Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
87
Ah şu köprüde rüzgar insan gibi esse ah :) Beyler 30 hadi maksimum 35 kilometre şiddete kadar çıkıyorum da üzerinde altlarıma yaptırtıyor. Mehmet Usta'yla geyiğini yaptım hatta dedim usta şu depoya bağlasak 50 kilo ağırlık diye. Arkadaşlar şiddetli rüzgarda köprüye çıkma cesaretim yok. Google hava durumu kankam oldu hersabah. Bu sabah 40 km/h yazıyodu yine vapurlara bindik. Yürüyerek artı toplu taşıma ile işe gelince paylaşayım dedim yoksa rüzgara yapcak bişey yok.
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
332
Ah şu köprüde rüzgar insan gibi esse ah :) Beyler 30 hadi maksimum 35 kilometre şiddete kadar çıkıyorum da üzerinde altlarıma yaptırtıyor. Mehmet Usta'yla geyiğini yaptım hatta dedim usta şu depoya bağlasak 50 kilo ağırlık diye. Arkadaşlar şiddetli rüzgarda köprüye çıkma cesaretim yok. Google hava durumu kankam oldu hersabah. Bu sabah 40 km/h yazıyodu yine vapurlara bindik. Yürüyerek artı toplu taşıma ile işe gelince paylaşayım dedim yoksa rüzgara yapcak bişey yok.

Rüzgarlı havada çok mu titriyor ? hafif bi motorda değil savrulmaması lazım :D
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
87
Rüzgarlı havada çok mu titriyor ? hafif bi motorda değil savrulmaması lazım :D[/QUOTE

Üstadım 40km/h civarı bi rüzgarda iki kere denk geldim, şeritler arasında gezdiriyor rüzgar. Öyle böyle değil. Ya ben acemi olduğumdan ya da ne diyim işte öyle. Yavaşlasan olmuyo gitsen olmuyo dursam heralde yere düşürecek diyosun. Renkten renge girdim :)
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Rüzgarlı havada çok mu titriyor ? hafif bi motorda değil savrulmaması lazım :D[/QUOTE

Üstadım 40km/h civarı bi rüzgarda iki kere denk geldim, şeritler arasında gezdiriyor rüzgar. Öyle böyle değil. Ya ben acemi olduğumdan ya da ne diyim işte öyle. Yavaşlasan olmuyo gitsen olmuyo dursam heralde yere düşürecek diyosun. Renkten renge girdim :)

:) Sen motoru aldığın ilk günlerde burada acemiyim falan diyordun epeyi bi zaman geçti hale acemi diyosun :) köprüde rüzgar fazladır 40 diyorlarsa 45 50 dir kawa'yı koysan oda rüzgarı hisseder :)
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
@...garip...
Salı günkü rüzgar+yağmurda ben de biraz gerilmiştim. Çok korkmamak için 2 şey yapılabilir.
Ya şeridi ortalayacaksın, sakin sakin gideceksin. Rüzgar vurdukça kontrayı vereceksin. Hızın da çok düşmeyecek, ne kadar yavaşlarsan o kadar etkiler rüzgar.
Ya da metrobüsle kardeş kardeş süreceksin. Metrobüsün körüğünün yanına kadar gazlıyorum. Köprü sonuna kadar aynı konumda devam. Rüzgar filan kalmıyor böyle yapınca :)
 
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
285
@...garip...
Salı günkü rüzgar+yağmurda ben de biraz gerilmiştim. Çok korkmamak için 2 şey yapılabilir.
Ya şeridi ortalayacaksın, sakin sakin gideceksin. Rüzgar vurdukça kontrayı vereceksin. Hızın da çok düşmeyecek, ne kadar yavaşlarsan o kadar etkiler rüzgar.
Ya da metrobüsle kardeş kardeş süreceksin. Metrobüsün körüğünün yanına kadar gazlıyorum. Köprü sonuna kadar aynı konumda devam. Rüzgar filan kalmıyor böyle yapınca :)

Ambulansın arkasına geçen arabalar gibi fırsatçılık yapıyorsunuz metrobüsle :) Can güvenliği önemli kardeş rüzgarlı havalarda aşırı dikkat gerekirse kullanmayacaksın. Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Ah şu köprüde rüzgar insan gibi esse ah :) Beyler 30 hadi maksimum 35 kilometre şiddete kadar çıkıyorum da üzerinde altlarıma yaptırtıyor. Mehmet Usta'yla geyiğini yaptım hatta dedim usta şu depoya bağlasak 50 kilo ağırlık diye. Arkadaşlar şiddetli rüzgarda köprüye çıkma cesaretim yok. Google hava durumu kankam oldu hersabah. Bu sabah 40 km/h yazıyodu yine vapurlara bindik. Yürüyerek artı toplu taşıma ile işe gelince paylaşayım dedim yoksa rüzgara yapcak bişey yok.

Herkes gibi benim için de köprüden geçmek ilk zamanlarımda kabustu ama alışıyor insan. İşten çıktığım zaman rüzgarlı havalarda yana döne artçı arardım kendime:) motosiklet ağır olsun diye.

Hergün köprüden geçen biri olarak tecrübelerimi aktarayım; ilk kural asla ve asla panik olmamak şart, hep olması gerektiği gibi bacaklarımızla depoyu iyice kavrıyoruz ve ayaklarımızı peglere daha sağlam basıyoruz. Her zamankinden daha fazla yüksek devirde ve ortalama bir hızda -sabit bir hızda- gitmek en iyisi. En önemlisi rüzgarı yediğimiz an kesinlikle aniden gazı kapatıyoruz. Sürekli sabit gazda gitmeye çalışıyoruz. Rürgarın geldiği tarafa hafifçe kontra veriyoruz rüzgarın üstüne yatıp korkuyorsak bağıra bağıra şarkı söyleyerek geçiyoruz :))
En dikkat etmemiz gereken yer köprünün ayakları yani ayaklardan yukarı devam eden kolonlar. Tam bunlara geldiğimizde yattığımız rüzgar ani bir şekilde kesiliyor. Tüm ritmi dağıtıyor. Ben ayaklara geldiğim zaman kollarımı serbest bırakıp depoyu iyice bacaklarımla kasıyorum sakın sıkı olacam diye gidona yapışmıyoruz. Motorun kendini toparlamasına izin vermek lazım.

Metrobüse sığınma konusu iyi ama hızlı rüzgarda tekerlekleri hizasında gitmezseniz metrobüsün altından daha tuhaf denge bozucu bir rüzgar geliyor. Ayrıca eğer önünüz yavaşlarda metrobüs sizi geçerse metrobüsün bitiminde sağlam bir rüzgar şamarı yiyorsunuz.

Sabit esen tek yönden gelen genelde sert Poyraz filan için bu anlattıklarım. Köprünün yılın en çok ayı zorlayan boğazın belası Poyraz genelde gündüz olur hava aydınlanmadan ve karardıktan sonra etkisi baya bir düşer. Bu da aklınızda olsun.

Genelde korkulacak pek bir durum yok sadece alışma meselesi. Ama bir durum hariç.

Bana şimdiye kadar 1 kere denk gelen çok nadir olan bir rüzgar türü var ki onda en benim diyen motorcu ağlar. Rüzgar bir itip bir emiyor. Ne tür rüzgar bilmiyorum bunu yapan böyle hava boşlukları gibi itiyor çekiyor bir sağdan bir soldan salak yapıyor insanı. Köprüde yılların kuryelerini bile badi badi 5 km hızla ayakları yerde gittiğini hatırlıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

-Düzeltme-

Arkadaşlar yukarıda gazı kapatmıyoruz yerine kapatıyoruz yazmışım yanlışlıkla. Aman sakın ha gazı rüzgarda aniden kapatmayın! Rüzgar allah korusun hallaç pamuğu gibi savurur.


Ayrıca birşey daha eklemek istiyorum 1.köprüde (benim yolum hep orası) ben genelde orta şeridi kullanıyorum. En sağ şerit metrobüsten dolayı çok bozuk. Asfaltta çok ezilme yama var. Bağlantı noktalarında boşluklar var. Bizim motorlarımız 100 km üzeri hızlara hiç zorlanmadan ve kısa sürede çıkabiliyor. Bu da köprü için gayet yeterli. Sağ şerit ve bariyer dibinden kasmaya bence hiç gerek yok.

Dikkatimi çeken iki noktayı ayrıca belirteyim;
Anadolu'dan - Avrupa'ya geçişte ayaklardan daha sonra tam köprü bitip karaya bağlantı yeri biraz yüksek tümsek olduğu için sarsıntıyı azaltmak için metrobüsler yolun durumuna göre orta şeride geçiyorlar. Bahsettiğim noktaya yaklaştığınızda onların aniden en sağdan orta şeride geçeceğini düşünerek gidin. Defalarca şahit oldum.

Bir diğeri ; Avrupadan -> Anadoluya tam köprü bitiminde gişelere gelmeden yol genişlerken en sağ şeridin tam ortasında bir çökme ve hemen yanında bir yumruk büyüklüğünde çıkıntı var. Bir keresinde benim ön teker o yumruk büyüklüğündeki asfalt yükselmesine denk geldi ciddi bir düşme tehlikesi atlattım.

Son olarakta en sağın bir yanındaki hgs nin ilk gişesinin sağ duvarına yakın geçerseniz ekonomik oluyor :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2014
Mesajlar
348
Herkes gibi benim için de köprüden geçmek ilk zamanlarımda kabustu ama alışıyor insan. İşten çıktığım zaman rüzgarlı havalarda yana döne artçı arardım kendime:) motosiklet ağır olsun diye.

Hergün köprüden geçen biri olarak tecrübelerimi aktarayım; ilk kural asla ve asla panik olmamak şart, hep olması gerektiği gibi bacaklarımızla depoyu iyice kavrıyoruz ve ayaklarımızı peglere daha sağlam basıyoruz. Her zamankinden daha fazla yüksek devirde ve ortalama bir hızda -sabit bir hızda- gitmek en iyisi. En önemlisi rüzgarı yediğimiz an kesinlikle aniden gazı kapatıyoruz. Sürekli sabit gazda gitmeye çalışıyoruz. Rürgarın geldiği tarafa hafifçe kontra veriyoruz rüzgarın üstüne yatıp korkuyorsak bağıra bağıra şarkı söyleyerek geçiyoruz :))
En dikkat etmemiz gereken yer köprünün ayakları yani ayaklardan yukarı devam eden kolonlar. Tam bunlara geldiğimizde yattığımız rüzgar ani bir şekilde kesiliyor. Tüm ritmi dağıtıyor. Ben ayaklara geldiğim zaman kollarımı serbest bırakıp depoyu iyice bacaklarımla kasıyorum sakın sıkı olacam diye gidona yapışmıyoruz. Motorun kendini toparlamasına izin vermek lazım.

Metrobüse sığınma konusu iyi ama hızlı rüzgarda tekerlekleri hizasında gitmezseniz metrobüsün altından daha tuhaf denge bozucu bir rüzgar geliyor. Ayrıca eğer önünüz yavaşlarda metrobüs sizi geçerse metrobüsün bitiminde sağlam bir rüzgar şamarı yiyorsunuz.

Sabit esen tek yönden gelen genelde sert Poyraz filan için bu anlattıklarım. Köprünün yılın en çok ayı zorlayan boğazın belası Poyraz genelde gündüz olur hava aydınlanmadan ve karardıktan sonra etkisi baya bir düşer. Bu da aklınızda olsun.

Genelde korkulacak pek bir durum yok sadece alışma meselesi. Ama bir durum hariç.

Bana şimdiye kadar 1 kere denk gelen çok nadir olan bir rüzgar türü var ki onda en benim diyen motorcu ağlar. Rüzgar bir itip bir emiyor. Ne tür rüzgar bilmiyorum bunu yapan böyle hava boşlukları gibi itiyor çekiyor bir sağdan bir soldan salak yapıyor insanı. Köprüde yılların kuryelerini bile badi badi 5 km hızla ayakları yerde gittiğini hatırlıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

-Düzeltme-

Arkadaşlar yukarıda gazı kapatmıyoruz yerine kapatıyoruz yazmışım yanlışlıkla. Aman sakın ha gazı rüzgarda aniden kapatmayın! Rüzgar allah korusun hallaç pamuğu gibi savurur.


Ayrıca birşey daha eklemek istiyorum 1.köprüde (benim yolum hep orası) ben genelde orta şeridi kullanıyorum. En sağ şerit metrobüsten dolayı çok bozuk. Asfaltta çok ezilme yama var. Bağlantı noktalarında boşluklar var. Bizim motorlarımız 100 km üzeri hızlara hiç zorlanmadan ve kısa sürede çıkabiliyor. Bu da köprü için gayet yeterli. Sağ şerit ve bariyer dibinden kasmaya bence hiç gerek yok.

Dikkatimi çeken iki noktayı ayrıca belirteyim;
Anadolu'dan - Avrupa'ya geçişte ayaklardan daha sonra tam köprü bitip karaya bağlantı yeri biraz yüksek tümsek olduğu için sarsıntıyı azaltmak için metrobüsler yolun durumuna göre orta şeride geçiyorlar. Bahsettiğim noktaya yaklaştığınızda onların aniden en sağdan orta şeride geçeceğini düşünerek gidin. Defalarca şahit oldum.

Bir diğeri ; Avrupadan -> Anadoluya tam köprü bitiminde gişelere gelmeden yol genişlerken en sağ şeridin tam ortasında bir çökme ve hemen yanında bir yumruk büyüklüğünde çıkıntı var. Bir keresinde benim ön teker o yumruk büyüklüğündeki asfalt yükselmesine denk geldi ciddi bir düşme tehlikesi atlattım.

Son olarakta en sağın bir yanındaki hgs nin ilk gişesinin sağ duvarına yakın geçerseniz ekonomik oluyor :wiinkk:

Helal olsun Köprüyü karış karış incelemiş gibisin :) İnşaatında'da katkıların var mıydı :)
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
380
Kış ayları gelince kimse fotoğraf paylaşımı yapmıyor artık :) yokmu karda zincir takıp gezen :)
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
87
Üstadlar saygılar hürmetler :) Öncelikle birtek işe gidip gelirken bir de arada kaynanaya giderken binerek ancak 3bin kilometre yapabildim 7-8 ayda. 34 yaşında iki tekere ilk kez binen biri olarak ben daha 2-3 sene acemi acemi devam ederim. Ondan sonra da anca kıdemli acemi olurum daha fazlasına bi iddiam yoktur :)

Vallahi için rahatladı böyle dertleşince. Köprü geçişinin ekonomik boyutundan o çukur ve tümseğin yerine kadar aynen üstadım hepsi yol arkadaşlarımız oldu. Şu tünele çok heveslenmiştim dedim fena havalarda kurtarıcı olur diye. Pahalı filan ama rüzgar aşırı olunca senede üç beş kere de olsa belki geçeriz diyoduk ona da girmemiz yasakmış. Ben anlamadım bu ne menem teknolojidir kim kimi koparıyor kendi payının bir muamma :)

Bugün de rüzgar yoktu ama ilk defa üşüdüm bu sene. Herzaman giydiklerimi giymiş olmama rağmen evet bugün tarihi itibariyle sanırım ayaz gelmiş bulunuyor İstanbul'a.

Tekeriniz düz bassın, saygılar hürmetler :) :) :)
 

tmp

Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
328
Kıdemli Acemi güzeldi :) 3bin rüzgarlı köprü vs. vs ortada acemilik yok be dayı :)
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
87
Kıdemli Acemi güzeldi :) 3bin rüzgarlı köprü vs. vs ortada acemilik yok be dayı :)

Aman üstadım terminolojimi değiştirme ben ona göre çalıştım sınavlara :) ilk 15-20 bin acemi sonrasına kıdeme bakacaz. Hep aynı yolda gidip geliyorum bi de. Yani tamam hergün yeni bişeyler daha farkediyorum gibi geliyor ama farklı yollar bilmediğin rotalar ne kadar beklenmedik durumu bekler olursak o zaman biraz daha içim huzurlu olcak. Yoksa hergün git gel 22 kilometre ama hep aynı güzergahta devam edersem benim acemilik uzar da uzar :)

Benim başka bir sorum var üstadlar :
Sabah az evvel köprünün avrupa çıkışı beşiktaş ayrımında bir motorlu abimiz dörtlü yakmış. Yer ıslak trafik akıyo derken tırsa tırsa durmayı becerdim :) Abimizin motor durmuş çalışmıyormuş. Dedim bazen bu soğuk havalarda aküden felan olabilir mi bazen iyice ısınmayınca benimki de yaptı ama ısınınca no problem felam dedim. Sen dedi abini dinle bujilerini sardır kardeş dedi. Anlamadım ne demek istediğini ama ikinci kez söyledi bujilerini sardır dedi. Bujileri ne ile sardırıyoruz bant/keten vs vs benim aklıma değişik tesisat sarma apereyleri geldikçe gülüyorum. Bu işlem nasıl bi işlemdir üstadlar? Bi de bi faydası olur mu ? Benim bir iki kere stop etti son 15-20 gündür o da gaz vermeden çalışıyor yani 1-2 dakka rolantide bekletiyorum sonra daha motor tam ısınmadan vitese atıp gaz verip bırakınca yapıyor. Sonra gaz vererek çalıştı. Bunu dediğim gibi iki kere yaptı. Ama sağolsun hep tek marşta çalışıyor gazsız. İyice ısınmasını beklememek benim eşenkliğim sanırım :)

Bi de madem acemisin neden duruyosun yolda yardım isteyece demeyiniz. Sağolsun sadece ateş istedi. Üstüm ne kadar kalın da olsa dondum dedi varsa bi ateş cigara yakam dedi. Geçmiş olsun dedim , arkadaşları arabayla geliyomuş yoldaymış zaten bagaja atıp devam etcez diyince ayrıldım. Sabah sohbeti olmuş oldu :)

Hürmetlerimle üstadlar.
Tekeriniz düz bassın.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Ben de yolda kalmış motorlu görünce yanında duruyorum, bir şey yapamayacağımı bilerek. En azından moral vermiş oluyorum, o da büyük bir yardım :)

"Buji sarmak"tan kastı, buji yuvasına su girmemesi için etrafını bantlamak filan olabilir mi? Eğer böyle bir şeyse bizde gerek yok, buji zaten benzin deposunun altında, su almayan yerde.
Sağanakta, karda kullandım. İlk çalıştırmada, motor soğukken akü biraz tekliyor, onun dışında stop etme problemim olmadı. Hatta oksijen sensörü değiştikten sonra hiç stop etmedi. Senin de sensör değişimine ihtiyacın var sanırım.

1-2 dakika motorun ısınması, daha doğrusu yağlanması için fazlasıyla yeterli bir süre. 30 saniye rölantide çalıştırınca motorun her yeri güzelce yağlanmış olur, sakin olmak şartıyla sürülebilir. Motorun yolda ısınması daha makbuldür, daha ilk dakikalarda zorlamamak şartıyla.
 
Katılım
12 Ocak 2016
Mesajlar
85
Selam millet. Bizim motora şöyle güzel bir ayna ayarlayan var mı aramızda? Ben pek beğenmiyorum açıkcası aynayı.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
beyler sonunda gittim motorumu aldım biraz gezdim ve aldıklarımla resimleri paylaşıyorum.araç 3 haftadır yatıyordu tozludur.gecikme için özr dilerim şimdi resimler.
aynalar değişti @gronax'a itafen :D rizoma tarzı

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------

beyler sonunda gittim motorumu aldım biraz gezdim ve aldıklarımla resimleri paylaşıyorum.araç 3 haftadır yatıyordu tozludur.gecikme için özr dilerim şimdi resimler.ilk resim paylaşırken bir spamla karşılaştım site yüzünden ilkini silmem gerekli
aynalar değişti @gronax'a itafen :D rizoma tarzı
Vx0Q.jpg

Vx06.jpg

Vx0A.jpg

Vx0c.jpg

Vx0e.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
121
Merhaba.

Motoru aldım, bayiden iş yerine kadar getirdim. Lastik siparişi verdim, lastikler geldi. Yakın zamanda onları da taktırmayı planlıyorum. Motor henüz 25 kilometrede. Şu ana kadar hoşuma gitmeyen iki şey oldu, 1) aynalar arkayı göstermiyor. Buna bir çözüm bulmama gerek. 2) uzun farları yakınca kısalar sönüyor. Sönmese daha iyi olurdu.

Benim kızın resmi de bu :)
1Vgkr1.jpg
[/url][/IMG]

Ayna konusunda çözümü olan varsa bilmek isterim.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Merhaba.

Motoru aldım, bayiden iş yerine kadar getirdim. Lastik siparişi verdim, lastikler geldi. Yakın zamanda onları da taktırmayı planlıyorum. Motor henüz 25 kilometrede. Şu ana kadar hoşuma gitmeyen iki şey oldu, 1) aynalar arkayı göstermiyor. Buna bir çözüm bulmama gerek. 2) uzun farları yakınca kısalar sönüyor. Sönmese daha iyi olurdu.

Benim kızın resmi de bu :)
[url=http://hizliresim.com/1Vgkr1][url]http://i.hizliresim.com/1Vgkr1.jpg[/url][/url]

Ayna konusunda çözümü olan varsa bilmek isterim.

Huduni düzenleden adresleri oto urlye çeviri işaretle birde bbcode ları buraya ekle resimler görünmüyor
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Merhaba.

Motoru aldım, bayiden iş yerine kadar getirdim. Lastik siparişi verdim, lastikler geldi. Yakın zamanda onları da taktırmayı planlıyorum. Motor henüz 25 kilometrede. Şu ana kadar hoşuma gitmeyen iki şey oldu, 1) aynalar arkayı göstermiyor. Buna bir çözüm bulmama gerek. 2) uzun farları yakınca kısalar sönüyor. Sönmese daha iyi olurdu.

Benim kızın resmi de bu :)
[url=http://hizliresim.com/1Vgkr1][url]http://i.hizliresim.com/1Vgkr1.jpg[/url][/url]

Ayna konusunda çözümü olan varsa bilmek isterim.

Kazasız belasız sürmen dileğiyle.
Ben rizoma ayna takımı aldım görüntüsü hos ufak durmasına rağmen görüş açısı iyi.ama tam arkanı görmek istersen aynanın gidondan dahada dışarı çıkması lazım tvsnin apache aynaları öyle diye biliyorum.
Lastik ne marka aldın ve kaça malettin
Tekerin düz bassın

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

Bu arada uzun kısa far olayına hiç dikkat etmemiştim yarın ilk işim bakmak :)
 
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
121
Lastikleri Rosso 2 aldım. 990 + Kargo. Toplam 1012 tl.

Tam arkamı görmek istiyorum. Ya da en azından 2 mt arkamdaki bir aracı görebileyim istiyorum. Ayna uzatma aparatı kullanan olmuştu forumda ama hangi aparat ve sonuçtan memnun kaldı mı kalmadı mı bulamadım.

Aydınlatması biraz zayıf gibi sanki. Emin olamadım bundan. LED ampul takmayı dneeyen veya ampulleri değiştiren oldu mu acaba?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst