ikinci el demiyoeum aslında. yani bazı motorlar var. aylarca yolun ortasında kalıyor. koltuğun üzerindeki naylonlar güneşten eriyip koltukta leke bırakıyor. sonra her gelen motoru deneyip sesine ve kalitesine bakmak istiyor. sonuçta motorlarda hatırı sayılır km'ler çıkıyor. hani biraz daha zorlasalar rodajı tamamlayacaklar neredeyse.
bugün motoru teslim almaya gittik. ben motoru ilk gördüğümde iyice inceledim. yan kapak oynuyordu. servise gittiğimizde bir pense hareketiyle yerine oturtuldu. sol elcikten çıkan bir elektrik kablosunun üzerindeki yalıtkan kopmuş ve bir izole bantla kaplanmıştı. onu değiştiremediler aynı tür banttan daha sağlam bir kaplama yaptılar. sağlıklı mı bilemem ama serviste aynı yalıtkandan yok dediler. yine sağ yan kapakta bir kaç çizik ve sol arkla çamurluğun yanında bir kaç küçük darbe izi vardı... fabrikasyon hata dediler. neyse dedim. zaten oraya giderken şöyle bir karar aldım. sonuçta sakınılan göze çöp batar derler. pek umursamayacağım dedim. km servisten bayiye olan mesafeyi düşündüğümüzde sıfır çıkıyordu fakat güven olmaz. sonuçta göstergeyi değiştirmek de opnu sıfırlamak da kolay. sonuçta kesin olarak emin olamadım motoru fabrikadan getirdiklerine ama yine de sessiz sedasız ödedim parayı. aldım motoru.
aslında satıcı samimiyetiyle güven kazanıyor... belki sadece benim kuruntum bu... ama dediğim gibi hepsi üstüste gelince böyle oldu...
ama her şeye rağmen bugün motorumu teslim aldım. yarın da inşallah plaka ve ruhsat işlerini halletmeyi düşünüyorum.
bugün yaklaşık 50 km şehir(yatağan işte) içinde kullandım. daha sıfır bir motosiklet için gerçekten çok iyi geldi bana. jikle kullanmadan motor ilk çalıştığında dahi rolantide iyi çalışıyor. rolantide ve düşük devirde yeterince tatmin etmese de hoş bir sesi var. gaza yüklenizce metalik bir ses çıkıyor. yolda ayrıca zincir sesi de sanırım geliyor. ikisi karışıp iyi olmayan bir ses veriyor. ama rodajının bitip sesinin o zaman ne hal alacağını merak ediyorum. ama her şeye rağmen egzozu deldiripmem sanırım.
roadstarın motoru hepinizin de bildiği gibi çok güçlü. çok seri bir motor. daha önce vitesli motosiklet kullanmamıştım ama çok rahat alıştım. boşa geçişlerde problam yaşıyorum ama şimdilik bu sorun. sanırım km'ler arttıkça ve ben şanzımana alıştıkça daha iyi olacak.
dakka bir gol bir derler ya.... bugün ilk tehlikemi de atlatmış bulunuyorum. arkamda arkadaş var ve beraber parka gidiyorduk. ağabeyim de arkadaşlarıyla arabayla gidiyorlardı... hafif yokuş aşağı bir yerden kavşağa yaklaştığımda arka frene güvenmediğim için ön frene dokundum ve motorun önü çok pis kaydı. ayaklarımızı yere koyup elimi hemen frenden çekip o refleksi iyi kullandıktan sonra düzeldik. tam da karakolun karşısında... durmadan gittik... polisler gelip de plakasız motosiklet ile başımız belaya girmesin diye. ha arkadaşın da terliği düşmüş bu arada. sonra koşarak dönüp terliği aldım olay yerinden

ama arkadaş da söyledi zaten... problem bende değil yolun çok kötü olan eğimizi ve ayna gibi olan zemini yüzünden di. orda hep kaza oluyormuş. arabalar da kayıyormuş sürekli. kendisi de defalarca kaydırmış zaten. yatağanın yolları o kadar pis ki anlatamam. ama tecrübe işte. düşsek bi yerlerimiz kırılsa kimin hatası olursa olsun farketmez. bundan sonra arka fren öncelikli kullanıp ön freni yardımcı yapacağım... eğimlere ve yol durumuna da dikkat edeceğim. inşallah bu son tehlikem olur.
motorun rodajda olduğunu da hesaba katarak fazla yıpratmıyorum şimdilik. ana yola çıktığımda bir dakikalığına 3. ve 4. viteste 70-90 arası yaptım... şehir içinde ise 2 viteste yavaş yavaş kullanıyorum. hem acemiyim daha.
kullanımı oldukça güzel. sellektör düğmesi filan başka motorlarda var mı bilmiyorum ama çok güzel. direksiyon kilidi - henüz daha açmasını beceremezem de - çok iyi. anahtar çok uydurma bir şey sanki. bunun yanında vites göstergesi, bensizn göstergesi ve devir göstergesinin olmaması eksiklik. ama kolaylık açısından. bunlara alışıldığında sorunum kalmaz sanırım. lakin keşke şu koltuğun altında bir göz olsaydı. ahahtar takımı yeden buji filan koymak için. ama yok. illa bir çanta istiyor bu makine. ama bayi bize yok dedi. belki de vardır. yok değil mi?
fotoğraf çekmedim bugün. yarın da çekemem sanırım. zira ablamla 3 günlüğüe tatile geliyorlar. onlar buradayken o,arabamızla tüm zamanımızı bodrumda, marmariste akyaka da filan geçiririz sanırım. ilk fırsatta fotoları koyacağım.
son olarak beni sabırla dinlediğiniz için teşekür ediyor herkesin kandilini kutluyorum. hepimize Allah kazasız belasız sürüşler versin. sağlıkla ve mutlu kalın. hoşça kalın...