bazı kararları aileni dinlemeden vermek gerekiyor. ailen senin hep iyi olmanı ister ve motosiklete soğuk bakabilir ama motosiklet kullanmak öyle bir ayrıcalıkki kendi motosikletine sahip olduğun zaman anlayacaksın "yaa ailem sıcak bakmıyor bende onları üzmemek için almıyorum motosiklet" dersen büyük hata edersin motosikleti al üniversiteyede götür zamanla alışıcaklar zaten bu ilk verdikleri tepki zamanla azalıcak aileni dinlemediğin zaman kötü durumlara düşmüş olabilirsin ama motosiklet olayı öyle birşey değil motosiklet tehlikeli evet ama önlemleri var önlemleri aldığın sürece problem yok.
yaşlarımız yakın umarım beni dinlersin ben 4 sene motosiklet almayı bekledim ve ailem ne derse desin fikrim hiç değişmedi şimdi hepsi motorun arkasına biniyor gezdiriyorum
Kesinlikle kararımdan vazgeçmeyeceğim en son çare olarak dediğiniz gibi karşı çıkıp almayı düşünüyorum. Önceliğim ikna etmek tabi ki . Teşekkür ederim yaptığınız yorum için ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------
alsanda bişey olmıcak zaten 3 4 ay içinde ÇALINACAK!
polise gidicen olur öyle şeyler diyecekler peki dicen..
Çok haklısınız ama ben yurtta kaldığımdan dolayı 7/24 güvenlik var ve yurdun otoparkında bulunduracağımdan inşallah başıma öyle olay gelmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
zamanla alısırlar ben motoru annemin rızası olmadan aldım 1 ay konusmadı benimle simdi ehliyet ekipman almam için para veriyor hele babam bende işe giderken araba cok yakmasın diye otomatik motor alim hayaline kapıldı
Haklısınız ama alışırlar illaki ama bunu yaşamak istemediğimden dolayı danışıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------
Merhabalar
Serdar Kardeş tavsiyem şudur.Arkadaşlar güzel taktikler vermişler.Ben olaya farklı bir açıdan çözüm önerisinde bulunucam.Ailene motor ile ilgili değil de olgunlukla ilgili ikna etmeye çalış.Sonucunda motor ile ilgili ikna olacaklardır.Onlara ne kadar büyüdüğünü ne kadar olgun,iş bitirir olduğunu göstermeye çalış.Sanki aile babası olup ta 3 çocuğun varmış gibi.(umarım sözlerimi yanlış anlamazsın).Genelde aileler o motorun sorumluluğunu,trafiğin sorumluluğunu kaldıramıyacağız diye görürler.Motorun sorumluluğu derken hızlı gitmek,tehlikeli hareketler yapmak gibi v.b.Trafiğin sorumluluğu derken de malum laf"biz sana güveniyoruz da etrafa güvenmiyoruz.
Onun haricinde motor gerçekten çok tehlikeli.En kral kaska baksan çarpışma testlerini 35-40 km hızda yapıyorlar.Olan kazaların bile büyük çoğunluğu bu hızlarda oluyor.100 km ile sert bir yere fukara sümüğü gibi yapışsak kurtuluşumuz mucize.Yada aracın altında kalsak mafiş.Örnekleri de çok.Bir ara eskiden haberde görmüştüm adamda kask var.Kazada kask sağlam ama kafa kopmuş.Motor sürüceksek ve Allah'a ve cennet cehenneme inanıyorsak.Hayatı doğru yaşayarak,ahirete hazırlanarak yaşamak lazım.Yaşlanınca yaparıma göre yaşarsak hiç motor sürmeyelim bence.Bilmeliyiz ki motora her bindiğimizde son motor binişimiz olabilir.Tabi bunu herşeye diyebiliriz.Ama motorda büyük bir risk almış oluyoruz.
Bilg.
Sayg.
Çok teşekkür ederim aynen öyle ailem zaten diyor. Trafikte sadece sen yoksun sen dikkat etsen bile diğerleri dikkat etmez gibi cümle çok kullanılıyor. Dediğiniz gibi ben zaten olgun davranıyorum oldukça kararlı davranıyorum. Her şeyin bir riski var ve hepsinin ortak noktası dikkat etmekten geçiyor bunun farkındayım ve ona göre davranmayı düşünüyorum. Çok teşekkür ederim uyarılarınız için yanlış anlaşılacak bir şey demediniz gayet açıklayıcı olmuş

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
Merhaba arkadaşlar, bu izin konusu zaten fena bi muhabbet bende izin aşamsndayım şuan peder beyi ikna ettik fakat anneyi bi türlü ikna edemedik. Şubata kadar uğraşacam bakalım ikna edebilirsek artık... yoksa gidip motoru alacğm nası olsa oy çokluğu benden yana

)
Aynı durumdayız tek fark Benim babam karşı çıkıyor ama elbet biz kazanacağız çoğunluk bizden yana

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Zorlama da olsa ailenin onayını alman faydalı olacaktır. Sonuçta üzerimizde o kadarlık hakları var.
Aynen düşüncem zaten o yönde onlarında üzerimde hakkı çok olduğundan dolayı ikna etmeye çalışıyorum. Teşekkürler ..
Serdarcım bence ekipmanları tamamla, uçuk kaçık hevesi bırak, en azından ailenin gözünde ve daha sebatkar ol. Ben ehliyeti yaşım dolunca araba ehliyeti ile aldım ama hem maddi imkansızlıktan hem de ailemin maddi manevi desteklememesinden motorumu 10 yıl sonra alabildim. Motoru almadan da kask eldiven ve bazı ekipmanlarımı aldım. Ayrıca yukarıda alıntı yaptığım mesajın sahibini pek dinleme. Motoru emrivaki almak? Motoru aldıktan sonra ehliyet ve ekipman almak? Kimse alınmasın ama motorunun Kuba olması???
Dediğiniz doğru emri vaki işi en son plana tamamen karşı çıktıklarında yapmayı düşünüyorum öncelikle ikna etmeye çalışıyorum. Uçuk kaçık düşünmüyorum zaten olabildiğince uygun fiyatlı başlangıç motoru bakıyorum. Maddi sıkıntıyı göz önünde alarak min. bütçeyle düşünüyorum. Teşekkür ederim düşünceleriniz için
Hayatımda ilk defa motor alırken ailemin sözünü dinlemedim(Isparta'da öğrenci olduğumdan olsa gerek). Aldıktan 1 hafta sonra motor aldığımı söyleyebildim. Diyecek bir şey bulamadılar bari aldın dikkatli sür demeye başladılar. Şimdi ise son durum nedir dersen artçım olmak için sıraya geçiyorlar
Son çarem o zaten başka çare bırakmazlar bende öyle yapmayı planlıyorum
Benim ailem motor almama 32 yaşında müsade etti :queen: annem öyle bir yemin etmiştiki alamıyordum en sonunda onları elektrikli bisiklete bakmak için motorcuya götürdüm ve rks titanic 150 alıp çıktım, hatta annem almışken iyisini al 200'lüğü al demişti

şimdi ninja 300'e biniyorum kışa 600'lük alıcam diyorum ses çıkarmıyorlar çünkü dikkatli bindiğimi farkettiler, aileni motorcuya gitmeye bir şekilde ikna edersen satıcınında becerisiyle almaya ikna etmen çok daha kolay olur orada yok diyemezler, ama zorla gitmeyecekler mesela benim gibi elektrikli bisiklet diye gideceksin alacağın motor çok pahalı değilse zaten aradaki fiyat farkına hemen ikna oluyorlar, benim almak istediğim elektrikli bisiklete 1800 tl demişlerdi, yanında benzinli motor vardı bu neymiş yaa deyip yanlarına gittim :queen: fiyat sordum 2400 tl dedi satıcı, babam hemen atladı zaten, 1800'e onu alacağına bunu al daha iyi dedi, 15 dakika sonra elektrikli bisiklet diye girdiğim yerden aileminde rızası ile 3400'ye 150'lik motor aldım çıktım
Çok güzel bir fikir ama 2. el almayı düşünüyorum. sıfıra bütçem pek yeterli gelmiyor o yüzden 2. el alıp bir süre kullandıktan sonra nasip olursa sıfıra geçiş yapmayı düşünüyorum. Ama elektrikli motor almaya götürüp orada ikna etmem de fena fikir değil çok teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
Ben senin yerinde olsam laftan çok icraat yaparım. Konuşmaktan çok daha etkili olur. Giderim eğitim akademisine yazılırım, eğitimlere başlarım. Bilgisayarda motor resimlerini değil ekipman resimlerini açık bırakırım, mesela önce birkaç gün kask resimlerine bakarım ondan sonra kask alırım, bir kaç gün eldiven bakarım sonra gider eldiveni alırım. Hem kararlılığını, hem de bu işi güvenli şekilde yapacağını anlatmış olursun.
Çok doğru diyorsunuz zaten alacağım kask mont dizlik eldiven gibi ekipmanları kararlaştırdım ve aileme gösterdim. Hafta sonu alacağımı da söyledim. Zaten sadece motor resimlerine bakmıyorum. Yanlış anlaşılma olmasın sadece alacağım motorun resimlerine bakıyorum veya ilanlarına bakıyorum. Zaten alacağım motor hakkında oldukça bilgiye sahip oldum forum sayesinde işte bazen diyor nasıl bir motor bakıyorsun işte cılız motorlara bakma felan gibisinden uyarılarda bulunuyorlar hatta bugün oldu daha dedim 2. el temiz buldum fiyatı şöyle felan dediğimde Antalya tarafına bak oralarda ucuza bulursun dediler biraz içim rahatladı

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Yurt dışında kask takmayanın motorunu bağlıyolar keske ülkemizdede boyle yasa cıksa apaçi falan kalmaz

Dün akşam facebookta 20 yaslarinda bi apaçiye denk geldim fotografini koymus aynaları cikarmiş abimiz. Dayanamayip yorum attım aynaları neden cikariyosunuz anlamiyorum ? Diye. Cevabi şu oldu; Ustune binmeyen anlayamaz kardes. Ulan ne alaka

Bunlarin soyu ne zaman tukenicek
Aynen öyle o apaçilerden ne yazık ki bizim ailede de var ve motorcu olan akrabalarım tarafından sürekli uyarılıyor kısıtlıyorlar hatta motorunu sattılar ama gitmiş bir daha almış plakasız ehliyetsiz ruhsatsız hatta daha da ileriye gidip polise bile şikayet ettiler vazgeçsin diye ama yok. Ekipman alıp verdiler kask ı sadece yanında taşıyor oda polis felan görünce kafaya takıp kaçmak için inşallah biter bunlar. Aynasız araç mı olurmuş ben bisikletime bile takmıştım zamanında

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Hahaha çok güldüm
Neyse kardeşim politikan çok güze sürekli ''şuan yıldırma politikasını izliyorum. Sürekli güvenli kontrollü bir motorcu olduğumda çokta tehlikesi olmadığından ekipmanların ve eğitimin öneminden bahsediyorum. Türkiye'de sadece motorlu taşıtların değil Yayalarında risk taşıdığını ve en önemlisi hız yapacak motorla başlamadığımı ayrıca küçük şehirde süreceğim den dolayı Ankara'ya göre çok çok rahat edeceğimden bahsediyorum.
'' bunlardan bahsetmeye devam et.Elbet ikna olurlar.Ama dediğin gibi gönülsüz de olsa rızalarını almadan sakın hareket etme.Mesela küçükken hep anneler çıkarken hırka al der biz inat eder almazdık, her seferinde de yağmur yağardı.Annem bi şeye izin vermediğinde hep bunu hatırlarım.Bi şekilde ikna etmenin yolunu bul.İyi forumlar.
Aynen öyle ama anneler daha bilgili babalar pek bilemiyor o yüzden annemi ikna ettim öncelikle

Benim başıma çok geldiği için önce Annemi yanıma aldım

o yüzden ikna edemezsem bile evdeki diğer kişiler yanımda olduğundan istemeyerek de olsa babamdan habersiz alıp binmeyi düşünüyorum. Sürekli diyorum gerçi bir tek sizin mi çocuğunuz değerli herkesin annesi babası var o kadar motorcu canını düşünmüyor da sadece siz mi düşünüyorsunuz diyorum ki genelde pek anlaşamamam Babamla heralde inat etti birde şöyle bir şey var ki belki ondandır genelde kendi kararlarımı kendim verip uygularım kimseye danışmadan fakat bu sefer böyle bir şey yapınca Babam naza çekiyor olabilir diye düşünüyorum
Ben annemle birlikte kaza yaptığım halde biniyor hala.Tamam,ne kadar dikkatli olursanız olun kaza riski var.Bunu telafi etmek içinde korumana eğitimine önem vermen lazım bunları ailene uygun bir dille anlatırsan zaten razı olacaklardır.
İşte bir sıkıntı var ki malum yaş biraz ileri babamın birazda inatçı anlatıyorum fakat dediği tek bir laf var " Sen ne kadar düzgün kullanırsan kullan diğerlerini hesaba katmadan konuşuyorsun" gibisinden sürekli cevap veriyor. Bir ara tam ikna etmiştim ama apaçiler içine etti planlarımın..
Süpermiş :queen: hatta ev alt katlarda ise ekipmanlarla camdan aşağı atla acımadıki acımadıki de, kesin ikna olurlar :queen:
Yaratıcılıkta sınır tanımıyorsunuz fakat şöyle bir sıkıntı var bizim ev 5. katta ve yokuşta olduğunda diğer binalara göre 7. katta zemin kat veya 1. katta olsak belki denenebilir

en azından ekipmanın sağlamlığını ölçmüş oluruz fakat buradan yemez sonra daha motor felan almadan genç yaşta öbür dünyaya yollarsınız

Esprili bir yorum ama Tebrik ediyorum
Ekipmanlarını tamamla evde giy ve koşup koşup kendini duvara vur sonra dönüp bişey olmadıkiiii de

güvenli olduğuna inanmasalarda motorsuzluk başına vuracak çocuğun diyerek almana razı olacaklardır
bak bu çok ilginç geldi ekipman giyip evde durmak bir yana gerçekten hayal gücün inanılmaz tebrik ediyorum. Tabi ki denemeyi düşünmedim ama yaratıcı fikir için teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
Öncelikle cevap verdiğiniz için tek tek Teşekkür ederim gayet güzel fikirler edindim ayrıca doğru yolda olduğumun kanısına vardım. Herkesin yaptığı yoruma olabildiğince cevap verdim umarım kimseyi kırmamışımdır. Cevap vermediğim yok sanırım olduysa gözümden kaçtıysa kusura bakmayın. İkna işimde tahminimce biraz yol kat ettim ve yavaş yavaş karşı tarafı ikna ediyorum. Korkularının nedenini az çok anladım sanıyorsam onlar sadece trafiği takmıyor anladığım kadarıyla düşüncesi şu yönde şimdi ben motoru yollarsam uzun yola çıkarsa Ankara'ya felan gelmeye kalkarsa veya başka şehirlere gitmeye kalkarsa engel olamayacağım başına bir iş gelirse gibisinden bir düşünceye kapılmış sanırsam. Bu konuyu konuştum ve ışık göründü birazda olsa yumuşadığını fark ettim umarım en kıssa sürede çözüme kavuşur ilk işim buradan size duyurmak olacaktır. Saygılarımla iyi forumlar dilerim ..