Motor bir hareket etmeye başladı mı 600 kg bile olsa ağırlığı bir anda sıfıra düşer, bahsettiğimiz motor hafif bir motor değil ve park etme ya da düşük hızda dar dönüşlerde size sıkıntı yaratacaktır, gaz tepkimesi de Kuba Trendy'den çok çok farklı. 100k üzeri tecrübesi olup da viraja nasıl gireceğini bilemeyen de çok adam var. Oldu da motoru aldınız diyelim o hafta sağlam bir eğitimle bu işe başlamanızı tavsiye ederim. Çünkü araba kullanma mantığına sahip biri genelde de motoru çok rahat hareket ettirip düz bir yolda gidebilir lakin viraj, aniden durmanız gerektiğinde ya da bir engelden kaçmanız gerektiğinde işler çirkinleşebilir. Sözün özü iyi bir eğitim, disiplinli antremanlar ve kendi yetersizliğini bilmekle Dominar ile de başlanabilir ama bu 3 faktörden biri bile eksikse kuvvetle muhtemel tatsız şeyler yaşayabilirsiniz.
Motoru hareket ettirme,vites degistirme,denge,vb durumlarin ´´KONTRA´´tekniginin yaninda esamesi okunmaz...
Hee diger unsurlari es gecmiyorum onlarda elzem.
Ama kontra tecrubesi ve reaksiyonu yok ise bir zahmet binmeyin bu iki tekere..
Zira anlik bir refleksle,sapla samani karistirip başa ciddi bela açabilir.
Egitim,ve şehir içi/dişi uzun km tecrubesi..
Örnek,
Acil bir durumda,olasi bir frenlemede kilitlenen arka tekerin motorun dengesini bozmasina nasil engel olunur?
Gidonu fazla sıkmadan kollar rahat olacak şekilde,bakiş ilerde,Sol ayagimiz ile pege dikey kuvvet uygulariz(saga dogru meyillenen kaymayi dengelemis oluruz ve motor iz hattindan cikmaz).
Bakin çok basit bir yontem ama hayat kurtarici.
Son düzenleme: