Başlangıç motosikleti ve motosikleti bırakmak..

Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
18
Herkese merhaba arkadaşlar. Öncelikle bugün Yamaha r1'imi satıp 12 yıllık motosiklet hayatıma noktayı koydum diyebilirim.(İlerde küçük cc bişeyler alabilirim) Herneyse bunu yazmamın sebebi yeni başlayacak genç arkadaşlara tecrübelerimden bahsetmek. Çokça görüyoruz başlangıç motoru 600cc alıcam falan diye. 2 sene moped kullandıktan sonra 17 yaşımda ehliyetimi aldığımda 2005 yılında, gittim hondaya 600rr aldım hemen. ilk 5000 km motosiklet beni kullandı diyebilirim, ilk vitesli motorumdu çünkü. 20 bin km yaptıktan sonra o bana yetmemeye başladı, 1000 cc de alamıyorum tabi boyumda kısaydı büyük geliyodu 1000 cc. 6 yıl kadar sıkılarak 600 cc kullandım. Şanslıydım hiç düşmedim hiç kazada yapmadım. Arada 1000cc aldım sattım derken en son 1 ay önce aldığım r1'imide ailevi sebeplerden satmak zorunda kaldım. İşin kısası ve bunu yazmamın sebebi ise, arkadalar özellikle yeni başlıycak olanlar ilk eğitiminizi alın derim,sonra ise 125 veya 250 cc yle başlayın. Neden ? Çünkü 125 ile başlarsanız 250 cc ye geçince aradaki güç farkını hemen anlıycak ve o motorun değerini biliceksiniz ve trafikte kendinizi daha iyi geliştirip cc yükselttikçe daha kontrollü olucaksınız. Hem hayatta kalma şansınız yükselicek, hemde motosikletten daha çok zevk alacaksanız. Trafiği okumasını, motosiklete tam anlamıyla hakim olmayı küçük cc de çok daha rahat öğreneceksiniz. Ben bu yazdıklarımın hiç birini yaşayamadım o yüzden 600 ile başladığıma çok pişmanım. Kaza yapmamam tamamen şanstı. Şehir içinde çok gaza gelip, heleki üniversite yıllarında düşünmeden gaz açmalarım vardı ki sanki kaza yapmaya yer arıyordum.
Herneyse arkadaşlar motosiklet hayatım, en azından büyük cc'lere noktayı koydum. Bunu niye yazdın diyen olursa sadece paylaşmak istedim. :) isterseniz okursunuz ki okursanız çok memnun olurum. Kesinlikle büyük cc'lerle başlamayın ve sakın ha ekipmansız motosiklet kullanmayın. Eksiksiz olsun ekipmanlarınız. Tekerinize taş değmesin İnşallah hiç bi zaman. Kendinize iyi bakın.:):)
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
18
haklısın kardeşim. Almak için çok çabalamıştım ama şu zorunda olma durumları işte :salut:
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
Motor alırkende bi motorcu arkadasım demıstı 250 390 600 750 1000 dıye gıtmeye calıs benım gıbı 600lukle baslayıp 2. motor 1000lık alıp hemen motordan sıkılma adım adım her cc nın tadına bak demıstı ve kullanınca ne kadar dogru oldugunu anladım
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
18
Üzüldüm inş en kısa zamanda geri kavuşursunuz. Hani 1000cc olmasada en azından bi 600cc alırsınız tekrar :)

teşekkür ederim iyi dileklerin için :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------

Motor alırkende bi motorcu arkadasım demıstı 250 390 600 750 1000 dıye gıtmeye calıs benım gıbı 600lukle baslayıp 2. motor 1000lık alıp hemen motordan sıkılma adım adım her cc nın tadına bak demıstı ve kullanınca ne kadar dogru oldugunu anladım

arkadaşın kesinlikle çok doğru söylemiş. Bende tavsiye ederim. :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
motosiklete binip te tek parça olarak bu işlere son vermek şaşırtıcı çoğu kişi senin kadar ceketini alıp malesef gidemiyor
yani sen aslında basamakları uçarak çıkmışsın
neyse sen kendine bi tane cbf 150 al onunla tıngır mıngır ailen karşı çıkmayacaktır emin ol
bizim bi arkadaşta işler bozulunca gsxr ı sattı
dainese mont arai rx7 kask ile cub motosiklete biniyor
ve dediği şu abi gerçekten çok intahar etmeye çalışmışım da becerememişim (çok hız yapardı hatta hatta şu adamın kanka sı
idi
http://www.milliyet.com.tr/motosiklet-tutkusu-olumle-bitti-edirne-yerelfotogaleri-11226058/
tabi bu arkadaşı ölünce ailesi ona büyük makinayı sattırdı ) şimdi bi enduro alıp geri kalan hayatına sessiz gazsız yavaştan devam edeceğim diyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
18
motosiklete binip te tek parça olarak bu işlere son vermek şaşırtıcı çoğu kişi senin kadar ceketini alıp malesef gidemiyor
yani sen aslında basamakları uçarak çıkmışsın
neyse sen kendine bi tane cbf 150 al onunla tıngır mıngır ailen karşı çıkmayacaktır emin ol
bizim bi arkadaşta işler bozulunca gsxr ı sattı
dainese mont arai rx7 kask ile cub motosiklete biniyor
ve dediği şu abi gerçekten çok intahar etmeye çalışmışım da becerememişim (çok hız yapardı hatta hatta şu adamın kanka sı
idi
http://www.milliyet.com.tr/motosiklet-tutkusu-olumle-bitti-edirne-yerelfotogaleri-11226058/
tabi bu arkadaşı ölünce ailesi ona büyük makinayı sattırdı ) şimdi bi enduro alıp geri kalan hayatına sessiz gazsız yavaştan devam edeceğim diyor..

Vefat eden arkadaş için çok üzüldüm. Allah rahmet eylesin. Bundan sonra öyle olur büyük ihtimal. Alırım bi Cbf 150 yada vb. motor onunla devam ederim. Umarım her motorcu kardeşlerimiz bu işe son vermek istediklerinde sağlıklı bir şekilde son verebilirler..
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
hocam motor nasıl bırakılıyor valla bana da anlatır mısın? sigarayı bıraktım şu mereti bırakamadım valla, minibüse falan binince çıldırıyorum... motor görünce de çıldırıyorum, valla ben rahatsızım heralde.
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
18
hocam motor nasıl bırakılıyor valla bana da anlatır mısın? sigarayı bıraktım şu mereti bırakamadım valla, minibüse falan binince çıldırıyorum... motor görünce de çıldırıyorum, valla ben rahatsızım heralde.

Bırakılmıyor tabiki. Ama evlenip bide çocuğun oldumu hayatta kalıp onlara bakabilmek için bırakmış gibi yapıyosun, binmiyosun yani :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst