Benzine yine zam! 01 Mart 2011 Salı

Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
109
78877-1.jpg


Benzine yine zam!
Tunus, Mısır ve Libyadaki halk ayaklanması sonrasında artan petrol fiyatları, Türkiyede benzin ve motorin zamlarını tetiklemeye devam ediyor.
01 Mart 2011 Salı, 08:45:35

TÜPRAŞ, bugünden geçerli olmak üzere benzine 5 kuruş zam yaptı. Böylelikle şubat ayında yapılan zam tutarı 25 kuruşu buldu. Zammın ardından İstanbulda 95 oktan benzinin litresi, 4.03 TLden, 4.08 TLye çıktı. HABERTÜRKün görüştüğü sektör temsilcileri, petroldeki artışa işaret ederek, gerek benzin gerekse de motorinde yeni zamların gündeme gelebileceği sinyalini verdi.

PETROL FİYATLARI FIRLIYOR
Sektör temsilcileri, Türkiyenin alım yaptığı Akdeniz piyasasına işaret ederek, Ocak ayının başında 841 dolar olan benzinin tonu Tunus, Mısır ve Libyada yaşanan halk ayaklanmaları sonrasında 950 dolara kadar çıktı. TÜPRAŞ, bilindiği gibi geçen hafta benzine 8-9 kuruş zam yapmıştı. Aslında TÜPRAŞın 5 kuruş daha zam yapabilecek opsiyonu bulunuyordu. Bunu çift haneli zam yapmamak için bekletti. Bu arada petrol fiyatları artamaya devam etti. TÜPRAŞ da zammı yaptı yorumunu yaptılar

Olcay Aydilek- GAZETE HABERTURK- HT EKONOMİ
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
403
Tunus, Mısır ve Libyadaki halk ayaklanması sonrasında,bakalım bizim akıllı halk ne zaman ayaklanacak? ...
benzin 5 tl oluncamı??? :farao:
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
Neyse ki 5 kuruş, 5 kuruş geçiriyorlar, ufak, ufak yani.
Eskiden neydi öyle bi anda hepsi birden. Sabah sabah gözlerimiz falfaşı gibi açılmış, mutsuz bakışlarla, 3-5 gün gezerdik...
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Neyse ki 5 kuruş, 5 kuruş geçiriyorlar, ufak, ufak yani.
Eskiden neydi öyle bi anda hepsi birden. Sabah sabah gözlerimiz falfaşı gibi açılmış, mutsuz bakışlarla, 3-5 gün gezerdik...

Evet evet, şimdi mutluluktan gözlerimiz yaşarıyor :p

Çok düşünceliler çok...

Satacak pek bir şey kalmadı, yatırım yok, bu iş katlanarak devam eder.



Merakla izliyoruz (elimizden başka bir şey gelmiyor).
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773

petrolün varili 150 dolar iken benzinin litresi 3,80 TL

petrolün varili 98 dolar iken benzinin litresi 4,05 TL

bu neyi anlatıyor sana söğliyim ;

aradaki 52 dolar + 0,25 TL devletin kasasına şakır şakır fazladan vergi olarak giriyor ve buda senelik milyar TL lik bir ek kaynak yaratıyor.

yapılan güzel şeyler elbet ortada, ancak kalitede ortada, rakamlarda

ve RAKAMLAR ACI VERİCİ,

saygılar.

başka bir konu içeriğinde yazmış olduğum yukarıdaki yazımı okuyunuz lütfen.

Arkadaşlarım,abilerim,kardeşlerim

Dünyada şu anda yer yerinden oynuyor olabilir ancak önce rakamlara bakıp zammın haklılık derecesi varmı yokmu onu incelemek lazım

Petrolün şu anki varil fiyatı : 97 - 98 Dolar seviyelerinde
http://markets.on.nytimes.com/research/markets/overview/overview.asp

http://finance.yahoo.com/

(Oil yazan bölümlere bakınız)

LİBYA BAHANE ZAM ŞAHANE

Saygılarımla.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
nediyim, ne söyliyim, kime dert yanim bilmiyorum. yine cc küçültecem desene
 
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
dünyadaki hiç bir ülke tunus libya mısır dan etkilenmezken, bizim memleket NE ALA MEMLEKET .... hala da memnunuz , % 47 kere hamdolsun :mrgreen:
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
Giderek fakirleşen, Gelir seviyesi düşen, Kredi akımına kapılıp borçlanan milletler

Objektif düşünme yeteneklerini kaybederler.


Tarkan1981
 
Katılım
19 Mar 2010
Mesajlar
145
zaten makina 600 lük yetiştiremez vaziyete geldim. 100 lük alsamda fark kalmayacak galiba. isyanım var be:pr:
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
çok sevindim. ben direk 5liradan başlasınlar diyorum. birer birer artsın
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Krizmiş, ayaklanmaymış farketmez. Dünyada benzin fiyatları inse bile bizde çıkmaya devam ediyor nasıl olsa..
Petrolün varil fiyatındaki düşüşler vergi artışıyla dengeleniyor çünkü.

2009'dan bu yana benzinde vergi oranı %20 arttı.
2010 yılında 2009'a göre araç sayısı artmasına rağmen, benzin tüketimi %20 azaldı.
Buna rağmen devletin kasasına akaryakıt ürünlerinden elde edilen gelir %20 artarak girdi.

9 krş geçen hafta, 5 krş bu hafta, toplamda 1 haftada 14 krş zam. Çaktırmadan iteliyorlar birde, hesapta hissettirmeden..

Hadi motorun arabanın yaktığı zaten kıyamet gibi, kullanmayalım desek bile benzine gelen zam hayatımızın her alanını etkileyecek. Üretim maliyetleri artacak, toplu taşıma ücretlerine zam gelecek vb..

Orta çağdaki fahiş vergilerle halkı yoksullaştırıp sömüren krallıklardan hiçbir farkımız yok resmen.

Haram zıkkım olsun, helal etmiyorum hakkımı.

Allah sonumuzu hayır etsin..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst