
Yazdıklarının altına bende imzamı atıyorum...
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
Ebay'den 300 dolara alacağınız bir kit ile rahatlıkla her bisikleti elektrikliye çevire bilirsiniz :cat:

Öyle binlerce lira vermeye gerek yok, hemde bu 300 dolara kilometre saatinden farına - stop Lambasına - jantına - disk frenine kadar ne ararssanız Mevcut ::cat:

http://www.ebay.com/itm/Electric-Bicycle-hub-Motor-Bike-Conversion-Kit-Ebike-Front-48V1000W-Disc-Brake-/371132343285?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item56693623f5

bana 300dolar pahalı geliyor
suda alternatif olabilir:
http://www.salcano.com/bisiklet.php?cesit=5

normal bisiklet agirligi sadece 25kg(elk motor 100den assagi degil)
uzerinde 250w motor var yetermi bilmiyorum ama uzerindeki piller iyi gozukuyor.

yinede f/p olarak en iyisi normal 2.el bir CUP motor. ekonomi yapılacaksa eger...a
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
bana 300dolar pahalı geliyor
suda alternatif olabilir:
http://www.salcano.com/bisiklet.php?cesit=5

normal bisiklet agirligi sadece 25kg(elk motor 100den assagi degil)
uzerinde 250w motor var yetermi bilmiyorum ama uzerindeki piller iyi gozukuyor.

yinede f/p olarak en iyisi normal 2.el bir CUP motor. ekonomi yapılacaksa eger...a

Yalan yok 300 dolar bana'da pahalı geldi birde 500 lira verip bisiklet alsan tutar totalde 1.100 - 1.200 lira gibi rakamlara denk gelir.

Bu paralara 2. el bir cup alınabilir ama çin malı olur, yanlış anlaşılmasın çin malı motora karşı değilim ama çin malı cup'a karşıyım bir çin malı cup kullanıcısı olarak. O kadar gözüm gibi bakıp - temizleyip, bakımlarını düzenli olarak yaptığım halde bana yinede çok masraf çıkartıyor 2. El aldım şu zamana kadar harcadıklarımı ana paramın üzerine koysaydım rahatlıkla Sıfır alırdım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst