Değerli arkadaşlarım; hayırlı günler diliyorum...
Pulsar yakıt konusunda bir çok sorular oldu. Elimden geldiğince cevaplandırmaya çalıştım. Öncelikle şöyle bir durum var. En az yakıt sarfiyatı modele göre değişkenlik gösterir. Limitlerde kullanım var. Ortalama karışık kullanım var. Her kategorideki sarfiyatların elbette farklı sonuçları olacak. Ör. olarak discover modelinde 45-50 km/h ile sabit kullanımda (düz yol-5 nci vites-tek kişi-rüzgarsız ortam)en az yakıt sarfiyat değerine ulaşılıyor. 1200 km testinde bu rakamı 79 km olarak ölçtük. Bajaj Auto da bu rakamı 1 lt ile 78 km olarak ifade etmişlerdi. ( 100 km de 1,28 lt)
Ancak pulsar modelinde 100 km de 2,00 lt sarfiyat söylemini hiç kullanmadık. Hatta bu modelde direk yakıt sarfiyatı ile ürünü değerlendirmek ürünün üzerindeki teknolojileri gölgelemek olabilir düşüncesinde olduğumuzu ifade etmeye çalıştım. Çok karışık bilgiler veriliyor. Ama yakıt kesinlikle önemli ve bunun farkındayız. Pulsar modelimizde bizdeki veriler çok agresif kullanım olmadığı müddetçe 100 km de 2,5-3,0 lt aralığının gerçekleşeceğidir. Hatta biraz dikkatli kullanımda 2,5 lt altı da olabilir. Şu anda karışık kullanımda 1 km. de 15 kuruş bilgileri geliyor ki 100 km de 3 lt sarfiyat demektir. Bunu doğruluyor. Ama sabırla 55 km hızla 6 ncı viteste 1 lt ile çok daha uzun km ler yapılabilir. Ama bunu söylemek bir mana ifade edemez?
Afyon ilimizde henüz bayimiz yok. Arkadaşlar Kanuni bayisi var ama niçin Bajaj bayisi yok gibi sorular soruyorlar. Bilinmesi gereken önemli bir detay her kanuni bayi ya da servisi kesinlikle bajaj bayisi ya da servisi değildir. Bajaj kriterlerinden sonra mümkün olursa ancak bu durum gerçekleşebilir. Ama bu ilimiz önemli bir nokta ve 2014 yılı içinde inşallah olacağız...
Saygılarımla...