Bir Honda CBR600f Modifiye Öyküsü...

Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
100
dur twobro egzosu takayım da öyle satarım :p

Hocam açmış olduğun modifiye topiğini ilgi ile takip ediyorum. Two bro yu power commander ile beraber mi takacaksın yoksa sadece egsoz olarak mı takacaksın? Sadece egsoz olarak takarsan avantajları-dezavantajları nelerdir? Benim almak istediğim egsoz da two bro. 2004 model siyah 600F sahibiyim bu arada.Bu egsozun temizini nereden bulabilirim, yardımcı olursan sevinirim...:cat:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
ben çok beğendim seleyi.
ama naçizane fikrim tek başına motorun üstünde sırıtmış biraz. onu tamamlayacak tasarım ögeleri olmalı bence. bunlar stickerlar olabilir, airbrush çalışması olabilir...

aslında çok haklısın arkadaşım. dediğin gibi tasarımda bütünlük sağlanamadı sanırım.

Hocam açmış olduğun modifiye topiğini ilgi ile takip ediyorum. Two bro yu power commander ile beraber mi takacaksın yoksa sadece egsoz olarak mı takacaksın? Sadece egsoz olarak takarsan avantajları-dezavantajları nelerdir? Benim almak istediğim egsoz da two bro. 2004 model siyah 600F sahibiyim bu arada.Bu egsozun temizini nereden bulabilirim, yardımcı olursan sevinirim...:cat:

ilgin için teşekkür ederim arkadaşım. egzosu power commander olmadan takacağım. PC aslında denemek isterim ama o zaman headers'ı da değiştirmek lazım. ayrıca PC'ın dinanometrede ayarlanması vs. lazım. fayda/maliyet dengesi olarak 600f'i aştığı kanaatindeyim bu işlemlerin.
açıkçası benim bu egzosu bulmam tamamen kısmet oldu. sahibinden.com'da yakaladım. satan kişi de taa 2007 yılında motosiklet alış verişi yaptığım eski bi tanıdık çıktı. güven sorunu yaşamadan satın almak kısmet oldu. o yüzden temiz sorunsuz tüp nerden alınır nasıl bulunur maalesef bişey diyemeyeceğim. ama sahibinden ilanlarını takip etmekte fayda var. keza ebay de didiklenebilir bu konuda.
 
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
100
Kardeş tekrar merhaba... Pc olmadan sadece egsoz ile motor stabil olarak çalışacak mı peki.Çünkü bildiğim kadarı ile pc, yakıt hava karışımını yeni egsoza göre ayarlamamızı sağlayan ikinci bir beyin vazifesi görüyor.600F in mevcut beyni orjinal egsoz ayarına göre yakıt hava karışımına ayarlı mesela. Yeni egsozu taktığında, yakıt hava karışımını ayarlamadığında motor rölantide düzgün çalıcak mı? Gaz yemede anlık tepki verecek mi motor? Veya abartı bir yakıt sarfiyatı ile beraber beklenilenin aksine performans düşüklüğü, çiğ benzin atma vs. problemler olabilir diye düşünüyorum...(Keşke olmasa) Emre kardeş bu konuda daha bilgi sahibi. Kendisinden açıklama bekliyoruz :)
Bir de oklu vidaları aldığın ebay linkini de paylaşabilir misin bizlerle :)
Selamlar, Anamur'dan sevgiler...
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Kardeş tekrar merhaba... Pc olmadan sadece egsoz ile motor stabil olarak çalışacak mı peki.Çünkü bildiğim kadarı ile pc, yakıt hava karışımını yeni egsoza göre ayarlamamızı sağlayan ikinci bir beyin vazifesi görüyor.600F in mevcut beyni orjinal egsoz ayarına göre yakıt hava karışımına ayarlı mesela. Yeni egsozu taktığında, yakıt hava karışımını ayarlamadığında motor rölantide düzgün çalıcak mı? Gaz yemede anlık tepki verecek mi motor? Veya abartı bir yakıt sarfiyatı ile beraber beklenilenin aksine performans düşüklüğü, çiğ benzin atma vs. problemler olabilir diye düşünüyorum...(Keşke olmasa) Emre kardeş bu konuda daha bilgi sahibi. Kendisinden açıklama bekliyoruz :)
Bir de oklu vidaları aldığın ebay linkini de paylaşabilir misin bizlerle :)
Selamlar, Anamur'dan sevgiler...

Merhaba,
sadece tüpü değiştirdiğim için beynin tekrar haritalanması çok da gerekli değil. elbette ki en ideali, açık hava filtresi ve spor egzos kullanıldığında PC ile re-map yapılmasıdır ama çok da fayda/maliyet dengesi yüksek bir işlem değil bu. spor egzos ile düşük devirlerde güç kaybı ve biraz da yakıt sarfiyatında artış olabilir ama bunlar ihmal ve tolere edilebilir seviyede minimal farklardır.
eğer komple egzos değiştirilirse (headersla birlikte ) dediğin sakıncalar daha fazla ortaya çıkabilir.

cam vidalarını aldığım satıcının linkini maalesef gönderemiyorum. çünkü maalesef anlamadığım bir sebepten ötürü ebay hesabım donduruldu. açıklama olarak onları telefonla aramam gerektiğini, bazı kişisel bilgileri teyid edeceklerini söylüyorlar :silent:
 
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
100
Ayrıntılı ve açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim. Egsoz videonu sabırsızlıkla bekliyorum, sağlıcakla kardeşim...
 
Katılım
17 Ocak 2011
Mesajlar
70
cam vidalarını tornacılarada yaptırabilirdiniz en azından bi tanıdığınız olsaydı hatıra yapardı...
 
Katılım
21 Şub 2011
Mesajlar
176
chopperrider;
hocam bu kadar sökmeye takmaya meraklıyken ve iyi de oturtabiliyor yakıştırabiliyorken (ki süper bence) olayları
sportser hayalini mutlaka tamamla. ebay filan çoşar çıldırırsın.
çok güzel olmuş şahane.
özellikle de selenin hastası oldum. nazar değmesin. aynen devam!
 
Katılım
18 Nis 2011
Mesajlar
16
abi daha yeni gördüm konuyu ben zaten motor modifiyelerine baya meraklıyımdır :) Süper yapmışsın motoru vallaha ellerine sağlık o koltuk yokmu bittim ona zaten :D Yanlız xenonların altında ledler fazla kendini göstermiyor ..
 
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
100
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199

arkadaşlar çok teşekkürler ama dün yılan derisi sele döşemesini iptal edip orjinale döndüm :)
sanırım toplum bunun için hazır değildi :p

bu arada two-brothers egzosun montajı dün yapıldı. Aldığım susturucu şuydu:

grnt0096.jpg


ama bununla birlikte gelen ara borusu triumph speed triple için üretilmiş olduğu için ara boru yaptırmamız gerekiyordu. Ancak bunun yerine daha iyisi oldu.
çıkma bi 600f egzosu bulup bunun ara borusunu kesildi ve orjinal ara boru kullanmış oldu. tabi aldığım tüpü bu boruya uydurmak için ustam flanş imal etmek ve kaynaklamak zorunda kaldı. epey uğraştı ama halletti sağolsun. böylece lambda sensörünü ve katalitik konvertörü de korumuş olduk. çevreye zararlı Co salınımı yapmayacağım yani :))

kaynak işi bittikten sonra ara borunun ne renk olması gerektiğini düşündük. alternatiflerimiz ara boruyu nikelajcıya vermek ya da mat siyaha boyamaktı.
susturucu siyah olduğu için kararımız mat siyah yönünde oldu. ara boru zımparalndıi tinerle temizlendir ve egzos boyası ile boyandı.
sonuç şu şekilde :



Uploaded with ImageShack.us

 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Gayet güzel olmuş eline sağlık. Egzozdaki sarılar ve jantlar uyum sağlıyor bence bu ince ayrıntı daha hoş bir görünüm kazandırmış :)
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
339
video isteriz videooo öyle kuru kuru olmaz :D çek eksozun videsounu bak sese açıkmışım zaten :D
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199

video isteriz videooo öyle kuru kuru olmaz :D çek eksozun videsounu bak sese açıkmışım zaten :D

video çekeyim tabi ama egzosun ideal sesi vermesi için içinin biraz kurum bağlaması lazım. sanırım 300-500 km yaptıktan sonra asıl tınısını yakalayacak. o zaman bi video çekip paylaşayım dostum:cat:

Yılan derisi kalkmamalıydı. :| Farklılık için gerekli bi döşemeydi.

açıkçası çevremde çoğu insan burun kıvırınca sürü psikolojisine gireyim dedim :mrgreen:

Gayet güzel olmuş eline sağlık. Egzozdaki sarılar ve jantlar uyum sağlıyor bence bu ince ayrıntı daha hoş bir görünüm kazandırmış :)

evet bu egzosta en beğendiğim unsur bu arkadaşım. jantlara ve elcik manet renklerine uygun çizgileri.

bunu satamassin heralde. maneviyatt... :)
valla 14 bin veren olursa yarın satışı alır gider :queen:

e hadi artık; son hali nerde :p
:pr: sorma bugün fotoğraf çekecektim ama şu varki arkadaşlar aklınızda olsun. yüksek topuk giyen artçı alacaksanız ve de bu artçı acemiyse motora inip binerken arka sinyali topuğuyla kırmaması gerektiğini defalarca hatırların :cyclopsan

maalesef sol arka sinyalim bu şekilde üzücü bir kazaya kurban gidince hevesim kaçtı fotoğraf çekemedim :(

geçen sanayide çektiğim şu fotoyu ekleyeyim. en azından orjinal sele döşemesiyle jantların nasıl durduğunu gösteriyor :




 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst