Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
13
2016 model 200 ns sahibiyim yaklaşık 2 bin kmdir kullanıyorum ve bazı sıkıntılarım var, yardımcı olursanız sevinirim.

1) Bazen vites düşürüp ara gaz verirken motor stop ediyor. Bilmiyorum öyle mi denk geldi ama nedense hep 3'ten 2'ye geçerken böyle oluyor. 2 bin km'de 4-5 kez oldu.
2) Ön tekerden bi vızıltı geliyor. Teker hızlandıkça ses de hızlanıyor böyle nasıl tarif etsem vız vız vız seri seri ses geliyor tekerin hızına bağlı olarak.
3) Ön freni yarım sıktığımda yine vızıltı gibi tekerin hızına bağlı gidonda oynamalar oluyor. Nasıl tarif etsem bilmiyorum ama sanki jant yamulmuş da freni sıkınca jantın yamuk tarafı her geçtiğinde böyle gidon kendini kasıyor gibi hafiften.
4) Vites pedalı bugün 2 kere yukarda kitlendi. Vites büyütürken çok da çekmiyorum, parmak ucuyla çekiyorum ama anlamadım gitti. Pedal yerinden çıkıp yukarda kalıyor. Ayakla vurarak aşağıya normal pozisyonuna alıyorum ama giderken tehlike yaratıyor.

Bu yaşadığım sorunlar kronik mi yoksa benim motorumda mı bi sıkıntı var acaba? Nasıl giderebilirim ? Böyle ufak tefek şeyler için zırt pırt servise de gitmek istemiyorum.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
121
2016 model 200 ns sahibiyim yaklaşık 2 bin kmdir kullanıyorum ve bazı sıkıntılarım var, yardımcı olursanız sevinirim.

1) Bazen vites düşürüp ara gaz verirken motor stop ediyor. Bilmiyorum öyle mi denk geldi ama nedense hep 3'ten 2'ye geçerken böyle oluyor. 2 bin km'de 4-5 kez oldu.
2) Ön tekerden bi vızıltı geliyor. Teker hızlandıkça ses de hızlanıyor böyle nasıl tarif etsem vız vız vız seri seri ses geliyor tekerin hızına bağlı olarak.
3) Ön freni yarım sıktığımda yine vızıltı gibi tekerin hızına bağlı gidonda oynamalar oluyor. Nasıl tarif etsem bilmiyorum ama sanki jant yamulmuş da freni sıkınca jantın yamuk tarafı her geçtiğinde böyle gidon kendini kasıyor gibi hafiften.
4) Vites pedalı bugün 2 kere yukarda kitlendi. Vites büyütürken çok da çekmiyorum, parmak ucuyla çekiyorum ama anlamadım gitti. Pedal yerinden çıkıp yukarda kalıyor. Ayakla vurarak aşağıya normal pozisyonuna alıyorum ama giderken tehlike yaratıyor.

Bu yaşadığım sorunlar kronik mi yoksa benim motorumda mı bi sıkıntı var acaba? Nasıl giderebilirim ? Böyle ufak tefek şeyler için zırt pırt servise de gitmek istemiyorum.

Vitesinle alakalı probleme bir yorum yapamayacağım. Anlayanlar bir açıklama yapmaya çalışacaktır.

Fakat ön tekerinle alakalı probleminde jant yada fren diskinde eğrilik plabilir. Ki bunu çok rahat tespit edebilirsin. Motosikleti sehpaya kaldır. Ön teker boşta olsun. Eline keçeli bir kalem al.
Amortisörün oradan janta dik gelecek bir şekilde sabit olarak tut kalemi. Ucu janta çok yakın olsun ama değmesin. Lastik gibi birşeyle sabitleyebilirsin de. Olabildiğince yakın tut ama. Sonra tekeri elinle çevir. Bir kaç tur attır tekeri. Aynı işlemi diğer taraftan da yap.
Eğer kalem jantı belirli bir yerde boyuyorsa orada eğrilik var demektir.

Aynı işlemi fren diski için de yapabilirsin.
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
13
Teşekkür ederim yarın bakayım bi. Eğer dediğin gibi eğrilik varsa parça değişmeden tamiri mümkün müdür acaba? Veya garantiye girer mi ?
 
Katılım
23 Tem 2017
Mesajlar
6
Cümleten selamın aleykum uzun zamandır formu takip ediyorum bajaj pulsar ns200 hakkında bircok sey okudum forumda öncelikle sunu belirtmek istiyorum scooterla basladım 100cc bir kuba motorla devam ettim ve simdi pulsar ns200le devam etmeyi dusunuyorum fakat 2017 modelinde kronik olarak belirtilen sorunlar varmı kullanan abilerim kardeşlerim yardımcı olup bilgi paylasımı yaparlarsa cok sevinirim bütçem 13 bin lira bu butceye hem ekipman hemde motor almak istiyorum hal boyle olunca en makul secenek olarak bajajı sectim yardımcı olursanız sevinirim tekerinize tas degmesin saygılar
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
1 debriyaj ayarına baktırın,
2 ön teker km okuyucusu kısmını servise gidin temizleyip gres sürsünler o sıkıntı gider tabi balata ötme yapmıyorsa.
3 diskte yamukluk olabilir yine servise baktırın.
4 vites pedalı ayarsız olduğu için her seferinde o sıkıntıyı yaşayacaksınız servise götürün ayarların sorun çözülecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

17 modelde ilk başlarda akü sıkıntı yapıyordu şimdi aküler fabrikada gerekli işlem yapılıp bayide 1 saat şarj edildikten sonra montaj yapıyorlar şuanda o sıkıntı da giderildi başka bir sıkıntısı var mı bilmiyorum.
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
13
1 debriyaj ayarına baktırın,
2 ön teker km okuyucusu kısmını servise gidin temizleyip gres sürsünler o sıkıntı gider tabi balata ötme yapmıyorsa.
3 diskte yamukluk olabilir yine servise baktırın.
4 vites pedalı ayarsız olduğu için her seferinde o sıkıntıyı yaşayacaksınız servise götürün ayarların sorun çözülecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

17 modelde ilk başlarda akü sıkıntı yapıyordu şimdi aküler fabrikada gerekli işlem yapılıp bayide 1 saat şarj edildikten sonra montaj yapıyorlar şuanda o sıkıntı da giderildi başka bir sıkıntısı var mı bilmiyorum.

Teşekkür ettim, ön teker sol tarafa biraz yağlı wd40 sıktım, çamur falan vardı onları temizledim ve vızıltı kesildi. Vites kolu ve stop etme sorunu için de pazartesi gideyim. İlgilendiğiniz için tekrar teşekkür ederim.
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
31
ya benim motor ateşlemeyi kesti buji kablosuna elektirik vermiyor ne yapmm lazm başına geln oldumu hiç
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
2017 modelde hiç bir sıkıntı yok.Zaten elektrik tesisatıda farklı.Bajaj pulsarı 2017 de gerçekden düzeltmiş.Alınıp binilir ama 11300-tlden değil.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
2
Cümleten Selamun Aleyküm 1 ay kadar önce bende 2016 model 2.000kmde ns200 sahibi oldum,kronik olarak bir sıkıntım yok çok şükür aldıktan sonra 1800 kmde yol yaptım benim çözemediğim bir sıkıntım var 90 kmden sonra başlayıp kesilen bir titreşim var sürekli titreyip kesiliyor,balans var gibi oldugum ilde servisine götürdüm bakımdan filan dedi bakım derken dedim krank mili gevşemiştir sıkılması lazım dedi bende güldüm çıktım dışarı,bir lastikci lastiğin yanagının tam oturmadığını söyledi havasını indirip kenarına bir sıvı sürdü tekrar şişirdi tamam oturdu dedi ama nafile arkada çanta var onu çıkarttım ama yine kesilmedi motorun ön ön sinyaller sallanıyor maşa ileri geri hafif sallanıp duruyor motoruma keyfle binemiyorum,başka bir ustaya gittim lastik yamuk dedi ama lastik almaya gittiğim usta lastikte birşey yok dedi burada motorsiklet lastiğine balans ayarı yapan yerde yok kafayı yiyeceğim.bu arada lastiğin balans ayarını yapan bir video izledim ( https://www.youtube.com/watch?v=T2AuivYzaBs ) lastiği söküp onun yaptıgının aynını yaptım jantta kurşun olan yer hep en alta geldi acaba balansmıdır lütfen bir fikri olan bana yardımcı olsun herkese kazasız sürüşler.
 
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
2 gün önce motorla her zamanki gibi işe gidip geldim sorunsuz. sonrasında akşam dışarı çıktım kadıköy-maltepe arasında sürdüm (10 km yoktur yol sanırım). Maltepede durduktan sonra motoru çalıştırdım rölantide stop etti. bir kaç kere daha stop etti motor giderken de etti düşük hızlarda, ışıklarda. Aha dedim forumlarda okuduğum sorun bende de başlıyor geçmiş olsun dedim.. ertesi gün işe giderken de aynı sorunu yaşadım (benzinim 3 diş kalmıştı bu arada). İşten dönerken benzin aldım depoyu fulledim ve 2 gündür 1 kere stop etmedi motor. (Dün o dolu yağışında da motor sürüyordum) Şimdi aklıma takılan soru şu benzinden kaynaklı bi pislik oldu da ondan mı 1 gün boyunca stop etti? yoksa ben gece uyurken kendi kendini tamir mi etti motor :D

Bu arada hala dediğiniz yakıt sarfiyatlarına ulaşamıyorum..! 350 km uzun yol gittim ve nederedyse 60-70 tl benzin yaktı..
Motorun tek sorunu ön dişli ve zincir değişmesi gerekiyor. Arka teker dönerken zincir gevşeyip sıklaştığı için lastik dönmüyor gibi geliyor bana. giderken zorlanıyor yani. Bu durum yakıt performansını etkiler mi diye düşünüyorum. haftaya değiştirdiğimde tekrar kontrol edceğim ama şu an ortalama 2-2,3 civarı yakıyorum 100 kmde...
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Arkadaşlar bir soru soracağım ama lütfen cevabı tam bilen versin;
Motora yağ koyarken yaklaşık 1.2 litre yağ alıyor. Bir litresini mineral 0,2 litresini elde kalan sentetik yağ olarak koysak, motorda ne tür bir etki yaratır.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Arkadaşlar bir soru soracağım ama lütfen cevabı tam bilen versin;
Motora yağ koyarken yaklaşık 1.2 litre yağ alıyor. Bir litresini mineral 0,2 litresini elde kalan sentetik yağ olarak koysak, motorda ne tür bir etki yaratır.

Göz ile göreceğin bir değişiklik olmaz.Fizibiliteleri farklı olduğu için uyum sağlamıyacaklar.

Ben senin yaptığın veya yapacağın şeyi düşündüm.Şimdi 1 litre satıyorlar ama motor 1.2 alıyor.Sırf bu 0,2 içinde bir litre yağ almak zorunda kalıyorum.Başka yağ koyayım dedim ama fizibilitesi farklı olacak motorumun sağlığı içinde iyi olmayacağı kanaatine varınca vazgeçtim.
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
260
Dostlar, bazi parca degisimleri yapicam motorda ilkkez degisicek bunlar en kaliteli olan markalari yazarsaniz sevinirim.
On-arka balata
Zincir
Hava filtresi
 
Katılım
12 Ara 2013
Mesajlar
252
Motosikleti
KTM 390 ADVENTURE
1 hafta once 5k bakimini yaptirdim baymoto'dan ancak suan dotn3 yagi koyulan yer dikkatimi cekti ici tamamen bos verirken ancak doluydu acaba bolsatip doldurmayi unutmus olabilirlermi? (Frenim bosalirmi bir anda isteyin ona gore eve motorla donmem).
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
1 hafta once 5k bakimini yaptirdim baymoto'dan ancak suan dotn3 yagi koyulan yer dikkatimi cekti ici tamamen bos verirken ancak doluydu acaba bolsatip doldurmayi unutmus olabilirlermi? (Frenim bosalirmi bir anda isteyin ona gore eve motorla donmem).

Gösterge seviyesinde olması lazım.Zaten minimum nekadar olacağı hazne dışında belirtilir.Hava yaparsa o zaman fren boşalır basmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

Ali ekpresden sipariş ettiğim elcik ısıtmalar geldi montajını yaptım.Elektrik bağlantısını elektrikçiye yaptırdım.Gerçekten motorda olmassa olmazlardan.Güzel bir çifr elcik korumada bulursam herşeyim tamam olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

2 gün önce motorla her zamanki gibi işe gidip geldim sorunsuz. sonrasında akşam dışarı çıktım kadıköy-maltepe arasında sürdüm (10 km yoktur yol sanırım). Maltepede durduktan sonra motoru çalıştırdım rölantide stop etti. bir kaç kere daha stop etti motor giderken de etti düşük hızlarda, ışıklarda. Aha dedim forumlarda okuduğum sorun bende de başlıyor geçmiş olsun dedim.. ertesi gün işe giderken de aynı sorunu yaşadım (benzinim 3 diş kalmıştı bu arada). İşten dönerken benzin aldım depoyu fulledim ve 2 gündür 1 kere stop etmedi motor. (Dün o dolu yağışında da motor sürüyordum) Şimdi aklıma takılan soru şu benzinden kaynaklı bi pislik oldu da ondan mı 1 gün boyunca stop etti? yoksa ben gece uyurken kendi kendini tamir mi etti motor :D

Bu arada hala dediğiniz yakıt sarfiyatlarına ulaşamıyorum..! 350 km uzun yol gittim ve nederedyse 60-70 tl benzin yaktı..
Motorun tek sorunu ön dişli ve zincir değişmesi gerekiyor. Arka teker dönerken zincir gevşeyip sıklaştığı için lastik dönmüyor gibi geliyor bana. giderken zorlanıyor yani. Bu durum yakıt performansını etkiler mi diye düşünüyorum. haftaya değiştirdiğimde tekrar kontrol edceğim ama şu an ortalama 2-2,3 civarı yakıyorum 100 kmde...

Benzin pompası yakıt azalınca sıkıntı yapıyor olabilirmi.Bağzı modellerde pompa sıkıntılı diye okumuştum formda.
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Chopper dan sonra bajaj önerirmisiniz? Birde bu motor peynir ekmek gibi satılıyor ama herkesin bir sorunu var.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Chopper dan sonra bajaj önerirmisiniz? Birde bu motor peynir ekmek gibi satılıyor ama herkesin bir sorunu var.

ben ilk pulsarımı 14 modeli arkadaşlarım yüzünden sattım sonra mt25 aldım bir yakıt birde modifiye yapamadığım için satıp tekrar 16 model pulsar aldım bir sıkıntı yaşamadım, hani sıkıntı olmaz diye de birşey yok sonuçta kul yapısı, 16 modelini de bugün sattım dominar almak için yoksa yine satmazdım, motoru canlı görün üzerine oturun test edin az çok size fikir verecektir.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
ben ilk pulsarımı 14 modeli arkadaşlarım yüzünden sattım sonra mt25 aldım bir yakıt birde modifiye yapamadığım için satıp tekrar 16 model pulsar aldım bir sıkıntı yaşamadım, hani sıkıntı olmaz diye de birşey yok sonuçta kul yapısı, 16 modelini de bugün sattım dominar almak için yoksa yine satmazdım, motoru canlı görün üzerine oturun test edin az çok size fikir verecektir.

Para sıkıntısı olmasa hangisini alırdınız? Ben ikisi arasinda kaldım. Uzun yolda pulsarın yetebileceğini bilsem hiç durmayıp alacağım. Fakat tereddutteyim hala. İkisini de kullanmış biri olarak objektif yaklaşmak gerekirse hangisini tercih ederdiniz?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Para sıkıntısı olmasa hangisini alırdınız? Ben ikisi arasinda kaldım. Uzun yolda pulsarın yetebileceğini bilsem hiç durmayıp alacağım. Fakat tereddutteyim hala. İkisini de kullanmış biri olarak objektif yaklaşmak gerekirse hangisini tercih ederdiniz?

parana göre hareket edersen daha iyi olur, pulsar ile 100-120km hızda rahat gidersin üzerinde gitmeye çalışırsan rüzgar biraz etkiler, dominar gücü var arada derede kalmazsın otobüs kamyon arkasında tın tın gitmezsin. her ikisini de test edin daha iyi olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst