Bajaj Bajaj Pulsar 150 NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
5
merhaba arkadaşlar.Motoru daha yeni aldık yaklasık 600km yaptım daha. motorum jiklesiz çalışmıyor.(yani çalışıyor hemen stop ediyor). havanın soguk olmasından dolayı olacagını dusunerek biraz jikleyle yol aldıktan sonra(motoru yeteri kadar ısıttıktan sonra)jikleyi kapatmamla birlilkte aniden stop ediyor. Yani motor hiç bi şekilde jiklesiz çalışmıyor.Ne yapabilirim bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olsun.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
merhaba arkadaşlar.Motoru daha yeni aldık yaklasık 600km yaptım daha. motorum jiklesiz çalışmıyor.(yani çalışıyor hemen stop ediyor). havanın soguk olmasından dolayı olacagını dusunerek biraz jikleyle yol aldıktan sonra(motoru yeteri kadar ısıttıktan sonra)jikleyi kapatmamla birlilkte aniden stop ediyor. Yani motor hiç bi şekilde jiklesiz çalışmıyor.Ne yapabilirim bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olsun.

yakındaki bir servise götürüp ufak bir ayar ile düzeltirler. Ayrıca jikle açık dediğiniz de mandalın konumu nasıl ?
 
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
197
merhaba arkadaşlar.Motoru daha yeni aldık yaklasık 600km yaptım daha. motorum jiklesiz çalışmıyor.(yani çalışıyor hemen stop ediyor). havanın soguk olmasından dolayı olacagını dusunerek biraz jikleyle yol aldıktan sonra(motoru yeteri kadar ısıttıktan sonra)jikleyi kapatmamla birlilkte aniden stop ediyor. Yani motor hiç bi şekilde jiklesiz çalışmıyor.Ne yapabilirim bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olsun.

Bana tam tersi siz jikle açık dediğinizde jikle kapalı gibi geliyor, kendinize çektiğinizde jikle açık konumda içeriye doğru ittiğinizde kapalıdır.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Böyle bi sorunu daha önce hiç yaşıyan olmadı, inş olmazda. Büyük ihtimal arkadaşların dediği gibi jiklenin konumu yanlış biliyor olabilirsiniz.
 
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
5
Yorumlarınız için teşekkürler. Ben jikle konumu yanlış biliyorum sanirim. Jikleyi kendime doğru çekince stop ediyor motor. Demek ki jikleyi açınca stop ediyor. Peki bu durumda jikle açıkken stop etmesi normalmidir
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yorumlarınız için teşekkürler. Ben jikle konumu yanlış biliyorum sanirim. Jikleyi kendime doğru çekince stop ediyor motor. Demek ki jikleyi açınca stop ediyor. Peki bu durumda jikle açıkken stop etmesi normalmidir

Şimdi mantık şudur;

1-Jikle açıkken devir 1400-1600 arası olması gerekirken 3000-4000 devirlere çıkar.
2-Motosikletiniz soğukken gaz yemekte zorlanır. Gazı açarsınız,boğulur. Şu mevsimlere bir,bir buçuk dakika ısıtın boşta.
3-Ne zaman motosikletiniz normal bir şekilde gaz yemeye başlamışsa motor ısınmış demektir.
4-Isındıktan sonra stop ediyorsa rölanti düşüktür. Tamamen ısınınca rölanti vidasından ayarlanabilir.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Bana kalırsa bizim motorların jiklesinin çalışmama nedeni bu tekleme sorunu icin sonradan takılan burç. O burç motora fazla hava girdiği için takılıyor. Jiklede hava yolunu kapatır ama yinede karbüratörin arkasından yani filtrenin geçtiği yerde delikler vardır,oradan yeterli havayı alır. Oksijen olmayan yerde yanma olmaz çünkü. Ama ben bunu sorun olarak görmüyorum. Hava Ne kadar soğuk olursa olsun motor jikle istemeden tek marşta çalışıyor, rolentide stopda etmiyor soğukken. Rolentide bi beş dakika çalıştıktan sonra yola devam.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bana kalırsa bizim motorların jiklesinin çalışmama nedeni bu tekleme sorunu icin sonradan takılan burç. O burç motora fazla hava girdiği için takılıyor. Jiklede hava yolunu kapatır ama yinede karbüratörin arkasından yani filtrenin geçtiği yerde delikler vardır,oradan yeterli havayı alır. Oksijen olmayan yerde yanma olmaz çünkü. Ama ben bunu sorun olarak görmüyorum. Hava Ne kadar soğuk olursa olsun motor jikle istemeden tek marşta çalışıyor, rolentide stopda etmiyor soğukken. Rolentide bi beş dakika çalıştıktan sonra yola devam.

Yok ilgisi yok, ben de burçtan önce de bi işe yaramıyodu, burçtan sonra da hikaye. Servis elinle gaz da ver dedi, bi süre tut dedi, yok o da hikaye. Kendisi bile beceremedi.
Gerçi ilginç bi şekilde buz gibi havada bile bi kaç marşta hafif gaz da vererek jiklesiz çalışıyo, ama jiklenin işe yaramaması nedeniyle cbf150'de sinir olduğum aynı mevzuyu yaşamamak için ben hafif hafif gaz veriyorum jikle açmadan. Jiklenin devreye girmesi için açıp bir müddet gazla beklesem bile girmiyo. Açmadan gaz verince soğuğa göre süre değişiyor rölantiyi buluyor. Jikle acıp bi de gaz vereceksem niye var derdim cbf150'de bunda da aynı mevzu, ama neyseki bu jiklesiz çalışıyor her koşulda.

Yine de bu bir sorun mu bence sorun, jikle varsa niye elimle gaz verip beklemek zorunda kalayım soğukta(hoş binmiyorum aşırı soğukta ama) ybr125'de jikleyi açtım mı gaz maz vermeden çalışırdı jiklede. Henüz onun stabil çalışırlığını aşan küçük cc motor görmedim ben. Onda da güç kuvvet yok işte şöyle bir 13hp bile olsa yeniden alırdım. Pulsardan memnun muyum evet hala memnunum ve alırken de bu gibi sinek küçüktür hesabı sorunlar olabiliri göze almıştım. Sorun etmiyorum, çünkü gerektiğinde istediğim sürate çıkıp beni bir kamyon ya da otobüsten kurtarabiliyor. TEM yolunda stabil güzel hızları görerek gidiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
197
Bizim jikleler calısmıyor ben o kısmı net anladım, calıstırıp kendiniz gaz verceniz o jikle bosuna
 

mse

Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
30
Valla benimde motor soğukken jikleyi açıp çalıştırdığımda motor çalışmıyor jikleyi kapatıp çalıştırdığımda tek marşta çalışıyor servise götüreceğim bi ara bakalım
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
117
Jiklesi çalışmayan arkadaşlar; servise gidip diyafram değiştirin. Ne alaka diye sormayın, denendi.
 
Katılım
21 May 2014
Mesajlar
224
Motoru haftada bir çalıştırıyorum. Ama sanırım jikle ayarı bozulmuş ilk başta normal jikleyle çalıştırıyorum 10 saniye sonra devir bi düşüyo bi yükseliyo. Jikleyi kapatınca normal 1.500 devirde çalışıyo. ısınınca jikle açarsam stop ediyor. sogukken jikle açınca devir bi yükseliyo bi düşüyo stop edecek kadar düşüyo devir. Acaba jikle ayarı mı bozuldu?
 
Katılım
27 Haz 2014
Mesajlar
51
Arkadaşlar bir süre önce filtreden benzin sızdırıyor diye filtreyi değiştirmişlerdi. Şimdi hala sızıyor serviste anlayamadı ne yapmam lazım böyle damlayacak mı hep benzin motor bloğuna
 
Katılım
8 Kas 2016
Mesajlar
111
160 abs modelini beklesem mi karrasız kaldım arkadaşlar fikrinizi alabilir miyim? 7500 e kadar 160 abs modelini düşünebilirim. Yoksa şimdi gidip 150 ns almak mantıklı mı?
 
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
5
Arkadaşlar daha 600 km de motorum. 750 km ye kadar servise gerekiyor. İlk bakim icin ne kadar para alirlar çok bi fikrim yok. Servise gidip te öpülmek istemiyorum tahmini ne kadar veririm
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst