bi soruda benden:)

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
şindi
bildiğimiz üzere karbüratörlü makinalarda senkron ayarı dediğimiz bi ayar vardır
makina soğukken dengesiz çalıştığında anlarız
yada kompresyona bırakıldığında öksürmesinden
enjeksiyonlu makinalardada bildiğim kadarıyla aynı sıkıntılardan problem yaşanırsa
TPS sensörü arızasından dolayı yapıyor
sormak istediğim şu;
tps sensörü değişmesi gereken bi abimidir, yoksa ayarı mayarı varmıdır?
600f gibi bi makina 2006 model 17.000 dbu kadar kısa sürede bu sensörü bozarmı?
bozduysa, garantiye girermi
girmesse 600 f in tps sensörü ne kadardır?
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok kazık sormuşsun abi oynamıyorum ben :)
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
:)
abi hep bizmi bilceezz,
birazda bize yardımcı olunsun:queen:
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
289
kardeşim honda servisini arayıp oradaki ustabaşına bunu sorsan daha mantıklı olur aslında 2008 gelmeden hallet bence bu işi garanti bitmesine az kalmış
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
İlk olarak karbiratör senkronizasyonu hakkında bilgi vermek gerekli, çünkü bu soru yanıtsız bırakılırsa her karbiratörlü motoru olan "acaba benim ki düzgün mü" diye kafası karışabilir.

Senkronizasyon 1 den fazla karbiratöre sahip araçlarda yapılması gereken bir ayardır. Yani çift karbiratörlü bir motorun sağlıklı çalışması için iki karbiratörün de aynı ayarlara sahip olması, aynı anda aynı oranda hava/benzin karışımını yapması kısaca bir karbiratör gibi çalışması için yapılır.

Çok sık yapılması gereken bir ayar değildir, ayar yapmılması için özel cihazı vardır. Araçta fazla tüketim (aynı model başka bir araca göre ama aynı kullanıcı ile fazlaysa) varsa yada yakıt beslemesinden şüphelenilen tuhaf çalışma varsa yapılmalıdır.

Gelelim TPS ye,

TPS Kelebek Pozisyon Sensörü demektir (aşağı yukarı) enjeksiyonlu araçlarda ECU dan aldığı bilgiye göre kelebeği açıp kapıyan pozisyonunu ayarlayan bir küçük motordur kısaca.

Evet bozulabilir kul yapısıdır, ve eğer garanti bitmediyse garanti dahilinde değiştirilir.

Hatta 2005 model bir çok Yamahada (R1 - R6 - Fazer vb.) bu sensör kronik arızaydı ve yamaha bozuk olsun olmasın her aracı (bozuk olduğu ve bozulacağı tahmin edilen belli bir üretim seri) geri çağırıp değiştirdi bunları. Garantisi biten araçta bile ücretsiz değişim yapıldı.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
186
honda servislerine bişey sormayın arkadaşlar.sayelerinde vfr min zincir ve dişlisini değiştirmek zorundayım.12000 bakımında usta sağolsun zinciri çok germiş.bende servistir ne yapsa yeridir diyip bindim.motor 13000 e geldi.zincir şarkı şöylemeye başladı.hışırık,hışırık,hışırık diye.daha garantinin bitmesine de 7 ay var.garantiye girmiyo dediler.buyur burdan yak.ayrıyeten parça da stoklarında yok.3 hafta beklersiniz diyolar.motor şu anda garajda yatışta.
çok iyi usta olduğunu bilmediğiniz kişilere aman diyim motorunuzu emanet etmeyin.bu honda servisi yamaha servisi olsa bile...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
her servisten cıkınca bidaha bakım yaparım kendim öncelikle deli baglar gibi gerilen zinciri gevşetirim yoksa kopartır ön dişliyide sonra kavraması en aşşagı alınan debriyajı ayarlarım daha sonra son derece sıkılmış olan gidon göbeğini gevşetirim daha sonra yola çıkarım o yüzden servise ne bişey sorun nede bakıma güvenin söylemeden geçemedim:bounce:
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
TPS ayarı yapılabilir ama anlatılabilecek, kolayca uygulanabilecek birşey değildir. Belkide parça değiştirilmeden, sadece ayarlar değiştirilerek sorun halledilir, servise danışmanı öneririm.
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
her servisten cıkınca bidaha bakım yaparım kendim öncelikle deli baglar gibi gerilen zinciri gevşetirim yoksa kopartır ön dişliyide sonra kavraması en aşşagı alınan debriyajı ayarlarım daha sonra son derece sıkılmış olan gidon göbeğini gevşetirim daha sonra yola çıkarım o yüzden servise ne bişey sorun nede bakıma güvenin söylemeden geçemedim:bounce:


sonuna kadar haklısın dostum nezaman servise gittsem makina neden beni buraya getirdin getirmeden daha iyiydik diyo valla garantisinide servisinide başlıyacam birgün ama hadi hayırlısı:)
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
İlk olarak karbiratör senkronizasyonu hakkında bilgi vermek gerekli, çünkü bu soru yanıtsız bırakılırsa her karbiratörlü motoru olan "acaba benim ki düzgün mü" diye kafası karışabilir.

Senkronizasyon 1 den fazla karbiratöre sahip araçlarda yapılması gereken bir ayardır. Yani çift karbiratörlü bir motorun sağlıklı çalışması için iki karbiratörün de aynı ayarlara sahip olması, aynı anda aynı oranda hava/benzin karışımını yapması kısaca bir karbiratör gibi çalışması için yapılır.

Çok sık yapılması gereken bir ayar değildir, ayar yapmılması için özel cihazı vardır. Araçta fazla tüketim (aynı model başka bir araca göre ama aynı kullanıcı ile fazlaysa) varsa yada yakıt beslemesinden şüphelenilen tuhaf çalışma varsa yapılmalıdır.

Gelelim TPS ye,

TPS Kelebek Pozisyon Sensörü demektir (aşağı yukarı) enjeksiyonlu araçlarda ECU dan aldığı bilgiye göre kelebeği açıp kapıyan pozisyonunu ayarlayan bir küçük motordur kısaca.

Evet bozulabilir kul yapısıdır, ve eğer garanti bitmediyse garanti dahilinde değiştirilir.

Hatta 2005 model bir çok Yamahada (R1 - R6 - Fazer vb.) bu sensör kronik arızaydı ve yamaha bozuk olsun olmasın her aracı (bozuk olduğu ve bozulacağı tahmin edilen belli bir üretim seri) geri çağırıp değiştirdi bunları. Garantisi biten araçta bile ücretsiz değişim yapıldı.



msj alınmıştır:cat: .
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
50
ben kendi motorumun servisiyim kimseye elletmem bence her motosiklet binicisinin bilmesi gerekir ufaktefek elinden iş gelmeli böylece fazla yolda kalmalarda yasanmaz saygılar
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
harbi kazık soruymuş bea:p Seviyorum bu ortamı:rendeer: işte ya,ne kadar kazık olursa olsun her soruya bir cvp var:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst