Adanalı kardeşim bu şekilde düşündüğün için öncelikle teşekkür ederim.
Malum bir satıcı sattığı ürün ile ilgili bir yorum yaptığında sanki sadece reklam için yapıyormuş gibi yanıtlar geliyor.
Bu yüzden forumlardan biraz uzak duruyorum.
Trk 502 ile ilgili düşüncelerime gelince:
Öncelikle ağır olması ile ilgili şüpheler var ama gerçekten çok dengeli bi araç ağırlık merkezi oldukça aşağıda düşük hızlarda ile çok kıvrak manevralar yapabiliyor ve ağırlığını hiç hissetmiyorsunuz.
Benim için motor gücü yeterli ve ivmelenmesi de gayet iyi.
Yakıt tüketimi bana göre oldukça iyi, yoğun trafikte maksimum 4,8LT Şehir içi rahat kullanımda 4,2LT Uzun yolda deneme fırsatım henüz olmadı.
Koruma demirleri fazla geniş İstanbul trafiğinde biraz sıkıntı çıkarıyor.
Herkez gibi bende şasenin parlak siyah olmasını beğenmiyorum. Bir grenaj konulup bu kötü görüntü kapatılabilirdi bence.
Plastik kalitesi iyi 10 üzerinden 10 değil ama 8,5-9 diyebilirim.
Konfor gayet iyi belki uzun yolda çok kullananlar için bir silikon sele takviyesi gerekebilir. Eski motorumda vardı çok farkettiriyor rahatlık.
Vibrasyon kendini 130km den sonra hissettirmeye başlıyor ama çok rahatsız etmiyor.
Lastikler gayet iyi yol tutuşu güzel.ABS ler düzgün çalışıyor.
Beyin ve enjeksiyon sistemi BOSCH
Fiyat olarak üstündeki aksesuarlarıda hesaplarsanız fazla olduğunu düşünmüyorum. Keşke daha ucuz olsaydı ama bu vergilerle çok zor
Ve yeni gelen %20 ilave gümrük vergisi avrupadan gelen motorlar hariç tüm motosikletlerin fiyatı daha da artacak.
Genel olarak düşüncelerim bunlar, başka öğrenmek istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Fuat Bey geçmiş mesajlarda fiyatla ilgili yazmıştım, madem bayiysiniz en iyi cevap siz verebilirsiniz.
Fuardaki fiyat 27.500 idi. O zamanki Dolar kuruna göre şimdi dönüşüm yapınca daha düşük bir TL fiyat çıkıyor.
Ancak yine 27.500 üzerinden satılıyor. Bunun sebebi nedir?
Kur fiyatı fuar günü sabitlenerek bayilere bu fiyat üzerinden fatura edildi.
Bu gelen parti için kur artsa da azalsa da fiyat sabit 27.500 TL olarak kalacak.
Fuar günü dolar bazında fiyat 7.710 dolardı. Bugün ki kura göre 27.160 TL yapar.
Çok farklı bir fiyat yok. Döviz kuru 28 şubat fuar tarihinde 3,57 idi, bugün ise 3,53.
Hatta fuardan sonra dolar 3,72 ye kadar çıktı fakat fiyat yine 27500 olarak devam etti.
%20 lik gümrük vergisi artışı karar tarihinden itibaren gelecek tüm ürünlerde ithalatçıya yansıyacak.
Bu fiyat artışının bize ve sis kullanıcılara yansıması ne kadar olacak ve ne zaman olacak henüz bir bilgim yok.
Bilgi edinir edinmez paylaşırım.
bende cevapladığınız için size teşekkür ederim fuat kardeşim.riptalon kardeşim çok doğru söylüyor.almak isteyenler elini bence de çabuk tutsunlar ki zamdan etkilenmesinler.gelelim değerlendirmelere:
-evet bir motorun ağırlık merkezi ne kadar aşağıda ise o kadar dengelidir ve ağırlığını hissettirmez.hatta ışıklara gelip durma seviyesine gelinceye kadar ayaklarınızı yere koyma ihtiyacı hissetmezsiniz.madem TRK'da da durum böyle,o zaman endişe duyulan ağırlık konusu asla sıkıntı yaratmayacaktır.ayrıca ağır motor,rüzgarlı havadaki sürüşlerde ve virajlarda avantaj getirir.
-yakıtta makul görünüyor,4,1-4,2 çok iyi.
-ben olsam o ek koruma demirini kesmezdim,extra korumanın her zaman faydası var,ben oraya sis farı takardım.istanbul içinde kullananları da anlıyorum.
-şasinin parlak siyah olmasını takmazdım ama mat olsaydı daha iyi olurdu.
-konfor konusunda görsellerde,koltukların ne kadar geniş olduğunu zaten görebiliyoruz.dünyanın en rahat selesi bile olsa belli bir km.den sonra yine de rahatsızlık veriyor.(uzun km.ler yapmış biri olarak)
-plastik kalitesinin iyi olduğu söyleniyor,doğrudur.
-lastiklerininde çok iyi yol tutuşu yapacağına eminim,AbS oluşu zaten ayrıcalık.
-beyin ve enjeksiyon sisteminin BOSCH olması da çok iyi,
-vibrasyon konusuna gelince,bildiğiniz gibi,silindir sayısı arttıkça vibrasyon azalır ama asla sıfırlanmaz.ama çift silindir bir motorda 130 dan sonra hissettirmesi güzel birşey.
yani bence bu motor alınır beyler.
Bugün 25 yılını devirmiş şu an gs800 de bir arkadaşımla motor sohbeti yapma fırsatı buldum. Benelli... dedim zor , en azından bir kaç yıl çok zor sorunlu geçebilir dedi , uzun yol yurt içi yurt dışı durumları harika geçer sorun çıkartmazsada yaaaa sorun çıkarır ise!!! Benelli servis bla bla bla. Sıfır motor işi şans dedi ve çok doğru hepimiz bunun farkındayız. Ben hiç yorum yapmadım ki o an , sen kimseye bakma NC750x var , ben otomatik motorla ilgilenmem dct almam fakat düz olsun dct olsun NC çok iyiymiş , yok hızlanma zayıf vs geyikleri var ortalıkta ss kiyaslar gibi bilen bilmeyen saçma sapan yorumlar yapıyor dedi. Sanırım kawavers650 hondncxdct dışına çıkmama kararı verdim. Bir önceki yorumuma bağlı kalıyorum. Kusura bakmasın benelli mevcut risk varsa tüketici olarak üstüne fazladan para verip ben karşılayamam onun pazara girme çabasını. 24 bin standart hali. .çantalı hali 27 bin. ....500 cc 48hp yapmayın beyler makinayı bizzat test ettim. Geçmiş yorumuma bakarsanız asla kötü de demedim. Kawasaki vsy650 ye hp ye tork a bakarsanız 40 az istiyor o zaman . Hatta honda nc750cc yi HONDA ARMASI ALTINDA bedavaya satıyor. Yamaha fırsatı kaçırmamis zamları yayinlamisken...siz alınır deyin bol bol onlarda satariz nasıl olsa desin ...ve mutlu son. Benelli toplamda 400 tane kullanımda. .150-200 adet ilanlarda.. ölü doğumlar a devam etsin..herşeyi belirsiz muamma iken..pazarda tutunana kadar, ben yani tüketici kâr edeceğim arkadaş , ithalatci tuccarlar degil...anlaşılmıyormu.
Bugün 25 yılını devirmiş şu an gs800 de bir arkadaşımla motor sohbeti yapma fırsatı buldum. Benelli... dedim zor , en azından bir kaç yıl çok zor sorunlu geçebilir dedi , uzun yol yurt içi yurt dışı durumları harika geçer sorun çıkartmazsada yaaaa sorun çıkarır ise!!! Benelli servis bla bla bla. Sıfır motor işi şans dedi ve çok doğru hepimiz bunun farkındayız. Ben hiç yorum yapmadım ki o an , sen kimseye bakma NC750x var , ben otomatik motorla ilgilenmem dct almam fakat düz olsun dct olsun NC çok iyiymiş , yok hızlanma zayıf vs geyikleri var ortalıkta ss kiyaslar gibi bilen bilmeyen saçma sapan yorumlar yapıyor dedi. Sanırım kawavers650 hondncxdct dışına çıkmama kararı verdim. Bir önceki yorumuma bağlı kalıyorum. Kusura bakmasın benelli mevcut risk varsa tüketici olarak üstüne fazladan para verip ben karşılayamam onun pazara girme çabasını. 24 bin standart hali. .çantalı hali 27 bin. ....500 cc 48hp yapmayın beyler makinayı bizzat test ettim. Geçmiş yorumuma bakarsanız asla kötü de demedim. Kawasaki vsy650 ye hp ye tork a bakarsanız 40 az istiyor o zaman . Hatta honda nc750cc yi HONDA ARMASI ALTINDA bedavaya satıyor. Yamaha fırsatı kaçırmamis zamları yayinlamisken...siz alınır deyin bol bol onlarda satariz nasıl olsa desin ...ve mutlu son. Benelli toplamda 400 tane kullanımda. .150-200 adet ilanlarda.. ölü doğumlar a devam etsin..herşeyi belirsiz muamma iken..pazarda tutunana kadar, ben yani tüketici kâr edeceğim arkadaş , ithalatci tuccarlar degil...anlaşılmıyormu.
Selamlar arkadaşlar, Barkın Bayoğlu'nun vefatından sonra moralim öyle kötüydü ki bir süre her hangi bir şey paylaşasım gelmedi.
Kısa bir güncelleme yapayım. 2000 km'ye yaklaştım. Çok şükür hâlen oldukça memnunum. Tüm yakıt alımlarıma göre ortalamam 4,12 litre.
Koruma demirleri sıkışık trafikte gerçekten çok tedirgin ediyordu. Gereksiz genişlerdi ve dışa uzanan ikinci kademelerini kestim. Fotoğraf çekecektim ki yanında duran NC750X'i görünce görsel karşılaştırma için ikisini de fotoğrafa alayım dedim. Koruma demirleri oldukça güzel oldu. Karenajları yine de koruyacak kadar dışarıdalar. Dolayısı ile o ekstra demirleri neden kaynaklamışlardı bilemiyorum. Ekstra önlem olsa gerek.
Kısa bir ekleme yapmak istiyorum. Bir süre önce bu motorun 24.000 gibi fiyatlarda olması gerektiğini belirten ve ciddi ciddi ihtimal veren kişiler okumuştum. Bu kesinlikle onlara bir eleştiri vs. değil. Keşke o fiyatlarda olsa. Ama şu son vergi meselesinden de sonra size tek önerim almayı düşünüyorsanız bu fiyata bu motoru kaçırmamanız olur. Zaten sadece vergi ile 4.000 lira civarı bir oynama olması mümkün. Bir de belirtilen dolar fiyatına satılırsa fark açılabilir. Tabi o zaman da satılması zor olabilir ama durum bu. Oldukça güzel motor. İnsanların sürekli yorum bekleyip almak için sayfalarca kullanıcı yorumu aradığının farkındayım. Ama biz sahipleri olarak bir risk aldık ve bu motorun piyasası ancak o riski alanlar sayesinde gelişebilir. Şahsen uzun süre kullanmayı düşündüğümden piyasayı şu anda pek düşünmüyorum ama aklınızda alma düşüncesi varsa bu zamanların son fırsatlar olduğunu düşünüyorum nedense. Bir kardeşiniz olarak tamamen samimi düşüncelerimi söyledim. Umarım yanlış anlaşılmam.
https://i.hizliresim.com/nWo1Gl.jpg
NC750 yavrusu gibi duruyor TRK'nın yanındabu arada orası neresi sağ sol full motosiklet ?