Bir ayna takma parasi 64 euro olur mu ? (Bmw ? )

Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
139
Merhaba herkese bmw g310r‘ima ayna siparis etmistim evde kendim taktim sonra hosuma gitnedi baska bir sekulde takmak icin söktüm ikinci takista vida yuvasi yalama oldu tnt bmw Frankfurta gittim yeni vida yuvasi siparis ettiler ve fiyatinin 8 euro oldugunu kendilerinin aynayi monta edebileceklerini söylediler randevu saati gittim motoru biraktim beni cok güzel bir odaya alip hos giyinimli bir adam kahve icer misiniz diye sordu ardindan 5 dk sonra hos bir kadin sekilli bardakta kahvemi ve yanina bir kücük kek getirdi tabi o esnada ben gerim gerin geriliyorum 8 euroya tamir ediyorlar 10 euroluk servis falan ödemeye bir gittim 64 euro olayin sokuyla geldiniz mi(bosaldiniz mi almanca öyle denir) zevk aldiniz mi 8 euroluk isi 64 e yaparken dedim adamda gayet naif bir sekilde burasi bmw iscilik biraz pahali kusura bakmayin bir kahve daha icer misiniz dedi kahveden de para alacak misiniz dedim hayir dedi bende 64 tane kahve verin parami cikaracam dedim adam sasirdi ama sorun su ki bin km sonra 10.000 bakimi var ve motorun daha 18 ay garantisi var disarda yaptirirsam garanti düser orda yaptirirsamda tecavüze ugrarim korkusu var... ne yapacam sasirdim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o paraya Türkiye'de 4 depo benzin alır 1200km yol yapar aynasız gezerim 😁
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
434
Maalesef markaların bu yaklaşımından nefret ediyorum.
Sen önemli bir marka olabilirsin parçan pahalıdır ama işçilik ne alaka sonuçta takan adam normal bir işçi statüsünde çalışıyor ona extreme bir maaş verip bilmem ne müdürü statüsünde çalıştırtmıyorsun.
 
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
517
Bence gayet normal BMW diyorsunuz, hizmet diyorsunuz. Firma adı vermeyeyim ama gidipte çay içip abi çinden gemi geleceeeğğ yoooğğ imiş diye bi laf duymuyorsunuz. Gülü seven dikenine katlanır hesabı..
 
Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
139
Bence gayet normal BMW diyorsunuz, hizmet diyorsunuz. Firma adı vermeyeyim ama gidipte çay içip abi çinden gemi geleceeeğğ yoooğğ imiş diye bi laf duymuyorsunuz. Gülü seven dikenine katlanır hesabı..

Tamam iyi güzelde 30 euro olur anlarim 40 euro alur onuda anlarim 20 dk iki vida 64 euro az para degil seks iscileri bile burda bir kereye 40 euro aliyor gerci burda benim irzima gecildi ama
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
devrim seni türkiye'ye bekleriz. burda 1 sene kaldıktan sonra her şey sana normal gelecek. hiçbir şeye şaşırmayacaksın :queen:
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
iyide neye göre hesap yapıyorsun almanyada kişi başına düşen gelir euro bazında nedir bize göre evet 64 euro çok pahalı acaba orta düzeyde geçinen bir alman için 64 euro abartılıcak bir rakammı açıkçası ben kıyas yapamıyorum çünkü almanya şartlarını iyi bilmiyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Almanyada asgari ücret ne kadar ?

Brüt 1502 euro, kesintilerle beraber eline geçen 1020 euro. Bu paraya çalışmak için tam bir vasıfsız olman gerek, birazcık vasfın varsa fazla alırsın 😀
 
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
55
150 milyon €.
Ne farkeder arkadaşım iki vida sıkmaya 64€ diyor adam :queen:
 
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
126
Muhtemelen satın aldığınız parçanın da endüstriyel maliyeti max 1 eurodur.
Ama... Ödediğiniz ücret içinde sadece parçayı takanın değil, size kahve içer misiniz diye soranın, size kahve servisi yapanın, size randevu verenin, sizi kapıda karşılayanın vb. ücretlerini de ödediniz.
Bunların yanı sıra o servisin diğer işletme maliyetlerinden de bir pay ödediniz.

Hizmetin ve kalitenin de bir bedeli var.
Ben ustama gidince, lahmacununu bitirmesini beklerken (Ramazan'dan önce), çay servisimi kendim yaparken, siz o ayrıcalıkları yaşadınız.

Ama servise gitmeme kararımı pekiştirdiniz.
:)
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
283
Böyle ufak tefek işler için böyle abartı faturalar çıkması doğal. Ayna da taktırsanız motor da toplatsanız teknisyenin ve servisin saat başı sabit bir maliyeti var.

BMW kalkıp 'birşey yapmadık ayna taktık abi. Siftah atsan yeter' dese BMW olamaz zaten.

Burada vergisiz, usülsüz, bisikletçiden bozma tamircilere 100 lira vereyim çizmeden düzgün tak diye yalvarırıyoruz mesela.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Brüt 1502 euro, kesintilerle beraber eline geçen 1020 euro. Bu paraya çalışmak için tam bir vasıfsız olman gerek, birazcık vasfın varsa fazla alırsın

Kuzenim,cnc freze ustası,kılçıksız 3500 euro alıyor.Oturdugu ev kira 600euro.eşide laborant 3000euro da o alıyor.

Velhasıl,kral gibi yaşiyor..
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Kuzenim,cnc freze ustası,kılçıksız 3500 euro alıyor.Oturdugu ev kira 600euro.eşide laborant 3000euro da o alıyor.

Velhasıl,kral gibi yaşiyor..

demek istediğim bu böyle bir maaş olunca 64 euro koymaz adama belkide bahşiş bırakırsın.

kıyaslama yapınca ben son servis bakımında 158 tl ödedim bizim asgari ücretin 10 da 1 yağ değişti vidalar sıkıldı

ama 64 euro almanyanın asgari ücretinin 10 da biri bile değil daha düşük bir rakam üstelik ben bajajda sen bmw de yaptırıyorsun bizim şartlara göre pahalı bir rakam ama orada orta düzeyde yaşayan bir insan bu rakama isyan etmez

levend hocam senin msj üzerinden konuyu açan arkadaşa yazdım sanki sen isyan ediyormuşsun gibi oldu :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
407
Öncelikle işinizi kendiniz yapmayı denemişsiniz olmamış. Sadece iki vida sıktı nedir ki diyorsunuz işi küçümsüyorsunuz ama maalesef ki o iki vida sıkmayı kendiniz becerememişsiniz.

Bunun karşılığında da BMW servisine gidip bir hizmet satın almışsınız.
Bu hizmet için de 64,00 € oldukça normal.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
Tamam iyi güzelde 30 euro olur anlarim 40 euro alur onuda anlarim 20 dk iki vida 64 euro az para degil seks iscileri bile burda bir kereye 40 euro aliyor gerci burda benim irzima gecildi ama

Hocam Almanya'da saç traşı ne kadar ?
Ben Hollanda'da alt fiyat 50 euro gördümde (Göçmen yoğun olmayan bölgelerde)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Muhtemelen satın aldığınız parçanın da endüstriyel maliyeti max 1 eurodur.
Ama... Ödediğiniz ücret içinde sadece parçayı takanın değil, size kahve içer misiniz diye soranın, size kahve servisi yapanın, size randevu verenin, sizi kapıda karşılayanın vb. ücretlerini de ödediniz.
Bunların yanı sıra o servisin diğer işletme maliyetlerinden de bir pay ödediniz.

Hizmetin ve kalitenin de bir bedeli var.
Ben ustama gidince, lahmacununu bitirmesini beklerken (Ramazan'dan önce), çay servisimi kendim yaparken, siz o ayrıcalıkları yaşadınız.

Ama servise gitmeme kararımı pekiştirdiniz.
:)

Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz :)

Ayrıca 64€ Alamanyada çok para değildir diye tahmin ediyorum. Siz Türk olduğunuz için 60x5.6 ile hesapladığınızdan pahalı gelmiştir :)
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
BMW ye binmek öyle kolay değil tabi o kadar farkı olacak. Sırf bu yüzden motorunu satan biliyorum.
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
geçen yaz makedonya ohrid de aynam kırıldı ve selanik e kadar bir sekilde tutturdugum aynayla gittim.. orada bmw servisini aradım yerini ogrendim ve gittigimde ayna fiyatının 90 euro oldugunu ve 2 gun beklemem gerektigini söylediler :) usta geldi sabitledigim aynaya baktı.. dedi sen bu aynayla heryere gidersin bekleme bosuna dedi ve istanbulda 90 liraya aynamı yan sanayi ile degistirdim :))

1 euro = 1 lira matematigi yaparsanız verdiginiz ucret birsey degil.. ama euro yu tl ye ceviriyim de öyle hesap ediyim derseniz amma kazıklandım dersiniz :)

suan ki kurla 5000 liradan fazla asgari ucretin kazanıldıgı bir ulkedesiniz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst