- Katılım
- 18 Eyl 2003
- Mesajlar
- 3,013
- Konu Yazar
- #41
@Shamyl
Problem süratli kullanmakta değil. Düşük hızlarda yüksek hızlardaki birinden çok daha fazla tehlike yaratmanız mümkün. Benim hıza karşı aşırı bir tutkum var. Bu zamana kadar uygun şartlarda da gazı çekmekten korkmadım. Bu da yetmedi pistlere attım kendimi. Demek istediğim şimdiye kadar vefat eden arkadaşların yaptıkları kazalara bakarsanız çoğunun süratli olduklarından değil deneyimsiz veya altındaki motora hakim olmadıklarından kaza yaptıklarını görürsünüz. Sürat tehlikelidir ama bilinçsiz olarak o sürate çıkıp, önüne bir engel çıktığı zaman panik yapıp ne yapacağını bilemeyenler için. Ben bugüne kadar yüksek süratlerde birçok olay yaşadım ama soğukkanlılığım ve motora hakim olmam nedeniyle başıma ciddi bir iş gelmedi. En basitinden geçen antremanda yaşanılan olayı anlatayım, hızlı sağda 180 km/h gibi bir süratte giderken önümdeki 3 motor birbirine girdi. Bizim arkadaş panik yapıp virajda yatarken ön freni sonuna kadar sıkmış. Motor taklalar attı. 3-4 metre arkalarındaydım ve saliseler içerisinde en doğru kararı verip en uygun hareketi yaparak aralarına daldım ve hiçbir şey olmadan çıktım. Havada parçalar uçuşuyordu. Arkadaşın motru pert oldu, şasi yırtıldı. Yani her zaman dış etkenler kaza yapmanıza neden olmuyor, deneyim, dikkat çok önemli.ben yüksek süratten korkuyorum, sizce yanlış mı yapıyorum?