Basında Çıkan "Motor Kazası" Haberleri Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Dengesiz haberciliğin babasını hatırlıyorum her nedense bu konuları gördükçe....Haberleri bağıra bağıra okuyan Reha Muhtar birden aklıma geldi...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
Arada sırada iğnenin ucunu kendilerine batırmaktan aciz insanlar vardır ya, sende onlardansın demek istemiyorum...Çünkü mesleğini bilmiyorum..Ama eğer muhabirsen gittiğin yol yol değil derim...Çünkü benim babam da gazeteci,ama insanların prensipleri olmalı,ve insanlar karşıdaki kişinin insan olduğunu unutmamalı...Saygılarımla...

mesleğimle ilgili ne düşündüğün zerre kadar alakadar etmiyo beni. iğnenin ucunu kendime batırmamı gerektiren birşey yaptığımı da sanmıyorum. gittiğim yolun yol olup olmadığını da senden öğrenecek değilim ayrıca. babanın gazeteci olmasının konumuzla alakasını da kuramadım bu arada. her şey bir yana ben insanların prensipleri olmamalı gibi birşey mi dedim?? ve sana küçücük bir soru; motosikletle kaza yapan biri için 'kamyonla kaza yaptı' denebilir mi? bunun prensiplerle nasıl bir ilgisi var?

kısacası bu konu gereksiz ve saçma tek kelimeyle (bu forumda beni tanıyanlar bilir ki hiç bu kadar seviyesiz bir tartışmanın içine girmedim ama beni bu yapmak zorunda bıraktınız)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
ve sana küçücük bir soru; motosikletle kaza yapan biri için 'kamyonla kaza yaptı' denebilir mi? bunun prensiplerle nasıl bir ilgisi var?

:mrgreen: :mrgreen: Motor kazası olduğu zaman kopan kafalardan bahsediyorlar,ama araba kazası olduğu zaman yüzeysel bilgiler veriliyor.....Bunu demek istedim,fakat babamın bi sözü var ( evet yine babam ) ; " Sen ne kadar söylersen söyle,anlatacakların karşındakinin anlayacağı kadardır "
Bu kadar başka da sözüm yok...Bu sitede açılan topiclerin gerekli veya gereksiz olduğu konusunda senden bilgi alındığında hiç sanmıyorum....:bounce:
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
donniedarko
ve sana küçücük bir soru; motosikletle kaza yapan biri için 'kamyonla kaza yaptı' denebilir mi?

iyi okumamışsın sanırım. burada motosiklet kazasına kamyon kazasımı densin yazıyor. bir daha oku istersen..

Uzunca zamandan beridir dikkat ediyorum,ne zaman bi motosiklet kazası haberi yayınlanacak, başlık ;"Motosiklet kazasında beli kırıldı" , "Motosiklet kazası kafası koptu" , "Motosiklet kazası,5 yerinde kırık var" vs vs...
Hiçbir araba kazasında bu kadar detaya girilmiyor..İki kamyon çarpıştı 2 ölü,1 yaralı şeklinde oluyor...Ee haliyle ailelerimizin aklına bu haberi okuyunca ilk bizler geliyoruz,ve ben annemi sakinleştiremiyorum !!
Bizde motor kullanıyorsak o kadar da korkusuz değiliz,bazen öyle haberler görüyorum ki resmen irkiliyorum !
Aileme,arkadaşlarıma, kısaca motora karşı olan tüm çevreme de kahrolası bir duyguyla hak veriyorum !

dişi haklı. sen hangi araba yada başka bir taşıtın kazasında orası koptu, burası kırıldı diye en ince ayrıntısına kadar yazan bir başlık gördün. ama motosiklet kazası olunca kafası koptu, kolu bacağı boynu kırıldı yazıyor. anlatılmak istenen bu. umarım neyin anlatılmak istendiğini anlamışsındır.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Babamın eski patronu Konya'da otomobille kaza yaptı, adam ikiye bölündü ama haberde yazmadılar. Motorla yapsaydı iddia ederim iç organlarının nerelere fırladığını bile yazarlardı.

"Sol bacağı olay yerinden 400m ileride, sağ bacağı 600m geride, dalağı ise motorunun üzerinde bulunan A.B. (42) tüm çabalara rağmen kurtarılamadı."
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
hiç mi tv'de izlemediniz, hiç mi gazetelerde okumadınız, ''alev alan otomobilde cayır cayır yandılar'', ya da ''sıkıştıkları otomobillerinden güçlükle çıkarılabildiler'' gibi haberler?? tamam tamam özür dilerim hepiniz sütten çıkmış ak kaşıklarsınız ya o yüzden sizin yada bizim hiç hatamız yok hata hep başkalarında
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Haberi ben yazmıyorum,kazayı da ben yapmıyorum, demek ki benim hatam yok :rendeer:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
tamam tamam özür dilerim hepiniz sütten çıkmış ak kaşıklarsınız ya o yüzden sizin yada bizim hiç hatamız yok hata hep başkalarında

Yaa,arkadaşım..Yapma valla üzülürüm ben gerçekten..Topiği açarken aramızda gazeteci olduğunu düşünmedim hiç,tamam ama sende kabul et.Bi iki teker sevdalısı olarak böyle haberler hoşuna gidiyor mu?????
Bende Eczacıyım,ve yalnış ilaç veren meslektaşlarımı savunmuyorum,aksine kızıyorum!
Senin gibi mi olayim....:wiinkk: :cat:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gazeteci görevini yapıyor.

Daha önce çeşitli başlıklar altında bu konuları tartışmıştık.
Doğrudur... Toplum motosikletçileri ciddiye almıyor.
Peki motosikletçi motosiklet kullanmayı ciddiye alıyor mu?
Hayır....
Türkiye'de ehliyet ve sigorta sistemi değişir, motosiklet kullanacak şahıs (tıpkı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi)
çeşitli eğitimlerden geçer, motosiklet kullanmak için sadece motosiklet almak değil, diğer ekipmanların da alınması gerektiğinin bilincine varır
ve hatta kanunen buna zorlanır ise yaptığı işte ciddiye alınmaya başlanacak demektir.
Günümüzde motosiklet kullanıcılarının bir çoğu ehliyetsiz,
bir çoğu kabiliyetinin ve tecrübesinin üzerinde motosiklet kullanıyor.
Bir çoğu kaskı kola takılan bir aksesuar zannediyor.
Bir çoğu bu yetersizliklerden dolayı trafikte tehlike yaratıyor ve hem kendi, hem de başkalarının hayatını riske atıyor.
Bu durumdayken, toplumun motosiklete bakış açısının başka bir şey olması zaten beklenemez.

Yukarıda yazdıklarım kesinlikle bu kaza ile ilgili değildir ve gazetecileri savunma gibi bir amaç da taşımamaktadır.
Kardeşimizin neden düştüğü hakkında bir yazıya rastlayamadım.
Belki de hayvanın (çok afedersiniz) biri sıkıştırdı. Bu nedenle kaza hakkında yorum yapmamız yanlış olur.
Gazeteci gördüğünü yazmak mecburiyetindedir.
Motosikletle yapılmış bir kazayı kamyonla yapıldı diye yazması beklenemez.
Tabii güzel olan, gördüğünü yorum katmadan yazmasıdır.
Saygı ve sevgilerimle....
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
Ama "motosiklet kazasında kafası koptu" diye değilde ne bileyim "Boğaz köprüsünde motosiklet kazası" deseler olmuyormu. illa kaç parçaya ayrıldığını yazmak zorundalarmı. habercilere bumu öğretiliyor. motosiklet kazası olursa bu fırsatı kaçırmayıp hemen milleti motosikletten soğutunmu deniyor.
 
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
217
Ama "motosiklet kazasında kafası koptu" diye değilde ne bileyim "Boğaz köprüsünde motosiklet kazası" deseler olmuyormu. illa kaç parçaya ayrıldığını yazmak zorundalarmı. habercilere bumu öğretiliyor. motosiklet kazası olursa bu fırsatı kaçırmayıp hemen milleti motosikletten soğutunmu deniyor.


bu bi tercih meselesi işte.. haberi yapan habercinin yada onun editörünün hedef kitlesine göre yapmış oldukları tercih meselesi.. aslında daha türkçesi tamamen ticari kaygı..
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
- Ülkemizde ; ilkokul mezunu da haberci olabiliyor...

(Sadece bunu yazmak istedim.)
 
Katılım
11 Eyl 2006
Mesajlar
1,052
:rendeer: ewet haklısın viper_1
bu durum sadece türkiyeye mahsus olmasa gerek gene bu forum sitesinde okumuşdum u.s.a dada motorculara direk organ verici diyorlarmış:):farao:
biraz daha derine inselerdi heralde erkek arkadaşının alyuvarları kız arkadaşının göz bebeğine kadar sıçrayan kazada 1 kişi öldü:farao: :pr:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
ya arkadaşlar sizinle kalkıp bu forum üzerinden haberciliğin kuralları, haber yazma teknikleri, gazetecilik etiğini tartışacak değilim. başkalarının hatası beni ilgilendirmiyor, beni ilgilendiren tek şey bu sitede ne zaman bir haberle ilgili konu açılsa, hemen herkesin tekvücut ''gazeteciler tukaka'' demeleridir. son tahlilde bu da beni ilgilendirmiyor. herkese mutlu günler diliyorum nokta

bu arada eğer ben bir motosiklet kazası haberi yazarsam artık şöyle yazarım galiba (her ne olmuşsa olsun) ''kazada bir kişi öldü''. neden öldü? nasıl öldü? nerede öldü? gibi soruları da boşverin değil mi, o haberi okuyan artık merak ederse bi zahmet kendisi araştırsın bulsun bu soruların yanıtlarını dimi bana ne

- Ülkemizde ; ilkokul mezunu da haberci olabiliyor...

(Sadece bunu yazmak istedim.)

komik olmayalım lütfen :)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2006
Mesajlar
1,052
oho biz boşuna yazıyoz ozaman kaç cümle yazdık baksana viper yaz hocam sen 10 cümle kapansın bu konu yaf:):silent:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Valla o konuşmasa da olur,alla alla ya..Bi kıskançlık eksikti...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
ya arkadaşlar sizinle kalkıp bu forum üzerinden haberciliğin kuralları, haber yazma teknikleri, gazetecilik etiğini tartışacak değilim. başkalarının hatası beni ilgilendirmiyor, beni ilgilendiren tek şey bu sitede ne zaman bir haberle ilgili konu açılsa, hemen herkesin tekvücut ''gazeteciler tukaka'' demeleridir. son tahlilde bu da beni ilgilendirmiyor. herkese mutlu günler diliyorum nokta

bu arada eğer ben bir motosiklet kazası haberi yazarsam artık şöyle yazarım galiba (her ne olmuşsa olsun) ''kazada bir kişi öldü''. neden öldü? nasıl öldü? nerede öldü? gibi soruları da boşverin değil mi, o haberi okuyan artık merak ederse bi zahmet kendisi araştırsın bulsun bu soruların yanıtlarını dimi bana ne



komik olmayalım lütfen :)



Savunduğumuz motosiklet ibaresinin vurgulanarak ifade edilmesi... Neden motosiklet kazası diğerlerinden ayrıcalıklı oluyor...:cat: :cat:
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst