başkasının penceresinden bakabilmeyi biliyormuyuz ?

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134


Hepinize hayırlı akşamlar diliyorum sevgili mt gönül dostları , aslında anlatacağım şeyler hepimizi ilgilendiren lakin benimde dikkatimi çeken ve merak ettiğim önemli bir konudur .

hemen lafa mt ile başlamayacağım çünki bu konu gerçekten yaşamımızın her anında sosyal ilişkilerde , hayatımızda yer almakta ,

buradada sıkça görüyorum , aslında çoook geniş ve derin bir konu olduğunu bilmemle birlikte , tahsilim ve dağarcığım el verdiği kadarıyla anlatmaya çalışayım,

örneğin ,

en karamsar, sinirli , sağlıklı düşünemediğinizi düşündüğünüz anda bile kendinizi karşınızdakinin yerine koyup onun penceresinden bakmayı denermisiniz ?

ben hayatımda bunu hep yaptım yapım itibari ile , elimde değil , kötü olan şey belki kötüdür ama , karşımdaki insan bu kötülüğü neden yapmış diye , belkide saçma düşüneceğiniz şeyleri düşünürüm,

bu hırsız sizden bir şey çalmışsa neden çaldığını, vs. vs. bu böyle uzar gider

yani karşı taraftan gelen olumsuzluklara sabredip kendimizi onun yerine koyup düşünebilme yeteneği mi diyeyim akıllılığı mı diyeyim, yoksa kerizliği mi :)


herşeye önyargılı yaklaşıp her şeyi en başından kötü bilmek dahamı hayırlıdır , hep karamsarmı yaklaşmalıyız ?

gerçekten bazı şeyleri merak ettiğim için insanların düşüncelerini bilmek bana iyi gelecek yoksa bendemi bi anormallik var diye aklımdan geçireceğim sürekli , kandimi saf, enayi olarakmı düşüneceğim ,

bu konuyu derinleştirmek ve fikir almak amacıyla açtım ,

umarın anlatmaya çalıştığım şeyi ifade edebilmişimdir :)

hepinize bol güneşli günler dilerim kalın sağlıcakla...:rendeer:
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
sonuna kadar katılıyorum irfan abi ekliyeceğim bazı şeyler daha var forumda sırf her konuda yorum yapmak için bilmesede karşıdaki kişiyi ezmek için kişilere bi şeyler söyleyen çok kişi var insanları kırarak elinize ne geçiyor yeni üye olan forumda elki aramayı bile bilmeyen kişileri ezerek elinize ne geçiyor karşındaki kişiyi cahil görerek kendi egolarını tatmin eden kişi çok mağlesef asıl cahil olan kendileridir yapmayalım böyle şeyler biraz kendi egolarımız yerine karşıdaki kişinin düşüncelerine saygı duyup o kişilerin yerine koyalım kendimizi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İrfanım konu güzel
düşünce süper
uzun uzun yazmak isterdim senin gibi düşündüğüm için nasıl bir kulağımın arkasının, oda yarım sağlam kaldığında
kafamda başka şey var adapte olupta yazamıyorum
bana 12 volt 35 amper H3 duy sis ampulu lazım bir bulsam kafam gevşeyecek neler yazacağım neler
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sonuna kadar katılıyorum irfan abi ekliyeceğim bazı şeyler daha var forumda sırf her konuda yorum yapmak için bilmesede karşıdaki kişiyi ezmek için kişilere bi şeyler söyleyen çok kişi var insanları kırarak elinize ne geçiyor yeni üye olan forumda elki aramayı bile bilmeyen kişileri ezerek elinize ne geçiyor karşındaki kişiyi cahil görerek kendi egolarını tatmin eden kişi çok mağlesef asıl cahil olan kendileridir yapmayalım böyle şeyler biraz kendi egolarımız yerine karşıdaki kişinin düşüncelerine saygı duyup o kişilerin yerine koyalım kendimizi

enlıyorum şekerim anlıyorumda , aslında bu konu sadece mt yi kapsamıyor, sözüm meclisten dışarı insan ilişkilerinin tamamında bunu görmekteyim ve kendimi yargılıyorum karamsar düşünen dünyaya at gözlükleriyle tek açıdan bakmak yerine ben daha objektif bakmaya çalışmaktayım burada aslında merak ettiğim şey herkezin böyle mi düşünüyor olması ve bu durumun aslında normal mi olduğudur ?


son günlerde bu konu canımı sıkmış durumda zaten otu moku kafaya takan bi adamım içten içe beni kemirmekte , buradada olumsuzluklar görmekteyim ama konuyu açmamdaki amaç buradaki konular olmasada etkisi oluyor tabiki .

tüm insanlar yaşantıları boyunca başkalarını eleştirmeden önce kendilerini huhasebeye çakip kendi durumlarını mahkeme yapmamalarından kaynaklanıyor olabilirmi ?

---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:56 ----------

İrfanım konu güzel
düşünce süper
uzun uzun yazmak isterdim senin gibi düşündüğüm için nasıl bir kulağımın arkasının, oda yarım sağlam kaldığında
kafamda başka şey var adapte olupta yazamıyorum
bana 12 volt 35 amper H3 duy sis ampulu lazım bir bulsam kafam gevşeyecek neler yazacağım neler

relax ol sıkıntı yapma abi:) bizim koray o dediğinin power ledini arıyordu 55 wat ağırmı geliyor sisteme ?
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
enlıyorum şekerim anlıyorumda , aslında bu konu sadece mt yi kapsamıyor, sözüm meclisten dışarı insan ilişkilerinin tamamında bunu görmekteyim ve kendimi yargılıyorum karamsar düşünen dünyaya at gözlükleriyle tek açıdan bakmak yerine ben daha objektif bakmaya çalışmaktayım burada aslında merak ettiğim şey herkezin böyle mi düşünüyor olması ve bu durumun aslında normal mi olduğudur ?


son günlerde bu konu canımı sıkmış durumda zaten otu moku kafaya takan bi adamım içten içe beni kemirmekte , buradada olumsuzluklar görmekteyim ama konuyu açmamdaki amaç buradaki konular olmasada etkisi oluyor tabiki .

tüm insanlar yaşantıları boyunca başkalarını eleştirmeden önce kendilerini huhasebeye çakip kendi durumlarını mahkeme yapmamalarından kaynaklanıyor olabilirmi ?

---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:56 ----------



relax ol sıkıntı yapma abi:) bizim koray o dediğinin power ledini arıyordu 55 wat ağırmı geliyor sisteme ?
ben insanların çoğunun at gözlükleriyle yaşadıklarını düşünüyorum hernekadar yanlış olsada
seninde dediğin gibi insanlar birini eleştirmeden hatta konuşmadan önce kendini ölçüp tartıp biçmeli konuştuğu kişi bi tinercide olabilir bir profesör de olabilir
dünyaya insanlara objektif bir açıyla bakarak sonuna kadar doğru yaptığını düşünmekteyim
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
haklısın irfan abi herkez empati kursa bütün olaylar tatlıya bağlanır

değilmi :) onun adına empati diyoruz aklıma gelmedi bu kelime :)

1 yıl önce evime hırsız girdi , evi resmen deprem olmuş gibi darma dağın yapmışlar :) ve bu işi gündüz yapmışlar , çelik kapının kilidini kırıp tereyağdan kıl çeker gibi halletmişler :)

belliki evde altın ve ziynet eşyası nakit para aranmış :) bende bolca bulunduğu için :cherry::p fakat kapının yanındaki arabam , bilgisayarım ve 5 bin lira değerindeki orguma ellememişler :)

kendi kendime ulen madem girdiniz pisikolojimizi alt üst ettiniz araba yerinde duruyor , evdeki para edecek her şey yerli yerinde hayyy sizin gibi hırsızlara sizin yapacağınız işi ben diye düşünmüştüm hatta bunu fıkra gibi anlatıyordum gülüyorlardı bana :)

istanbulda g. osman paşaya tofaşımla teyzemlere yatılıya gidiyorum ve kapıları kasıtlı olarak kitlemiyorum tofaşın kilit mekanizmasını bilenler bilir sabah bakıyorum yan camı kırıp teybi götürmüşler ulen sizin gibi hırsızın benn...camdan ne istiyorsunuz ...
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
konu çok geniş kapsamlı insan ilişkileri olunca yazmakta sıkıntı.

bekleyeyim neler yazılacak çizilecek.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
birinin penceresinden bakabilmek için onun evine girmek gerekir
ne işimiz var elalemin evinde :p
lakin geniş pencereli evde yaşamak iyidir
her tarafı görürsün
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
çok güzel konu açmışın irfan bazı arkadaşların ihtiyacı var buna ama anyabileceklermi acaba bazı arkadaşlar konu açmış lastik soruyor motoru nasıl aldın paran yokmu taksitle al bilmemne kask soruluyor yine aynı taksitleri 20 tl ye geliyormuş motoru alan kaskıda alırmış ya adam akıl istemiyor yardımcı olacak arkadaş istiyor yardım edebiliyorsan ne mutlu art niyet düşünüyorsan yardım etmek zorunda değilsin (kişilere atıfta bulunmuyorum yakın konulardan örnek olarak gösterdim)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
İrfanım ,kısacası empati yapalım diyorsun. :)

valla görkemcim ben çok faydasını gördüm dostum insan daha sabırlı ve anlayışlı oluyor o zaman aslında tartışmaya değer bir konu olduğunu düşünmekteyim :)

---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:29 ----------

çok güzel konu açmışın irfan bazı arkadaşların ihtiyacı var buna ama anyabileceklermi acaba bazı arkadaşlar konu açmış lastik soruyor motoru nasıl aldın paran yokmu taksitle al bilmemne kask soruluyor yine aynı taksitleri 20 tl ye geliyormuş motoru alan kaskıda alırmış ya adam akıl istemiyor yardımcı olacak arkadaş istiyor yardım edebiliyorsan ne mutlu art niyet düşünüyorsan yardım etmek zorunda değilsin (kişilere atıfta bulunmuyorum yakın konulardan örnek olarak gösterdim)

örneklerin sonu gelmez söylediklerine yüzlercesini ekleyebiliriz :)

---------- Post added at 11:34 ---------- Previous post was at 11:31 ----------

birinin penceresinden bakabilmek için onun evine girmek gerekir
ne işimiz var elalemin evinde :p
lakin geniş pencereli evde yaşamak iyidir
her tarafı görürsün

işte bende onun evine girip , onun penceresinden bakalım diyorum sana kalk plazma tvyi, bilgisayarı götür demiyorum mübarek :cherry::p

---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:34 ----------

konu çok geniş kapsamlı insan ilişkileri olunca yazmakta sıkıntı.

bekleyeyim neler yazılacak çizilecek.

insan ilişkileri olunca sıkıntı olmaktan ziyade , dini,ve siyasi konu olursa o zaman kork , bişeycik olmaz burda sohbet ediyoruz :cherry:
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
irfan abi başkasının penceresinden camından bakarsak adımız röntçüye çıkar :)
bi yakalarlarsa linç ederler alimallah :queen:
gerek yok böyle risklere binelim motorumuza açalım gazımızı gezelim dolaşalım :p
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
eray_uluyazý;2587447' Alıntı:
irfan abi baþkasýnýn penceresinden camýndan bakarsak adýmýz röntçüye çýkar :)
bi yakalarlarsa linç ederler alimallah :queen:
gerek yok böyle risklere binelim motorumuza açalým gazýmýzý gezelim dolaþalým :p


karsidan gelen kamyoncuda senin pencerenden bakmassa zictiginin resmidir :)))
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Baskasinin penceresinden bakmayanlarin penceresi de dahil mi konuya?::blusssh:
 
Katılım
14 Ocak 2012
Mesajlar
392
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu empati dediğiniz olay kültürle gelen birşey yani bizim memlekette bulamazsınız
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
valla bu konuda trabzonlu hemşerilerime katılıyorum şahıs önce çekip vurulur daha sonra "abi ayıptır sorması mevzu neydi" diye sorulur :queen:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Ne güzel yazmış Vikipedi...

Empati veya eşduyum, bir başkasının duyguları, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarındaki motivasyonu anlamak ve içselleştirmek demektir. Kendi duygularını başka nesnelere yansıtmak anlamında da kullanılır. Empatinin zıt anlamlısı antipatidir.

Bebekler üzerinde yapılan incelemelere göre, doğuştan empati yeteneğimiz yüksek olmakla birlikte, uygun şartlarda hızla kaybedilebilen bir yetenektir. Empati yeteneğini sonradan kazanabilmenin yolu: açık uçlu sorular sormak, yavaş hareket etmek ve yorumda bulunmak, hızlı yargılara varmaktan kaçınmak, kendi davranış ve düşüncelerimizi anlamaya çalışmak, geçmişten ders almak, olayları akışına bırakmak ve kendimiz ve karşımızdakilerin davranışları için belli sınırlar oluşturmaktır.

Olumlu amaçlar için kullanıldığında işbirliği, üretkenlik, refah ve mutluluğu arttıran bu yetenek, kötü amaçlar için kullanıldığında manipülasyonculuk şeklini alır.

Empati, bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlamasıdır. Empati sayesinde insan ilişkileri gelişir. İnsanlar arasındaki kavgalar azalır ve zamanla yok olur. Aile içi empati ise aile bireylerinin karşısındaki insanı kendi yerine koymasıdır. Bu sayede bireyler karşındakinin ne tepki vereceğini bilir ve ona göre davranır.
Empatinin tam olarak gerçekleşmesinin üç kuralı vardır;
Bir insanın kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak, olaylara onun bakış açısıyla bakmak,
Karşıdakinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamak ve hissetmek,
O kişiyi anladığını ona ifade etmek.

Empati kurabilen insana saygım sonsuzdur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst