Beyin

Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
Arkadaşlar her 4 zamanlı motorda beyin varmıdır ve beyin ne iş yapar?
4 zamanlı motor beyinsiz çalışır mı?
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Beyin derken genelde CDI ünitesi kastedilir. Tabiki özellikle 4 zamanlı motorlarda elektronik ateşleme kullanılır. Sanayide bazen elektronik konjektör içinde beyin tabiri kullanıldığına şahit olmuştum. Platinli sistem beyinsiz diyebileceğimiz mekanik avanslı sistemdir. Burda avans otomatiğinin merkezkaç kuvveti ile açılıp kapanması ateşleme zamanının süresini belirler. Yani devir arttıkça ateşleme süresinin kısalıp ateşlemenin bozulmasını engellemek için yüksek devirlerde daha uzun bir ateşleme süresi sağlanmaya çalışılır.Platinli sistemde mekanik olarak yapılan bu işlem elektronik ateşlemeli sistemlerde CDI ünitesi tarafından devire göre elektronik olarak ayarlanmaktadır. Özellikle yüksek devirli motorlarda elektronik ateşlemenin büyük avantajı vardır.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
Beyin canlılar da olur.
O halk dilin de söylenen şey.
2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
Beyin derken genelde CDI ünitesi kastedilir. Tabiki özellikle 4 zamanlı motorlarda elektronik ateşleme kullanılır. Sanayide bazen elektronik konjektör içinde beyin tabiri kullanıldığına şahit olmuştum. Platinli sistem beyinsiz diyebileceğimiz mekanik avanslı sistemdir. Burda avans otomatiğinin merkezkaç kuvveti ile açılıp kapanması ateşleme zamanının süresini belirler. Yani devir arttıkça ateşleme süresinin kısalıp ateşlemenin bozulmasını engellemek için yüksek devirlerde daha uzun bir ateşleme süresi sağlanmaya çalışılır.Platinli sistemde mekanik olarak yapılan bu işlem elektronik ateşlemeli sistemlerde CDI ünitesi tarafından devire göre elektronik olarak ayarlanmaktadır. Özellikle yüksek devirli motorlarda elektronik ateşlemenin büyük avantajı vardır.


Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
Beyin canlılar da olur.
O halk dilin de söylenen şey.
2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.

ben sadece beyin olarak duydum görmedim bile:mrgreen:
soracağın şey aslında 4 zamanlı bir motordan beyini(devreyi)söküp krak miline bi çentik yapıp platin takıp kulllanabilirmiyiz:silent:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
ben sadece beyin olarak duydum görmedim bile:mrgreen:
soracağın şey aslında 4 zamanlı bir motordan beyini(devreyi)söküp krak miline bi çentik yapıp platin takıp kulllanabilirmiyiz:silent:

O kadar basit değil.Çentik dediğiniz kamın,platini açma kapama zamanları ve açıları çok önemli.
Bu kamın hassasiyeti rölantiden çok yüksek devirlerde ve motor yükteyken önem arzeder.
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.

İllaki yapacağım diyorsanız yapılır.En azından motorunuzla aynı özellikte ki başka bir motorun parçasını sizinkine uydurursanız çooook daha iyi olur.
Ama dediğim gibi platinle 4-5 bin devirden sonra sorunlar,sapıtmalar başlar.
O yüzden yeni nesil yüksek devirli tüm motorlar elektronik ateşleme devresine sahiptir.Daha ucuz ve bakım gerektirmez.:cat:
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Bunu pistonu ü.ö.n' ya getirip yapsak sonrada bi avas ayarı verip yapamazmıyız.

Bence yapamazsın. Ama sen istersen dene. Sonuçta krank milinide mahvetmek var. Ayrıca uygun avans otomatiğini nerden bulacaksın. Sonuçta beynin yenisini almak her halükarda daha ucuza mal olur.
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
4 zamanlı motorlarda buji 2 de 1 ateşliyordu heralde.platinli olunca pistonun her ü.ö.n'ya geldiğinde buji ateşleyecek sorun olurmuki?

Bence yapamazsın. Ama sen istersen dene. Sonuçta krank milinide mahvetmek var. Ayrıca uygun avans otomatiğini nerden bulacaksın. Sonuçta beynin yenisini almak her halükarda daha ucuza mal olur.

zaten beyin yok şimdi motorum 2 zamanlı onu söküp yerine 4 zamanlı bişey takarsam diye sordum.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
4 zamanlı motorlarda buji 2 de 1 ateşliyordu heralde.platinli olunca pistonun her ü.ö.n'ya geldiğinde buji ateşleyecek sorun olurmuki?SORUN OLMAZ

zaten beyin yok şimdi motorum 2 zamanlı onu söküp yerine 4 zamanlı bişey takarsam diye sordum.

Şimdi geldik asıl meseleye,2 zamanlı motorunuza elektronik ateşleme devresi takarsanız tadından yenmez.Ben 90 senesinde MZ motoruma yapmıştım.

yucika arkadaşımızın bu konuda yazıları var bir sıkıştırın kendisini isterseniz.:wiinkk:
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
bende yaptım 251 mz motoruma bi farkı olmadı gibiydi yada ben farketmedim sonrada söktüm:)ama aynı şey olmuyormu?bi meksefe çıkıyor boşa platin yine aynı pilatın platin ayarıda aynı ne farkedecek acep?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Endüktif swiç kullanabilseniz daha iyi olur,ancak platin de randıman verir.
Çünkü elektronik devreye bağladığınızda platin sadece basit sinyal veren bir parça oluyor,yarı lojik gibi.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Hayır her 2 ya da 4 zamanlı motorda olmaz.
Beyin canlılar da olur.
O halk dilin de söylenen şey.
2 transistör 4-5 direnç ve 1-2 kondansatörden oluşan bir devreye beyin demek,insana saygısızlık bence.

En karmaşık ECU (elektronik control unit) devreleri bile TV kumandasından daha karışık değilken bana çok ilginç geliyor BEYİN denmesi.

Aynen katılıyorum çok yerinde bir yorum olmuş.

Tek bir hata var; TV kumandasından daha karışıktır emin olabilirsiniz :)
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Aynen katılıyorum çok yerinde bir yorum olmuş.

Tek bir hata var; TV kumandasından daha karışıktır emin olabilirsiniz :)

Evet elektronik enjeksiyonlu,VVT-İ vs modelleri,kumandalardan daha karmaşık ve komplike yapıya sahiptirler.
Yeni nesil çamaşır makinaları kadar.:p
Cebimizde taşıdığımız telefonlara ne demeli.
Sıradan bir PLC ile (proglamlanabilir lojik kontrol) bu fonksiyonları yerine getirmek mümkün.:wiinkk:

Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.
Bir zamanlar servisler,arızalanan PLC modüllerini garanti kapsamında tamir etmemek için şöförlerimize böyle masallar uydurmuşlardır.
Eğer kullandıkları komponentler endüstriyel kullanıma uygun olsa bu sorunları yaşamaz yolculara yaşatmazlardı.
Aaaah ah Saf milletiz vesselam.:pale:
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.
Bir zamanlar servisler,arızalanan PLC modüllerini garanti kapsamında tamir etmemek için şöförlerimize böyle masallar uydurmuşlardır.
Eğer kullandıkları komponentler endüstriyel kullanıma uygun olsa bu sorunları yaşamaz yolculara yaşatmazlardı.
Aaaah ah Saf milletiz vesselam.:pale:

konuyu saptırmak istemiyorum ama sonuna kadar katılıyorum, eğer benim cep telefonumun cılız sinyalinden otobüsün elektronik aksamı bozulacaksa, baz istasyonlarının yanından geçerken hiçbir aracın abs, air condition, navigasyon sistemlerinin çalışmaması gerekir. neticede o baz istasyonları benim telefonumun yüzlerce katı güçte mikro dalga yayıyor. gel de bunu otobüste cep telefonumun alarmı çaldı diye beni dövmeye kalkan dangalağa anlat. neyse konu dağılmasın. afedersiniz.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
İHTİYAR;827185' Alıntı:
Aynı ön yargılar şehirler arası otobüsler de cep telefonu kapattırılması saçmalığında da var.

Bu konuda da haklısın ama bizim millet adabıyla konuşmayı bilmez, otobüsler kahvehane gibi olur, sonuçta hepimiz rahatsız oluruz, o yüzden tutmuş bir yalanı sürdürüyorlar.

Kaza olur cız olursun, konuşma uff olursun, güzel bahaneler.

Pek tabiki cep telefonlarının araç ABS veya ECU uniteleri üzerinde hiç bir etkisi yoktur. İlgili standartları(en kötüsünden CE'nin EMC ile ilgili olanları) gereği olamazda zaten. Bu açıktır nettir, tartışan rahatsızdır.:p

Yalnız TV kumandasında halen takılmış durumdayım, çok hantal bir mantığı vardır ve inanılmaz basittir. Bir tv kumandasının maliyeti 0.5 dolardan fazla değildir. En basit motor ateşleme devresi dahi mukayesen daha karmaşıktır.:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst