Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar bunlar nasıl sorunlar böyle? Epey can sıkmış olmalı.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Dün gece saat 12 gibi bir mesaj geldi mesajda kaydırmalı debriyaj kullanan motorların debriyajı yukarda kavrıyormuş doğru mu diye sordu bir an afalladım acaba şaka mı yapıyor diye nasıl olduğunu izah ettim ve nerden duyduğunu sordum oda arkadaşım arkadaşından duymuş dedi şimdi gelde bu insanlara bir şey anlat, istisnalar hariç bunlar motor kullanıyor sonra motorlar kötü oluyor yav adam gibi kullan ha tabiki sıkıntı çıkar kul yapımı dört dörtlük bekleyemezsin zaten hangimiz doğruyuz da motorda sorunsuz olsun.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
+1

25.000 km pulsar deneyimim:
6. vites dişlisi,
statör,
konjektör,
akü,
furş takımı,
debriyaj yayı,
2 defa yakıt pompası,
oksijen sensörü,
gösterge modifiyesi? (ekran resetleme)
3 ayda bir supap ayarı,
egzantrik zinciri, gergisi, paletleri değişimi,
piyano değişimi

rutinde aşınan parçaları balata zincir vs yazmıyorum.

Başınızı çok şey gelmiş.:pale:
25000km'de egzantrik zinciri nasıl uzadı merak ettim. Hele 3 ayda bir süpap ayarını hiç anlamadım. 5yıl 45000km 2014 model ns200 kullandım, debriyaj balatasını bile değiştirmemiştim, lazım olur da değiştiririm bulunsun diye yedek debriyaj balatası takımı almıştım, onu da sattığım kişiye vermiştim.
Ha, akü sorundu; orjinal akü 2 yıl dayanmamıştı, ekran resetlemesi için bajajın yapamadığı modifiye parçasını mikrondevre üretmişti sağolsun(kendiniz de yapabiliyorsunuz gerçi).

Bende piyano rulmanının biri bozulmaya başlamıştı 15bin km civarı sanırım, ötüyordu boşluk yapmış. Hem öteni hem de sağlam olmasına rağmen diğer piyanoyu da değiştirtmiştim bundan dolayı.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Arkadaşlar yağı kendim değiştireceğim. Motul 5100 10W40 ile 7100 10W40 arasında ne fark var? Bizim motor için hangisi daha uygun?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
5100 yeterli. 7100'de koyarsın ama sadece boşa koymuş olursun. Sonuç itibariyle 200'lük ve 5000km'de bir yağı değişiyor. Tam sentetik yağ koymana gerek yok.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
5100 yeterli. 7100'de koyarsın ama sadece boşa koymuş olursun. Sonuç itibariyle 200'lük ve 5000km'de bir yağı değişiyor. Tam sentetik yağ koymana gerek yok.

dostum teşekkür ederim bilgi için. Bir şey daha sorsam motorun yağı normalde 2020 Eylül civarı değişmişti. Daha km dolmayacak diye kendim değiştireyim dedim. Geçen yağ penceresinden baktım simsiyah görünüyor. Yağ özelliğini kaybettiğinden mi yoksa su mu karıştı diye içime bir korku düştü. Ondan hemen yağı alıp değiştireyim dedim. Su karıştığını anlamanın bir yolu var mı başka?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
dostum teşekkür ederim bilgi için. Bir şey daha sorsam motorun yağı normalde 2020 Eylül civarı değişmişti. Daha km dolmayacak diye kendim değiştireyim dedim. Geçen yağ penceresinden baktım simsiyah görünüyor. Yağ özelliğini kaybettiğinden mi yoksa su mu karıştı diye içime bir korku düştü. Ondan hemen yağı alıp değiştireyim dedim. Su karıştığını anlamanın bir yolu var mı başka?

Yağ ilk günki gibi olmaz zaten sonuçta içerde devamlı dolaşım halinde, eğer yağın rengi beyaz kremsi renginde değilse sıkıntı yok devam, yeni koyacağın yağda belli bir süre sonra rengi siyahlaşacak.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Yağ ilk günki gibi olmaz zaten sonuçta içerde devamlı dolaşım halinde, eğer yağın rengi beyaz kremsi renginde değilse sıkıntı yok devam, yeni koyacağın yağda belli bir süre sonra rengi siyahlaşacak.

dostum çok saolasın içimi ferahlattın. Yok yağın rengi beyaz kremsi değil. 33.6** km'de şu anda motor. 35'i beklemektense zaten nerdeyse 2 yıl oldu yağı kendim değiştireyim dedim. 35k bakımı gelince artık götürürüm.
 
Katılım
2 Ara 2011
Mesajlar
13
motor yan ayakta iken vites de bırakmış olabilirmisiniz.
insanlık hali dalgınlık oluyor.vites de iken çalışmaz.marş basmaz.
yan ayak müşürü arızalı veya takılıyor olabilir.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
elimde pulsar 200 benzin seviye sensörü var. isteyen olursa uygun fiyata bırakabilirim.
 
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
7
Arkadaşlar merhaba. 200ns'i 580 kmde ilk bakıma götürdüm. 1 den 'N' boş vitese atarken sıkıntı yaşamaya başladım. Bakım öncesi ayarı oturmuştu şimdi direkt 2ye atıyor zor ayarlıyorum, boşa zor geçiyorum. Bunun yeni değişen yağla mı alakası var yoksa bu arkadaşlar ayarını mı bozmuş bir şekilde? Tekrar servise götürmeli miyim? Bilen eden bir yardımcı olursa çok memnun olurum!
 
Katılım
31 Ağu 2008
Mesajlar
7
Debriyaj ayarındandır. Manetin dibindeki vidalardan ayarlayabilirsiniz veya servise götürün onlar yapar. Sıkıntılı bişey değil, takılmayın.
 
Katılım
2 Eki 2022
Mesajlar
4
Arkadaşlar merhaba, 1 hafta önce sıfır Pulsar ns200 aldım, henüz 300 km’deyim. Motoru çalıştırınca subap ayarı bozulmuş gibi egzantirik zinciri sesi geliyor, servise götürdüm fabrikada koyulan rodaj yağından dolayı gelebilir böyle sesler bu motorda normal 500 km de bizim koyacağımız yağdan sonra ses kesilir dedi. Böyle birşey başına gelen varsa yardımcı olabilir mi? Bu normal mi?
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Arkadaşlar merhaba, 1 hafta önce sıfır Pulsar ns200 aldım, henüz 300 km’deyim. Motoru çalıştırınca subap ayarı bozulmuş gibi egzantirik zinciri sesi geliyor, servise götürdüm fabrikada koyulan rodaj yağından dolayı gelebilir böyle sesler bu motorda normal 500 km de bizim koyacağımız yağdan sonra ses kesilir dedi. Böyle birşey başına gelen varsa yardımcı olabilir mi? Bu normal mi?

Motorun sesini duymadığımız için ne sesi, normal mi değil mi vs bilemeyiz ancak "...fabrikada koyulan rodaj yağından dolayı gelebilir böyle sesler bu motorda normal 500 km de bizim koyacağımız yağdan sonra ses kesilir..." gibi söylemler genelde baştan sağmak için söylenen ve yine genelde dedikleri gibi çıkmayan söylemlerdir.
 
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
7
Dediğiniz gibi debriyaj ayarında çıktı sorun. Çözüldü şu anda. Okuyan herhangi benim gibi bilmeyen arkadaşa da ekstra tecrübe olsun diye cevap yazıyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
arkadaşlar merhaba; motosiklete hiç elektrik gelmıyor. bazen kafasına göre gelıyor.

akü problemı sanırım. bu akü nasıldır? fiyatı uygun ama kuralkan orjınal ns200 aküsü yazmıs. orjinalde bu mu var?

https://www.kalyoncumotor.com/urun/bajaj-pulsar-200-ns-orjinal-aku

Bajaj motorlar excide isimli bir akü ile geliyor, ölçüsünü bilirseniz daha iyi bir akü alabilirsiniz, kafasına göre hareket ediyor diyorsunuz soketleri kontrol edin belki temassızlık vardır ondan da yapıyor olabilir.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst